olisko kellään tietoa

-minä-

Olisko kellään tietoa näistä turkissa asuvista kurdeista? Olen tavannut muutaman kurdin(Alanyassa) ja haluaisin tietää enemmän heistä? Onkohan heilläkin sellainen tapa, että petetään vaimoa?
Ja mutenkin olisi kiva tietää heidän elämästä????

11

1499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivo

      Taasko tälläinen ääliö viesti? Ootko oikeesti noin hölmö?

    • kurdeista

      Enpähän paljon tiedä, mutta Kurdit ovat tiukempia kuin muut Turkkilaiset sekä uskonnon, että naimisiinmenon suhteen.
      Kurdit keskuudessa myös kurittoman vaimon kuritus on heidän mielestään aivan oikeutettua.
      Ovat ilmeisesti vieläkin epäluotettavampia kuin tavalliset Turkkilaiset.

    • nimisii

      kurdeihin oot tutustunu? Mustakin ois kiva tietää kurdeista jotaa..

      • -minä-

        Siis nimenomaan turkin kurdeista olisin kiinnostunut????


      • Sanna
        -minä- kirjoitti:

        Siis nimenomaan turkin kurdeista olisin kiinnostunut????

        Turkin kurdit eivät yleensä kerro olevansa kurdeja, koska siinä voi olla loppu lähellä. Alanyassa ja muissa lomakohteissa se ei ole yhtä voimakasta kuin muualla Turkissa.

        Mutta haluan sanoa sen, että mene kysymään samaa asiaa Suhteet palstan Kaukosuhteet tai Monikulttuuriset suhteet osastolta. Jätetään tämä palsta matkailua koskeville kysymyksille.

        Ihmisiä ei voi yleistää. Minulla on hyvin paljon ulkomaalaisia ystäviä niinkuin suomalaisiakin. Sekä naisia että miehiä. Voin sanoa, että heistä en huomaa ulkomaalaisten pettävät enemmän kuin suomalaisten. Se on niin ihmisestä kiinni, kuka haluaa ja etsii elämältä mitäkin.


    • Elisa

      tota on aika tyhmä kysyy koska ikinä ei saa yleistää mut just kurdilaiset kaikkee paskaa siel alanyassa tekee.. tarkotan lähinnä varastelua ja tappamista

      • ..fia

        taitaa olla tuo alanyan mafia mikä siellä enemmänkin ihmisiä tappaa..kurdit on ihmisiä siinä missä me muutkin, niin tappaa joku suomalainen siinä missä kurdikin..ihmisiä on niin erilaisia!puhun kokemuksella, turkissa asuin muutaman vuoden.siellä on niin hyviä kuin huonoja ihmisiä, ystäviä ja ns. vihollisia.


    • Jemina

      Mitä teit Turkissa ne vuodet? ...jos saa udella...itselläni on tällä hetkellä mahdollisuus muuttaa ulkomaille (ollut haaveena jo kauan)ja olen innostunut Turkista...mutta en oikein tiedä, onko sieltä mahdollista löytää töitä...tai siis päästä töihin...työluvat ym...???

      • metro

        turkissa palkat on huonot, tosin hintataso edullisempi, etelärannikon lomakohteet tosin huomattavasti kalliimpia. työlupaa on lähes mahdoton saada, olet sitten pimeä työntekijä kuten muutkin sesonki työläiset, kunhan poistut esim.kreikan puolelle 3 kk:n välein.

        kurdeista sen verran, että itse olen naimisissa kurdin kanssa ja kylläpä taas juttua löytyy tästäkin viestiketjusta. riippuu hyvin paljon siitä mistäpäin kyseinen henkilö turkissa on kotoisin, istanbul ja diyarbakir ovat kuin yö ja päivä. kurdit ovat ihan samanlaisia kuin muutkin ihmiset turkissa, turkissahan elää myös suuri arabi vähemmistö. monia kurdeja on istunut vankiloissa mielipiteidensä takia ja useita on karkoitettu omista kylistä idässä ns. veljessodan takia, tämä on taas johtanut moniin rikoksiin ja ongelmiin. jokaisen asiaan löytyy usein jokin syy, jos jaksaa asioita tutkia.


      • Jemina
        metro kirjoitti:

        turkissa palkat on huonot, tosin hintataso edullisempi, etelärannikon lomakohteet tosin huomattavasti kalliimpia. työlupaa on lähes mahdoton saada, olet sitten pimeä työntekijä kuten muutkin sesonki työläiset, kunhan poistut esim.kreikan puolelle 3 kk:n välein.

        kurdeista sen verran, että itse olen naimisissa kurdin kanssa ja kylläpä taas juttua löytyy tästäkin viestiketjusta. riippuu hyvin paljon siitä mistäpäin kyseinen henkilö turkissa on kotoisin, istanbul ja diyarbakir ovat kuin yö ja päivä. kurdit ovat ihan samanlaisia kuin muutkin ihmiset turkissa, turkissahan elää myös suuri arabi vähemmistö. monia kurdeja on istunut vankiloissa mielipiteidensä takia ja useita on karkoitettu omista kylistä idässä ns. veljessodan takia, tämä on taas johtanut moniin rikoksiin ja ongelmiin. jokaisen asiaan löytyy usein jokin syy, jos jaksaa asioita tutkia.

        joku oli kirjoittanut juuri eräässä toisessa keskustelussa näin:

        "...oleskelu luvan saat pidemmäksiaikaa alanyan poliisiasemalta ja rahalla tietenkin.niin ei tarvitse 3kk välein käydä passia leimaamassa.varmisat myös että passisi on voimassa koko siellä olo aikasi."

        Siis viisumi ja oleskelulupa on eri asia...eikö?


      • helinä
        Jemina kirjoitti:

        joku oli kirjoittanut juuri eräässä toisessa keskustelussa näin:

        "...oleskelu luvan saat pidemmäksiaikaa alanyan poliisiasemalta ja rahalla tietenkin.niin ei tarvitse 3kk välein käydä passia leimaamassa.varmisat myös että passisi on voimassa koko siellä olo aikasi."

        Siis viisumi ja oleskelulupa on eri asia...eikö?

        tietääkseni viisumilla tarkoitetaan paperia jonka saat maahan saavuttuasi, toisilta kansalaisuuksilta se vaaditaan pelkälle lomamatkallekin, maksullinen. suomalaisille turistiviisumi automaattinen eli 3kk voi oleskella ilman mitään erikoisjärjestelyjä. tämän jälkeen tai tänä aikana voit alkaa hakea oleskelulupaa, tosiaan rahalla saat senkin alanyankin poliisilaitokselta, aika kallista lystiä. oleskelulupa vaikea saada ellet ole naimisissa, jolloin voit tänä päivänä anoa turkin kansalaisuutta säilyttäen myös suomen kansalaisuuden. pitkä prosessi.jos sinulla on hyvä duuni ( kunnon veroja maksava firma) yritys järjestää oleskelun sinulle ns. business visa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      327
      3235
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      224
      2010
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1437
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1319
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe