Koiralle tomaattia?

kipale

Voiko koiralle antaa tomaattia? Siis vaikka paseerattua tai murskaa? Netistä etsin tietoa aiheesta. Jotkut sanoo, että se olisi jotenkin haitallista koiralle, jossain taas luki että tomaatti olisi hyväksi koiran näölle ja ehkäisisi syöpää. Mutta mikä sitten on totta? Annatteko te koirillenne tomaattia missään muodossa?

13

7530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koissu

      Tiedä sitten tosiaan,että miten asia loppujen lopuksi on,sillä itsekin olen lukenut että tomaattia ei koiralle saisi antaa .Ja sitten olen ihmetellyt sitä että aika monessa kuivamuonassakin näkyy silti kuitenkin olevan tomaattia mukaan laitettu myös.Joten olisi kiva tosiaankin saada tietää että mikä se oikea totuus tässä asiassa on,että sopiiiko se tomaatii koiralle vai ei, kun on niin ristiriitaista tietoa olemassa.

    • Koissu
    • herkkusuuko

      Meidän koiramme, joka on tavallinen suomalainen pystykorva, on innostunut syömään appelsiineja. Kyllä se syö kerralla yhden kokonaisen appelsiinin kun siitä on kuoret poistettu. Tämä tapa alkoi kun me ihmiset itse söimme appelsiineja ja sitten se koira tuli eteen istumaan ja alkoi kuola suussa vaatia omaa annosta appelsiini herkusta. Onko koiramme tullut "hulluksi"?

      • kipale

        No tässä nyt ei mistään appelsiineista puhuttu...


    • Koissu

      Meidän edesmennyt koiramme olisi kovasti mielellään syönyt myös appelsiineja ja tulin sille vähän sitä aina joskus sitten antaneeksikin myös,mutta en kovin paljoa kuitenkaan kun en ollut varma,että sopiiko ne koiralle.Ja myöhemmin sitten sainkin lukea tuosta linkistä että appelsiini kuuluisikin sellaisiin hedelmiin,jotka ovat koiralle myrkyllisiä ja joita ei koiralle saisi antaa.Tiedä sitten pitääkö paikkansa,mutta tuosta alla olevasta linkistä löytyy kuitenkin sellainen tieto, että appelsiini olisi koiralle myrkyllistä.

      lhttp://www.avatv.fi/minisaitit.shtml/tassuklubi/neuvola/varo-nama-kesaherkut-ovat-vaarallisia-lemmikeille/2012/05/1548521

    • Koissu
    • Sitko

      Itse olen antanut tomaatista ylijääneet kantapalat ja ei ole näyttänyt haittaa olevan. Koiran kokokin saattaa tietysti vaikuttaa siihen haitallisuuteen eli jos kovin pieni koira, niin saattaa reagoida pahemmin, omilla hurtilla painoa 20kg ja 23kg.

    • urts

      Elä anna tomaattia, menee yöunet koiralta ja isännältä, päästelee niin kimakoita pieruja, että herää niihin itsekin, että kyllä me lähetään siitä ettei anneta koiralle tomaatteja. Itsellä on koirana tattimus tökötys eli seisova sienikoira.

    • kittenking

      Juu ei tomaattia koska siinä kuten myös munakoisossa on nikotiinia joka on haitallista koirille.Aikuisille ihmisille sopii koska ehkäisee vanhuuden muistisairauksia.

      • Saksipotku

        Sori nyt vanhan aiheen uppaus mutta tomaatti eikä se munakoisojaan sisällä nikotiinia... Muutenhan täällä itse kukin juoksisi kaupasta norttikartsan sijaan tomaattiterttu kainalossa, ukrainan rekkadimtrit jemmaisivat pimeitä munakoisoja penkin alle tullimieheltä piiloon ja pekka puska huutaisi televisiossa tomaatin vaaroista. Riki sorsa, voi että sinun pitikin rakastaa niitä munakoisoja....


    • kentiespä

      Kyllähän sitä tomaattia on mukana joissakin säilykkeissä,siis koiranruokasäilykkeissä, esim Belcando

    • liibalaaba123123

      En olisi huolissani jos sillointällöin antaa.

    • Anonyymi

      Saako antaa koiralle tomatia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe