Tilanne on olen suomen kansalainen mutta työskentelen tällä hetkellä määrä-aikaisessa työsuhteessa ulkomailla.
Muutan kesällä takaisin suomeen,kun työni päättyvät täällä ulkomailla.
Saanko heti karenssin jos silloin kesällä ilmottauuun työttömäksi työnhakijaksi suomeen?
Miten työkkärissä suhtauutaan yli päätään tälläisiin tapauksin jotka ovat työskennelleet ulkomailla mutta palaavat työttöminä suomeen?
suomeen tyttömäksi työnhakijaksi?
4
63
Vastaukset
- Työtön
Työttömäksi työnhakijaksi?
Ei kai siinä muuta ihmeellistä, kuin että ilmoittaudut lähimpään TE-toimistoon, tosin siellä taitavat antaa ohjeen, että ensimmäinen ilmoittautuminen pitää tehdä netin kautta omilla pankkitunnuksilla.
Työttömyyspäivärahassa on 5 päivän omavastuuaika, mutta sinänsä ei karenssiaikaa, ellet itse anna siihen aihetta.
Jos kerran olet ollut määräaikaisessa työsuhteessa, niin työtodistukseen kannattaa varmistaa maininta tästä määräaikaisuudesta, sillä muuten työkkärissä voivat tulkita asia siten, että olet itse sanoutunut irti. Itse asiassa jos tätä mainintaa ei ole, niin työkkäri tulkitsee asian AINA niin, että työnhakija on itse irtisanoutunut, jolloin karenssi määrätään automaattisesti, - sdgtdhdtjhdr
Jos sinulla on ollut toiminimi, etkä halua ottaa sitä pois rekisteristä, oli se sitten vaikka Chilessä, työnestotoimisto läimäisee sinulle neljän kuukauden karenssin.
- rerrr
Niin kuuluukin.
- Ex ex-pat
Sinun kannattanee selvittää asia etukäteen työkkäristä, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Annoit sen verran niukasti tietoja, että jokin oleellinen tieto / seuraamus saattaa jäädä huomioimatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.932178Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452132Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 871283
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311110Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men591071- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285920