Elikkä kohta saan mopon mutta itse en paljon mopoista tiedä. Haluan jonkun hyvän mopon, rahaa käytettävänä noin 1500€ ei haittaa vaikka olisi käytetty. Tarvitseeko tuunata, jotenki helposti vois nostaa nopeuden sinne 60-65kmh. Linkatkaa jotain sopivia mopoja vaikka tohon alas. Tietenki kuullu kaikista Derbeistä ja Aprilioista, jotkut sanoo että toimii hyvin ja toiset taas haukkuu romuiksi.
Mopoa ostamassa, mutta minkä ostan?
20
231
Vastaukset
- Rx 50
Osta Orion Rx 50 saat uuen
- Beta
Yamaha dt / beta rr / malaguti xsm (sama kuin dt) aika hyviä menopelejä :)
- vitun orion
Sitä ei pahemmin saa kulkemaan 65km/h. (tuossa romussahan ei muuta kuria ole kuin se vitun paino). Ostettava isompaa pyttyä jos haluaa vauhtia
- Rx 50
vitun orion kirjoitti:
Sitä ei pahemmin saa kulkemaan 65km/h. (tuossa romussahan ei muuta kuria ole kuin se vitun paino). Ostettava isompaa pyttyä jos haluaa vauhtia
On siinäki kureja imu ja pakopuolellakim
- exsoliferomistaja
Rx 50 kirjoitti:
On siinäki kureja imu ja pakopuolellakim
Pakopuolen kurienpoisto ei auta paskaakaan.
- facepalmu
kerran oirionilla ajanu ja toista kertaa en koska siihen pyörään. yamha dt tai Derbi. Kumpi vaan näyttää paremmalta omasta mielestä. Itse valitsin Yamaha DT 50 Xän V. 2007. Ja hyvin on toiminu.
- facepalmu
exsoliferomistaja kirjoitti:
Pakopuolen kurienpoisto ei auta paskaakaan.
Ootko sit ikinä koikellu poistaa pakoputkesta kureja jos väität että se ei auta. Kyllä vaan mun DT50X v.2007 Kiihtyy ihan vitukseen kun siitä ottaa pakoputkesta kurit pois.
- anteeks:(
facepalmu kirjoitti:
Ootko sit ikinä koikellu poistaa pakoputkesta kureja jos väität että se ei auta. Kyllä vaan mun DT50X v.2007 Kiihtyy ihan vitukseen kun siitä ottaa pakoputkesta kurit pois.
Tuossa puhuin Orion Rx 50, joka on 4-tahti. 4-tahdissa pakoputken kurien poisto ei vaikuta mitään.
- jooh2
anteeks:( kirjoitti:
Tuossa puhuin Orion Rx 50, joka on 4-tahti. 4-tahdissa pakoputken kurien poisto ei vaikuta mitään.
Joo nelarissa ei vaikuta mitää, ainakaa mulla vaikuttanu. Myin sen nelari romun pois ja ostin detsin ja kyl ny kulkee :) 2-tahdissa pienikin kurin poraus tuo tehoa lisää.
- facepalmu
jooh2 kirjoitti:
Joo nelarissa ei vaikuta mitää, ainakaa mulla vaikuttanu. Myin sen nelari romun pois ja ostin detsin ja kyl ny kulkee :) 2-tahdissa pienikin kurin poraus tuo tehoa lisää.
itse tyydyn kanssa 2 tahteihin. en nelaria ostaskaan noin pienellä kuutiomäärällä. Nyt vaan kamppailen DT:n rajottimen kanssa, koska en halua porata.
- PorattuOn
facepalmu kirjoitti:
itse tyydyn kanssa 2 tahteihin. en nelaria ostaskaan noin pienellä kuutiomäärällä. Nyt vaan kamppailen DT:n rajottimen kanssa, koska en halua porata.
Poraa vaa, ite just porasin ja lähti käyntiin, Laitat vaa silikoonia tai jotaki liimajuttuu ja teippii molemmil puolil nii kyl lähtee!!
PS.Porasin käsin, enkä pylväsporal.
...ja onnistu hyvin!
- ebin32
Peugeut Vogue
- ebun32
Pökötti vogue
- facepalmu
Suosittelen lämpimästi Yamaha DT 50X:ää Koska omaa ajokokemusta löytyy :)
Derbi on toinen varteenotettava vaihtoehto. Loistavia kumpikin. Kaikissa mopoissa on ongelmia, siksi jotkut niitä haukkuukin, ehkä liikaakin. jokatapauksessa joutuu jossain vaiheessa ostamaan uusia osia. Jotkut haukkuu niitä sen takia koska eivät jaksa esim vaihtaa mäntää, mutta se on melkein pakollinen operaatio jos sillä ajaa 8000-14000. - pienkonemekaanikko
Ilman muuta minarellin koneella varustettu mopo, esimerkiksi YAMAHA DT. Sen verran vuosien varrella mopoja korjanneena ja huoltaneena voin kertoa, kuinka paljon minarelli on laadukkaampi moottori rabasaan nähden!
Verrataanpa nyt vaikka yamahan ja derbin valikoimaa. Yamaha tekee veneen moottoreita, kelkkoja, kaikkea mopojen ja moottoripyörien väliltä, sekä paljon muuta. Mitähän DERBI valmistaa? No mopoja sekä aivan sysipaskoja kevareita. Kyllä se vaan nyt niin, että mitä laajempi valikoima valmistajalla on, sitä parempi mopokin on.
Kaikilla moottoreillahan pääsee eteenpäin, tiedä sitten, kuinka paljon, mutta mikäli haluat mopon moottorilla, joka kestää ja vain kestää, valitse minarelli am6:lla varustettu mopo.- sami.v
Yamahasta ei tule dt:seen kuin nimi......
- sami.v
- Jaa..
sami.v kirjoitti:
Nii
- Malamies5000
Jaa.. kirjoitti:
Nii
Nii :D Eikös ne tehä Malagutin/MBKn Tehtail??
Ja Minarelli tulee Italiast eikä mistää Yamahalt!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232916- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707