Näytelmä Kristuksen morsian

Sinkk.3

Kuka näytteli vanhemman miespapin roolia?

57

351

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • |||

Katsoin vain silloin tällöin. Areenen lopputeksteissä ainakin vihkiharjoittelun pappi oli Hannu Kivioja.

• pavalina

Aivan loistava ja ajankohtainen näytelmä. Ajatuksia herättävä, vaikka kyllä ne oli jo ennestäänkin. Katson vielä uudelleen.

• otetaan kantaa

Minä katson myös uudestaan tänään.

Hannu Kivioja oli pastori, joka ei suostunut kastamaan lesbo pariskunnan lasta (mikäli ymmärsin oikein) ja Ismo Kallio oli se sairaala potilas, joka virkosi.

Mielenkiintoni olikin Miitta Sorvalin suorituksessa, sillä hänen isänsä oli kirkkoherra Nortia, Kiteen seurakunnassa ja oli erittäin suosittu siellä.

Niin,.....joitain kohtauksia oli mielestäni hieman "yli näytelty", mutta se lienee ohjaajan asia?

Surkein loppu oli edellisen Kotikatsomon "Raja" , josta haluaisin jatkoa, kuinka tuottajat sen näkisivät ja vertailla sitten itse, kuinka oletan sen jatkuvan.

• K&K kertoo lisää
        otetaan kantaa kirjoitti:

Hannu Kivioja oli pastori, joka ei suostunut kastamaan lesbo pariskunnan lasta (mikäli ymmärsin oikein) ja Ismo Kallio oli se sairaala potilas, joka virkosi.

Mielenkiintoni olikin Miitta Sorvalin suorituksessa, sillä hänen isänsä oli kirkkoherra Nortia, Kiteen seurakunnassa ja oli erittäin suosittu siellä.

Niin,.....joitain kohtauksia oli mielestäni hieman "yli näytelty", mutta se lienee ohjaajan asia?

Surkein loppu oli edellisen Kotikatsomon "Raja" , josta haluaisin jatkoa, kuinka tuottajat sen näkisivät ja vertailla sitten itse, kuinka oletan sen jatkuvan.

tuollaisesta narsistisesta luonneviasta, jollainen on usein
        henkisesti väkivaltaisesti käyttäytyvällä uskossa olijalla.

"Henkisesti väkivaltainen sananlevittäjä ei muutu.
        Narsistisesti vaurioitunut ei kykene aitoon empatiaan.
        Hän saa tarvitsemansa olemassaolon tunteen yhtä hyvin ihailusta kuin panettelusta, kiitoksesta tai inhotuksi tulemisesta – kaikenlainen huomio kelpaa narsistille ja vahvistaa häntä.

Narsistilla on epäluotettava naamio, valeminä, joka vaihtuu tarpeen tullen toisenlaiseksi."

• otetaan kantaa
        K&K kertoo lisää kirjoitti:

tuollaisesta narsistisesta luonneviasta, jollainen on usein
        henkisesti väkivaltaisesti käyttäytyvällä uskossa olijalla.

Hän saa tarvitsemansa olemassaolon tunteen yhtä hyvin ihailusta kuin panettelusta, kiitoksesta tai inhotuksi tulemisesta – kaikenlainen huomio kelpaa narsistille ja vahvistaa häntä.

Narsistilla on epäluotettava naamio, valeminä, joka vaihtuu tarpeen tullen toisenlaiseksi."

K&K kertoo lisää (onko Kirkko ja Kaupunki?)

Toivottavasti kerroit mielipiteesi ko. näytelmästä, etkä minusta?

Olihan siinä esityksessä montakin asiaa tuotu kärjistetysti esiin ja joitain voi tulkita eritavalla, ..kuka mitenkin?

Itse en olisi tulkinnut noin suoraviivaista analyysia uskovaisista ja minua kohtaan kukaan ei ole käyttäytynyt väkivaltaisesti. Päinvastoin.

• Eihän toki!

K&K kertoo lisää (onko Kirkko ja Kaupunki?)

Toivottavasti kerroit mielipiteesi ko. näytelmästä, etkä minusta?

