Osaisiko joku kertoa miten selvitän bulkkilähetinvastaanotin paketista kiinteän kantoaallon taajuuden. Rakkineessa ei ole muuta vihjettä taajuudesta kuin merkintä UHF. Tuo tieto taas on liian karkea jotta vekottimelle voisi rakentaa antennin.
Radiotaajuuden selvittäminen
5
292
Vastaukset
- siitä vaan
taajuuslaskimella se selviää.
- Radionkuuntelija
Jos jollakin kaverillasi on moniaaltoradio, taajuus saattaa selvitä myös haeskelemalla radiosta. Minulla esim. on 10 euron hintainen e400 rtl2832 tv-viritintikku, joka on on ohjelmllisesti muutettu softaradioksi välille 40-1000MHz. SIllä tuollaisen lähettimen taajuuden selvittää helposti. Tietokoneen näytön spektrianalyysistä näkee, millaista signaalia lähetin pukkaa.
- Vanha kalkkis
Hei nyt kun tuon kerroit niin mitä SDR softaa käytät ja mistä ne latasit? Ostin juuri itselleni USB tikun ja olisi kiva tietää mita ohjelmaa porukka yleensä käyttää.
Koneeni on Win 7 käyttiksellä. Lisäksi vielä toinen kysäri; millaista antennia tai millaisia antenneja on käytössä? En ole hamssi vaan elekroniikan harrastaja ja tarkoitus on juurikin käyttää laitetta hyväksi edellä mainitsemasi tavalla.
- 2832u ja e4000
TV-tikussa pitää olla mikropiirit rtl 2832 u ja e 4000, jotta siitä saisi softaradion. Jos tikussasi on joku muu piirisarja, niin se ei toimi. Lue lisää (enlanniksi) sivulta http://sdr.osmocom.org/trac/wiki/rtl-sdr ja suomeksi sivulta http://sarajarvi.org/tutoriaalit-rtl-sdr/ Ostin itse sellaisen tikun Kiinasta alle kympillä. Se tuli alle kahdessa viikossa. Antennina olen kokeillut langanpätkiä, tv-antennia ja radioamatööriantenneja 2-6m alueille. Hieman on vielä lopullinen käyttö hakusessa, kun on ollut kotona vasta pari viikkoa. Eräs tuttavani seuraa tikulla lantokoneiden ylilentoja käyttäen tutkansa lähettimenä Venäjän analogisia tv-llähettimiä. Itse olen etsinyt Suomenpuolelta vastaavaa lähetintä. Koneessani on Windows Vista, en osannut asentaa vielä Linux-ohjelmaa, kun olisi noita Linux-koneita parikin joutavana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.932178Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452132Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 871283
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311110Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men591071- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285920