Wlan mokkula usbilla vai wlanilla?

Mokkula tyttönen

Hommasin 4g wlan mokkulan ja Dna:n ohjeessa lukee, että toimii myös usb kaapelilla ja jopa ilman akkua, mutta Dna suosittelee käyttämään wlan yhteyttä, miksi? Kun akku on pois ja laite suoraan usbilla koneessa ja wlan yhteys pois päältä, niin mokkula sammuu automaattisesti, kun konekkin ja käynnistyy taas koneen käynnistyttyessä ja pysyy päällä koneen ollessa lepotilassa, jos tarvitsen muille laitteille wlwn yhteyttä kämpässäni. Eli lyhyesti, miksi suositellaan wlania ensisijaisesti?

13

489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä mokkulasta on kyse?

DNA suosittelee käyttämään wlan yhteyttä todennäköisesti siksi koska kyseessä on wlan mokkula.

• Sulla on varmaankin Sierran 4g mokkula, kuten itsellänikin.
      Sitä kannattaa kysyä itse dna asiakaspalvelusta miksi he suosittelee wlania mieluiten.
      Itse suosittelen siksi koska se on vaan paras keino kytkeä useat laitteet langattomasti ja mokkulan voi siirtää parhaimpaan paikkaan mistä yhteys on voimakkain.

Itse en pidä akkua paikoillaan kotioloissa ja mokkula on verkkovirtaan kytketty ilman akkua, reissussa nappaan akun paikalleen.
      Jos sulla mokkula on usb liitännällä suoraan koneessa kiinni, niin tietenkin virrat kytkeytyy ja katkeaa koneen mukana, mikään pakko ei ole wlan verkkoa käyttää mutta mokkula silti tarjoaa myös sen vaihtoehdon samalla.

• Mokkula tyttönen

(vastaus myös vapuselle) Eli juuri sama laite kyseessä. Mulla on koneen vieressä ikkunalaudalla voimakkain yhteys. Googlasin asiaa myös ja monella on kyseisessä mokkulassa akun ylikuumenemisia ja useilla ei toimi kauaa yhtäjaksoisesti ilman akkua, ainakaan wlan yhteyden ollessa päällä?

• Mokkula tyttönen kirjoitti:

(vastaus myös vapuselle) Eli juuri sama laite kyseessä. Mulla on koneen vieressä ikkunalaudalla voimakkain yhteys. Googlasin asiaa myös ja monella on kyseisessä mokkulassa akun ylikuumenemisia ja useilla ei toimi kauaa yhtäjaksoisesti ilman akkua, ainakaan wlan yhteyden ollessa päällä?

Akun ollessa aina paikallaan ja latauksessa joillakin on ollut tosiaan akun pullisteluja ym. ongelmia, siksipä en itse pidäkään sitä kokoajan kiinni, kuitenkin akun käyttöiän kannalta on sitä hyvä latailla välillä.
        Oma mokkula on jo reilun vuoden ikäinen ja toimii hyvin.

Ne kenellä ei toimi ilman akkua yhtäjaksoisesti, voi johtua joko laitteistovirheistä tai siitä että mokkula ei saa tarpeeksi virtaa 4g yhteydessä usb liitännän kautta.
        Verkkovirrassa 4g yhteyden kanssa ilman akkua toimii hyvin.

• vapunen

Sitä kannattaa testata että miten hyvin ja kauan se toimii ilman akkua.

• Mokkula tyttönen

Kiitoksia tiedoista. Dna asiakaspalvelusta myyjä sanoi, että laite saa olla jatkuvasti päällä, akku paikoillaan ja laturissa. Joo, tuo vapusen vinkki, että kokeilee on varmaankin hyvä.

• Saahan se akku olla aina paikoillaan, sitä ei missään kielletä mutta järkevää se ei ole jos haluaa akun olevan pitkäikäisempi.

• sdfgsgdsdafasfasdfsd
        kalakkuna kirjoitti:

Saahan se akku olla aina paikoillaan, sitä ei missään kielletä mutta järkevää se ei ole jos haluaa akun olevan pitkäikäisempi.

niin. mehän emme enää elä tuota Ni-MH, eli akut saa (ja kannattaakin) pitää täytenä. mutta syvälle on juurtunut se akkujen purkaminen ihmisten takaraivoon. no ei siinä mitään, kukin tavallaan. lähdenkin tästä purkamaan auton akun ja vaihtamaan renkaisiin ilmat :D

• 20+6
        sdfgsgdsdafasfasdfsd kirjoitti:

niin. mehän emme enää elä tuota Ni-MH, eli akut saa (ja kannattaakin) pitää täytenä. mutta syvälle on juurtunut se akkujen purkaminen ihmisten takaraivoon. no ei siinä mitään, kukin tavallaan. lähdenkin tästä purkamaan auton akun ja vaihtamaan renkaisiin ilmat :D

Totta, mulla on kohta jo 15 vuotta lähentelevä IBM:n läppäri, ollut itselläni vuodesta 2007 (eli ainakin 7 vuotta ollut sama akku), aina akku kiinni koneessa ja edelleen jaksaa pari tuntia antaa puhtia.
        Ja sama homma kahdessa vuosien ikäisissä Fujitsuissa.

Puuttuu vielä se, miten jotkut edelleen neuvoo, että akut kannattaa käyttää tyhjäksi asti ja sitten vasta ladata, eikä kesken. NiMH juttuja sekin. 15 vuotta on jo litium-ioni akkuja käytetty ja silti ihmiset elävät menneisyydessä.

• sdfgsgdsdafasfasdfsd kirjoitti:

Akkua käytettäessä se yleensä kuluu nopeammin kuin käyttämättä, varastointi säästää akkua.
        Jopa läppärini ohjeissa mainitaan miten akkua kannattaa varastoida, se ei ole silloin käytössä läppärissä vaan irrotettuna, ja kolmen kuukauden välein pitäisi ladata uudestaan.
        Järjen käyttökin on sallittua, jopa suotavaa.

• Mokkula tyttönen

Meni mielenkiintoiseksi, laitteessa uusin softa ja olen vahvalla 3g alueella, ei siis 4g, jossa laitteen näytössä on DC, ja asetuksissa valinta "vain 4g lte ja 3g". Kun otan akun pois, näytössä on vain 3g ja yhteys hidastuu, koitin myös asetuksista kohtaa "automaattinen" verkkovalinta, mutta pysyy vain 3g näytöllä. Lisäksi katkaisi hetkeksi yhteyden ja tuli teksti "lisä kirjautumista tarvitaan" ? Nyt akku on taas paikoillaan ja DC näytöllä ja vauhtia riittää. Eli taidan jatkaa vanhaan malliin akku paikoillaan ja wlanilla?

• Kannattaa pitää tuo vain 3g tai 4g vaihtoehto päällä jka tapauksessa, nimittäin mokkula saattaa automaatti asetuksilla joissakin paikoissa mennäkin hitaampaan verkkoon vaikka olisi 3g verkko mahdollisuuskin.

Outoa jos ilman akkua yhteys hidastuu ja akun kanssa nopeutuu, itsellä toimii 3g dc verkossa ihan hyvin ja vanhemmillani 4g LTE verkossa.
        Suoraan usb kytkennällä koneeseen voi olla verkko nopeampi kuin wlan kytkennälä, mutta on niin paljon toki kiinni verkosta ja koneen wlan piirin nopeudestakin.

• Etenkin 4G yhteys voi toimia nopeammin usb piuhan kautta kuin wlanilla. Ainakin itselläni MF93d mokkulassa asia on välillä näin. (Ei aina)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3928
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      357
      3048
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1978
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1685
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1129
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      42
      889
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      818
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe