Mitä vastaatte vauvakuume-ja lisääntymiskyselyihin? Itse koen "lapsentekokehoitukset" erittäin ahdistavana, kun lasta toivotaan ja se ei syystä tai toisesta ole onnistunut!
Työkaverit heittelee usein tätä "seuraavaks onki sit sun vuoro, eikös?", "koska te teette lapsia?" "tuleeko vauvakuume ?(kun joku tuo pienokaistaan näytille)" "kyl kannattais nuorena tehä" jne jne. Onpa yks vanhus ihan mahaanikin taputellut hymyillen, jolloin olen joutunut sanomaannolona että ei siellä mitään ole, ruokaa vain, kerron kyllä sitten! Oon myös sanonu jotai ympäri pyöreetä et "kai sitä joskus" tai vähän suoremminkin että " ei se oo välttämät nii helppoa vaan TEHDÄ niitä". Siltikään ei lopu vihjailut!!!
Ja yks juttu viel. Ei voi sanoo "ei todellakaan tuu/oo vauvakuumetta" tai vauvat eikä lapset kiinnosta mua" koska tällöin kaikki perheelliset voi loukkaantuu ku en muka tykkääkään just heidän kullanmurusta ja olen suoranainen lapsivihaaja kun en omalta tuskaltani halua pidellä vauvoja joita tungetaa syliini jotta vauvakuume tarttuisi.
Huh kun ärsyttää ihmisten tökeryys!
Vauvautelut?
4
216
Vastaukset
- jepulis 0000
Siis haluatteko lasta vai ette?
Ristiriitainen on viestisi. Ekaks sanot, että lasta on toivottu, mutta lopussa sanot, että ei ole vauvakuumetta jne.
Mutta juu... samaa mieltä, että tökeröä on ylipäänsä kommentoida yhtään mitään toisten lapsettomuudesta. Se voi olla täysin harkittua tai lasta ei vain tule yrityksestä huolimatta.
Joka tapauksessa ei kuulu muille piirun vertaa. Itse en koskaan ole lausunut mitään repliikkiä asiasta edes lähipiirissäni puhumattakaan jossain työ- tai naapuriporukoissa.- jepulis 000
Hei, katoinkin tarkemmin ja tajusin, että olette nimenomaan toivonut lasta. Mutta loppuosin viesti sama kuin edellinen.
- kaanon
Raskasta se on, ne utelut ja vatsan seudun katselemiset sekä vihjailut.
Itse olen sanonut niin kuin asia on, että ei ole tullut vaikka on toivottu. Siihen loppuu yleensä kyselyt.
Kaiken huipun varmaan koin kun palaverissa työpaikalla yli-innokas vauvahullu keski-ikäinen kollegani kysyi koko työyhteisön edessä olenko raskaana.En ymmärrä sitä, että ihmiset ylipäätään kysyvät tällaista asiaa minulta (varsinkaan kun minulla ei ole mitään ylimääräisiä kiloja /vatsan pömpötystä, joka voisi harhauttaa, eli en todellakaan näytä raskaana olevalta), saati että asiaa tiedustellaan työpaikalla 12 muun ihmisen läsnäollessa.
Olen aina ihmetellyt tätä ihmisten tapaa udella. Jo ennen kuin itse aloin edes toivoa lasta, ja kun huomasin, ettei lasta edes tulekaan ja lapsettomuuden kokemus tuli eläväksi ja kipeäksi, olen ennen tätäkin ollut aina kyselemättä muilta ihmisiltä heidän lapsensaantiin liittyvistä asioista. Nyt kun tiedän vielä miten kipeältä lapsettomuuden kokemus tuntuu, olenpa ainakin siitä tyytyväinen etten ole koskaan tölväissyt ajatuksissaan mitään kenellekään tyhmyyksiä ennen kuin tämä kokemus osakseni tuli, koska en ole milloinkaan udellut tällaisia ihmisiltä. Olen aina ollut sitä mieltä, että ne ovat sellaisia henkilökohtaisia asioita, jotka ihmiset itse ottavat puheeksi, jos ottavat. - Ohitin vaan
En oikein mitään, muutin puheenaihetta tai hymähdin jotain. Töissä kukaan ei kysellyt (tai edellisessä työpaikassa joku kyseli), mutta meillä yli puolet onkin lapsettomia. Johtuisiko siitä. Mutta sukulaiset ja yks naapurin mummo ainakin kyseli. Oma äitini ja isäni sen sijaan ei kysynyt, mutta kun tulin raskaaksi niin äitini paljasti, että oli ollut huolissaan, että jäämme lapsettomaksi. Anoppi sen sijaan kyseli jatkuvasti ja nyt kyselee toisen lapsen perään. Jotenkin kun on se yksi niin sitten vielä enemmän kysellään.
Ihan hyvin voit sanoa, että ei ole vauvakuumetta (vaikka olisikin), miksi siitä nyt kukaan loukkaantuisi. Eri asia, jos sanot, että ei ole vauvakuumetta ja vihaan niitä rääkyviä räkänokkia!
Ei kaikki nekään jolla on lapsia tykkää siitä, että vauvoja tungetaan syliin. Jotkut tykkää omastaan, mutta muiden lapset ei hetätä mitään tunteita.
En ole oikein ymmärtänyt, että mitä sillä tiedolla tekee, että koska joku esim. työkaveri aikoo hankkia lapsia tai hankkiiko ollenkaan. Mulle ainakin on ihan sama, onko mun työkavereilla lapsia. Tai koska niitä hommaavat, jos hommaavat. Ehkä voisit kysellä itse jotain henkilökohtaisia kuten, kuinka usein harrastat puolisosi kanssa seksiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564