Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Stoppi kävelylle!

Turhautunutttttt

Kaipaisin kipeästi vinkkejä miten saisin 2 vuotiaan taas kävelemään ulkona normaalisti. Muutaman viikon aikana ei ole suostunut ottamaan edes yhtä askelta ulkona tai edes seisomaan!!! Ei mitään hajua mistä tämä voisi johtua.
Joskus kun oli oikein liukasta niin ei halunnut kävellä, mutta nyt ei ole edes lunta enään.

Heti kun nostan lapseni pihamaalle niin hän käy samantien maahan karjumaan eikä nouse vaikka yritän nostaa tai keksiä vaikka ja mitä tekemistä...
Hoopoa en ymmärrä! Ollaan yleensä noin tunnin ulkona ja lapsi nykyään istuu tuon ajan maassa ja karjuu niin kauan kuin mennään sisälle.
Joskus harvoin saattaa kävellä tuon 5 min ja sitten taas maahan...

Ideoita?

20

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zfvx

      MInkälaiset kengät ovat? Onko jalka kasvanut ja näin ollen kengät puristavat/sattuvat jaloissa kävellessä?

    • Turhautunutttt

      Tuo oli itsellä myös mielessä, mutta siitä ei ole kysymys kun olen kokeillut eri kenkiä, saappaitakin.
      Tämä vain käy raskaaksi kun kaikki ulkoilut menevät näin eikä tällä äidillä ole enää keinoja!:(

    • Niin minäkin

      Minulla on sellainen idea, että opettelet yhden sanan päivässä kirjoittamaan kieliopillisesti oikein. "...ei ole edes lunta enään."

      Tuon sana oikea kirjoitusasu on enää. Ajattele, kuinka mukavaa, kun lapsesi menee kouluun, eikä hän kopioi kouluaineeseensa äitinsä kirjoitusvirheitä. :)
      "Enään" ei ole murteellinen ilmaisu, jonka voisi "antaa anteeksi", vaan se on puhtaasti tyhmyyttä ja siitä myös helposti tunnistaa Suomi24-provot. ;)

      • Älkää nyt viitsikö

        Minullakin on idea. Ne fiksut ihmiset, joilla ei ole muuta kommentoitavaa kuin toisten kirjoitusvirheet, voisi jättää kokonaan kommentoimatta. Onhan täällä kirjoituksia, joista ei saa mitään tolkkua. Ei käytetä pisteitä, pilkkuja eikä isoja kirjaimia. Mutta jätän lukematta, jos se haittaa.


    • Turhautunutttt

      Juu anteeksi "kirjoitusvirheistä" , mutta kirjoitan "laitteella" joka ennustaa sanoja ja niiden muotoja, joten välillä tulee mitä sattuu.
      Etteköhän kuitenkin saaneet selvää sen verran että ongelma tuli selväksi?:)

      • Niin minäki

        Opeta laitteellesi enää -sanan oikea kirjoitusmuoto, niin kyllä se siitä. Jos osaat laskea, niin huomaat, että tuossa oikeassa kirjoitusasussa on yksi kirjain vähemmän. :)


    • Mikä motiivi?

      "Tuon sana oikea kirjoitusasu on enää."

      Tuon sanaN oikea kirjoitusasu on enää.

      "Ajattele, kuinka mukavaa, kun lapsesi menee kouluun, ..."

      Ajattele, kuinka mukavaa ON, kun lapsesi menee kouluun ...

      Kirjoitusvirheet ovat inhimillisiä ja siksi ne voi "antaa anteeksi", mutta viestistäsi huokuvaa oksettavan ilkeää asennetta ei. Mikä on motiivisi tulla räyhäämään täysin asialliseen ketjuun?

      -----

      Ja sitten aloittajalle:

      Uskon, että lapsellasi on meneillään jokin "en-kävele-ulkona" -tahtovaihe. Se menee luultavasti ohitse, niin luulen.

      Jospa nyt sen aikaa, kun kävely ei maita, kävisitte ulkona vaunujen kanssa? Suostuisiko lapsi siihen? Kävisitte kaupassa ja takaisin. Jos tuohon hänen "en-kävele" -tahtomiseen kiinnittää liikaa huomiota, siitä voi tulla auktoriteettikysymys ja sitten peli on menetetty. Jos kyse siis on uhmasta, se menee ohitse, kun siihen ei kiinnitä huomiota. Lapsi pian unohtaa.

      Mutta suosittelisin kuitenkin ottamaan lääkäriin yhteyttä, etteivät kengät kuitenkin aiheuta jotain epämukavuutta tai ettei lapsella ole jotain vikaa jalkaterässään?

      • Niin minäkin

        Kyllä, kirjoitusvirheet, puuttuvat kirjaimet ja sanat ja murteelliset ilmaisut minäkin annan mielelläni anteeksi, mutta kun LISÄTÄÄN yksi kirjain, jolla saadaan sanaan typerältä kuulostava, hieman hienosteleva ja aivan väärä kirjoitusasu, niin se oikeasti häiritsee ihan pirusti. :)


      • ketä häiritsee
        Niin minäkin kirjoitti:

        Kyllä, kirjoitusvirheet, puuttuvat kirjaimet ja sanat ja murteelliset ilmaisut minäkin annan mielelläni anteeksi, mutta kun LISÄTÄÄN yksi kirjain, jolla saadaan sanaan typerältä kuulostava, hieman hienosteleva ja aivan väärä kirjoitusasu, niin se oikeasti häiritsee ihan pirusti. :)

        ja ketä ei..Enemmän häiritsee jokapaikan kitisijät.


      • Niin minäkin
        ketä häiritsee kirjoitti:

        ja ketä ei..Enemmän häiritsee jokapaikan kitisijät.

        No hyvä, minä alan tästä lähin vain nauramaan enään-kirjoittajille. :D


    • Turhautunutttt

      Kiitos asiallisesta vastauksesta!
      Ensimmäisenä tuli siis itsellekkin mieleen että jos kengät painaa, mutta tosiaan olen kokeillut monia eri kenkiä ja sama tilanne silti.
      Ajattelin kokeilla juuri tuota että saa istua rattaissa ja välillä sitten kysyn jos haluaisi kävellä.
      Tämä vain tuntuu niin omituiselta. Joskus vaikuttaisi että kyseessä on uhmaa, mutta joskus näyttää siltä,että ihan kuin lapsi pelkäisi kävellä ulkona.
      Olen saattanut mokata ja olen yrittänyt saada lasta kävelemään turhankin voimakkaasti ja tämä on uskoakseni pahentanut tilannetta:(.
      Heti kun mennään sisälle niin kävelee normaalisti vaikka kengät olisivat vielä jalassa.

      Tuntuu vaan niin oudolta tälläinen. Aina ollaan kävelty paljon ulkona, metsässä jne.

      • Mites näin?

        Voi olla, että olette nyt pattitilanteessa, jos sinäkin olet stressannut asiasta. Minä tekisin niin, että en ollenkaan pakottaisi lasta nyt kävelemään, vaan kantaisin vaikka sylissä. Pysähtyisin sitten ulkona seisoskelemaan ja odottelisin, josko lapsi jossain vaiheessa itse pyrkii sylistä pois. Käy vaikka etukäteen asettamassa lähistölle mielenkiintoinen lelu tms. ja pysähdy sitten sen läheisyyteen. Jos lapsi haluaa lelun, hän voi mennä itse hakemaan sen. Tällaisia juttuja itse kokeilisin pattitilanteessa.


    • Väsyttää

      Oletkohan kävelyttänyt pikkuista liian pitkiä matkoja ja liian kauan, että hänestä on tuntunut pahalta ja väsynyt liikaa?

      Pitäisi olla vaikka rattaat mukana niin pääsisi väsyttyään niihin istumaan. Ehkä nyt on tullut se oma tahto esiin eikä halua enää lähteä pitkille väsyttäville kävelyreissuille.

      Hyväkuntoinen aikuinen kun pystyy kävelemään pitkiä matkoja. Minä olen lykkinyt rattaissa vielä tuon ikäistä kun olen halunnut lenkkeillä reippaasti.

    • kyuö

      2v:n äitinä tiedän, että joku ihan hassukin juttu on voinut säikäyttää hänet ja hän ei välttämättä vain uskalla. Sanoit, että liukasta oli ollut, josko hän on vaikka satuttanut itseään, eikä nyt luota jalkoihinsa.

      Onneksi hiekkalaatikkokelit alkaa kohta, istutte siellä ja teette kakkuja, niin eiköhän tuo kesää myöden ala taas liikkuminen kiinnostaa. Älä noteraa asiaa liikaa ja hössötä. Anna istua maassa, kulje itse vähän kauemmaksi jos voit ja koita houkutella jotain kivaa katsomaan. Jos lapsi oikeasti pelkää, anna aikaa voittaa luottamus itseensä taas takaisin!

    • Pari viikkoa

      Tuskin lapsesi jaloissakaan on mitään "vialla" kun kerta sisällä liikkuu normaalisti ?
      Voi olla jotain uhmaan liittyvää. Yritä olla tekemättä numeroa siitä ettei lapsi halua enää kävellä, käyttäydy niin kuin se olisi ihan normaalia.

      Jos ei muutamassa viikossakaan ala kävellä niin voithan soitella neuvolaan ja kysyä sieltä.

    • voi, voi ja voi

      Miksi näillä kouluttamattomilla, suomen kieltä hallitsemattomilla, on niin paljon vaikeuksia lastensa kanssa?

      Siltä vaikutelmalta ei voi välttyä tätä palstaa selatessa. Ei osata yhdyssanoja, kirjoitettaan "itsekkään", kun jokaisella peruskoulun käyneellä pitäisi olla hallussa, että yhdellä koolla nämä muodot kirjoitetaan. Hyvä esimerkki oli myös tuo "enään". Opin ehkä ennen kouluikään tämän jo kotioloissa.

      Mutta kai se on niin, että tyhmyys tuo elämään erinäisiä vaikeuksia, joista lastenkasvatus on yksi muiden joukossa.

      • Käytöstavat, käytöstavat

        Käytöstapoja kotonasi ei kuitenkaan osattu opettaa? Olen itse korkeakoulutettu ja huomaan toki kielioppivirheet, mutta ei tulisi mieleenikään kirjoittaa noin ilkeää ja ylemmyydentuntoista viestiä. Toisten ihmisten kohteleminen ystävällisesti on tärkeämpää kuin oikeinkirjoitus. Myös netissä.


      • Hyvä neuvo

        "kirjoitettaan?" Tietääkseni se kirjoitetaan yhdellä t-kirjaimella.


      • hahahaaa
        Hyvä neuvo kirjoitti:

        "kirjoitettaan?" Tietääkseni se kirjoitetaan yhdellä t-kirjaimella.

        Ja kouluikää eikä kouluikään. Oijoi miten monta virhettä noin lyhyessä kirjoituksessa.


    • Ei koskaan enää

      Sovitaanko niin, ettei ikinä enää, kirjoiteta enää sanaa väärin. :)
      Sohlataan mitä vaan muiden sanojen kanssa, mutta opetellaan tämän yhden sanan oikea kirjoitusasu.

      http://www.suomisanakirja.fi/enää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe