Lesbo

Jennifer

..on joidenkin ihmisten mielestä sanana leimaava, joten moni käyttää itsestään erilaisia "kiertonimityksiä".

1) Naista rakastava nainen
2) Homoseksuaali
3) Tykkää naisista
4) Kiinnostunut naisista
5) Gay
6) Sellainen
7) Meikäläinen

Ja onpa niitäkin, jotka eivät sano asiaa koskaan oikeastan millään nimikkeellä.

Onko sitten l e s b o -sana mielestänne leimaantunut ja jos on, niin miten?

Kuka sitä leimaa?

Käytättekö itse itsestänne lesbo nimitystä ja jos käytätte, niin miksi ja jos ette, niin miksi?

Mitä sana lesbo tuo mieleenne?

65

7499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenai

      En pidä sanasta lesbo, se on aina ollut haukkumanimi ja sellaisena sen valitettavasti vielä toisinaakin miellän.
      Eihän se ole, oikealta merkitykseltään mutta en voi sille mitään että sanana se karskahtaan ilkeästi korvaan. Tietysti riippuu aina vähän tilanteesta..

      Meikäläinen on aika tuttu sanavarastossa=) Mutta enimmäkseen minä olen vain lepakko.

      • Anonyymi

        Lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo miltä nyt tuntuu lesbo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo lesbo miltä nyt tuntuu lesbo

        Kaikkia se leipä elättää 🙄


    • .sitteM

      (koska minusta kenai ilmaisi jo sen mitä itse ajattelen) tässä muutamia tuosta listasta puuttuvia, joita olen itse käyttänyt:

      - Lepakko
      - Leppis
      - Homoamorinen
      - Gyneamorinen
      - Tämmönen
      - Vino/vinokas
      - Vähemmistönainen


      Yllättäen käytän sanon myös mielummin lesbinen kuin lesbo, ihan kuin se olisi vähemmän kova ja "raaka" sana.

    • Pir

      Tuo aina mieleen Välimeren, sen vanhan historian ja jännittävät tarustot, antiikin loisteliaan kulttuurin, näihin kaikkiin Lesbos ja Sapfo liittyvät kiehtovalla tavalla. Olen aina rakastanut historiaa, ilmiöiden taustoja.

      Käytän ilmaisua lesbo, silloin kun ylimalkaan käytän. En koskaan lepakkoa, lepsua, lessua tms, minusta ne ovat outoja, kuulin ekan kerran puhuttavan lepakosta vasta kolmisen vuotta sitten, en koe omakseni. Muita kiertoilmaisuita(meikäläinen, naista rakastavat nainen tms) sovellan lähinnä vain tautologian välttämiseksi.

    • June

      Minä sanon lesbo. Kun koen, että minua ymmärretään, käytän myös lepakkoa ja muita helliäkin ilmaisuja tilanteesta riippuen. Siis heterojen keskuudessa. Haluan tehdä selväksi, että tunteeni ovat pelissä. Se vaatii kyllä oikeaa ilmastoa...

      Mutta asiallisesti sanon aina lesbo. Joissain tilanteissa sillä kaivaa verta nenästään, ja joskus se on suorastaan yli-inhimillisyyttä vaativaa. Sanalla voi nimittäin olla hirveän kammottava kaiku. Olen tutustunut tähän pian 11v. täyttävän poikani kautta. Siinä kielenkäytössä lesbo on suunnilleen pahinta, mikä ihmistä voi kohdata. Ja nyt te annatte aplodit suomalaiselle pikkupojalle, joka taistelee tässä asiassa urheasti, muutenkin kyllä harrastuksineen jääkiekkokansan ulkopuolelle jättäytyen, mutta silti... tämä on välillä murtaa sydämeni... Tosiasiat on kuitenkin tosiasioita. Elämä on raakaa ja vaikeaa.

      Mutta minä olen lesbo.

    • Zorro

      On valitettavasti totta, että sanaa lesbo käytetään myös haukkumatarkoituksessa, tai muuten negatiiviseen sävyyn, tietenkin muiden kuin lesbojen itsensä toimesta. Se on jotenkin kummallisen voimakas sana, vaikea. Olen kuullut heteroihmisten käyttävän hieman vaivautuneena sanaa lepso, ihan kuin sana lesbo olisi jotenkin vaikea.

      Itse käytän sitä joskus, mutta ei se ole ongelmaton mullekaan. Ei se ole identiteettikysymys mulle olenko lesbo vai lepakko. En tunne lesbo-sanan tärkeyttä siten, vaan muutkin sanat ovat ihan yhtä ok. Itse käytän lesbon ohella eniten sanoja lepakko ja meikäläiset.

      Naista rakastava nainen on mielestäni kaunis ilmaisu eikä ollenkaan "kiertoilmaisu" tai mitään muutakaan vähäisempää. En näe asiaa niin ollenkaan.

      • June

        Ei se ole minustakaan identiteettikysymys, millä samaa tarkoittavalla sanalla itseämme nimitämme, tai muut nimittävät. Enkä ole äärimmäisen tunnustautumisenkaan asialla, minusta ihmiset saavat elää ja tuntea niin kuin tuntevat, ja ilmaista asian niin kuin parhaiten voivat.

        Mutta jotenkin olen itse mennyt tämän asian kanssa rajalle: lesbo on lesbo, vaikka voissa paistetaan. Ja joka tapauksessa minä olen ainoa, joka voi minusta jotain sanoa. Ja minä olen lesbo.

        Voi tuntua julmalta, että olen "valjastanut" lapseni tähän. Eikö voisi tasoittaa tietä ja antaa armoa? Mutta en koe käyttäväni lapsiani minkään ohjelman julistamiseen. Olen koettanut ajatella monelta kantilta: mitä jos tunnustaisin jehovanuskoa tai olisin mustalainen? Mitä jos olisin mielenterveyspotilas? Tai minulla olisi proteesi, kyttyrä, luomi? Mihin sen rajan vetää, me olemme kaikki yksilöitä. Yksilön oikeus on olla yksilö.

        Lapseni ovat tämän yksilön lapsia, ja tämä yksilö yrittää olla hyvä äiti. Lapseni ratkaisevat tämän aikanaan: millaisia heistä tulee... En halua heidän kasvavan pumpulissa, olevan katsomatta uutisia, koska niissä on sotia ja pahoja asioita, en halua juoda salaa, rakastaa salaa.

        Lapseni kasvavat kanssani ja tarjoan heille kaiken mahdollisen tällä järjellä ja sydämellä mahdollisen tuen nähdä asiaa monelta kantilta, kasvaa ihmisiksi maailmaan, jossa ei katsota väriä, uskontoa, vammaa, kykyä, rakkauden kohdetta tai muuta, mikä kuitenkin kuuluu ihmisyyteen.


      • Alannahi
        June kirjoitti:

        Ei se ole minustakaan identiteettikysymys, millä samaa tarkoittavalla sanalla itseämme nimitämme, tai muut nimittävät. Enkä ole äärimmäisen tunnustautumisenkaan asialla, minusta ihmiset saavat elää ja tuntea niin kuin tuntevat, ja ilmaista asian niin kuin parhaiten voivat.

        Mutta jotenkin olen itse mennyt tämän asian kanssa rajalle: lesbo on lesbo, vaikka voissa paistetaan. Ja joka tapauksessa minä olen ainoa, joka voi minusta jotain sanoa. Ja minä olen lesbo.

        Voi tuntua julmalta, että olen "valjastanut" lapseni tähän. Eikö voisi tasoittaa tietä ja antaa armoa? Mutta en koe käyttäväni lapsiani minkään ohjelman julistamiseen. Olen koettanut ajatella monelta kantilta: mitä jos tunnustaisin jehovanuskoa tai olisin mustalainen? Mitä jos olisin mielenterveyspotilas? Tai minulla olisi proteesi, kyttyrä, luomi? Mihin sen rajan vetää, me olemme kaikki yksilöitä. Yksilön oikeus on olla yksilö.

        Lapseni ovat tämän yksilön lapsia, ja tämä yksilö yrittää olla hyvä äiti. Lapseni ratkaisevat tämän aikanaan: millaisia heistä tulee... En halua heidän kasvavan pumpulissa, olevan katsomatta uutisia, koska niissä on sotia ja pahoja asioita, en halua juoda salaa, rakastaa salaa.

        Lapseni kasvavat kanssani ja tarjoan heille kaiken mahdollisen tällä järjellä ja sydämellä mahdollisen tuen nähdä asiaa monelta kantilta, kasvaa ihmisiksi maailmaan, jossa ei katsota väriä, uskontoa, vammaa, kykyä, rakkauden kohdetta tai muuta, mikä kuitenkin kuuluu ihmisyyteen.

        Kahdella edellisellä.

        Erityisesti ajatuksia herätti huomautus heteroiden nolona käyttämästä lepso-sanasta.
        Ehkäpä määritelmien käyttö aiheuttaa pientä kiusaannusta valtaväestössö senkin vuoksi, että yleensä ihmistä personoidessaan, tätä ei luokitella heteroksi erikseen. Ainostaan tämä vähemmistösuuntautuminen aiheuttaa määrittelyliitännän.

        Toisaalta, se voi olla hyväkin, että nolostelevat. Jokseenkin typeräähän se on personoida ihminen erityisellä tavalla lesbouden vuoksi. Eihän "normikansa" määrittele yleensäkään toisiaan kyselemällä ja kuiskimalla "toi on hetero"-jutuilla.

        Itse en suostu määrittelemään itseäni täysin miksikään. Minä olen minä. Bi kai joku määritelmä olisi, mutta miksi aloittaa nyt määritteleminen, kun ei se aiemminkaan ole kenellekään ollut tarpeellista. Ei minua kiinnosta seikka, että kannan hetero-oletusta mukanani. En koe tarpeelliseksi ryhtyä tuomaan joka käänteessä esille suuntautumisiani. Saman alannahin ihmiset ovat tunteneet tähänkin asti.


      • Pir
        June kirjoitti:

        Ei se ole minustakaan identiteettikysymys, millä samaa tarkoittavalla sanalla itseämme nimitämme, tai muut nimittävät. Enkä ole äärimmäisen tunnustautumisenkaan asialla, minusta ihmiset saavat elää ja tuntea niin kuin tuntevat, ja ilmaista asian niin kuin parhaiten voivat.

        Mutta jotenkin olen itse mennyt tämän asian kanssa rajalle: lesbo on lesbo, vaikka voissa paistetaan. Ja joka tapauksessa minä olen ainoa, joka voi minusta jotain sanoa. Ja minä olen lesbo.

        Voi tuntua julmalta, että olen "valjastanut" lapseni tähän. Eikö voisi tasoittaa tietä ja antaa armoa? Mutta en koe käyttäväni lapsiani minkään ohjelman julistamiseen. Olen koettanut ajatella monelta kantilta: mitä jos tunnustaisin jehovanuskoa tai olisin mustalainen? Mitä jos olisin mielenterveyspotilas? Tai minulla olisi proteesi, kyttyrä, luomi? Mihin sen rajan vetää, me olemme kaikki yksilöitä. Yksilön oikeus on olla yksilö.

        Lapseni ovat tämän yksilön lapsia, ja tämä yksilö yrittää olla hyvä äiti. Lapseni ratkaisevat tämän aikanaan: millaisia heistä tulee... En halua heidän kasvavan pumpulissa, olevan katsomatta uutisia, koska niissä on sotia ja pahoja asioita, en halua juoda salaa, rakastaa salaa.

        Lapseni kasvavat kanssani ja tarjoan heille kaiken mahdollisen tällä järjellä ja sydämellä mahdollisen tuen nähdä asiaa monelta kantilta, kasvaa ihmisiksi maailmaan, jossa ei katsota väriä, uskontoa, vammaa, kykyä, rakkauden kohdetta tai muuta, mikä kuitenkin kuuluu ihmisyyteen.

        Sen verran vielä selitystä, että olen tosiaan pikkupenskasta asti ollut historia (ja kirja) -friikki, melkein lukemaan opittuani ahmin vanhempien sisarusten hissankirjoista kaikki antiikin taru- ja legendaosiot, egyptologiaa, lähi-idän ja kaukoidän maita sivuavat "tarinat" jne. Lesboksen kukoistusajasta imin idyllisen mielikuvan: runoilijat ja muusat käyskentelivät Välimeren sineä välkehtivällä rannalla vilpoisissa lehdoissa ja valkeiden pylväsrakennelmien alla luoden taidetta, keskustellen taiteesta, hullaantuen taiteesta. Tieteestäkin varmaan. Ihailtu ja ihmetelty koulukunta, Sapfon johdolla, naisrakkautta (ei tarkkaa käsitystä, mitä se oli), apollonisen kauniita nuorukaisia liepeili myös saarella riutuen rakkauksista. Ensi mielikuva oli kaunis ja imponoiva, sitä hohtoa ei ole mikään myöhempi poistanut - vaikka asiapuolta onkin tullut idyllin tilalle.

        Siitä syystä pidän mm. sanoista lesbo, lesbinen. Mutta kun kolmekymppisenä tyrmistyksekseni rakastuin naiseen, kauhistuin ensin tapahtunutta tosiasiaa. En sanaa, en sitä. Enkä enää aikoihin sitä, hmmm, tosiasiaakaan.

        Ikävä kuulla, että lesbo-sanan kaiku on noin paha.


      • Jennifer
        Alannahi kirjoitti:

        Kahdella edellisellä.

        Erityisesti ajatuksia herätti huomautus heteroiden nolona käyttämästä lepso-sanasta.
        Ehkäpä määritelmien käyttö aiheuttaa pientä kiusaannusta valtaväestössö senkin vuoksi, että yleensä ihmistä personoidessaan, tätä ei luokitella heteroksi erikseen. Ainostaan tämä vähemmistösuuntautuminen aiheuttaa määrittelyliitännän.

        Toisaalta, se voi olla hyväkin, että nolostelevat. Jokseenkin typeräähän se on personoida ihminen erityisellä tavalla lesbouden vuoksi. Eihän "normikansa" määrittele yleensäkään toisiaan kyselemällä ja kuiskimalla "toi on hetero"-jutuilla.

        Itse en suostu määrittelemään itseäni täysin miksikään. Minä olen minä. Bi kai joku määritelmä olisi, mutta miksi aloittaa nyt määritteleminen, kun ei se aiemminkaan ole kenellekään ollut tarpeellista. Ei minua kiinnosta seikka, että kannan hetero-oletusta mukanani. En koe tarpeelliseksi ryhtyä tuomaan joka käänteessä esille suuntautumisiani. Saman alannahin ihmiset ovat tunteneet tähänkin asti.

        ..jotkut ihmiset jo käyttävät puheessaan hetero-termiä ja minun korvissani se kuulostaa hyvältä. Se tavallaan kertoo, että kaikki eivät välttämättä olekaan heteroita.

        Maailma muuttuu, onneksi.


    • Dumas

      Eli asia ei koske minua kuin etäisesti, mutta suosittelen selkeyttä ja sana "lesbo" on selkeä ja anteeksipyytelemätön määrite ihmisestä, joka yhdessä suhteessa eroaa naisten enemmistöstä.
      Kaikenisäksi lesboja kuvataan jopa toisten naisten toimesta erittäinkin rankoilla ko. sanan synonyymeilla, joita en viitsi tässä toistella.
      Ylipäätään käsitteen "lesbo" välttely on siksikin väärin, että tällöin sen piiriin kuuluvat henkilöt ikään kuin pyytävät anteeksi olemassaoloaan ja se taas on aivan väärä signaali!

      • Zorro

        No jo on hemmetti... Kun ei se jokaiselle ole mitään häpeämistä tai muutakaan negatiivista jos ei aina käytä sanaa lesbo. Kukaan ei voi mua määrätä sanaa käyttämään, vaan käytän toki sitäkin mutta myös muita termejä jotka koen lähinnä lempi- jopa hellittelynimiksi. Esim. lepakko on sellainen.

        Eli jos haluan olla rennompi ja "epävirallisempi" käytän muita termejä kuin lesbo, eikä sillä ole mitään tekemistä minkään "pyydän anteeksi olemassaoloani" kanssa! Painakaa se jo kaaliin.

        Hmph.


      • Jennifer

        ..eroaa naisten enemmistöstä, sanot.

        Kyllä lesbous on, käytti siitä sitten mitä nimitystä tahansa, valtavan laaja ja moniulottteinen asia naisen elämää. Se ulottuu kaikkialle ja jättää kaiken alleen.

        Lesbous on elämäntapa tai se johtaa tietynlaiseen elämäntapaan ja vaikuttaa melkein kaikkiin naisen valintoihin elämässä yleensä. Identiteettinä se on erittäin vahva ja rakentuu myös monille sellaisille valinnoille, joita juurikaan heterona ei tulisi edes mietittyä.

        Tuo että sanot lesboja kuvattavan joillain synonyymeilla toisten naisten toimesta kiinnostaa myös. Mahdatkohan tarkoittaa toisia lesboja, bi-naisia vai mahdollisesti heteroja? Ja mitähän nämä synonyymit mahtavat olla? Haukkuma-, pilkkanimiä vai mitä?

        Toisaalta voitaisiin miettiä, mitä erilaisia arvovarauksia liitetään sanaan lesbo? Ajatellaanko esim. että lesbo on hyvintoimeentuleva, korkeasti koulutettu, itsenäinen nainen?


      • Dumas
        Jennifer kirjoitti:

        ..eroaa naisten enemmistöstä, sanot.

        Kyllä lesbous on, käytti siitä sitten mitä nimitystä tahansa, valtavan laaja ja moniulottteinen asia naisen elämää. Se ulottuu kaikkialle ja jättää kaiken alleen.

        Lesbous on elämäntapa tai se johtaa tietynlaiseen elämäntapaan ja vaikuttaa melkein kaikkiin naisen valintoihin elämässä yleensä. Identiteettinä se on erittäin vahva ja rakentuu myös monille sellaisille valinnoille, joita juurikaan heterona ei tulisi edes mietittyä.

        Tuo että sanot lesboja kuvattavan joillain synonyymeilla toisten naisten toimesta kiinnostaa myös. Mahdatkohan tarkoittaa toisia lesboja, bi-naisia vai mahdollisesti heteroja? Ja mitähän nämä synonyymit mahtavat olla? Haukkuma-, pilkkanimiä vai mitä?

        Toisaalta voitaisiin miettiä, mitä erilaisia arvovarauksia liitetään sanaan lesbo? Ajatellaanko esim. että lesbo on hyvintoimeentuleva, korkeasti koulutettu, itsenäinen nainen?

        Sana lesbo on mielestäni neutraali ja sopii hyvin yleissanaksi kuvaamaan hyvinkin heterogeenista ryhmää.( Tosin siinä mielessä homogeenista, että lesbo on..lesbo.)
        Eräät heteronaiset käyttävät lesboista vähemmän imartelevia luonnehdintoja, jotka ovat lievästi sanoen rankkoja!


    • Catsy_666

      Sana "lesbo" on niin monitahoinen minulle ja niin yksioikoinen muille, että sen merkitys on hukkunut.

    • Ameeba the real eliö

      Lesbo sanana ei ole leimaava, halveksuva, syrjivä.. Tai mitään sinne päinkään.

      Kyse, siitä miksi en sellaista nimitystä itsestäni käytä, on se, että en koe olevani siinä iässä. Kuolin vuoteella oletettavasti olen valmis sanomaan mitä täs elämäs tuli tehtyä.
      Kuulostaa jotenkin naivilta määrittää itsensä ylipäätään miksikään ihmistä pienempään määritelmään.

      Lesbo nyt tuo mieleen mitään erityistä.. Itsensä määritelleen ihmisen, joka elää rakentamansa "kulissin" varassa. Tavalla tai toisella. Ihan saman vastaus bi:lle, homolle ja heterolle. ihmisellä on mahdollisuus mihin haluaa, miksi sitä sitten lähtisi sen kummemmin rajoittamaankaan.
      Jokaisella on oma merkityksensä kullekin termille. Minulle se on tämä.

      Käytän kyllä sanaa lesbo merkityksessä tykkään tytöistä. En poissulje elämästä miestäkään.

      • *Zora*

        Ehkä vähän sama juttu minulla. Karsastan näitä hetero,bi,homo,lesbo- substantiiveja. Ehkä en koe olevani mikään niistä koskaan...


    • *Zora*

      Myös minussa sana lesbo herättää negatiivistyyppisiä tunnelmia. Riippuu tietty missä asiayhteydessä,ja mihin sävyyn puhutaan.
      Käytän kuitenkin sanaa rohkeasti,haluaisin joskus tottua siihen niin ettei se tuntuisi ns. haukkumasanalta.Monesti kuuluu puhuttavan negatiiviseen sävyyn:"Vittu sekii lesbo". Tai "Joo ne lesbot". Tai jotakin vastaavaa =(
      Noh ; vikahan ei ole itse sanassa vaan puhujissa...

    • Klaudia

      Voihan joku olla lesbo, vaikka ei pitäisi siitä sanasta. Eihän kaikki ihmiset pidä omasta nimestäänkään tai edes itsestään! Minäkään en ole täysin hyväksynyt omaa nimeäni. Sanon sen uusille ihmisille aina vähän arastellen ja häpeillen. En yhtään ihmettele sitä, jos joku ei halua avoimesti käyttää itsestään lesbo-sanaa, kun siihen liittyy niin paljon vaikeita asioita.

    • Tipu

      Se tuo mieleen, itteni ja kaikki muut ihanat naiset jotka osaa arvostaa itteensä niinku on, uskaltaa olla oma itsensä, eikä välitä muiden mielipiteistä.. :)

    • AFI

      Elikäs Lesbo...


      Lepakko
      Esteetön
      Seurallinen
      Bippurinen
      Onnelinen

      Ja kaikki tämä vain tänään tarjolla! Kaikki yhden hinnalla!

