käytin vanhempaani sairaalassa ja lääkäri kirjoitti matkakorvaushakemuksen, koska meiltä on pitkästi kyseiseen sairaalaan.. hakemus on siis vanhempani nimellä, mutta laitoimme hakemukseen minun tilinumeron, joten nyt tästä on jo 3 viikkoa ja rahoja ei vielä näy.. tuleeko rahat, vaikka tilinumerona on minun tili eikä vanhempani tili koska olimme minun autolla liikenteessä?
matkakorvaus
8
76
Vastaukset
- Byro B
Soita kelaan ja kysy asiaa. Vanhemmallasi pitäisi kai olla jokin kuitti kuten taksista saa. Kun Sinä olet kuskannut, kuittia ei ole, joten on vähän kyseenalainen juttu.
- näin on
242 euroa per kalenterivuosi on omavastuuosuus. Sen jälkeen vasta saa matkakorvauksia.
- whatworld
olen ainakin itsekin hakenut itselleni matkakorvauksia kun on käynyt lääkärissä ja noin usein ei kyllä ole tullut käytyä että 242 € olisi täyttynyt.. eikös ne 20cent ole kilometriltä? ja lääkäriltä saatu todistus matkakorvaushakemusta varten, joten ei kait kuittia tarvitse? ei kait taksikuitilla mitään tee, jos omalla henkilöautolla on käyttänyt.
- whatworld
eli lähinnä mietin tässä kysymyksessä, että voiko ylipäätänsä raha tulla tililleni, vaikka korvaushakemus on vanhempani nimellä, eikä minun? ilmoitimme siis minun tilinumeroni siihen maksuun, jotta saan itselleni rahat kun minun autolla käyty siellä... toivottavasti ymmärrätte.
- 167-176
Luulisi rahojen tulevan. Eihän maksaja tiedä kenen tili se on vaan maksaa sen sille tilille joka hakemuksessa on.
Tuo omavastuu on tyyppiä euroa/matka jonka vähentävät laskusta, ja sitten kun noita noita omavastuita on kertynyt 242 euroa vuoden aikana niin sitten ei tuota omavastuuta enää vähennetä.- No niin 33
kelan sivuilla se on tämäkin tieto. Ei saa niinkuin luulis vaan omavastuu on. Kerran selvittelin, en tosin muista lukuja.
- 12587
tulee tilillesi mutta vanhemmallesi menee ilmoitus että mille tilille on maksettu jollei hänen tililleen.
- Ihan tavallista
Matkakorvauspäätöksen tulemiseen voi mennä useita kuukausia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511417- 639810
- 1445559
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792583