kissat

2karvakasaa

Omistan 2 kissaa ja niitä pitää käyttää aina välillä lääkärissä, en omista autoa eli kuljen julkisilla, kissat ovat suurikokoisia ja painavia en oikein jaksa kantaa. Siksi olen harkinnut hankkia kissojen kuljetus rattaat, mutta en vain tiedä mistä niitä saisi, onko kellään tietoa ja onko kukaan nähnyt sellaisia . Taksin käyttö tulee liian kalliiksi.

41

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miauu

lastenvaunut, pistä ne sinne häkeissään

• ???

Pääset vielä bussissa ilmaiseksi.

• ++++++

Olen minäkin nähnyt kissaa kuljtettavan lasten rattaissa.

Kerran näin pyörän tarakalla kissan laatikossa. Ei kuulostanut siitä oikein pitävän mouruamisesta päätellen.

Lapsena pidimme kissaa vaunuissa kuin vauvaa. Kisu tykkäsi siitä koska vaan nukkui ja kehräsi.

• Jopas

Olen nähnyt koiran lastenvaunuissa ja
      ajattelin, että ei ole naisella kaikki kotona.

• mun mielestä

Anna niille rotan myrkkyä, niin ovat hiljasia eikä tarttee viiä lekuriin, halvin ratkaisu.

• mulla 3,5 kissaa

Miten olisi kuljetuskorit tukevissa oluen kuljetuskärryissä tai pienissä käsirattaissa. Mä olen joskus nähnyt jossain rautatieasemalla lemmikinkuljetuskorin just sellaisissa kärryissä.

Muoviset samanlaiset kulmikkaat kuljetuskorit saa hyvin pinottua päällekkäin tukevaksi paketiksi. Yksi iso kori voisi olla helpompi sitoa kiinni rattaisiin, jos vaan kissat viihtyvät samassa korissa. Sidotaan kannattaa käyttää 5 senttiä leveitä mustekalanauhoja. Ovat tukevampia, kuin tavalliset.

• sitroen.

Lastenvaunut tai -rattaat. Niissä on jousituskin ja kissakaan ei tykkää täristävästä kyydistä. Kuljetus pitää muutenkin järjestää niin, että kissa näkee mihin ollaan menossa. Se yrittää panna reitin mieleensä...

• ...

Jepjep

Siinäpä ne parhaat olikin jo yllä, lastenvaunut tai nokkakärryt. Sen verran vaan ajattelin tarkentaa, että mieluummin sellaiset tukevammat, tukevammat, alumiiniset matkatavara nokkakärryt, kuin näitä rimpuloita, joilla tosiaan lähinnä roudataan juomia virosta. Ne rimpulat saattavat hajota yllättävänkin helpolla. Ja kasa mustekaloja, että saa varmasti laatikot kiinni. Meinaan vaan, käytännössä aina kun käy laivalla, muutamilla leviää kärryt ja sitten on putki täynnä kaljatölkkjä ihmisten jaloissa.

Sellanen elukankanto kassi, jossa olkaremmi muuten toimii ihan hyvin. Sun pitäis vaan sitten käydä kaksi reissua, jos et jaksa kantaa kahta kattia kerralla.

Itellä tota katin roudaamista aika paljon. Sinällään helppoa, kun on arjalainen muskeliauto. Käytännössä meillä kuitenkin on kolme kuljetusjärjestelmää kissaa varten. Rottinkinen kori automatkailua varten. Kantokassi bussia jne varten ja muovinen kuljetuslaatikko lentokonetta varten. Vaikka niin hirveästi ei kuljetakkaan, kaikille kyllä ollut vuosittain käyttöä. Jos ois kaks kattia, kalusto pitäisi tuplata.

=DW=

• posari

Kiitos Soonnäin!
        Minäkin kopsasin linkit ja lähetän tyttärelle. Sponssaan jomman kumman niin saan tyttären pääsiäiseksi mämmille ja pashalle, ei tarvitse kissanhoitajaa palkata. Hän opiskelee toisella paikkakunnalla.
        Kyllä tämä palsta on sitten hyödyllinen :))

• Soonnäin
        posari kirjoitti:

Kiitos Soonnäin!
        Minäkin kopsasin linkit ja lähetän tyttärelle. Sponssaan jomman kumman niin saan tyttären pääsiäiseksi mämmille ja pashalle, ei tarvitse kissanhoitajaa palkata. Hän opiskelee toisella paikkakunnalla.
        Kyllä tämä palsta on sitten hyödyllinen :))

Ole hyvä, posari :)

Tässäkin se tavaran hankkiminen on helppoa, itse toteutus vaatii vähän totuttelemista kissalta. Kannattaa laittaa ensin herkkupaloja ja leluja. Pitää kantta auki niin että voi tulla ja mennä kunnes se tuntuu turvalliselta paikalta. Ettei raavi sitä paniikissa rikki, tai huutaa kanssamatkustajien iloksi koko matkan :)) Tai alkaa merkkaamaan, kissanpissa ei tuoksu kauhean hyvälle. Se on ainakin meidän kollin puolustukeino kun olo on epämukava :) mitä lie näätä-geenejä sekoittunut... sille saattaa joskus mennä jopa vatsa kuralle kun liikaa jännittää.

Mietin että ehkä se kova koppa voi olla parempi vaihtoehto jos kissa on jo vanha eikä tottunut kulkemaan oikein missään. Ja aloittajalle vielä, noita kärryjä löytyy myös koirille, joka kokoluokassa, joka ehkä voisi sopia paremmin kahdelle kissalle.

• Soonnäin kirjoitti:

Ole hyvä, posari :)

Tässäkin se tavaran hankkiminen on helppoa, itse toteutus vaatii vähän totuttelemista kissalta. Kannattaa laittaa ensin herkkupaloja ja leluja. Pitää kantta auki niin että voi tulla ja mennä kunnes se tuntuu turvalliselta paikalta. Ettei raavi sitä paniikissa rikki, tai huutaa kanssamatkustajien iloksi koko matkan :)) Tai alkaa merkkaamaan, kissanpissa ei tuoksu kauhean hyvälle. Se on ainakin meidän kollin puolustukeino kun olo on epämukava :) mitä lie näätä-geenejä sekoittunut... sille saattaa joskus mennä jopa vatsa kuralle kun liikaa jännittää.

Mietin että ehkä se kova koppa voi olla parempi vaihtoehto jos kissa on jo vanha eikä tottunut kulkemaan oikein missään. Ja aloittajalle vielä, noita kärryjä löytyy myös koirille, joka kokoluokassa, joka ehkä voisi sopia paremmin kahdelle kissalle.

"Soonnäin"

Aloituksen asian ydintä ymmärretään.
        Jatka siis varoen.

H.

• Soonnäin
        hunksz kirjoitti:

"Soonnäin"

Aloituksen asian ydintä ymmärretään.
        Jatka siis varoen.

H.

Juu, se on kas näin että mun kissalla on näätä-geeni, ja mulla on tuo ihmisiä ärsyttävä neuvomisgeeni. Yritän koulia sitä kovalla kädellä, ja tuon viestinikin kirjoitin kahteen kertaan koska ensin oli niin niin.. niin.. joo. Mutta se istuu sitkeässä! Yhtä sitkeästi kuin mykoplasma.

Have mercy.

• posari
        Soonnäin kirjoitti:

Juu, se on kas näin että mun kissalla on näätä-geeni, ja mulla on tuo ihmisiä ärsyttävä neuvomisgeeni. Yritän koulia sitä kovalla kädellä, ja tuon viestinikin kirjoitin kahteen kertaan koska ensin oli niin niin.. niin.. joo. Mutta se istuu sitkeässä! Yhtä sitkeästi kuin mykoplasma.

Have mercy.

Jatka Soonnäin ihan varomattomasti tavallasi. Turhaan kiusata kissaa (kahta) kun sinä olet jo tehnyt sen :))

Joo, ja päädyin siihen laatikkomalliseen, kun on kahdesta kissasta kysymys.

• Soonnäin
        posari kirjoitti:

Jatka Soonnäin ihan varomattomasti tavallasi. Turhaan kiusata kissaa (kahta) kun sinä olet jo tehnyt sen :))

Joo, ja päädyin siihen laatikkomalliseen, kun on kahdesta kissasta kysymys.

Tattista taas posari :))

Kyllä mä kestän palautetta ja kritiikkiäkin silloin kun se on aiheellista. Ihan hyvä että joku palauttaa mut ruotuun välillä.

Sulla on sitten mukava pääsiäinen tulossa oikein pyörillä :)))

• sitroen.
        Soonnäin kirjoitti:

Tattista taas posari :))

Kyllä mä kestän palautetta ja kritiikkiäkin silloin kun se on aiheellista. Ihan hyvä että joku palauttaa mut ruotuun välillä.

Sulla on sitten mukava pääsiäinen tulossa oikein pyörillä :)))

Muuten lienevät toimivia, mutta pienet pyörät ja jousituksen puute täristää kissaa. Joka kuoppa, joka kivennokare tuntuu vaikka kopassa olisi pehmustettakin. Ja ääntäkin siitä tuollaisesta kulkupelistä lähtee.
        Kehityksen varaa olisi ja paljon!

• Kuka lohduttaisi Jytyä?
      Tovea kun ei ole enää.

Kannetaanko Jytyä kuin rukkasta naulassa...
      ruokitaan kuin rupista konnaa?

Vai harjataanko karvansa joka päivä?
      Nöpö-nenästä hännän päähän?

Poimitaan ruoastaan pois kovat ruston-palat.
      Kermansa siivilöiden tarjotaan...

Hellästi hoitaen, kuin mammaansa konsanaan.

H.

• bessie*

Voisihan niitä kai käyttää lääkärissä yksi kerrallaan? Luulisi helpottavan, jos kuljetuskoppa on muutaman kilon kevyempi.

Olen nähnyt montakin kertaa Tallinnan laivalla paria pienehköä koiraa kuljetettavan rattaissa, selvästikin lemmikkieläimille tarkoitetuissa. Näyttää oikein toimivalta ratkaisulta, koirat eivät jää ihmisten jalkoihin ja omistaja voi kävellä vauhdikkaammin kuin lyhytjalkaiset koirat pystyisivät. Eivät myöskään pääse häiritsemään vieraita ihmisiä ja miksei päinvastoinkin.

Näkemissäni rattaissa oli oikein kunnon pyörät, sellaisiin varmaan kannattaa panostaa jos kovin pitkiä matkoja joutuu ulkosalla liikkumaan. Luulen että niiden kanssa voi myös lähteä juoksulenkille, etupyörien väli oli huomattavasti lyhempi kuin takapyörien.

Netistäkin luulisi noita löytyvän, hakee koiran kanssa ellei kissan kanssa löydy.

• ...

Hyvä näkökohta.

Itse tosiaan koitin buustata nokkakärryjen puolesta. Niissä isot pyörät ja tukeva rakenne. Kulkevat soratielläkin ja ties missä. Kestävät.

Noissa linkeissä olleissa kuljetuskärryissä ja muiss oli mun mielestä alla tavalliset kalustepyörät. Jotka suunniteltu konttorituoleihin. Ei ne kulje oikein missään ja pieni hiekanjyvä saa ne jumiin. Samamuuten matkalaikuissakin. Kyllähän ne kulkee hienosti lentoasemilla, mutta veteleppä raskasta pienirattaista matkalaukkua lumisohjossa ja kisko kynnysten yli.

Edelleen äänestän alumiinirakenteisten nokkakärryjen puolesta lemmikkien roudaus asioissa, jos ei jaksa koppia kantaa.

=DW=

• hunksz

Teeveebessie

Telkkarissakin minä nauran itseni kipeäksi.
      Kun sketsit esitetään totisella naamalla.

H.

• bessie*

Ai. Taasko sinua naurattaa. Kun en näe niin en usko. Mutta jos tosiaan nauramalla olet kipeäksi tullut, niin vähennä ihmeessä, Hunkzs

Eipä ole kovin hääppöiset hoksottimet sinulla? Vahinko, niillä voisi vähän kompensoida harvinaisen lyhyitä sosiaalisia tuntosarvia ja kyvyttömyyttä ymmärtää kirjoitettujen viestien sävyjä.

• bessie* kirjoitti:

Ai. Taasko sinua naurattaa. Kun en näe niin en usko. Mutta jos tosiaan nauramalla olet kipeäksi tullut, niin vähennä ihmeessä, Hunkzs

Eipä ole kovin hääppöiset hoksottimet sinulla? Vahinko, niillä voisi vähän kompensoida harvinaisen lyhyitä sosiaalisia tuntosarvia ja kyvyttömyyttä ymmärtää kirjoitettujen viestien sävyjä.

"bessie*"

Totta kirjoitat.
        Minun olisi pitänyt syntyä enemmän ihmiseksi.
        Minusta tuli kuitenkin älyllinen tarkkailija.

H.

• junttipoo
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

Totta kirjoitat.
        Minun olisi pitänyt syntyä enemmän ihmiseksi.
        Minusta tuli kuitenkin älyllinen tarkkailija.

H.

Parempi olisi kai sanoa, että älytön tarkkailija.
        Kommenttisi alkavat jo olla sitä tasoa.

• junttipoo kirjoitti:

Parempi olisi kai sanoa, että älytön tarkkailija.
        Kommenttisi alkavat jo olla sitä tasoa.

"junttipoo"

Onhan se hyvä että edes sinä määrittelet älykkyyden-tason.
        Jollain tasolla.

H.

• Hei kun keikuskelen

Ei kai nyt kissoja tartte tämän tästä lääkärille kuljetella. Ja kahta kerralla.
      Ovatko he yhtäaikaa huonossa kunnossa.
      Vuosiin en ole vienyt kissiä eläinlääkärille.

Eikö tulis halvemmaksi tilata vaan Taxi porraspieleen ja mennä hurahuttaa sillä lääkäriin. Niin mä varmaan tekisin jos ei olis omaa autoa.

• ...

Ei jatkuvasti.

Mutta katteja pitää roudata muutenkin. Ja oletettavasti meitin katti useammin lekurissa, kuin isäntäväki. Kaikenmaailman katinvaivoja ja rokotuksia ja ties mitä. Elukoissa se puoli, nenyt ei vaan osaa kertoa, mikä vika, ihminen voi kertoa paremmin omista vaivoistaan toiselle ihmiselle. Ja ihmiset osaa lääkitä ja hoitaakkin ite itseään.

Aikanaan oli helpompaa. Pöndellä navettakissa tuli sairaaksi. Joko parantui, tai sitten meni kuolemaan jonnekin kanalan sokkeliin piiloon. Mitäpä tuosta.

Nyt yks lemmikkielukka, joka suunnilleen vauva koko ikänsä. Ruua laitetaan päivittäin, vessa siivotaan, lääkkeet syötetään, leikitetään tietty aika , katellaan telkkarista yhdessä luontofilmejä jne.

Lemmikkikatit, kuin muutkin elukot on juu hyötyelukoita. Mutta kun ottaa elukan, siitä sitten pitääpi huolehtiakin, ei sitä voi heitteille jättää. Kissa kun ei oikein menesty suomen luonnossa, eikä kaupungeissakaan ominaan. Tuontikamaa. Mun tietojen mukaan muut kissat ei ikinä ole edes risteytyneet ilveksen kanssa. Ilves kai syönyt kaikki sulhaskanditaatit tai jotain.

=DW=

• Hei kun keikuskelen
        ... kirjoitti:

Ei jatkuvasti.

Mutta katteja pitää roudata muutenkin. Ja oletettavasti meitin katti useammin lekurissa, kuin isäntäväki. Kaikenmaailman katinvaivoja ja rokotuksia ja ties mitä. Elukoissa se puoli, nenyt ei vaan osaa kertoa, mikä vika, ihminen voi kertoa paremmin omista vaivoistaan toiselle ihmiselle. Ja ihmiset osaa lääkitä ja hoitaakkin ite itseään.

Aikanaan oli helpompaa. Pöndellä navettakissa tuli sairaaksi. Joko parantui, tai sitten meni kuolemaan jonnekin kanalan sokkeliin piiloon. Mitäpä tuosta.

Nyt yks lemmikkielukka, joka suunnilleen vauva koko ikänsä. Ruua laitetaan päivittäin, vessa siivotaan, lääkkeet syötetään, leikitetään tietty aika , katellaan telkkarista yhdessä luontofilmejä jne.

Lemmikkikatit, kuin muutkin elukot on juu hyötyelukoita. Mutta kun ottaa elukan, siitä sitten pitääpi huolehtiakin, ei sitä voi heitteille jättää. Kissa kun ei oikein menesty suomen luonnossa, eikä kaupungeissakaan ominaan. Tuontikamaa. Mun tietojen mukaan muut kissat ei ikinä ole edes risteytyneet ilveksen kanssa. Ilves kai syönyt kaikki sulhaskanditaatit tai jotain.

=DW=

:)

Ihan kiva lukea, että hoidatte kissua, kuin vauvaa :)

Minä nyt olen ihan väärä henkilö, meinaan että tarttis neuvoa, miten eläinten kanssa ollaan.
        Mun kissini tryykää heti mun syliini, kun alan elokuvaa katsomaan. Joskus pitää pidätellä pissua, kun ei kehtaa siirtää kissiä pois sylistä, ku korvapuustina niin sievästi nukkuu. :)

Joskus olis kiva mennä yksin aamulla vessaan hampaita pesemään, mutta kissa tulee joukos ja istuu jalkojen vieres odottelemassa.

Kyllä minäkin roudaan kissiä (aikaisemmin oli kaks kissiä) kesällä saareen.
        Mutta vasta sitten, kun pesimisaika on ohi. Vaikka ei sen puoleen, jos toisin kissille linnun noukan eteen, niin se sanois Yäk ja kääntyisi loukkaantuneena pois.

Mulla on kissan kantolaatikko, siinä se mojuu kaikes rauhas venematkan ja laiturilla se pääsee kopasta pois.

Kaikenmaailman katinvaivoja ei mun kissalla ole. Friskissä kunnossa ja sitä rataa. Toki veisin sen eläinlääkärille, jos sairaaksi tulisi, mutta ei ole vuosiin ollut mitään. Joka ilta klappaan sille kananmunan, jonka se käy lipittämässä yöllä. Karva kiiltää NIIN paljon, että oon hävittänyt kaikki asunnon peilit. Niitä en tarvitse, ku voin peilata kissin sivukarvoista ittiäni :)

Millään yleisillä kulkuneuvoilla en alkaisi kissiä kuljettamaan. Pelekäishän se kissi semmosta. Jos ei olis omaa autoa, niin äkkiäkös sitä taksilla käy lekurissa ja se olis siinä se.

• Häin Hollannissa kerran naisen, joka lämmitti pientä karvatonta koiraansa tissien välissä. Kissasi voisi lämmittää sinua kun täällä kylmässä asutaan siten, että laita toinen kissa tissiesi väliin ja toinen essuun taskuun ja käännä essu takapuolellesi siten saat kätevän pyllynalustan ja -lämmittimen.

• eppu2

Huomenna pitää kaapata kissa rottinkikoriin ja menoksi.
      Se ei siitä kopassa olosta yhtään tykkää.
      Painaakin 6,5 kiloa, joten ajan auton rapuneteen.
      Sitten, kun en enää jaksa ollenkaan kantaa, ajattelin myös, jonkun pyöräsysteemin katsella.

• ,,,,

Eikö kissarukka ole valtavasti ylipainoinen? Vai onko se ilveksen kokoinen?

• eppu2
        ,,,, kirjoitti:

Eikö kissarukka ole valtavasti ylipainoinen? Vai onko se ilveksen kokoinen?

On isoa mallia, karvatkin kasvaa varpaanväleissä. Häntäkin kun polyhuisku.

• eppu2 kirjoitti:

Onko kissasi norjalainen metsäkissa? Ne ovat kauniita ja karva pitkää ja pörröistä.

• ,,,,
        eppu2 kirjoitti:

Ihuna killi.

Ashton Kutcherillakin on räpyläjalat.
        Meillä isäntä kiusoitteli edesmennyttä kultaamme laittamalla joskus pölyhuiskun hännäksi. Kultamme toki ymmärsi ystän, mutta miehen mieliksi päästi muutaman vihaisen haukun.

• eppu2
        korpikirjailija kirjoitti:

Onko kissasi norjalainen metsäkissa? Ne ovat kauniita ja karva pitkää ja pörröistä.

On sekarotua, en tiedä varmasti mitä, mutta jotain isoo kissaa. Norjalaisella on juuri yksi tuntomerkki tuo varpaanvälissä kasvava karva ja muistaakseni toinen on maine coon. Voi olla muitakin.

• puhelimensoitto

Soitto paikalliseen Eläinsuojeluyhdistykseen voi auttaa.
      Sitä varten ne on perustettu, että eläimiä ei jätetä heitteille tai hoitamatta rahan puutteen ja/tai kulkuyhteyksien takia.
      Varmasti järjestävät aina kuljetuksen, kun tilanne vaatii.
      Heillähän on omat autot käytössään, häkkeineen.

• ----

Hohhoijaa, ei ne ole tarkoitettu kenenkään yksityisen taksiajoihin, kun hyvä että pystyvät hoidokeistaan huolehtimaan, rahan puutteessa.
        Hoitajat varmasti enimmäkseen monomankelilla ajavia naisia.

Onpa melkoinen ajatus?

• ;))
        ---- kirjoitti:

Hohhoijaa, ei ne ole tarkoitettu kenenkään yksityisen taksiajoihin, kun hyvä että pystyvät hoidokeistaan huolehtimaan, rahan puutteessa.

Onpa melkoinen ajatus?

munamankelilla olla piti, mutta hieno sana tuokin.

• muakin autettu
        ---- kirjoitti:

Onpa melkoinen ajatus?

Sinulla on täysin väärä käsitys eläinsuojelun periaatteista.
        Ei tässä puhuta mistään taksiajoista vaan yhdistyksen tarjoamasta kuljetusavusta.

Vai luuletko heidän suhtautuvan tähän malliin:
        Jaa!Että ei rahaa löydy tuollaiseen lääkärireissuun?
        Ota sääristä kiinni ja kopsauta vaikka muurin kylkeen!
        Meillä on täällä parempaakin tekemistä, kuin kuskata ihmisiä ilmaiseksi pitkin maakuntaa.

Tietoa kyllä löytyy, jos vain on halua etsiä.

• ......
        muakin autettu kirjoitti:

Sinulla on täysin väärä käsitys eläinsuojelun periaatteista.
        Ei tässä puhuta mistään taksiajoista vaan yhdistyksen tarjoamasta kuljetusavusta.

Vai luuletko heidän suhtautuvan tähän malliin:
        Jaa!Että ei rahaa löydy tuollaiseen lääkärireissuun?
        Ota sääristä kiinni ja kopsauta vaikka muurin kylkeen!
        Meillä on täällä parempaakin tekemistä, kuin kuskata ihmisiä ilmaiseksi pitkin maakuntaa.

Tietoa kyllä löytyy, jos vain on halua etsiä.

Sehän hyvä, että on noinkin varakkaita löytökoteja. Ne, joihin itse olen tutustunut valittavat varojen vähyyttä.

Omista kissoistani olen aina huolehtinut hyvin. Ei ole tullut mieleen neuvosi.

• muakin autettu
        ...... kirjoitti:

Sehän hyvä, että on noinkin varakkaita löytökoteja. Ne, joihin itse olen tutustunut valittavat varojen vähyyttä.

Omista kissoistani olen aina huolehtinut hyvin. Ei ole tullut mieleen neuvosi.

Olen kerran ollut sellaisessa tilanteessa, että rahat olivat kertakaikkiaan loppu.
        Eläinsuojeluvalvoja käytti omalla autollaan eläinlääkärillä.
        Lasku maksettiin yhdistyksen kautta ja mä maksoin sen heille takaisin 4 erässä, niin kuin sovittiin.

En katso sitä miksikään yhdistyksen kusettamiseksi ja huijaamiseksi.
        Ja olen minäkin omista kissoistani huolen pitänyt.
        Valvojan kanta oli:
        Eläimiä ei jätetä heitteille rahanpuutteen takia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      63
      4832
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      112
      4558
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      79
      4030
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3917
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      2964
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2708
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2637
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2632
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2599
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2464
    Aihe