    • Anonyymi

      olen Lesbo

      • Anonyymi

        Huomasin sen heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin sen heti.

        Mistä huomasit 😅🏳️‍🌈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä huomasit 😅🏳️‍🌈

        Ensivaikutelma, kerron tarkemmin kun ja jos tapaamme. Myöhemmin kyllä kuvittelin erehtyneeni ja kuvittelen vieläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensivaikutelma, kerron tarkemmin kun ja jos tapaamme. Myöhemmin kyllä kuvittelin erehtyneeni ja kuvittelen vieläkin.

        Et ehkä ole erehtynyt. . Koska se on totta 🏳️‍🌈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ehkä ole erehtynyt. . Koska se on totta 🏳️‍🌈

        Kiva tietää, että tutkani on edelleen erehtymätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ehkä ole erehtynyt. . Koska se on totta 🏳️‍🌈

        No?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No?

        No se on totta että olen lesbo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensivaikutelma, kerron tarkemmin kun ja jos tapaamme. Myöhemmin kyllä kuvittelin erehtyneeni ja kuvittelen vieläkin.

        Miksi kuvittelit vieläkin 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä huomasit 😅🏳️‍🌈

        Haha, toi on hauska, että Mistä huomasit ja alla lukee, että äänestä 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuvittelit vieläkin 🤔

        Saadun informaation perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha, toi on hauska, että Mistä huomasit ja alla lukee, että äänestä 😄

        😂😂no niinpä lukeekin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saadun informaation perusteella.

        Eli mistä informaatiosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensivaikutelma, kerron tarkemmin kun ja jos tapaamme. Myöhemmin kyllä kuvittelin erehtyneeni ja kuvittelen vieläkin.

        Miksi emme tapaisi?ja haluaisin kyllä kuulla tästä "ensivaikutelmasta" vai oliko se pieni 🏳️‍🌈 josta päättelit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi emme tapaisi?ja haluaisin kyllä kuulla tästä "ensivaikutelmasta" vai oliko se pieni 🏳️‍🌈 josta päättelit?

        Ehdota tapaamista niin tapaamme. Kerron ensivaikutelmasta lisää sitten kasvokkain. Hyvää yötä:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdota tapaamista niin tapaamme. Kerron ensivaikutelmasta lisää sitten kasvokkain. Hyvää yötä:)

        Miten voin ehdottaa jos en varmaksi tiedä kuka olet?
        Onko minulla yhteystietosi?
        Hyvää yötä 🍀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voin ehdottaa jos en varmaksi tiedä kuka olet?
        Onko minulla yhteystietosi?
        Hyvää yötä 🍀

        Onko sillä väliä kuka olen, ajattelet jotain naista kun tänne kirjoitat aktiivisesti. Jos olen oikea henkilö, sinulla on yhteystiedot, eikö niin:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sillä väliä kuka olen, ajattelet jotain naista kun tänne kirjoitat aktiivisesti. Jos olen oikea henkilö, sinulla on yhteystiedot, eikö niin:)

        Luultavasti yöhön on vastannut useampi kuin yksi, että eipä voi tietää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti yöhön on vastannut useampi kuin yksi, että eipä voi tietää

        *tähän ei yöhön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti yöhön on vastannut useampi kuin yksi, että eipä voi tietää

        Olen kirjoittanut kaikki muut vastaukset paitsi ne joissa on emoji.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi emme tapaisi?ja haluaisin kyllä kuulla tästä "ensivaikutelmasta" vai oliko se pieni 🏳️‍🌈 josta päättelit?

        Miksi ensivaikutelma on lainausmerkeissä? Ensivaikutelma tarkoittaa käsitystä, minkä saa kun ensimmäisen kerran tapaa uuden ihmisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ensivaikutelma on lainausmerkeissä? Ensivaikutelma tarkoittaa käsitystä, minkä saa kun ensimmäisen kerran tapaa uuden ihmisen.

        Kun et kerran vastaa, niin kerron, että en edes huomannut mitään lippua ekalla tapaamisella. Päättelin eräästä muusta asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun et kerran vastaa, niin kerron, että en edes huomannut mitään lippua ekalla tapaamisella. Päättelin eräästä muusta asiasta.

        Jaa jaa.. hmm. No omalla kohdallani ei ehkä voi päätellä mistään muusta asiasta. Mutta siis huomasit 🏳️‍🌈 kuitenkin jossain vaiheessa?
        Tai onko sillä nyt edes väliä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa jaa.. hmm. No omalla kohdallani ei ehkä voi päätellä mistään muusta asiasta. Mutta siis huomasit 🏳️‍🌈 kuitenkin jossain vaiheessa?
        Tai onko sillä nyt edes väliä?

        Ok, tarkoittamani naisen käytöksestä ja elekielestä näkyy suorastaan epätavallisen selvästi. Ekalla tapaamisella ihminen muodostaa ensivaikutelman, johon sisältyy paljon asioita. Hänen kohdallaan yksi ensimmäisistä ajatuksistani oli "tuo on lesbo". Myöhemmin tosin tuli lisää informaatiota, josta päättelin erehtyneeni.

        Lipuista kyseleminen on yksi syy, mikä saa ajattelemaan että olet se henkilö ketä tarkoitan, mutta se voi olla sattumaa. Huomasin kyllä jossain vaiheessa niitäkin, mutta se oli paljon myöhemmin ja silloin olin jo siinä uskossa, että kyseessä on bi eikä lesbo.

        Jos ei olisi väliä, niin tuskin kirjoittaisin tätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, tarkoittamani naisen käytöksestä ja elekielestä näkyy suorastaan epätavallisen selvästi. Ekalla tapaamisella ihminen muodostaa ensivaikutelman, johon sisältyy paljon asioita. Hänen kohdallaan yksi ensimmäisistä ajatuksistani oli "tuo on lesbo". Myöhemmin tosin tuli lisää informaatiota, josta päättelin erehtyneeni.

        Lipuista kyseleminen on yksi syy, mikä saa ajattelemaan että olet se henkilö ketä tarkoitan, mutta se voi olla sattumaa. Huomasin kyllä jossain vaiheessa niitäkin, mutta se oli paljon myöhemmin ja silloin olin jo siinä uskossa, että kyseessä on bi eikä lesbo.

        Jos ei olisi väliä, niin tuskin kirjoittaisin tätä.

        Jännä että joku voi sanoa heti syntyy vaikutus , että tuon on lesbo. Itsekin haluaisin tämän taidon
        --sivusta tämä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, tarkoittamani naisen käytöksestä ja elekielestä näkyy suorastaan epätavallisen selvästi. Ekalla tapaamisella ihminen muodostaa ensivaikutelman, johon sisältyy paljon asioita. Hänen kohdallaan yksi ensimmäisistä ajatuksistani oli "tuo on lesbo". Myöhemmin tosin tuli lisää informaatiota, josta päättelin erehtyneeni.

        Lipuista kyseleminen on yksi syy, mikä saa ajattelemaan että olet se henkilö ketä tarkoitan, mutta se voi olla sattumaa. Huomasin kyllä jossain vaiheessa niitäkin, mutta se oli paljon myöhemmin ja silloin olin jo siinä uskossa, että kyseessä on bi eikä lesbo.

        Jos ei olisi väliä, niin tuskin kirjoittaisin tätä.

        No kysyin siksi lipusta (nauhasta) kun huomaan kyllä jos joku siirtää katseensa siihen tai vaikka vain vilkaisee.
        Ajattelen että on sattumaa koska se henkilö, jolle tämä on kohdistettu, tuskin näitä palstoja lueskelee.. koska itse ei ole lesbo.. ja joo kyllähän näitä muutkin lukee mutta silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kysyin siksi lipusta (nauhasta) kun huomaan kyllä jos joku siirtää katseensa siihen tai vaikka vain vilkaisee.
        Ajattelen että on sattumaa koska se henkilö, jolle tämä on kohdistettu, tuskin näitä palstoja lueskelee.. koska itse ei ole lesbo.. ja joo kyllähän näitä muutkin lukee mutta silti.

        Ok, ei sitten:) Harmi että olet kiinnostunut heterosta, mutta eipä näissä jutuissa aina ole onni myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä että joku voi sanoa heti syntyy vaikutus , että tuon on lesbo. Itsekin haluaisin tämän taidon
        --sivusta tämä

        Omaan supertutkan:) Aikaisemmin en erehtynyt ikinä. Tutka on varmaan ruostunut iän myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, ei sitten:) Harmi että olet kiinnostunut heterosta, mutta eipä näissä jutuissa aina ole onni myötä.

        En kai sanonut olevani kiinnostunut. Vastasin alun perin vain siihen että mistä huomasit että olen lesbo 😅🏳️‍🌈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kai sanonut olevani kiinnostunut. Vastasin alun perin vain siihen että mistä huomasit että olen lesbo 😅🏳️‍🌈

        Ja juttu jatkui siitä eteenpäin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kai sanonut olevani kiinnostunut. Vastasin alun perin vain siihen että mistä huomasit että olen lesbo 😅🏳️‍🌈

        Juurihan sanoit että olet kiinnostunut jostain heterosta, joka ei lue tätä palstaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan sanoit että olet kiinnostunut jostain heterosta, joka ei lue tätä palstaa.

        En sanonut olevani kiinnostunut mutta se vastaus oli kohdistettu eräälle joka voisi kysyä samaa mutta ei ole lesbo..lue vastaukseni.misdä lukee että olen kiinnostunut??!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanonut olevani kiinnostunut mutta se vastaus oli kohdistettu eräälle joka voisi kysyä samaa mutta ei ole lesbo..lue vastaukseni.misdä lukee että olen kiinnostunut??!!

        Mitä väliä sillä on mitä joku kysyy, jos et edes ole kiinnostunut hänestä. Antaa olla koko juttu, kun olet noin hermostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kysyin siksi lipusta (nauhasta) kun huomaan kyllä jos joku siirtää katseensa siihen tai vaikka vain vilkaisee.
        Ajattelen että on sattumaa koska se henkilö, jolle tämä on kohdistettu, tuskin näitä palstoja lueskelee.. koska itse ei ole lesbo.. ja joo kyllähän näitä muutkin lukee mutta silti.

        Olisiko nauha avaimen kaulanauha?😊 Sivusta kysyn kun yhdellä ihanalla naisella on sateenkaarinauha avaimessa työpaikalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kysyin siksi lipusta (nauhasta) kun huomaan kyllä jos joku siirtää katseensa siihen tai vaikka vain vilkaisee.
        Ajattelen että on sattumaa koska se henkilö, jolle tämä on kohdistettu, tuskin näitä palstoja lueskelee.. koska itse ei ole lesbo.. ja joo kyllähän näitä muutkin lukee mutta silti.

        Minkä takia viestität täällä jollekin heterolle joka ei todennäköisesti lue palstaa, sano sille muualla jos parhaaksi näet ottaa asian esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko nauha avaimen kaulanauha?😊 Sivusta kysyn kun yhdellä ihanalla naisella on sateenkaarinauha avaimessa työpaikalla..

        Tavallaan tai pieni 🏳️‍🌈 nauha on kiinni kaulanauhassa ja huomaan jos joku sitä vilkaisee kun esim.jutellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan tai pieni 🏳️‍🌈 nauha on kiinni kaulanauhassa ja huomaan jos joku sitä vilkaisee kun esim.jutellaan.

        Tällä työkaverilla on se avainnauha kokonaan sateenkaaren värinen, taitaa olla eri..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaan supertutkan:) Aikaisemmin en erehtynyt ikinä. Tutka on varmaan ruostunut iän myötä.

        Mulla oli yksi kaveri joka osasi aina sanoa muiden suuntautumisen, kysyin joskus siltä kiinnostavasta naisesta: onko toi sun mielestä lesbo, bi vai hetero?..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan tai pieni 🏳️‍🌈 nauha on kiinni kaulanauhassa ja huomaan jos joku sitä vilkaisee kun esim.jutellaan.

        Ootko muuten sama joka kirjoitti siitä pattitilanteesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä työkaverilla on se avainnauha kokonaan sateenkaaren värinen, taitaa olla eri..

        Joo varmasti, työpaikassani on joillakin sateenkaarikaulanauha ihan muuten vaan, ilman mitään sen kummempaa viestiä kenellekään.
        Ei se siis välttämättä tarkoita että kantaja olisi seksuaalivähemmistöä. itselläni se on on sitä varten jos joku vaikka innostuisi kysymään jotakin siihen liittyen ja kysyisi suoraan että olenko lesbo. Vaikka tuskin kukaan sellaista suoraan kysyy 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko muuten sama joka kirjoitti siitä pattitilanteesta?

        En ole kirjoittanut aikaisemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli yksi kaveri joka osasi aina sanoa muiden suuntautumisen, kysyin joskus siltä kiinnostavasta naisesta: onko toi sun mielestä lesbo, bi vai hetero?..

        Ai jaa, itseltänikin joskus ystävät kysyivät noin:) Luulen että gaydar liittyy oikeastaan yleiseen havaintokykyyn. Ainakin itse huomaan kaikenlaista muutakin mitä muut eivät aina huomaa.


    • Anonyymi

      Sekunda tulee mieleen, ei tarttis tuppautua julkisuuteen

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe