moi!
hakiko joku muu? onko joku ollut viime kerralla? millasta on kokeissa ja miten eroo esim. teakista? millasia ne vaiheet on? kaikkea saa kertoo menneistä kokeista, koulusta tai tän vuoden hakuihin valmistumisesta.... :D
haen nyt ekaa kertaa ja oon lapsesta asti halunnu näyttelijäks :)
NÄTY 2014
15
978
Vastaukset
- tirsku
itse haen myös. Oliko jollakulla jo tänään pääsykokeet?
- fartgirl
Olin itse hakemassa 2009 muistaakseni... on tosi paljon rennommat pääsykokeet kuin Teakissa, mun mielestä. Nythän on opettajat vaihtuneet, että ei sillä tavalla osaa sanoa minkälaista siellä tänä vuonna on...
Silloin vuonna 2009 oli dialogi ja monologi opeteltavana ja niitä käytiin pienissä ryhmissä läpi... Sitten oli tanssia Ari Nummisen kanssa ja liike-improa jossa kuviteltiin että oltiin puu joka kasvaa ja sitten meidät ammutaan ja piti hidastettuna ottaa ne luodit vastaan. Sit oli joku ryhmätyö missä piti opetella sellanen rytmiikkahommeli ja esittää se raadille.
Tosta on myös aikaa sen verran etten muista ihan kaikkea haha.
Tsemppiä teille :) - sunshine2
En kyllä tiedä miten mun kävisi,jos hakisin. Näyttelijäksi halauisin kyllä mutta,kun ei oo tuota lauluääntä.. luulempa, että siihen loppuis koko homma.. :(
mutta tsemppiä kaikille kokeisiin! - wörtti
Mulla oli ainaski elien! Ei mitään kummempia, rento meininki. Mentii sinne, jaettiin ryhmiin, esittettiin trialogi vaihdellen rooleja. Ei kai kummempia ohjeita tullut, paitsi jos kutsuttiin uudelleen kun kaikki oman ryhmän henkilöt olivat esiintyneet (3henkilöä max, musta tuntuu). Siellä sitten antoivat vähän enemmän (esim. mulle sanottiin että muuta sun roolihahmoa radikaalisti jossain vaiheessa). Ei siinä, kannattaa hakea! Onnea kaikille :)
- Bööpispääbis
Mulla oli tänään. Tuntu, että meni aivan hyvin, mutta huomasin, että ajauduin selkä raatiin päin muutamaan otteeseen ja lauoin sitten siitä päin vastapuolen pläsiä. Toivottavasti ei haitannut, ettei naama sojottanut suoraa raatiin koko aikaa...vaan peppu! XD
Mutta joo...aivan rento meininki, vaikka kyllähän se tilanteena oli tosi jännittävä.
Ps. Minä mietin, millä perusteella toiset otettiin uudelleen esiintymään. Meidän ryhmästä otettiin yksi kokoonpano, siis kolme henkeä uudestaan huoneeseen. Itse en joutunut/ päässyt uusintaan. Jäin miettimään, oliko huono merkki? Että halusivat potentiaalisia katsella uudemman kerran? Mene ja tiedä. Onko muuten mitään tietoa, kuinka monta kokelasta 2. vaiheeseen pääsee? - wörtti
Bööpispääbis kirjoitti:
Mulla oli tänään. Tuntu, että meni aivan hyvin, mutta huomasin, että ajauduin selkä raatiin päin muutamaan otteeseen ja lauoin sitten siitä päin vastapuolen pläsiä. Toivottavasti ei haitannut, ettei naama sojottanut suoraa raatiin koko aikaa...vaan peppu! XD
Mutta joo...aivan rento meininki, vaikka kyllähän se tilanteena oli tosi jännittävä.
Ps. Minä mietin, millä perusteella toiset otettiin uudelleen esiintymään. Meidän ryhmästä otettiin yksi kokoonpano, siis kolme henkeä uudestaan huoneeseen. Itse en joutunut/ päässyt uusintaan. Jäin miettimään, oliko huono merkki? Että halusivat potentiaalisia katsella uudemman kerran? Mene ja tiedä. Onko muuten mitään tietoa, kuinka monta kokelasta 2. vaiheeseen pääsee?Sanoivat kai, että uudestaan kutsutaan, jos raati ei nähnyt jotain "puolta" tai juttua näyttelijästä ekalla kerralla (eli ohi män) tai jotain vastaavaa.. Ei välttämättä tarkota mitään hyvää, eli ei huolta!
Tokaan vaiheeseen pääsee about 150 henkilöä? max 200 yleensä. :) - Pääbispööpis
wörtti kirjoitti:
Sanoivat kai, että uudestaan kutsutaan, jos raati ei nähnyt jotain "puolta" tai juttua näyttelijästä ekalla kerralla (eli ohi män) tai jotain vastaavaa.. Ei välttämättä tarkota mitään hyvää, eli ei huolta!
Tokaan vaiheeseen pääsee about 150 henkilöä? max 200 yleensä. :)Okei, eli aika paljon väkeä laitettiin tämän perusteella lähdölle. Toivotaan parasta. Aivan hyvä fiilis jäi, ja jos ei tämä riittänyt seuraavaan vaiheeseen, voi tyytyväisin mielin sen hyväksyä. Tein kuitenkin sen minkä pystyin ja olen itse tyytyväinen. Ainahan sitä jää miettimään, mitä olisi voinut tehdä toisin, mutta sen on turhan päiväistä hiusten halkomista. Onnea matkaan. Toivottavasti molemmat ollaan mukana 2. vaiheessa! :)
- tirsku
Millaisia puolia näytitte itsestänne eri hahmoissa?
- BääpisBööpis
A:n roolin vedin: esim vahingoniloisena, ilkeänä, katkerana, hyökkäävänä, kateellisena, pilkkaavana, ilkkuvana B revitteli enemmän: se oli alussa säälittävä reppana, joka hädin tuskin sai puoliaan pidettyä, oli melkein itkuun purskahtamassa loppua kohden, ja räjähti äkkiä mesoamaan, vähän sellainen epätasapainoinen tyyppi C: Vitsaili ja tyrkki toista, kuitenkin silleen hyvässä hengessä, sellainen hassuttelija, narri, joka kuitenkin lopussa lohdutteli romahtamispartaalle ärsytettyä sisartaan.
- K31J0@
BääpisBööpis kirjoitti:
A:n roolin vedin: esim vahingoniloisena, ilkeänä, katkerana, hyökkäävänä, kateellisena, pilkkaavana, ilkkuvana B revitteli enemmän: se oli alussa säälittävä reppana, joka hädin tuskin sai puoliaan pidettyä, oli melkein itkuun purskahtamassa loppua kohden, ja räjähti äkkiä mesoamaan, vähän sellainen epätasapainoinen tyyppi C: Vitsaili ja tyrkki toista, kuitenkin silleen hyvässä hengessä, sellainen hassuttelija, narri, joka kuitenkin lopussa lohdutteli romahtamispartaalle ärsytettyä sisartaan.
Itte hain jo kans. pääsin uudestaan raadin eteen. spekulointia sen vaikutuksista riittää... tuloksia sit puolentoist viikon pääst!
- 0liivia
Kertokaa lisää!
Oliko ainoa juttu siis vuorosana tehtävä? Eli ei ollut mitään tanssi, laulu jne juttua tässä ensimmäisessä vaiheessa? Vain trialogi tehtävä?
Kuinka suuri raati oli?
Kuinka kauan oli aikaa esiintyä raadille? Eli kestikö tämä trialogi tehtävä 5, 10,15 min / per ryhmä?
Saiko trialogeja harjotella ryhmän kanssa?
Kun menitte pääsykoe paikalle, pidettiinkö joku yhteinen tilaisuus vai odottivatko kaikki vaan vuoroaan käytävillä?- wörtti
Trialogi oli ainoa, mitä tehtiin ekassa vaiheessa.
Raadissa oli useampi ihminen, ehkä noin 7 henkilöä, mutta oli tosi rentoja!
Esiintyminen kesti n. 10-15 min riippuen esiintyjien tahdista (kaikki veti kerran jokaisen roolin).
Aamulla kun tultiin paikalle, siellä ohjattiin luentohuoneeseen, jossa odotettiin, että kaikki on paikalla jne.. Sitten kerrottiin mitä tapahtuu ja jaettiin ryhmiin 1,2,3,4 ja sitten mentiin aulaan odottelemaan. 1-ryhmä meni ekana "mustaan" huoneeseen, joka sijaitsi esiintymishuoneen vieressä. Siellä ihmiset jaettiin 3-hengen ryhmiin ja sitten sai tehdä mitä vain (paitsi meluta lujaa) kunnes kutsuttiin raadin eteen (eli joo, trialogeja sai harjoitella ryhmän kanssa). :)
- Allipalli
Itsehän käväisin tuossa toissapäivänä, ja voin kompata täällä jo tulleita kommentteja, että hauskaa oli ja rento fiilis :)
Ite kuitenkin olin meidän (iltapäivän) hakijakatraasta ensimmäisessä kolmen kimpassa, joten lämppä- ja harjoitteluaikaa jäi keskenään hyvin vähän :D Loppuaika menikin sitten vaan jutellessa niitä näitä, spekuloidessa tuloksia ja taputellessa muille kun he tulivat suoritushuoneesta toiveikkaan ja ahdistuneen helpottuneina :D Koerysäys kesti minun kohdalla alle 2h, ja oon ihan iloinen siitä :) aakkosten viimoset ootteli vissiin sinne 18 asti :/ - wörtti
Onkos tullut viestejä? Mulle tipahti sellainen, että tokaan vaiheeseen päästään.
- Haalaribileet
Hei Näty -hakijat!
Tulkaahan maistamaan opiskelijaelämää jo ennen opiskelujen alkua.
Poikkitieteellisen Haalaribileet - SUMMER EDITION
8.5 @ Viihdemaailma Ilona, Tampere
Facebookissa:
https://www.facebook.com/events/290139267812064/
Nähdään Haalaribileissä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603