Sairaslomalta suoraan ansiosidonnaiselle, päiväraha

päivärahan perusteet

Mistä päiväraha lasketaan, jos on itse irtisanoutunut sairautensa vuoksi?
Lasketaanko täydestä palkasta ennen sairauslomaa?
Vai sairauspäivärahan määrästä?
Sairaslomalla olen ollut 2kk.

7

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karenssiako

      Muistathan että voit saada karenssin jos olet itse irtisanoutunut töistäsi!!!! Koskaan ei kandee irtisanoutua vaan hakea sairaslomaa.

      • MAP

        Palkasta lasketaan. Sain 3 kk karenssin, joka kului sairauslomalla, jonka jälkeen ansiosidonnaiselle. Ei täällä sairaskaan nälkään kuole, vaikka tiukalle joutuukin.


      • Olen hölmö
        MAP kirjoitti:

        Palkasta lasketaan. Sain 3 kk karenssin, joka kului sairauslomalla, jonka jälkeen ansiosidonnaiselle. Ei täällä sairaskaan nälkään kuole, vaikka tiukalle joutuukin.

        Ihanko totta kirjoitat?
        Kun irtisanoo sairauslomalla ja on sairaslomalla kolme kuukautta niin kuluuko karenssi siis silloin?
        Irtisanouduin myös sairauslomalla ja en ole ilmoittautunut työvoimatoimistossa kun oletin ettei sairauslomalla voi sinne ilmoittautua, kun ei ole tyhön käytettävissä.
        Nyt harmittaa oma tyhmyyteni.
        Minulla on karenssi edessä kun sairaslomani loppuu.


      • Se on pelastus
        Olen hölmö kirjoitti:

        Ihanko totta kirjoitat?
        Kun irtisanoo sairauslomalla ja on sairaslomalla kolme kuukautta niin kuluuko karenssi siis silloin?
        Irtisanouduin myös sairauslomalla ja en ole ilmoittautunut työvoimatoimistossa kun oletin ettei sairauslomalla voi sinne ilmoittautua, kun ei ole tyhön käytettävissä.
        Nyt harmittaa oma tyhmyyteni.
        Minulla on karenssi edessä kun sairaslomani loppuu.

        MAP ! Olet ihana, rakastan sinua! Suuri taakka putosi harteilta.
        Tai siis jos olet oikeassa ja sinulla on asiasta kokemusta.


      • Karenssi
        Se on pelastus kirjoitti:

        MAP ! Olet ihana, rakastan sinua! Suuri taakka putosi harteilta.
        Tai siis jos olet oikeassa ja sinulla on asiasta kokemusta.

        En usko koko juttuun mitä tämä MAP kirjoittaa


      • MAP
        Olen hölmö kirjoitti:

        Ihanko totta kirjoitat?
        Kun irtisanoo sairauslomalla ja on sairaslomalla kolme kuukautta niin kuluuko karenssi siis silloin?
        Irtisanouduin myös sairauslomalla ja en ole ilmoittautunut työvoimatoimistossa kun oletin ettei sairauslomalla voi sinne ilmoittautua, kun ei ole tyhön käytettävissä.
        Nyt harmittaa oma tyhmyyteni.
        Minulla on karenssi edessä kun sairaslomani loppuu.

        Karenssi alkaa siitä päivästä kun työsuhde loppuu, karenssi ei siirry. Eikä tämä ole uskon asia vaan itse koettu todeksi havaittu.


    • Tässä syy

      Olen niin poikki kokoajan särkee yöt valvon kipujen kanssa, särkylääkket ei auta, niin en pysty töihin ja en jaksa sitä sairaslomatodistus pyyntöjä esimiehelle.
      Joten pakotettuna itseni irtisanominen. Kaikista huonoista vaihtoehdoista minulle paras, eli irtisanominen ja sairausloma, jolloin ei ole pakko selitellä kiukkuiselle pomolle ja työkavereille. Kun on kamalaa kertoa kivuistaan ja ruikuttaa, niin työpaikallla pidetään vaan ruikuttajana ja toiset rupeaa elvistelemään kuinka hyvässä kunnossa he on tai sitten taas naureskellaa ja vähätellään jms.
      Töissä saa tuntea olevansa luuseri joka mukamas lintsaa. En ikinä ole lintsannut ja aina pyrkinyt tekemään työni kunnolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe