onko kukaan??

-mie-

Onko kukaan naimisissa turkkilaisen tai kurdilasen miehen kanssa?Jos on niin olisi kiva kuulla miten menee ja millaisiin ongelmiin olette törmänneet? Miten miehen vanhemmat suhtautuu?

18

3281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaimo

      Kyllä on, mieheni on turkin-kurdi. Menee hyvin, kuten normaali avioliitossakin ala ja ylämäkiä:))
      Miehen vanhemmat ovat aivan mahtavia kuten koko perhe. Olimme siellä lomalla viime kesänä ja mieheni vanhemmat olivat täällä lomalla nyt syksyllä pari viikkoa, tulivat ihastelemaan suomen vihreyttä ja kauneutta.

      • oli

        varaa matkustaa suomeen?


      • Vaimo
        oli kirjoitti:

        varaa matkustaa suomeen?

        Miten niin EI olisi varaa? Olipa taas ERITTÄIN tyhmä kysymys.


      • tytsy
        Vaimo kirjoitti:

        Miten niin EI olisi varaa? Olipa taas ERITTÄIN tyhmä kysymys.

        no haloo..
        yleisesti ottaen turkista löytyy enemmän köyhiä kuin rikkaita ihmisiä..
        en yhtään ihmettele että tuota kysyttiin.


      • Vaimo
        tytsy kirjoitti:

        no haloo..
        yleisesti ottaen turkista löytyy enemmän köyhiä kuin rikkaita ihmisiä..
        en yhtään ihmettele että tuota kysyttiin.

        alkaa täällä vänkäämän teinien kanssa...
        Yleisesti ottaen...Niinpä..


      • ei teini
        Vaimo kirjoitti:

        alkaa täällä vänkäämän teinien kanssa...
        Yleisesti ottaen...Niinpä..

        ja kerro jotaa? Vaikka eroaako kurdi paljo turkkilaisest, siis ihan yleisest ottaen. Kun mul on jääny vähä epäselväks noi kurdit ja millasii ihmisii ne on?


      • -mä-

        Kiitos, kun vastasit. On kiva kuulla, että joillakin menee hyvin! Ja muutenkin uutta pontta antava viesti. Voisitko kertoa kurdeista yleisesti jotain? Itelläni on kurdilainen poikakaveri..


      • Vaimo
        -mä- kirjoitti:

        Kiitos, kun vastasit. On kiva kuulla, että joillakin menee hyvin! Ja muutenkin uutta pontta antava viesti. Voisitko kertoa kurdeista yleisesti jotain? Itelläni on kurdilainen poikakaveri..

        Ole hyvä:))
        Mitä haluaisit tietää? Jokainen ihminen on yksilö oli sitten kurdi, turkkilainen, suomalainen.....
        Mitä itse tunnen kurdeja ovat erittäin perhekeskeisiä, ystävällisiä, vieraanvaraisia ym.kuten varmaan monen muunkin maan ihmiset:)
        Yksilöinä joka maahan mahtuu niitä "ei hyviä" niin meistä suomalaisistakin kuten muistakin.

        Näillä sivuilla saa aika paljon lukea paskaa, paljon yleistyksiä että kaikki ulkomaalaiset ovat pettäjiä ym.olet varmaan itsekkin huomannut?

        Meillä on mennyt kohta 10v hyvin, kaksi lasta, elämä on hyvää:)en voisi toivoa enempää.


      • -mie-
        Vaimo kirjoitti:

        Ole hyvä:))
        Mitä haluaisit tietää? Jokainen ihminen on yksilö oli sitten kurdi, turkkilainen, suomalainen.....
        Mitä itse tunnen kurdeja ovat erittäin perhekeskeisiä, ystävällisiä, vieraanvaraisia ym.kuten varmaan monen muunkin maan ihmiset:)
        Yksilöinä joka maahan mahtuu niitä "ei hyviä" niin meistä suomalaisistakin kuten muistakin.

        Näillä sivuilla saa aika paljon lukea paskaa, paljon yleistyksiä että kaikki ulkomaalaiset ovat pettäjiä ym.olet varmaan itsekkin huomannut?

        Meillä on mennyt kohta 10v hyvin, kaksi lasta, elämä on hyvää:)en voisi toivoa enempää.

        Juu, täältä saa lukea yleistyksiä tosi paljon. Tosihan se on, että siellä on sellasii miehii jotka on koko kesä vaan sen yhden asian perässä, mutta kai niitä poikkeuksiakin löytyy.. Ja olen ehdottomasti samaa mieltä, että meitä löytyy joka lähtöön.
        Itseäni vain mietityttää, että onkohan tämä poika tosissaan.. Olemme keskustelleet aika paljon asiasta ja hän sanoo olevansa tosissaan.
        Voisitko víelä kertoa, että oletko kokenut väkivaltaisuutta missään vaihessa mieheltäsi? Kun joka puolella lukee, että jos menet naimisiin niin mies kohtelee miten sattuun????
        Hyvää jatkoa sinulle ja kiitos vielä kerran kun vastasit (ja vielä asiallisesti)!!! :)

        Ja sellaista vielä kysyisin jos sinulla on tietoa tai oletteko itse törmännet..että onko vaikea sopeutua kun on eri uskonnot? Onko se vaikuttanut elämään?


      • Vaimo
        -mie- kirjoitti:

        Juu, täältä saa lukea yleistyksiä tosi paljon. Tosihan se on, että siellä on sellasii miehii jotka on koko kesä vaan sen yhden asian perässä, mutta kai niitä poikkeuksiakin löytyy.. Ja olen ehdottomasti samaa mieltä, että meitä löytyy joka lähtöön.
        Itseäni vain mietityttää, että onkohan tämä poika tosissaan.. Olemme keskustelleet aika paljon asiasta ja hän sanoo olevansa tosissaan.
        Voisitko víelä kertoa, että oletko kokenut väkivaltaisuutta missään vaihessa mieheltäsi? Kun joka puolella lukee, että jos menet naimisiin niin mies kohtelee miten sattuun????
        Hyvää jatkoa sinulle ja kiitos vielä kerran kun vastasit (ja vielä asiallisesti)!!! :)

        Ja sellaista vielä kysyisin jos sinulla on tietoa tai oletteko itse törmännet..että onko vaikea sopeutua kun on eri uskonnot? Onko se vaikuttanut elämään?

        Niinpä..ainakin täällä saat lukea että kun naimisiin menee niin nyrkit alkaa heilumaan aivan varmasti. Aika surullista lukea sellaista, kun jokainen ihminen on erinlainen, ei voi niputtaa että KAIKKI ulkomaalaiset hakkaa,pettää kuten ei voi sanoa että KAIKKI suomalaiset sitä ja sitä...*huokaus*

        En ole kokenut minkäänlaista väkivaltaa ja jos olisin tuskin olisin tässä liitossa vielä:))Minä se taidan olla se agressiivisempi osapuoli:) en siis vedä miestäni turpaan, vaan huudan ja räyhään kun asiat ei mene niinkuin haluan:))

        Mieheni on itse rauhallisuus, huvittavaa että lapset menevät ensiksi kysmymään isältä lupaa johonkin asiaan ja kun isä sanoo että mitä äiti sanoi? niin vastaus kuuluu: ei me olla kysytty kun se sanoo kumminkin ei:))

        Mieheni on ns.tapamuslimi, ei harjoita uskontoaan, polttaa, juo silloin tällöin.
        Asioista keskustelimme paljon suhteemme alussa esim. mitä sitten kun tulee lapsia ym.
        Kaikki toimii kunhan vain keskustelee asiat halki.

        Siitä onko poika tosissaan sinun kanssa, en osaa sanoa. Sinä itse tiedät sen parhaiten, omat tuntemukset kyllä näyttää sinulle onko hän se "oikea" vai ei.


    • oma maa mansikka

      Riippuu paljolti siitä asuuko Turkissa vai Suomessa. Turkissa olen kuullut eräiltä tuttaviltani, että ongelmia on ja paljon juuri tuon kulttuurin eron kanssa, eli nainenhan on siellä yleisesti oittaen miehen omaisuutta ! ja niinpä naista siellä kohdellaankin sen mukaan. Suomessa taas asiat ovat erilaisesti ja täällähän pystyy ajamaan omia etujansa niin ettei joudu kenenkään "jalkarätiksi".
      Mutta suomalainen mies on paras kaikista !!!ja Suomi paras paikka asua !!!

      • metro

        ei kaikille turkkilaisille ole myöskään helppoa sopeutua suomeen asumaan, tämäkin riippuu tapauksesta ( kuten jokainen varmaan on huomannut palstaa lukiessa, kaikki suomalaiset eivät sopeudu asumaan ulkomaille). niin moni turkkilainen palaa vuosittain takaisin kotimaahansa. turkissa ihmiset ovat sosiaalisia, työ ja vapaa-aika nivoutuvat toisiinsa teen juonnin ja jutustelun lomassa. monelle on kova shokki tuo suomen pitkä ja kylmä talvi, välinpitämättömyys ja tietenkin rasismi. olen itse naimisissa kurdin kanssa ja olemme asuneet aina turkissa, tosin kesäisin käymme suomessa lomalla. jokainen suhde on ainutlaatuinen ja meille molemmille on sopinut elämä paremmin täällä. tietyt asiat täällä hyväksyy, muttei minusta ole edes yritetty tehdä jalkarättiä missään vaiheessa!turkki on upea maa kaikkine epäkohtineen ja ihanine asioineenkin. ihmiset täällä eivät vielä ole unohtaneet kuinka ollaan onnellisia pienistä asioista ja autetaan lähimmäisiä. tällä palstalla saa lukea rasittavia lasten juttuja kun ollaan käyty alanyan yössä temmeltämässä. jättäkää tällä palstalla olevat terroristi-ählämi jutut omaan arvoonsa. suomesta saa myös ostettua mielenkiintoista kirjallisuutta turkkilaisista ja kurdeista. hyvää jatkoa kaikille


    • karvapää

      että miljoonat turkkilaiset ja kurdinaiset ovat naimisissa ed.mainittujen kanssa.

    • minä

      Olen ollut vuodesta -97 naimisissa kurdimiehen kanssa. Meillä on yksi lapsi. Asumme Suomessa, lomailemme Turkissa sukulaisten ja ystävien luona. Mieheni kysyi suhteen alussa enkö haluaisi kääntyä muslimiksi, mutta kun en halunnut niin mitään painostusta ei sen koommin ole ollut. Ei väkivaltaisuutta. Kurdit ovat perhekeskeisiä, vanhemmat ja suku erittäin tärkeitä. Lapsista pidetään hyvää huolta, muistakin kuin omista. Minulla ei ole kurdeista eikä heidän kulttuuristaan (sellaisena kuin sen itse tunnen) mitään pahaa sanottavaa.
      Onnea sinulle!

      • -mie-

        Voi, että on kiva kuulla myöskin jotain positiivista!!! Onnea myös teille tulevaisuuteen!
        Jos muuten tiedät jotain muslimien uskonnon tavoista voisitko kertoa? Mitä ne arvostaa ja mitä ei?


    • kurdin ystävä

      sanon teillä jotain olen naimisissä 16.v suomalasen naisen kansa meillä on 15.v lapsi uskonto ei merkitse mitä ole onnellinen miehesi kansa turkissa 7 eri kulturi mutta mä olen kakki sama vaiika olen turkkilainen kurdit myös minun kaveri siksi mä pärjän turkissa moni kulturi ongelma on ulko puoliset halu jotain mitä ei he pysty 1920.pää asia että kunnia toista ja henän uskonto ja kulturi.onneaaaa!

      • pizzapoika

        ...aina lisää pizzanpaistajia mahtuu. Eihän noita kebabpaikkojakaan ole kuin vasta joka toisessa kadunkulmassa.


      • ...kuin työ
        pizzapoika kirjoitti:

        ...aina lisää pizzanpaistajia mahtuu. Eihän noita kebabpaikkojakaan ole kuin vasta joka toisessa kadunkulmassa.

        Mitäpä vikaa pizzan paistajissa. Tekevät duunia, tienaavat, hoitavat hommansa.

        Ja hyvin tuntuu maistuvan pizzat kotimaan luusereille, ja ainahan voi tilata sossun rahoilla kotiin kujetuksen, jos ei kestä nähdä odotteluaikana karvakäsiä pizzaa pyörittämässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe