Joka paikassa hehkutetaan kuinka tärkeeää on satsata siihen omaan parisuhteeseen. Miksi kukaan ei puhu ystävyyssuhteiden tärkeydestä.
Tottakai olen loukkaantunut kun minulle ei ole parisuhdetta, siis ei ole paria kenen kanssa yrittäisi saada suhteen paremmaksi.
Saa vain itseään tehdä paremmaksi ja onnellisemmaksi ainaisessa yksinäisyydessä.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia, olisi kiva kuulla kohtalotovereita.
miksi parisuhdetta pitää hoitaa
17
122
Vastaukset
- H.P.
En tiedä, miten erityisesti pitää hoitaa. Hyvin on mennyt yhdessä pian 40 vuotta, ihan ilman mitään erityisiä hoitoja.
Ei ole tarvittu edes "hoitoja".
Kaikesta tehdään nykyisin keinotekoista, kaikkeen liitetään jotain erikoista, mieluiten kallista.
Pelkkä eläminen ei muka riitä. - on vain
Itse itsensä ystävä. Muut on ehdollisia..
Parisuhde on vain eräänlainen superduper hyvä ystävyyssuhde jossa ollaanniin kavereita että nukutaankin päät samalla tyynyllä ;) Tai sitten ei. Kaikki ihmissuhteet vaativat tiettyä vaalimista: puhelinsoitto, facebook-viesti, synttärionnittelut, juttelutuokiot, olla paikalla kun ystävä tarvii sinua, ojentaa auttava käsi, olla ihminen ihmiselle. Ei se sen kummallisempaa ole.
Ja niin, kuten jo sanottiin, ole itsellesi ystävä niin säteilet valoa joka vetää puoleensa muitakin.- valovoimainen.
Tuohan on juuri ja vain elämää. Laitan minäkin sp-onnittelut miehelleni talon toiseen päähän. Soitan juuri hänelle, en naapurin miehelle.
Autan häntä tarpeessa, kuin hänkin minua.
- eppu2
Minun paras ystäväni on kissa.
- bastet.
Sinä olet hänen paras palvelijansa.
- <3<3<3
Kissa on minullekin tärkeä, tänään käytiin eläinlääkärillä, ei antanut leikat kynsiään, piti nukuttaa. Samalla sai loispiikin varmuuden vuoksi.
Lapset ja kumppani menevät kissan edelle, katti on paljon parempi kuin vaikea ihminen.
- semantiikkaa
Miehen ja naisen suhteen ristiriidat vain kärjistyvät keskusteluissa. Eipä sitä puheesta eroa tee kun nainen haluaisi hoitaa parisuhdetta ja mies puolestaan pari suhdetta.
Voi se olla toisinkin päin. - kawe
semantiikkaa - olen samoilla linjoilla
Oletan, että suhteen alkuvaiheen intohimo kantaa n. vuoden, kun tasaantumisen vaihe on käsillä - se on totuuden hetki -riippuu monesko suhde, mikä työ, edellisten suhteiden sitoumukset - hoitaminen on monimutkaistunut - eli vaatimustaso on korkea - - eppu2
Rakastuessa ihmisen pää menee ´´kemialliseen pilveen´´
Kun sitten sietokyky rakkaushuumeelle (PEA) kasvaa, eikä ihminen pysty enää tuottamaan sitä tarpeeksi, (kestää n. 2 vuotta korkeintaan), ihminen putoaa pilvestään maanpinnalle.
Useat selviävät krapulansa yli vakiintuneeseen suhteeseen.
Pitkässä suhteessa aivot alkavat tuottaa enformiinia ja olo tasaantuu tyytyväiseksi.
Kaikkee sitä on tullut elämän varrella lueskeltua. He-hee.- <3<3
Kai olen tässäkin poikkeus. Ei ole tullut 40 vuoteen mitään putouksia, tai sitten realistina ei ole taivaita tavoitellutkaan, vaan on pysynyt aina järki päässä.
Nuo kaikki kemiat ja fysiikat, joilla pitää ihmiselämää muotoilla, ovat keinotekoisia. - kawe
<3<3 kirjoitti:
Kai olen tässäkin poikkeus. Ei ole tullut 40 vuoteen mitään putouksia, tai sitten realistina ei ole taivaita tavoitellutkaan, vaan on pysynyt aina järki päässä.
Nuo kaikki kemiat ja fysiikat, joilla pitää ihmiselämää muotoilla, ovat keinotekoisia.Olet ehkä aivan oikeassa.
- eppu2
Nii-i toisilla ne hormoonit hyrrä tasaisemmin, kuin toisilla.
Edellä kirjoitusvirhe, oikea sana on endorfiini.- valovoimainen
Tuo nyt on tarkoituksellisen tasapaksuttavaa, kuin ihmistä sanottaisiin tunneköyhäksi.
Jospa jotkut endorfiineissaan ja poksahteluissaankin säilyttävät järkensä valon. - eppu2
valovoimainen kirjoitti:
Tuo nyt on tarkoituksellisen tasapaksuttavaa, kuin ihmistä sanottaisiin tunneköyhäksi.
Jospa jotkut endorfiineissaan ja poksahteluissaankin säilyttävät järkensä valon.Juu, minullakin on noissa hommissa järjen valo säilynyt, juurikin siksi, etten ole koskaan ollut kovin räiskähtelevää tyyppiä.
Vaan tunneköyhäksi, en ole silti itseäni kokenut.
- Soonnäin
Siksi se pitää hoitaa, koska kumppanin kanssa asuu. Harvemmin ystävän kanssa asutaan. Ystävät saa siis valikoituja paloja sinusta, kerman päältä. Kumppani saa koko paketin, hyvät ja huonot puolet, lakanoihin käärittyinä. Se vaatii joskus jopa terapiaa. Ja ystäviä :)
- loputon suo
Miksi vain toisen kuuluu hoitaa, tehdä, palvella, kun ne vain lasketaan.
Sitten toinen saa odottaa niitä palveluja ja käyttää muiden palveluja, elää itselle, kun vain ne lasketaan.
Oliko kyseessä idiootti ja narsisti.
Loppulta se päättyi idiootin yksinäisyyteen ja narsistin onneen.
Mitä voitte ottaa opiksenne, no ette mitään, koska jokainen kantaa taakkansa itse.
Olen tuo idiootti, en vieläkään tiedä mitä minun olisi vielä pitänyt tehdä, riittääkseni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697