Miksi muiden lapset unohtuu

1+1=67

Näin äkkinäisesti tämä tuntuu oudolle. Toivottavasti joku saisi asian näyttämään valoisalle kuitenkin....
Me=mies,minä ja kolme lasta olemme uusperhe. Kukaan ei aikoinaan tähän vapaasta tahdosta ole halunnut, joten jätetään elämän arvostelut pois. Avataan kuitenkin sen verran, et lapset ovat omia ja yhteisiä. Tämä miehen oma asuu äidillään nykyään ja hänen elatuksessa on noussut kummallinen seikka. Minulla ei ole minkään lastenvalvojan silmissä omaa lasta, jota maksaisin. Paitsi tietysti tämä meidän oma ja ex:ä tenava.
Minä olen kotiäiti ja opiskelen samalla aikuislinjalla liitonrahoilla huikeat 940€/kk, saan omasta lapsilisän ja minimi elatuksen kelalta. Lapseni on koululainen ja käy säännöllisesti terapiassa, jonka kyydin omavastuu on 120€ lääkkeet 30€ kuukausi.. sen lisäksi saamme yhteisestä 115€ lapsilisää. Mies tienaa 1600€\kk.
Miehen lapsen tarve on kuulemma n. 276€ josta mies määrättiin maksamaan 65% ja lähiäiti loput. Laskennassa äiti esitti työmatkoihin menevän 21päivältä 340€, vaikka on osa-aikainen ja liitto maksaa loput rahat. Kuussa siis töissä keskimäärin 10pv. Äidin tulot ovat tarhamaksun mukaan 1400€ ja isäpuolen 2500€ .
Meillä tilanne silloin. Olimme vuokralla ja olimme etsineet asuntoa. Laina puhuttu ennen elatuksia, mut sopivaa asuntoa ei tuntunut löytyvän. Ex kiristi tapaamisilla elatuksen itselleen oikeudessa. Tätä ennen kaikki hyvin.
Talo jossa asuimme meni purku-uhan alle. Päätimme ostaa kodin, koska elatuksia voi muuttaa. Meillä on menot nyt uudessa 1600€ lainan lyhennys,vesi,sähkö,öljy ja jätehuolto. Mies lasketti uudelleen lastenvalvojalla elatuksen (omal paikkakunnallaan,joka lähetti sen ex:än paikkakunnalle) 20€. Vastaus oli karu ex:ältä. Ei muutosta tapahdu. Elatuskyky on sama koska tulot eivät ole tippuneet. Vaan menot ovat nousseet. Isällä on ollut tieto elatustarpeesta, jolloin hänen olisi pitänyt ajatella asiaa ennen asunnon ostoa. Lapsen tarve tulee edelle meitä. Tämä kirjeenä kotiin. Itku pääsi. Lastenvalvoja sanoin vaan kohteliaasti et oikeuteen ja sul on varaa maksaa ( ex:än lastenvalvoja) koska minä pystyn elämättämään yhteisen lapsen puoliksi ja itseni ja vielä asumiskulut puoliksi mut kuka elättää oman lapseni? Minä revitin v... kumminkin ennen tätä heidän lasta pitkälti ja nyt sitä lasta ei ole kun joku muu nainen niin sanoo. Nyt sit koulu loppuu ja tulot pienenee viel...ja kuulemma silti ei mikään auta.
Vai auttaako? Onko tämä oikein?

4

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaljottele omillasi

Näistä tulee aina hyvä mieli, kun huomaa miten nämä uude puolisot valittaa miehen maksamista elareista! Se kun nyt on vaan niin että miehen kuuluu maksaa lapsestaan ensisijaisesti, sinun kaljareissut ei kuulu mihen maksettaviksi, joten mene töihin ja anstaitse kalja ja tupakka rahat ihan itse.

Mikä on se voima, mikä ajaa eronneen naisen lyöttäytymään yhteen miehen kanssa jolla on lapsia, ja tietoisesti nainen tietää että lapset pitää elättää oli naimisissa tai ei, se vaan kuuluu vanhemmille.

Olisit miettinyt etukäteen että kaljarahoja et tule samaan mieheltä jolla on lapsia. Ne sinun pitää ihan itse tienata.. työstä saat rahaa... mene hakemaan töitä.

• yxmuzi

Elätte yli varojenne. Hankkikaa ihmeessä halvempi asunto tai isommat tulot.
      "Lapsen tarve tulee edelle meitä." No totta ihmeessä. Veisikö isä leivän lapensa suusta?
      "Nyt sit koulu loppuu ja tulot pienenee viel." Vaikka opiskelua tuetaankin, niin varmasti palkkatyöstä saa paremmat tulot.

• tyhmäköviel

100ekee halvemmat vuokra-asunnot, ei varmaan muuta paljon sitä ettei elatuksia rouva suostu pienentää. Pointtini on kuitenkin se, että miksi ex naiset, halutessaan saa määritellä sen miten isän kuuluu asua ja mihin hänellä saa olla varaa. Eikös kunnon reiluus ja lapsen etu olisi se että lapsi olisi kummallakin saman määrän tai ainakin lähes. Minä itse en ole puuttunut ex:äni elämään, mut olen joustanut paljon jos sitä pyydetty. Tuntuu tyhmälle et mies maksaa paljon lapselle, jonka olo maksetaan viel täälläkin. Kun niitä vaatteitakaan lapselle ei mukaan osata laittaa. Eikö olisi hyvä et lapsi saa kummassakin paljon kuin vaan äidillään,kun meillä ei ole enää mistä antaa.
        Entäs se facta et ansaitsee ne minunkin lapset hyvää. Eli vaik asua omakotitalossa. Millä perustellaan se et he joutuvat vähä osaisemman rooliin koska joku tuntematon nainen näkee vain omansa. Ja miksi kukaan ei laita tänne mitään asiallista ja huomio vaik ex:än matkakulun kohtuuttomuutta. Siksikö et hän on äiti. Olenhan minäkin!
        Ihmettelen myös asennetta menne töihin. Miksi? Siksikö et elatukset voi vielä nousta? Mieluummin olen kotona siihen asti kun juniori on kolme! Ei mene sekään aika harakoille. Se minua pistää silmään myös et nainen voi muuttaa toisen omakotitaloon jonka mies siel haluaa maksaa edelleen yksin, mut lapselle katotaan asumiskuluja. Jos he hankkisivat pennun niin ex:än elatuskyky pienenisi, mut täällä kasvaisi. ONKO SE ISIEN ROOLI MAKSAA TOISET OMAKOTITALOT JA UUDETKIN LAPSET, kunhan itse ei saa niin tehdä nykyiselle ydinperheelleen. Minusta käsite kun on lapsia maksakoon on vanhentunut ja uutta näkökulmas vailla. Miksi nämä ex:ät ei tarvii mennä kunnon töihin ja elättää lastaan. Olisihan tuo reilua jos kerran on aikanaan mennyt menis, eikä tulis riivaa sit kun huomaa et toinen ei ikävissään enää haikaile perään.
        Ja kyl mietin pitkään et äitinä olisi helppo tehdä entiselle ja nykysälle saman tempun kun tämä lapsosen niin hyvä äiti. Mut mun sydän ei olekaan jäästä, eikä mieli perseestä. Ja pikku vinkki, nainen ei juo kaljaa. Jokainen nainen tietää et miehet inhoo kaljaa litkiviä naisia. Äitinä myös arvot ovat muualla kuin juomisessa.

• ........

Hmmmm. Ei ex vaimon/lapsen äidin työmatkaat ja velay liity mitenkään lapsen elatusmaksuihin !!! Isälle ei mitemkään kuulu mikään muu kuin lapsen perus elämisen osuus (nyt75%lapsen kulutuksesta) joka sisältää vaatteet ja harrastukset ... ...kaikki muu on vapaa ehtoista. Ex mies ei ole elatusvelvollinen ex vaimosta !!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe