Mitä tai minkä lain kohtaa painotan, kun teen rikostutkintapyynnön poliisille?
Tapaus on sellainen, että olen käynyt terveyskeskuksen päivystyksessä ja minun potilastiedot ovat oleet lääkärillä auki 1 tunti 17 minuuttia ja kuitenkaan hän ei ole se lääkäri, joka otti minut vastaan. Eli päivystyksessä oli kaksi lääkäriä ja tämä toinen otti vastaan ja kirjoitti tarvittavat merkinnät potilastietojärjestelmään itse eli ei edes sanellut. Itse lääkärin vastaanotolla olin noin 20 minuuttia korkeintaan ja päivystykseen oli mentävä korvatulehduksen vuoksi, kun tämä tulehdus aiheuttii tasapaino ongelmia. Kerroin tämän myös päivystyksen vastaanotto virkailijalle, joka kirjasi tulosyyksi siis sen, että epäilen korvatulehdusta.
Kysymyksessä ei siis ole mitenkään henkeen ja terveyteen kuuluva vakava ongelma, jonka vuoksi potilastietoja olisi pitänyt niin kauan tutkia ja seurata tilannetta.
Potilastietojen urkinta
3
186
Vastaukset
- 868687
Poliiseille ei tarvitse painottaa mitään.
Siinä on todennäköisesti päivystyksessä ollut lääkäri konsultoinut hoitavaa lääkäriä ja varmistanut diagnoosia, mutta mikään laki ei velvoita sulkemaan potilastietoja heti, ja kun kaiken lisäksi täysin järkevässä suhteessa tapahtuneeseen. Enempi viittaa vainoharhaisuuteen ja sillätavoin poliisit sitä arvioi. - Mitä teen ja miten
Kiitos vastauksesta.
Kerrottakoon lisää kyseisestä tapauksesta, miten konsultaatio voi kestää näin kauan, jos samaan aikaan kyseinen lääkäri hoitaa toisia potilaita ja ottaa siis aikaisemmin ambulanssilla tuodun potilaan vastaan?
Ei korvatulehdus ole mitenkään niin vakava sairaus, että siitä täytyisi konsultaatiiotana kysyä toiselta lääkäriltä. Kyllä tälläinen sairaus on ihan peruskauraa, jopa lääketieteen opiskelijoille ja ei ne ole yleensä viikonloppuna päivystämässä. Tämä toinen lääkäri tuli siis iltavuoroon ja tämä toinen lääkäri oli aamuvuorossa, eli siellä oli myös ns. vuoronvaihto.
Ja jos hoitava lääkääri ottaa vastaan toisessa huoneessa ja tämä toinen toista potilasta, niin miten tämä käy järkeen, ei ainakaan minun.
Lisäksi asumme ns. ruuhkasuomessa ja jos, on joitain vakavampaa, tehdään lähete heti ja aika nopeasti erikoissairanhoidon piiriin.
Olen monelta ystävältäni kuulut, että korvatulehuksen yhdeydessä tasapaino voi alkaa heittään. Itse tasapaino elinhän on korvassa.
Ja jos perushoitona, on paikallisesti korvatipat, jotka sisältää antibiottia ja kortisoonia.
No, olen tietosuojavaltuutetun pyynnöstä pyytänyt potilastietojen pitäjältä kysynyt tähän selitystä ja jos selitys ei ole asianmukainen teen tutkintapyynnön tietosuojavaltuutetulle ja sitten myöhemmin rikostutkintapyynnön.
Asiasta kolmanteen, minulla on toisen henkilön kirjoittamana virheellisä potilastietoja ja näiden tietojen tarkistuksen ja selvittämisen yhdeydessä on tämä selvinnyt.
Tätä virheelistä tietoa selvittäessäni olen joutunut pyytämään logitiedot kyseisestä paikasta 3 kertaa, joten en todellakaan ymmärrä miksi kyseisiä tietoja ei ole annattu heti, vaikka olen ne kirjaliisesti pyytänyt.
Tämä virheellinen tieto joka on potilastietojärjestelmässä on mielestäni aika vakava, jos kuvaillaan minua siten, että olisin saanut aivoverenkierto häiriön ja todellisuudessa en todellakaan ole saanut aivoverenkiertohäiriötä ja sen seurauksena kasvohalvausta tai toispuolihalvausta. Olen 40 vuotias ja minulla riski saada kyseinen häriö on aika pieni, jos en polta tupakkaa yms. en ole koskaan polttanut.- 14+1
**** Enempi viittaa vainoharhaisuuteen ja sillätavoin poliisit sitä arvioi.*****
Näin on, silloin kun vika on korvien välissä, niin poliisi ei voi auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää2234534Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4453288Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142188Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141850Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51198- 741033
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691025Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat25994- 75928
- 54926