Tuleeko toi 4,78 e/pv korotusosa automaattisesti kaikille ( myös yli 500 pv. työttömänä tms.) työttömille jos on työvoimapoliittisessa koulutuksessa?
Ainakaan vime vuonna tuollaista ei ollut olemassakaan.
korotusosa
8
258
Vastaukset
- kaaos odottaa
Ei tule.Menneen talven lumia.
Tulee ainoastaan 9 euroa kulukorvausta.Se on verotonta.
Eli kun matkustat 60km:n päähän koulutukseen tappiota tulee yhtä paljon/pv.
Näin nämä hommat on suunniteltu.
Työttömät ja köyhät kyykkyyn.
Ukrainan kohtalo odottaa myös suomea näillä systeemeillä. - ppr.
Entäs peruspäivärahalaisille?
- Näin minulla
Ainakin tulee yli 500 pv työttömänä olleelle, kun osallistuu työllistymissuunnitelman mukaiseen toimenpiteeseen, juuri sain tuosta päätöksen.
- Työtön ja tarmokas
Kyllä, lakimuutos tuli voimaan 1.1.2014 jonka mukaan korotusosa maksetaan kaikille työmarkkinatukea saaville. Siis myös yli 500 päivää työttömänä olleille.
- huono laskupää.
Korotusosa on verollista Montako euroa jää käteen enemmän 4 viikossa korotusosan kanssa?
- selvästi näin !
Työmarkkinatuki perus 32,66 e/pv. täysi korotusosa 4,78 e/pv. yht. 37,44 e/pv.
Tästä miinus verot 20 %, tai jos on alennettu se prosentti,
korotettua saa max. 200 pv.
Lisänä ns. "aktiivitoimissa" tulee ylläpitokorvaus 9 e/pv tai, jos
työssäkäyntialueen ulkopuolella (matka yli 80 km suuntaansa) 18 e/pv. - Kertoisko joku
Mikä ihme tuo "korotusosa" oikein on?! En ole eläissäni sellaista nähnyt.... 9€/pv ylläpitokorvauksen tiedän.
- Tietoa tästä
Kertoisko joku kirjoitti:
Mikä ihme tuo "korotusosa" oikein on?! En ole eläissäni sellaista nähnyt.... 9€/pv ylläpitokorvauksen tiedän.
Lainaus:
"Työttömyysturvan perusturvan korotusosa on 4,78 euroa päivässä.
Peruspäivärahan ja ansiopäivärahan saajille työttömyyden alussa maksettavasta
20 päivän korotusosasta ja korotusosan ansio-osasta luovutaan.
Työmarkkinatuen korotusosa myönnetään jatkossa kaikille
työllistymistä edistävässä palvelussa käyville."
Lähde: http://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/-/asset_publisher/kg5xtoqDw6Wf/content/tyottoman-perusturvaa-selkeytetaan-vuonna-2014
Lainaus:
"Työllistymistä edistävän palvelun ajalta työmarkkinatukeen maksetaan
korotusosaa enintään 200 päivältä. Korotusosa on 4,78 e/pv."
Lähde: http://www.kela.fi/tyomarkkinatuki_maara
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 741277
- 621204
Kela kelaa toimeentulotukia takaisin
Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii1051186Onkohan nyt niin, että kärvistellään kumpikin tykönämme
Toisiamme miettien ja ikävöiden. Miettien kuinka ihanaa olisi vaan olla sen toisen lähellä.. Mitä luulet mies?51935Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua
Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p60883Siksi meidän suhteesta
Ei koskaan tule mitään. Ei ikinä vaikka rakastettiin toisia. Olet uskomaton valehtelija. Säälin sua että olin niin pakko73800Kirk ei ollut hyvä ihminen
Hän edusti kristillistä äärioikeistoa puhtaimmillaan ja pahimmillaan: hengellistä sodankäyntiä, nationalismia, kristilli201792Minulla on edelleen
ikävä sinua mies. En itsekään pysty ymmärtämään, mistä tämä tunne vielä näiden vuosien jälkeen kumpuaa. Olisipa meillä o28736Näin paljon somalian kielen tulkki tienaa
Istu ja hämmästy. Ammatti jota ei edes tarvittaisi Suomessa ilman maahanmuutto bisnestä. Tulkin keskimääräinen palkka ol149732Mä unohdan kyllä
Sut ajallaan. Mitä enemmän aikaa kuluu niin olet muisto. Toki tämä yhteys hankaloittaa mut et sä jaksa kovin pitkään vai25727