Thaimaaseen työttömänä

laiskottelemaan

Minulla on yksi ystävä joka käy suomessa kesät tekemässä töitä niin paljon kun kerkee. Sitten hän noilla rahoilla elelee syksyn, talven ja kylmimmän kevään thaimaassa.

Alkoi kyllä itseäkin houkuttamaan tuollainen.

Nyt kun kävi vielä niin hassusti että keksin erään "liikeidean", millä saan vain internet työvälineenäni varmuudella muutaman satalappusen kuukaudessa käteen. Tuosta tulikin mieleeni että eikun kämppä sieltä nettiyhteydellä ja päivää paistattelemaan käytännössä työttömänä.

Kysymys kuuluu, onnistuisiko tuo ja missäpäin thaimaata parhaiten? Olettaen että lähtökassani olisi vaikka 5 000 euroa ja perillä saisin säännöllisesti esim 400 euroa/kk käteen.

Just tässä etelään lähdössä hikiseksi viikoksi ja kyllä jo nyt sapettaa takaisin lähtö vaikka en ole vielä edes lähtenyt etelään :D

Tekis tosi hyvää irtautua tolleen kaikesta pariks kolmeks vuodeks. Tyttöystävän vois ehkä ottaa messiin, ja sehän lähtis mielellään.

16

17460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkamies

      on varmaan hieno ajatus lähteä talveksi
      ja tuo raha varmaan riittää hyvin elämiseen kun ei juopottele kovasti. vuokra kk 250-300 €
      riippuu tasosta itse olen pattajalla 5 talvea
      nyt lähden vasta tammikuussa.

    • shhh!

      Jos nyt sattuu niin että poika rakastuu mieheen, niin onko se niin wäärin jos pärjää?

      • itse olin 3kk juuri siellä

        Moi! Olin itse Pattayalla 3kk ja hotellini maksoi noin 80euroa kuukausi. Oli tv, ilmastointi, jääkaappi, iso sänky, parveke,wc ja suihku. Hotelli oli ihan hyvän tasoinen.Oli ravintola, uima-allas, golf harjoittelu kenttä ynm. Vain tyhmät maksavat liikaa hotelleista tai ottavat niitä netistä koska paikan päältä saa aina halvemmalla.Kannatta ensin ottaa hotelli päiväks tai kahdeks ja etsiä pitempiaikainen paikka. Sieltä saa myös vuokrattua asuntoja halpaan hintaan kun katselee esim. markettien ilmoitus tauluja. Ruoka ja muut menot on niin halpoja kun itse haluaa.


      • talveksi
        itse olin 3kk juuri siellä kirjoitti:

        Moi! Olin itse Pattayalla 3kk ja hotellini maksoi noin 80euroa kuukausi. Oli tv, ilmastointi, jääkaappi, iso sänky, parveke,wc ja suihku. Hotelli oli ihan hyvän tasoinen.Oli ravintola, uima-allas, golf harjoittelu kenttä ynm. Vain tyhmät maksavat liikaa hotelleista tai ottavat niitä netistä koska paikan päältä saa aina halvemmalla.Kannatta ensin ottaa hotelli päiväks tai kahdeks ja etsiä pitempiaikainen paikka. Sieltä saa myös vuokrattua asuntoja halpaan hintaan kun katselee esim. markettien ilmoitus tauluja. Ruoka ja muut menot on niin halpoja kun itse haluaa.

        olen menossa talveksi ensi kertaa thaimaaseen, laitappa mulle vähän vinkkejä. Esim tosta hotellista jos olit

        Luka, [email protected]


      • Asunto hakusissa
        itse olin 3kk juuri siellä kirjoitti:

        Moi! Olin itse Pattayalla 3kk ja hotellini maksoi noin 80euroa kuukausi. Oli tv, ilmastointi, jääkaappi, iso sänky, parveke,wc ja suihku. Hotelli oli ihan hyvän tasoinen.Oli ravintola, uima-allas, golf harjoittelu kenttä ynm. Vain tyhmät maksavat liikaa hotelleista tai ottavat niitä netistä koska paikan päältä saa aina halvemmalla.Kannatta ensin ottaa hotelli päiväks tai kahdeks ja etsiä pitempiaikainen paikka. Sieltä saa myös vuokrattua asuntoja halpaan hintaan kun katselee esim. markettien ilmoitus tauluja. Ruoka ja muut menot on niin halpoja kun itse haluaa.

        Tarvitsemme kahdeksi kuukaudeksi hyvätasoista asuntoa ja tietysti edulliseen hintaan ajalle marras-joulukuu 2006 Pattayalla. Olisko tietoa asunnosta?


    • Jusa

      Oisko ensin mietittävä työlupaa sun muuta, ei se työn teko ulkomailla onnistu ihan tuosta vaan.

      • Bangkokista

        Kuinka monen Farangin luulet tekevan taalla toita luvan kanssa? Ei sita lupaa saa, mutta sormien valista katsotaan taysin. Viisumi on tietysti hyva olla, (non-immigrant vuodeksi kerrallaan), ettei tarvitse kayda kerran kuussa Burmassa tai Kampotzassa.


      • jihaaaa
        Bangkokista kirjoitti:

        Kuinka monen Farangin luulet tekevan taalla toita luvan kanssa? Ei sita lupaa saa, mutta sormien valista katsotaan taysin. Viisumi on tietysti hyva olla, (non-immigrant vuodeksi kerrallaan), ettei tarvitse kayda kerran kuussa Burmassa tai Kampotzassa.

        ensinnäkään ei tarvitsisi käydä kerran kuussa vaan kerran kolmessa kuussa............että niin.


      • Tanja
        jihaaaa kirjoitti:

        ensinnäkään ei tarvitsisi käydä kerran kuussa vaan kerran kolmessa kuussa............että niin.

        ylittää joku raja kerran kuussa, koskapa Thaimaassa saa olla max 30 vrk "turistina"...


    • farang

      Se kannattaa muistaa, että jos oleskelet EU-alueen ulkopuolella, et voi olla virallisesti työttömänä työnhakijana Suomessa. Jos työttömänä lähtee yli viikon ulkomaanreissulle, siitä pitää ilmoittaa työvoimatoimistoon ja korvausten maksu katkeaa.

      Suomen peruspäivärahalla elelisi tosi makeasti Thaimaassa... oikeastaan ihan missä päin Thaimaata vain! Jopa viidellä eurolla päivässä pystyy selviämään perustarpeista (yösija, ruoka, vesi, kulkeminen), joten 400 eurolla pärjää jo loistavasti kuukauden.

      • tarkkis

        Kuka käytännössä mahtaa ilmoittaa työkkäriin matkoistaan ja näin katkaisee toimeentulonsa?!

        Kuukausitolkulla majailu EU:n ulkopuolella ei kyllä varmaan kannata, jos ei muuta niin naapurin kateellinen akka viimeistään käräyttää ;) Espanjaanhan esim. voit lähteä ihan virallisesti pahinta kaamosta pakoon..


      • thaimaassa

        Eipä ole katkennut,itse tiedän useita kavereita jotka on puolet vuodesta thaimaassa.Liiton korvaukset pyörii ja hyvin pärjäävät. Se kyllä on outoa miten voi ilmottautua työn hakuun kuukausittain vai onks pelkkä puhelin soitto riittävä.Kaikkihan tietenkin muuttuu kun en ole aikoihin ollut työn hakijana ja kaverieilla on kausi luontoinen työ.


      • muuttamaan...
        thaimaassa kirjoitti:

        Eipä ole katkennut,itse tiedän useita kavereita jotka on puolet vuodesta thaimaassa.Liiton korvaukset pyörii ja hyvin pärjäävät. Se kyllä on outoa miten voi ilmottautua työn hakuun kuukausittain vai onks pelkkä puhelin soitto riittävä.Kaikkihan tietenkin muuttuu kun en ole aikoihin ollut työn hakijana ja kaverieilla on kausi luontoinen työ.

        Voivat kuule tulla työvoimatoimiston tädit kateellisiksi, jos saavat tietää, että olet Thaimaassa ja saat työttömyyskorvausta. Kyllä ne siellä työvoimatoimistossa ihan kiusallaan määrää käynnin työvoimatoimistossa karenssin uhalla.
        Työvoimavirkailijoiden pyrkimyshän on saada työttömän olo mahdollisimman ikäväksi, eikä niin, että työttömällä olisi missään vaiheessa mukavaa ja olo tyytyväinen.
        Kyllä ne laittaa sulle heti jonkin työharjoittelun tai kurssin, että saavat pilattua lomasuunnitelmasi.


    • eccolo

      siellä elätät itsesi herroiksi tuolla rahamäärällä mutta et kylläkään missään hienosto hotellissa

    • muuttamaan....

      Vois itekki lähteä Thaimaaseen, mutta kun ei ole oikeen mahdollisuutta.
      Kuinkas kauan siellä pärjäis 5000-50 000 eurolla ?
      Hitsi, kunpa pääsisi lähtemään, niin menisin Japaniin tai Kiinaan, jonnekin syrjäiseen kylään ja jos sieltä löytyis joku aasialainen neito, niin vois kyllä jäädä ihan hyvin sinne asumaan vaikka loppuelämäksi.
      En todellakaan kaipaa enää tänne Suomeen, koska herrat on pilaneet koko maan tekemällä suomesta maailman kalleimman maan asua ja elää.
      Sitäpaitsi Kiinassa ja Japanissa, kuten muuallakin Aasiassa on aivan älyttömän kauniita naisiakin, että jo niidenkin takia sitä harkitsee Aasian suuntaa muuttoa, jos vaan olis mahdollista.

      • nirinati

        sinne thaimaan,ja kun sitten olet siellä niin katselppas oikein kunnolla ympärillesi.50000 e ja olet siellä melkein kuningas.katsele kuin köyhät maalaiset pyydystävät öisin rottia elääkseen,näe ihmiset jotka syövät kaiken mikä kävelee,matelee,mönkii tai ui..katsele ympärillesi niin näet sen todellisen köyhyyden mikä maassa vallitsee, ei ole soskun luukkua mistä haet apua kun leipä loppuu,ei ole ilmaista terveydenhuoltoa minne mennään kun pöpö iskee....ja sitten kun illalla istut siel palmukannon nokassa pureskellen nuotiossa grillattua rotta niin mieti miten nää herrat on pilanneet suomen ja miten paska meillä oikeesti on olla.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1569
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      20
      1209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1049
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1031
    6. 4
      932
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      928
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      921
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      902
    Aihe