pysyykö se aina samana 1/3 palkasta jos palkka on kokoajan sama. eli tuohon ei varmaan vaikuta se että velka summa pienenee. eli 1/3 ulosmitataan palkasta oli velka sitten 10 000 tai 1000 e?
ulosoton määrä
7
305
Vastaukset
- sama se
Ulsomitattava määrä riippuu nimenomaan palkasta, ei velan määrästä.
- hfjcjgjg
Eli jos palkka nousee voi olla että menee 2/3 tai jopa 1/2
- velkaaa
Mutta ensin jokaiselle jää suojaosuus ja sen ylittävästä osasta ulosmitataan tietty osuus. Googlettamalla maksukieltolaskurin voi laskea paljonko palkkatulosta ulosmitataan. Veronpalautukset menevät aina ulosottoon. Jos ulosotossa on kohtuullinen summa esim. 1000 €, niin voi olla mahdollista sopia ulosotonkanssa lyhennyksistä erikseen.
- että näin
Jos tulot nousee, niin vastaavasti joudut lyhentämään sitä velkaa enemmän. Tietysti voit myös vapaaehtoisesti maksaa enemmän kuin pitäisi. Maksukieltolaskurista voit katsoa paljonko menee. Joskus saattaa tilanne olla sellainen, että kannattaa tienata joko vähän tai paljon, mutta ei mitään siltä väliltä, jää käteen verojen ja ulosoton jälkeen vähemmän.
- harri äxx
Joo mulla ihan kohtuullinen palkka ja maksan yli sen kolmanneksen nettotuloista. Lomaraha kun tulee kesällä niin silloin maksan siitä puolet, koska summa on jo sen verran iso.
- xena666
eli jos tienaat välillä himpun verran yli sen 2kk suojaosuuden ja välillä hiukan alle sen 2kk suojaosuuden. toisissa kuukausissa voi mennä se 1/3 ja toisista 2/3. eli tulojen vaihdellessa ulosottosumma vaihtelee.
mites voiko lomarahoista sitten ulosmitata puolet? veronpalutuksethan nyt menee kokonaisuudessaan.- velkaaa
Laske itse sillä maksukieltolaskurilla. Minulla ainakin ulosmitattiin maksukieltolaskurin ilmoittama summa. Täällä on vähän hankala ottaa kantaa, koska suojaosuus ja palkan suuruus vaikuttavat oleellisesti ulosmitattavaan määrään. Lisäksi on tietyissä tilanteissa hakea vapaakuukausia ulosmittaukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474