Olihan siinä esityksessä montakin asiaa tuotu kärjistetysti esiin ja joitain voi tulkita eritavalla, ..kuka mitenkin?

Itse en olisi tulkinnut noin suoraviivaista analyysia uskovaisista ja minua kohtaan kukaan ei ole käyttäytynyt väkivaltaisesti. Päinvastoin.

En toki sinusta !

Täällä tulee helposti väärinkäsityksiä.

• valheen vangit

Oletteko katsoneet sarjaa Valheen vangit tositapahtumiin perustuvaa saraa liviltä?
        Suosittelen katsomaan. Olen jäänyt koukkuun ja katsonut kaikki mitä on tähän mennessä esitetty. Linkin jakso oli reilu viikko sitten ja aihe "niveltyy " Kristuksen morsian tv-näytelemään niin rohkenen linkittää.. Myös viimeksi nähnyt jakso oli hyvä ja ajatuksia herättävä.

http://www.livtv.fi/ohjelmat/valheen-vangit/1512-valheen-vangit-seuraavassa-jaksossa-teinityton-aiti-rakastuu-naispuoliseen-tyokaveriinsa

• todenmakuinen Raja

Miksi koit Rajan lopun surkeaksi? Vaimo toteutti miehelleen lupaamansa. Vai eikö mies kuollutkaan? Oletan, että nukkui ikiuneen ja siltä vaikutti. Mitä muuten tulee Rajan juoneen taia juoniin, niin todenmakuiselta tuntui. Kaikki voisi olla totta mitä siinä tapahtui. Kirjaa en ole lukenut.

• ???
        todenmakuinen Raja kirjoitti:

Miksi koit Rajan lopun surkeaksi? Vaimo toteutti miehelleen lupaamansa. Vai eikö mies kuollutkaan? Oletan, että nukkui ikiuneen ja siltä vaikutti. Mitä muuten tulee Rajan juoneen taia juoniin, niin todenmakuiselta tuntui. Kaikki voisi olla totta mitä siinä tapahtui. Kirjaa en ole lukenut.

Laillasi minäkin ajattelin. Vaimo oli aikanaan antanut miehelleen lupauksen.
        Vaimon poistuminen ulkomaailmaan oli minulle kuvitelma, ettei hän saanut asiasta mitään jälkiseurauksia, koska mies kuoli laitoksessa monisairaana.

Erittäin tähän aikaan sopiva juoni, en tiedä, pelottaako joitakin moisten ohjelmien seuraaminen?
        Ainahan kuolema on mysteeri.

• rakkaani on pois
        ??? kirjoitti:

Laillasi minäkin ajattelin. Vaimo oli aikanaan antanut miehelleen lupauksen.
        Vaimon poistuminen ulkomaailmaan oli minulle kuvitelma, ettei hän saanut asiasta mitään jälkiseurauksia, koska mies kuoli laitoksessa monisairaana.

Erittäin tähän aikaan sopiva juoni, en tiedä, pelottaako joitakin moisten ohjelmien seuraaminen?
        Ainahan kuolema on mysteeri.

HYIII, ketään ei toinen ihminen voi tappaa vaikka oliski luvannu, HYII ku puistattaa ajatuski,
        oma puoliso kuoli samaan tautiin lopulta vain korisi ennekuin henki loppui kokonaan,
        itkin hänen vuoteensavieressä kädestäpitäen, kuiski kaikkia kaunista hänelle
        kuinka ainoa elämäni tärkein ihminen hän on ollu ja tulee olemaan, hän selkeästi rauhottu sen kuultuaan,
        silti itku ei lopu vieläkään ei varmaan koskaan, kaipaan häntä ikuisesti,
        itse olen jo vanhus, eikä elämää ole enään edessä siinämuodossa kuin oli oman puolison kanssa,
        en ikinä olisi voinu häntä avustaa kuolemassa, koska tiesin hänen toivovan ikuista elämää, hän halusi itse elää loppuun asti,

• eutanasia terveelle?
        valheen vangit kirjoitti:

Oletteko katsoneet sarjaa Valheen vangit tositapahtumiin perustuvaa saraa liviltä?
        Suosittelen katsomaan. Olen jäänyt koukkuun ja katsonut kaikki mitä on tähän mennessä esitetty. Linkin jakso oli reilu viikko sitten ja aihe "niveltyy " Kristuksen morsian tv-näytelemään niin rohkenen linkittää.. Myös viimeksi nähnyt jakso oli hyvä ja ajatuksia herättävä.

http://www.livtv.fi/ohjelmat/valheen-vangit/1512-valheen-vangit-seuraavassa-jaksossa-teinityton-aiti-rakastuu-naispuoliseen-tyokaveriinsa

Onpa aihe seuraavassa valheen vangit -jaksossa. Huomenna 20.3 klo 21 livillä.Terve mutta ikääntynyt isä haluaa eutanasian? Eri asia kuin Raja näytelmässä nähty.

http://www.ampparit.com/tv-ohjelma-53420008

• ???
        eutanasia terveelle? kirjoitti:

Onpa aihe seuraavassa valheen vangit -jaksossa. Huomenna 20.3 klo 21 livillä.Terve mutta ikääntynyt isä haluaa eutanasian? Eri asia kuin Raja näytelmässä nähty.

Livillä, onko se 8.

• eutanasia terveelle?
        ??? kirjoitti:

Livillä, onko se 8.

Liv on kanavalla 8.

• eutanasia terveelle?
        eutanasia terveelle? kirjoitti:

Katsoin vasta tänään valheen vangit tallenteelta. Olipa pysäyttävä ja ahdistava katsominen. Aavistin, että mies on vakaasti päättänyt jättää tämän maailman ja toteuttaa aikeensa jollain tapaa ja niin kävi merimatkalla.
        Vain 67 vuotias. Kun kävivät katsomassa palvelutaloa asumismahdollisuutena se ei olisi käynyt lainkaan. Mies oli hyväkuntoinen ja liian terve ( nuorikin) vanhusten maailmaan. Eikä olisi tarvinnut palvelutalossa asumista siinä kunnossa.

Mutta jollain tapaa ymmärrän miehen tahdon jättää elämä, kun vaimo oli kuollut jo kahdeksan vuotta sitten ja jäänyt yksin. Pelko oman terveyden menettämisestä voi tulla todella suureksi ja pelko siitä, että joutuu toisten armoille. Muistan kun isäni totesi saman ikäisenä, että
        on ajatellut, että joutaisi jo pois. Kun nähnyt tarpeeksi elämää ja sodan käynyt . Hän sairastui parkinson tautiin ja tauti alkoi viedän voimia ja tuli kömpelyyttä. Isä eli 77 vuotiaaksi ja sai muutaman vakavamman sairauskohtauksen ennen kuolemaansa.

• Katson vielä
      • uusinta 17.3

• ¤¤¤¤¤¤

Helsingin piispa Irja Askola oli Stradassa ja hän otti kantaa "Kristuksen morsian"-näytelmään siinä, olihan näytelmän päähenkilön äiti myös Helsingin piispa, häntä esitti se "Tellervo", kuka muistaa hänen oikean nimensä, minä just tällä hetkellä en saa sitä päähäni. Strada tässä:
      http://areena.yle.fi/tv/2172511

kotikatsomon eilinen "Kristuksen morsian" käsitteli hengellistä väkivaltaa. Se väkivalta on pilannut elämän monilta ihmisiltä.
      Sekin on hengen viemistä toiselta, murhaamista.

Katselen uudelleen vielä : http://areena.yle.fi/tv/2164348i
      Strada:
      http://areena.yle.fi/tv/2172511

• Miitta Sorvali piisp

Kävin katsomassa sen Yle Areenassa äsken, Miitta Sorvali esittää siinä Helsingin piispaa, ja hänen tyttärensä on siinä päähenkilö. http://areena.yle.fi/tv/2164348

• Miitta Sorvali siinä

• Loppu oli arvattavissa. Olen käsittänyt että seksuaalinen suuntautuneisuus ei ole oma valinta, joko on lesbo/homo tai ei ole.
      On kai jotain välimuotojakin jotka rakastuvat ihmiseen eivät välitä mitä sukupuolta on.
      Miespappien käytös oli juuri sellaista kuin ennen vanhaan oli, joissakin suunnisa vieläkin kieltävät naispappeuden.

• katsoja....
      • yööööökkk---

HYIIII, kuinka niljakasta touhua yhteiskunnassamme,

• -.,,.-
        yööööökkk--- kirjoitti:

HYIIII, kuinka niljakasta touhua yhteiskunnassamme,

Ikävä, jos elämässä näet vain niljakkuuden. Itse sinä siinä häviät.

• Jo on taas´joku´ vauhdissa yhen elokuvan takia. Mikä vouhkaaminen siitä, jokainen tietää itte, kattooko vai ei. Ja omat käsityksensä on kyseessäolevasta asiasta, ei silti tarvi tänne tulla niitä julistamaan. Homoista ja lesboista on sitäpaitsi varmasti erittäin monet kerrat jo ´keskusteltu.´

• Säälittäväähän se ol

katsella se vouhkaaminen ja muiden luokitteleminen ja katsominen syntisiksi. Itse hän kai ajatteli olevansa muiden yläpuolella, kun hän on niiin...

Ryhmä on häntä varten, yksilöt hänen välineitään. Tällainen narsistinen tarve nousee syvästä arvottomuuden, tuhoutumisen pelon ja tyhjyyden tunteesta."

• melkein uusi aihe

Älä nyt hermostu pyramidi

Onneksi täällä on nyt juttua muustakin, kuin vanhoista viesteistä tai Luotsin toiminnasta.

• olen tehnyt muutamia poistoja yksilöiden yleistämisen perusteella, toisaalta televisio-ohjelmien suhteen katsojilla on täysi vapaus arvostella tai jättää katsomatta. Arvostelun pitää kuitenkin täyttää asiallisuuden kriteerit.

• Sinkk3

Kiitos kaikille keskustelijoille. Aion itsekin katsoa kyseisen elokuvan uudelleen?

• Makriina ek

"Arvostelun pitää kuitenkin täyttää asiallisuuden kriteerit."

Ne kriteerit pitäisi saada esiin, koska aiheuttavat näköjään vaikeuksia kaikille.
        Onko Suomi24:llä omat?

• ikävä juttu huomata

kuinka tyhmyys on päässy pesiytymään TV ohjelmistojen tuottajien sekaan,

Homoutta ja poikkeavuutta ihmis-suhteissa tuodaan aivan liikaa TV:ssä nykyään esiin
      paremminki pitäisi tuoda hyviä asioita ja kasvatuksellisesti oikeita ohjelmia enemmän esiin,
      muuten yhteiskuntamme rapaantuu täysin pilalle,
      on surullista että ohjelma toimittjiin on pääsy pesiytymään sairasta kieroon kasvaneita ihmispolosia, jota tuovat aivan liikaa omaa poikkeavuuttaan esille, saadakseen näin enemmän hyväksyntää osakseen,
      mutta he ei ymmärrä kuinka suuren vahingon he aiheuttavat yhteiskuntaamme,
      sillä kaikki mitä toosasta tulee vaikuttaa myös kasvaviin nuoriin kierouttavsti heidän tunne elämäänsä,

• Makriina ek

Olen sitä mieltä, että luutuneita asenteita pitäisi tuulettaa.
        Ko. näytelmä ja Raja ovat juuri sellaisia teoksia, joiden tulisi herättää ihmiset ajattelemaan. Ei ole vain yhtä tapaa päästä totuuteen, isokirjakin kysyy: mikä on totuus.
        Kristuksen morsiamessa nuori nainen yrittää muuttua heteroksi ja menettää elämänsä kontrollin kokonaan. Ketä hänen tuskansa hyödytti? Hänen kiihkonsa työnsi pois läheisetkin. Hän yritti eheytyä uskonlahkonsa oppien tukemana ja menetti kaikki, niin uudet suhteensa kuin vanhatkin. Olkoon lopputulos sitten mikä tahansa, niin tytön elämä oli varmasti pilalla.

