Olisin kiinnostunut vaihtamaan ajatuksia
siellä toimeentulemisesta ja elämisestä.
Eli jos asut ja elät Alanyassa kirjoittele ja kerro kuinka arki siellä sujuu, kuinka vaikeaa on ollut työn&asunnon ym löytäminen (ei minkään discon tarjoilijanhommman, vaikka työtä sekin on, mutta ei minulle)
On tässä harkinnassa sapattivapaan ottaminen ja tavaroiden siirto joksikin aikaa sinne.
Asutko Alanyassa,
6
955
Vastaukset
- Dreamer
suunnitelmat olisi...Toivottavasti joku "viisaampi" valaisee asiaa... :)
Vuokrakämpän kaiketi löytää suhteellisen helposti, mutta töhin pääseminen taitaa olla vaikeampi juttu...- alkuperäinen
Sen tiedän et työluvanhankkiminen on helkkarin vaikeeta.
Itse ajattelin lähinnä jotain pikku hommaa kun en kuitenkaan ihan tyhjin taskuin olisi lähdössä ja sapattivapaallahan saa työkkäristä korvausta(pientä tosin mut kuitenkin)
Ei vaan kukaan siellä asuva nyt tunnu lukevan tätä kyssäriä ;o)
Tiedän et siellä asuu aika paljon suomalaisia... - alanyalainen
alkuperäinen kirjoitti:
Sen tiedän et työluvanhankkiminen on helkkarin vaikeeta.
Itse ajattelin lähinnä jotain pikku hommaa kun en kuitenkaan ihan tyhjin taskuin olisi lähdössä ja sapattivapaallahan saa työkkäristä korvausta(pientä tosin mut kuitenkin)
Ei vaan kukaan siellä asuva nyt tunnu lukevan tätä kyssäriä ;o)
Tiedän et siellä asuu aika paljon suomalaisia...Hei!
Tervetuloa Alanyaan. Elämä sujuu täällä ihan niin kuin muuallakin: vähän on vain enemmän aurinkoa. :) Työ luvan sinulle hankkii työnantaja. Jos sitä tarvitset.
Töitä löydät helposti, esim. hotellista, ravintoloista, oppaana... Ota yhteyttä matkanjärjestäjiin ( Detur, Aurinkomatkat, TUI). Mitä olet tehnyt aikaisemmin?
Ja asunnon etsinnässä sinua auttaa 2Base, www.turkki.2base.com.
Nähdään Alanyassa!
- asunut
asunnon saanti on helppoa, kannattaa vaan kierrellä rauhassa ja katsoa, hinta ja taso on laaja.muista että talvi on kostean kylmä,asunnot kylmiä, varaudu pattereiden ostoon ja sänkyyn sähköllä toimiva lämmitettävä sijauspatja, ihan ehdoton talvella.sähkölasku on tietysti sitten aika iso, suomen tasoa, mutta kuka sitä sisällä haluasi palella?ellei sitten asunnossa ole ilmastointilaite joka talvella lämmittää.
huonekaluja saa edullisesti semmoisesta vanhojen tavaroiden kaupasta, tai kysymällä siellä asuvilta suomalaisilta onko joku myymässä omia tavaroitaan pois, pientä työtä kyllä löytyy, kunhan menet sinne ja tutustut ihmisiin, niin varmasti joltain löytyy semmoista"auttamis"työtä, eikä ole mitää diskossa tai ravintolassa oloa. en tiedä minkä alan ihmisiä olet, mutta esim. kirjapito, laskutus hommia yrityksessä,mikä tekee suomessa kauppa oli minullekkin töitä.palkkahan on aivan mitätön, sillä juuri ja juuri ehkä vuokran maksaa, mutta jos saat suomesta jotakin korvausta, niin silloin kyllä tulet hyvin toimeen.oleskelu luvan saat pidemmäksiaikaa alanyan poliisiasemalta ja rahalla tietenkin.niin ei tarvitse 3kk välein käydä passia leimaamassa.varmisat myös että passisi on voimassa koko siellä olo aikasi.vakuutus kannattaa kuitenkin suomesta ottaa, se on kyllä kallis, mutta en usko että haluat paikalliseen alanyan sairaalaan hoidettavaksi jos jotain tapahtuu.suosittelen sinne menoa,itse en ole sitä katunut päivääkään, nyt taas täällä suomen sateessa muistelen vaan aikoja mukavia.se mitä siellä ollessan kaipasi, oli ruisleipä,salmiakki ja makkara.vaikka niitä en täällä suomessa paljon kaipaa.niitä sitten suomesta tulevat ystävät aina sitten toivatkin kiitettävästi tullessan lomalle.ei muutakuin mukavaa sapattivapaata vaan sinulle ja nauti- sapattivapaalle
Kiitos ensimmäinen järkevä vastaus.
En ajatellut talveksi sinne mennä vaan kevättä/kesää
jotain toukokuu->3-4kk
ajattelin kysellä duunia hotellien respoista, kultakaupoista ym
missä tarvitaan kielitaitoa.
Mutta pitää katsella rauhassa, en ole suinkaan lähdössä soitellen sotaan vaan pohjustan kyllä siellä olemiseni kunnolla.
Ensi reissulla alan kyselemään kavereilta kämppää ja duunia.....jos sitten jonain päivänä unelma toteutuisi - asunut
sapattivapaalle kirjoitti:
Kiitos ensimmäinen järkevä vastaus.
En ajatellut talveksi sinne mennä vaan kevättä/kesää
jotain toukokuu->3-4kk
ajattelin kysellä duunia hotellien respoista, kultakaupoista ym
missä tarvitaan kielitaitoa.
Mutta pitää katsella rauhassa, en ole suinkaan lähdössä soitellen sotaan vaan pohjustan kyllä siellä olemiseni kunnolla.
Ensi reissulla alan kyselemään kavereilta kämppää ja duunia.....jos sitten jonain päivänä unelma toteutuisihei, jos ja kun olet sitä asiaa suunnittelemassa niin laita viestiä; [email protected]
Niin voin ehkä auttaa sua hieman.
hyvä ettet ole talvea ajatellut, sillä alanya on tosi kuollut kaupunki talvella;mutta ensi sesonki voi olla iha hyvä juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069