heippa! mulla on rippijuhlat tossa 4:n kuukauden päästä, ja mulla ei oo hajuakaan mitä siellä pitäisi tehdä, vaikka olen monissa rippijuhlissa ollut. ja entäs se sitten, miten sekin puetaan?
konffirmaatio
12
301
Vastaukset
- ihan tietämätön
se alba siis...
- Jappervokki
Kyllä se viimeistään kenraaliharjoituksissa edellisenä päivänä selviää. Alba on pelkkä kaapu. Ainoa juttu, mitä sen kanssa voi jännittää, on, pukeeko sen oikein päin. Jos se nimittäin mahtuu - minä olin rippikouluikäisenäkin sen verran pitkä, että täytyi käyttää papin kaapua.
- vanhaisonen97
Alba menee ihan vaa mukavasti sujauttamalla päälle ja konfirmaatio on helppo ja yllättävän nopea:) Jokaisella seurakunnalla omat tavat mutta meillä ainakin konfis oli hyvinkin yksinkertainen ja kaikki kerrottiin useaan otteeseen harjoituksissa!:) juhlat taas sitten sujuvat ihan oman onnensa nojassa. Itse vastaanotin vieraat tervehtimällä jne ja sitten syötiin. Älä stressaa, muista että monella muulla on sama edessä joten et ole tilanteessa yksin!:)
- ihan tietämätön
hei kiitos paljon vastauksistanne! :) nyt ainoa juttu on miten saan ajan kulumaan kun olen niin kauhean innoissani :D
- Minä vaan D:
Mikä päivä sun ripari alkaa? :3 Ite meen riparille myös kesällä. Oma riparini alkaa kesäkuun vika ja loppuu heinäkuun kuudespäivä, jännittää jo nyt! Enää 15 viikkoa aikaa
- ihan tietämätön
no leirijakso alkaa 17.7 ja loppuu 23.7 mun muistaaksee. ja konfirmaatio on 27.7 :)
- treenaaja12
ihan tietämätön kirjoitti:
no leirijakso alkaa 17.7 ja loppuu 23.7 mun muistaaksee. ja konfirmaatio on 27.7 :)
Missä sä käyt riparis? Tulipahan vain mieleen et mulla on prikulleen samaan aikaan leiri ja konffis :D
- ihan tietämätön
treenaaja12 kirjoitti:
Missä sä käyt riparis? Tulipahan vain mieleen et mulla on prikulleen samaan aikaan leiri ja konffis :D
mul on puhjonrannas ja ryhmä 4.
- Missäsinämajailet
Niin mitä.
Voihan saatana.
Missä on henkisyys?
Ota selvää mitä rippillepääsy tarkoittaa?
On sillä oikeastikin hyviä ominaisuuksia.
Vai onko. Tiedätkö sinä. Kun minä en?- ihan tietämätön
onhan sillä hyviäkin ominaisuuksia et näin. ja onhan mulla hengelisyyskin tottakai mukana :D
Moikka!
Mukavaa rippikouluaikaa ja sitten kesällä kivoja juhlia!
Konfirmaatio on juhla joka päättää rippikoulun; alba joka puetaan päälle symboloi kastemekkoa. Isoset ja ohjaajat kyllä katsovat että se tulee oikein päin ja on sopivan kokoinen sinulle.
Konfirmaatio kestää n.1h-1.h30 min, riippuu kuinka paljon on ihmisiä kirkossa; viime sunnuntaina olin avustamassa yhden hiihtolomaleirin konfirmaatiossa ja väkeä oli reilut 600 ja kestoltaan se oli n.puolitoista tuntia.
Mukavaa kevättä!
Kaisa-pappi- ihan tietämätön
kiitos paljon ja kiitos kaikista vastauksistanne :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639770
- 1435537
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792573