On liian turvallista vain nojata vanhaan ja opittuun.
        Kun homoseksuaalisuus on hyväksytty ihmisen ominaisuudeksi ja luovuttu sairausmääritelmästä jo v. 1981, niin olisi kai aika jo hiukan väljentää mielipidettämme.
        Oli aika, jolloin esim. kaatumatautiset eivät saaneet lupaa avioitua, samoin mielenhäiriöiset, koska näitä sairauksia pidettiin perinnöllisinä ja arveluttavina.

Niistä ajoista on jo kauan. Kukapa niitä enää muistaisi? Yhteiskuntamme ei ole kuitenkaan rapautunut pilalle, vaikka näistä rajoituksista on päästy.

• pavalina

Onneksi vanha ja vanhoillinen sukupolvi menee kohta menojaan. Kuka jää kotiin pärjäilemään, kuka palvelutaloon. Jotkut poistuvat kuoleman kautta. Yksi on varma, että vanhempi sukupolvi tulee tarvitsemaan muiden apua. Mitä teet, jos auttajaksi onkin homo?

• pavalina kirjoitti:

Onneksi vanha ja vanhoillinen sukupolvi menee kohta menojaan. Kuka jää kotiin pärjäilemään, kuka palvelutaloon. Jotkut poistuvat kuoleman kautta. Yksi on varma, että vanhempi sukupolvi tulee tarvitsemaan muiden apua. Mitä teet, jos auttajaksi onkin homo?

tiedätkö, kenen tuottamia perunoita syöt tai kuka on valmistanut esim. kenkäsi?

• Lasten parhaaksi

Tämä, joka kirjoitti nimimerkillä:"ikävä juttu huomata",
      olen täysin samma mieltä kanssasi.

Miksi tuota homo-lespo-juttua tulee tuutin täydeltä joka puolelta?
      Kyllähän vanhempi väki pärjää, mutta nuoriso laitetaan pilalle
      tällä tavalla, he rupeavat ajattelemaan, että kun muutkin,
      niin kyllä kait hänenkin täytyy kaikkea kokeilla, sehän on kuin
      muotijuttu!
      Telkkari olisi hyvä väline, jos sitä osattaisi oikein käyttää.
      Nuoria voisi opettaa hyvään, vähän kuin Markus-setä aikoinaan,
      hänellä oli satujen välissä aina jokin opettavainen asia.

Kyllä lapset tarvitsee äidin ja isän, jotka heitä rakastaa ja opettaa lempeästi hyviä tapoja ja asioita.

• 14+9

Et ole vissiin huomannut, että monet lapset ovat ilman toista vanhempaa? Älä viitsi vanha ihminen esittää tyhmää!

• voi mummokulta

Nuoret katselevat ikäpolvensa ohjelmia, eivätkä suinkaan kyseisiä "näytelmiä".
      Nykynuoret ovat valveutuneimpia ja ottavat kantaa asioihin jo koulussa, kuin mitä moni vanhan polven edustaja ei taida ymmätää.
      Markussedän esimerkki on tosi kaukaa haettu, ajat muuttuu ja tieto onneksi lisääntyy.

• Lempeyttä ja huumoria kouluopetuksessa tarvitaan, silloin oppi menee parhaiten perille, kun taas pakko ja pahuus, niillä ei ole mitään tehoa opetuksessa! - Onko missään muussakaan?
      Hyvyydellä on aina saatu eniten aikaan maailmassa.

Markus-setä ei kovin lempeä ihminen ollut oikeassa elämässä, kertovat kokeneet, vaikkakin lapset tietenkin hänen ohjelmiaan seurasivat, kun ne olivat ainoita lastenohjelmia silloin.
      Ne ihanat satukuunnelmat olivat parhaita lastentunnin anteja!

Homous on tietojeni mukaan ihmisen ominaisuus,
      kuten tukan väri tai vartalon malli.
      Sitä ei voi muuttaa.

• Sen voi peittää,

mutta oma väri puskee esiin peittämisen alta, - ei sitä voi pysyvästi muuttaa.
        Niin kai monet homot ovat joutuneet tekemään, peittämään oman itsensä, mutta eihän se kai ole kovin hyvä niin.

Mikään ei vedä vertoja luonnollisuudelle.

Tatuoinnit minua eivät yhtään miellytä, kassajonossa seisoessani erään lehden kantta katselin. Siinä oli joku julkkiskokki paljainen käsivarsineen, ja ne olivat aivan täyteen tatuoidut. - Onneksi kuvaaja oli rajannut ne ulkopuolelle suurimmaksi osaksi, mutta sen verran näkyi, että koko iho oli tatuoitu. Siinä luki, että hän muuttaa Australiaan.

• korjaan näppis-
        Sen voi peittää, kirjoitti:

Niin kai monet homot ovat joutuneet tekemään, peittämään oman itsensä, mutta eihän se kai ole kovin hyvä niin.

Tatuoinnit minua eivät yhtään miellytä, kassajonossa seisoessani erään lehden kantta katselin. Siinä oli joku julkkiskokki paljainen käsivarsineen, ja ne olivat aivan täyteen tatuoidut. - Onneksi kuvaaja oli rajannut ne ulkopuolelle suurimmaksi osaksi, mutta sen verran näkyi, että koko iho oli tatuoitu. Siinä luki, että hän muuttaa Australiaan.

virheen: paljaine

• Makriina ek
        Sen voi peittää, kirjoitti:

Kuten sanoit, ei omaa itseä voi peittää ja muuttua muuksi, vaikka yhteiskunta niin haluaisi.
        Sen vuoksi tämä vähemmistöjen vainoaminen on niin vastenmielistä.

Sama koskee muunmaalaisia ja -värisiä maahantulijoita.

• Makriina ek kirjoitti:

Kuten sanoit, ei omaa itseä voi peittää ja muuttua muuksi, vaikka yhteiskunta niin haluaisi.
        Sen vuoksi tämä vähemmistöjen vainoaminen on niin vastenmielistä.

Sama koskee muunmaalaisia ja -värisiä maahantulijoita.

Voi olla että kun nämä "vähemmistöt" saavat omanpaikkansa yhteiskunnassa ,heidät tunnustetaan erilaisuutensakin kanssa muiden enemmistön kaltaisiksi , niin toivon että heidän annetaanolla omissa oloissan .
        Usein huomaan että he haluavat jopa enemmän huomiota kun olisi tarpeen,
        Kohta jo Heteroidenkin on tuotava jokapaikaassa julki että ovat sitä mitä ovat ,jostätämenoo jatkuu,
        Olen kyllästynyt koko homouteen jo --
        Koitin katsoa sitä elokuvaakin Jeesuksen morsian --mutta kun en ymmärrä mikä oli sanoma koitin vastenmielisesti katsoa jonkun aikaa -- oli kyllä pakko laittaa TV kiinni ennen loppua.

• ei ole uusi ilmiö
        ullamirjami kirjoitti:

Voi olla että kun nämä "vähemmistöt" saavat omanpaikkansa yhteiskunnassa ,heidät tunnustetaan erilaisuutensakin kanssa muiden enemmistön kaltaisiksi , niin toivon että heidän annetaanolla omissa oloissan .
        Usein huomaan että he haluavat jopa enemmän huomiota kun olisi tarpeen,
        Kohta jo Heteroidenkin on tuotava jokapaikaassa julki että ovat sitä mitä ovat ,jostätämenoo jatkuu,
        Olen kyllästynyt koko homouteen jo --
        Koitin katsoa sitä elokuvaakin Jeesuksen morsian --mutta kun en ymmärrä mikä oli sanoma koitin vastenmielisesti katsoa jonkun aikaa -- oli kyllä pakko laittaa TV kiinni ennen loppua.

Homoja on ollut iät ja ajat, mutta niistä ei ole ollut sopivaa puhua tai huomata. Paitsi ns taitelijapiireissä. Mm Olavi Paavolainen, Valentin Vaala, Tove Jansson, Rudolf Koivu, Vivica Bandler, Tarmo Manni, Kaarlo Sarkia, Uuno Kailas jne...

Nykyinen mieheni kertoi, että heidän ystäväpiirissä oli iäkäs naispariskunta 60-80 luvulla ja kaikki tiesivät , että pariskunta oli lesbopariskunta. Ja hänen ukkinsa ja mummonsa vaikka olivat uskovaisia, eivät mitenkään syrjineet naisia.

• tymåäätyny homo -

esityksiin, käännän kanavan aina muualle, onneksi vielä muualta tulee normielämästki ohjelmia,

Homoudesta LIIKA höpöttäminen on pahasta,
      TV:stä pitää karsia kaikki homoutta ylistävät esitykset,
      TV:n tulee lisätä normaalista ihmiselämästä ohjelmia, korostaa hyvyyttä elämässä
      pauus saakoon aina palkkansa, kuten ennen satukirjoissaki,

• suvaitsevuutta

tymäääntynyt homo?

Ilmeisesti, mutta vastaan sinulle.

Miksi täytyy tämä totuus sulkea pois TV-kanavilta? Miksi täytyy kieltää homous, joka on ikiaikainen "salaus" ollut, mutta on myös ollut monen uskonnon väärinkäytöksiä?

Minusta on hyvä, että asia tuodaan "päivänvaloon", että ko. asialle ei voi osapuoli itse vaikuttaa, kuin pakosta, mutta "lopputulos" on se oikea, jota ihminen tuntee.

• eletään

Suvaitsevaisuutta kaikkia ihmisiä kohtaan haluan!
      Ehkä se ihminen on kuitenkin pääasia, oli suuntaus mikä tahansa.

Nyt on vain yhtäkkiä tullut niin voimakkaasti esiin nämä suuntaukset, että vähemmästäkin jo kyllästyy.

Samoin joka elokuvassa pitää olla tummaihoisia, se on fakta.
      Miksi niin kovaa tyrkytetään!

• jokaiselle jotain

Että hirveää kun on useimmalle on "samaistumishenkilö" elokuvissa ja tv-sarjoissa?
        Siksi juuri, koska meitä on moneen lähtöön. Kun katsoo amerikkalaisia sarjoja, niin niissäkin on jokaiselle jotakin. Mustia ihmisiä alkoi olla jo enemmälti jo 80-luvulla, ehkä aiemminkin. Ei ihme, että maa sai mustan presidentikin. Sitten toinen ilmiö josta tullut vakio, vaikka ostos-tv.ssä on, että kun myydään jotain tuotetta, niin kahdesta mainostajasta toinen on lihava. Kattila, pannu, ruoka ym mainoksissa ainakin...

• Päinvastoin vääntöä!

Nyt kiusaajat koettavatkin kääntää asiat niin päin, ylösalaisin, että heitä onkin vainottu! - En voi olla hymyilemättä sen luettuani.

• Sama jos minä toilottaisin omat seksiasiani täälä (ne entisetajat ihanat ajat)
      Kun olin "villi ja vapaa" .
      onneksi olen voinut elää ne ajat , en ole mitään jäänyt vaille silläsaralla.

Sääliksi käy näitä jotka ovat jostainsyystä ,joko homouden,tai uskonnollisten oppien ,tai muista luonnottomista syistä joutuneet pidättyväisyyteen .

Järkevä terve ihminen tietää kyllä mitä hänen kehonsa tarpeet on , Siihen kuuluu kaikenlaisia luonnollisia tarpeita. Eikä seksinkaipuu ole niitä vähäisempiä tarpeita.

On joitakin ihmis ryhmiä jotka luulee , että heillä on jokin mahti hallita toista ihmistä .
      Nämä tarvitsisivat hoitoa , että ymmärrystä tulisi.

Fanaatikot tuhoo koko ihmiskunnan , sodillaan ja ukonnollisilla opeillaan

Hyvää kevättä , ja katsokaa kuinka luonnossa linnut hakevat pesäpaikkojaan ja reviiriä. Unohtakaa arvostella lähimmäistänne , antaa kaikkien kukkien kukkia .

• Miehillä minusta on

enemmän seksi pääasiana kuin naisella.
      Sylissäolo, lämmin läheisyys on naiselle tarkeätä.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe