2000-luvun kersat

Eräs trotskilainen

Tämä ketju on tarkoitettu kaikille teille, jotka olitte lapsia vuosina 2000-2009. Kertokaa tänne hauskimmat lapsuuden leikit, pelit ja tv-ohjelmat! Tuli jokin aika sitten muisteltua näitä Wanhoja Hywiä Aikoja, kun myö juostiin ympäri pihoja vuosien '06-11 kesinä, ja leikittiin parhaita leikkejä ikinä.

Mie muistan ainakin Pikku kakkosen Nukkumatin ja eeppisen Varokaa heikkoja jäitä -mainoksen.

Hyppynaruleikit olivat parhaita. Hiirenhäntä, Punainen paroni, Nallekarhu ym. Muistaako kukaan sen leikin nimeä, jossa hypittiin narua, ja jokaisella kierroksella tuli yksi hyppy lisää ja jokin "erikoistehtävä?" Kolmonen piti hyppiä yhdellä jalalla, ysi oli kolme tavallista, kolme nopeaa ja kolme "ilmistä," (naru ei saanut osua maahan) ja kaksitoista oli coca cola. Tervapata oli myös hyvä, sekä Rosvo ja poliisi, ja Korttis eli Korttelihippa. Kertokaa omat suosikkinne!

52

1821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -98 littalikka

      Voi eiii! Mäkin oon muistellu kans ns. Wanhoja hywiä aikoja ku tosiaan melkein ainoo tehtävä oli leikkiminen :D
      Mäkin muistan sen varokaa heikkoja jäitä- mainoksen, jossa se Pikku kakkosen nalle putos jäihin. Mää oikeestaan muistelen jopa pelänneeni sitä mainosta! Oli "niin pelottavat" musiikit ja oli niin pelottavaa kun nalle tippui jäihin! :D
      Lempi pelejä ja tv-ohjelmia ei voi millään muistaa kun niitä tuli koko ajan jotain uusia...
      Hiirenhäntä, tervapata, rosvo ja poliisi, lipun ryöstö, viivalitta (tai viivahippa) ja piste oli kyllä mun lapsuuden klassikoita! :D

    • oce

      Jaa a. Mitähä mie oisin touhunnu... Naapurin penskojen kans met jahtasimma kesät jotain päätötä miestä (ihan oikeesti) kotista serkkujen kaa eskarisa. Rosvo ja poliisia toisten serkkujen kaa. Ja siivoojaa, eli oli kaks sotkijaa jotka hipelöi seiniäja muuta js kaks sitte jollai pyyhki niitä kohtia. Toki met keittelimä keittoja kasveista. Keräsimmä kiviä ja rakennettii puuhu majjaa. Maalaispenskan lapsuus.

      ocean-- joka on hengisä, vaikka siitä ny kukhaan välittää.

      • HeKeKeKe

        Kultainen lapsuus :3 Noh, täällä on paljon metsiä, kaikkialla ympärillä on pöpelikköä. Niihin me tehtiin majoja, meillä oli 2 tiimiä jotka "soti" keskenään. Mä olin meidän tiimin miekkamestari. Lol :D Ja juu, itsekki katsoin pikku kakkosta. Varokaa heikkoja jäitä oli aika karsea... ja sit joskus hypittiin vaan metsikössä ympäriinsä huitomassa kepeillä ja pelastamassa valtakunta. Se oli yllättävän hauskaa.

        Voi ei, mä haluun olla taas lapsi.


    • kurpizza_

      Juu... Sitä aikaa kun lapset vielä saivat katsoa Muumeja ja Pikku-kaksosessakin näkyi hyviä ohjelmia. Lastenohjelmia, joista muistan tykänneeni olivat Muumit ja Rölli, vähä vanhempana olivat Avatar-sarja ja Odysseuksen harharetket.

      Eskarissa leikittiin paljon, mutta muistan meidän kaivelleen kuoppia johonkin mäkeen siellä pihalla ja sanottiin: "Me pilataan tämä tulevilta eskareilta!" Viime syksynä, ollessani tet:issä samaisessa eskarissa, huomasin että mäen päälle oli laitettu jokin vekko suojaksi, niin ettei sitä pysty enää kaivamaan XD.

      1 ja 2 luokilla me lekittiin yhden toisen luokan kanssa purkkista (vähän niin kuin konkkasta, mutta pallon kanssa) ja kymmenentikkua laudalla. Sitten niitä hyppynaru leikkejä. Oltiin jonossa ja päätettiin oltiinko yhden, kahden vai minkä letkaa ja piti hypätä aina sen verran. Sitten oli taputusleikkejä ja se jokin leikki, jossa laulettiin: "Rumb rumb rellaa reka reka rellaa..."
      Ja joskus ykkösellä kun leikittiin kotista, "vanhimmat" koko leikissä olivat jotain 12-vuotiaita....

    • Mulla on kokemuksia vuosituhannen kumminkin puolin, mutta vanhoja hittejä oli aloituksessa mainittujen leikkien lisäksi erilaiset peilileikit, keinupersis (tai kauniisti -pehmis), pusuhippa (jossa kukaan ei koskaan päässyt hipan roolista kun ei haluttu pussailla), kaikki hipat ylipäätään, kuka pelkää mustaa miestä (nykyään kai jäämiestä :D) jne. Twist-naru on kaveriporukan mielestä ihan ykkönen edelleen. Onkohan trotskin korttelihippa sama kuin kirkonrotta eli kirkkis jota muut leikkivät aina koulun puhalla, itse en niinkään? Rikkinäiseen puhelimeenkaan en mennyt mukaan mutta se oli tyttöjen suosiossa. Polttopalloa oli myös, pukkitappelua, lumipesuja... Kaikkea vään väkivaltaista. Jossain vaiheessa rosvon ja poliisin leikkiminen kiellettiin kokonaan kun se oli liian rajua.

      Olen muuten todistanut hiirenhäntää, jossa hyppiksen paikalla pyöritettiin luokan laihinta poikaa.

      Tv-sarjoissa ja semmosissa taidan olla enemmän ysäripenska kun leikit on ennemminkin ikivihreitä. Pokemon ja tamagochi :)

      • Kyllä te olette edistyneet selvästi. Minä nimittäin ryvin ihan rehellisesti mudassa, ei siinä mitään Pokemoneja tarvittu.


      • Eräs trotskilainen

        Kirkkis oli ihan oma leikkinsä, ja sekin oli hyvä. Korttista pelattiin isolla porukalla, (parhaimmillaan 30 henkeä) ja siinä oli 3-6 jäänyttä. Myö siis juostiin ympäri kortteleita, ja jos joku jäi kiinni, sen oli pysyttävä paikallaan kunnes joku toinen tuli vapauttamaan.


    • Oliko teillä superpalloja?

      • Oli ja paljon! Porukalla opeteltiin temppuja ja vanhemmilla meni hermot siihen meteliin :D


      • santiny kirjoitti:

        Oli ja paljon! Porukalla opeteltiin temppuja ja vanhemmilla meni hermot siihen meteliin :D

        Ja nenästä tulee verta kun superpallo osuu siihen ja hirveen monet tavaratkin menee rikki kun superpallo osuu niihin.

        Oli ne kivoja. Ne oli kivan hajuisiakin.


      • kurpizza_

        Juu, oli superpalloja. Niitä ei jostain syystä saanut pomputella sisällä....


    • näinhän se on

      Aika kultaa muistot

    • Keräilin niitä pokemoneja niistä ihme palloista, olin ulkona paljon ja leikin dinosaurus leluilla ynm. Lelut oli ne juttu vie siin iäs, mul oli paljon pehmoleilui ja kerran keräsinkin sellatteita hiiripehmoja joissa oli valkosia,harmaita isoja ja pieniä ja niitä on kyllä yhä komerossa homehtumassa. En kyl tiiä miks niit keräsin :D. Sitten hirviökortit oli tosi cool päiväködis ja ykkös luokal muistan viekin kun alotin niitten tilaamisen ja niitä saattaa yhä homehtua komerossa. Hirviö korttien tilalle tosin tuli pian pokemon kortit joita keräsin tosi ison pinon, osa on ehk vielki tallel. Olinhan mä muutaman tytön kanssakin yökylässä ja näin unta jostain dinosauruksist :D. Muistan viekin kun ankronikka tuli telvisiosta kun olin tosi nuori ja tulihan niitä muitakin hyviä sarjoja. En muista tuliko nasse-setä mun lapsuus aikoinani saattoi kyllä tulla, mutta olin sillon tosi pieni. Sitten leikin mun leikkikaverin kanssa joskus ja 4 vuotiaana hinkusin kissaa. Muistan vieläkin kuin elämä olisi alkanut siitä hetkestä kun minulle ostettiin delffiiini ilma pallo vappuna. Tykkäsin myös pienä kuvitella kaikkia avaruuden olioita ynm. Kävelin isän kanssa metsässä (viel sillonkin kun isä oli terve) Hän oli suht lihaksikas ja kävi salilla. Yritin pienenä päästä rusakoita lähelle päiväkoti matkalla. Muistan viekin ne hetket kun näin noin 4-5v ensimmäistä kertaa sammakon ja sisiliskon. Olin ihan innoissani. Kun olin 5V isäni joutui sairalaan leikkaukseen (josta ei välttämättä olisi selvinnyt) siitä asti puuhat alkoivat rajoittua isäni leikkauksen takia. Kuiteskin käymme yhä kävelemässä ynm. Pienenä minulla ei ollut paljoa kavereita, kun olin ujo joten keksin itse tekemistä. Myös oravien ruokinta oli aika suosittua silloin. Tuli kädestä ihan syömään :3 Piirtelin aika paljon, mutten mitään taitavia piirrustuksia ja minä sanelin sanoja kun äitini kirjotti tarinaa kissoistamme (en osannut sillon vie kirjottaa) Ja siitä sarjasta tuli vallan pitkä ja tarinoita oli varmaan 20 :D. Mielikuvitusta kyllä riitti niissä tarinoissa. En ollut elektroniikan enkä muutenkaan pelejen kanssa tekemisessä kunnes 7-8v kaverillani pelasin playstation 2 peliä ja olin todella innoissani koska en ollut elämässäni pelannut paljoa. Sitten minulle ostettiin nintendo johon ostettiin pelejä, se on muuten viekin tallessa vaikka olin silloin vaan 8V. Ja muurahaisten ja muidenkin hyönteisten laittaminen purkkiin oli suosittua pienenä. Elikkä tällästä minä touhusin kun olin pieni. Nykyaikana nämä asiat ovat varmaan aika harvinaisia ,koska melkein jokaiselle 5-7V ostetaan tabletti ja heidän mielikuvitukset tuhotaan joka on surullista :c

      • nasse_seta

        Ei tullut Nasse-setä sinun lapsuudessasi. Nasse oli 80-luvun lopulla, ehkä vielä 90-luvun alussa. Eikä Nasse mikään lastenohjelma ollut, vaan parodia Markus-sedästä (ette te varmaan tiedä sitäkään).

        Markus-setä oli radiossa lastentunnin pitäjä, ja hän vihasi lapsia. Nasse-setä taas on pantu vastentahtoisesti teeveeseen pitämään lastenohjelmaa, ja setä on aina humalassa.


      • Israelin tukija
        nasse_seta kirjoitti:

        Ei tullut Nasse-setä sinun lapsuudessasi. Nasse oli 80-luvun lopulla, ehkä vielä 90-luvun alussa. Eikä Nasse mikään lastenohjelma ollut, vaan parodia Markus-sedästä (ette te varmaan tiedä sitäkään).

        Markus-setä oli radiossa lastentunnin pitäjä, ja hän vihasi lapsia. Nasse-setä taas on pantu vastentahtoisesti teeveeseen pitämään lastenohjelmaa, ja setä on aina humalassa.

        Ethän setä sinä ollut humalassa jaksossa "Nasse-setä on harvinaisen selvin päin".


      • Israelin tukija kirjoitti:

        Ethän setä sinä ollut humalassa jaksossa "Nasse-setä on harvinaisen selvin päin".

        En tietenkään.


      • Eräs trotskilainen

      • Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Muistaako kukaan tät 90-luvun lama-ajan budjetilla toteutettua huippulaatuista ohjelmaa?

        http://www.youtube.com/watch?v=2n1dWH0SVbA

        En ole tuota nähnyt, mutta tiedän silti koska isäni veti kotona ihan samaa showta. Äiti meni niin pitkälle, että se askarteli koko tuttavapiirille hapsiaissormikkaat. Meillä oli myös ylimääräinen rulla jotain ihme paperia, jolle iltasatu sitten piirrettiin. Niissä tarinoissa seikkaili useimmiten Kylli-täti :D Mun vanhemmilla taisi olla tosi outo huumorintaju mutta oli ainakin halpaa viihdettä...


      • kurpizza_
        nasse_seta kirjoitti:

        En tietenkään.

        Se johtui siitä, että Nassella oli niin hyvä viinapää, eikä alkoholia ollut siinä jaksossa tarpeeksi..?


      • kurpizza_ kirjoitti:

        Se johtui siitä, että Nassella oli niin hyvä viinapää, eikä alkoholia ollut siinä jaksossa tarpeeksi..?

        Juuri niin siinä kävi. Siinä jaksossa oli aivan liian vähän alkoholia.

        Noin yleensä ottaen minulla on tavattoman raitis luonne, vaikken aina olisikaan ihan selvin päin.


    • Neriss

      Ekaksi mieleen tulee kai muumit, mummula, joku Kuunalle ohjelma, kymmenen tikkua laudalla, leikit metsässä naapurin lapsen kanssa, elokuvien kuvailu muovi-ukoilla veljen kanssa ja eskari

    • kurpizza_
    • hobidee

      Olen nyt 16 v. Lapsuudessa suosikkileikit olivat ''pole ja rofe'' ( :D ) eli poliisi ja rosvo, kirkonrotta, penkkis ja sit yhen nimi oli vissii ilmapersis :DD Tunnustetaas nyt suoraan, että vieläkin voisi olla hauska noita leikkiä, mutta kun ei kehtaisi edes kokeilla... :)

      • Kyllä me ainakin viime kesänä yksillä synttäreillä mentiin läheiseen leikkipuistoon aiheuttamaan pahennusta ja leikkimään keinupersistä. Niin juu ja painimaan. Ikää siis silloin 19v että kyllä vanhempanakin kehtaa kunhan on tarpeeksi paljon porukkaa.

        Kurpizza, mäkin muistan ton (ikävä kyllä). Oli se ennen ihan toista kun noin nykyset hevisaurukset. Eikun siis :D


      • kurpizza_
        santiny kirjoitti:

        Kyllä me ainakin viime kesänä yksillä synttäreillä mentiin läheiseen leikkipuistoon aiheuttamaan pahennusta ja leikkimään keinupersistä. Niin juu ja painimaan. Ikää siis silloin 19v että kyllä vanhempanakin kehtaa kunhan on tarpeeksi paljon porukkaa.

        Kurpizza, mäkin muistan ton (ikävä kyllä). Oli se ennen ihan toista kun noin nykyset hevisaurukset. Eikun siis :D

        Paljon porukkaa vai alkoholia? Vitsi vitsillä... Toinen hittihän oli Taivas lyö tulta...


      • kurpizza_ kirjoitti:

        Paljon porukkaa vai alkoholia? Vitsi vitsillä... Toinen hittihän oli Taivas lyö tulta...

        Meidän tapauksessa porukkaa. Alkoholilla voi korvata kaverien puutteen ja heitellä sitten itseään pallolla päähän ;)


      • hobidee
        santiny kirjoitti:

        Kyllä me ainakin viime kesänä yksillä synttäreillä mentiin läheiseen leikkipuistoon aiheuttamaan pahennusta ja leikkimään keinupersistä. Niin juu ja painimaan. Ikää siis silloin 19v että kyllä vanhempanakin kehtaa kunhan on tarpeeksi paljon porukkaa.

        Kurpizza, mäkin muistan ton (ikävä kyllä). Oli se ennen ihan toista kun noin nykyset hevisaurukset. Eikun siis :D

        Kannattaakin kehdata jos haluaa :)


    • Aika harvoin tuli leikittyä muitten kanssa. Silloin useimmiten kymmentä tikkua laudalla.
      Sisarusten kanssa tuli leikittyä roolileikkejä. Nykyään pelaan heidän kanssaan roolipelejä, eli tilanne on pysynyt aika samana.
      Muumit ja TMNT olivat parhaita. (ja ovat vieläkin)

      • Eräs trotskilainen

        Myö leikimmä aina Ihmeperhettä päikkärissä. Roolileikit olivat myös parhaita, mm. kotileikki, ninjat ja krokotiilinmetsästys. :D

        Joskus tekisi mieli mennä leikkipuistoon ja rakennella hiekasta patoja, keinua, pelata penkkipersistä, kiinanpeiliä ja Punaista Paronia. Mie en ole päässyt tänä talvena edes pulkkamäkeen. :(


      • Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Myö leikimmä aina Ihmeperhettä päikkärissä. Roolileikit olivat myös parhaita, mm. kotileikki, ninjat ja krokotiilinmetsästys. :D

        Joskus tekisi mieli mennä leikkipuistoon ja rakennella hiekasta patoja, keinua, pelata penkkipersistä, kiinanpeiliä ja Punaista Paronia. Mie en ole päässyt tänä talvena edes pulkkamäkeen. :(

        Keinuminen... Se oli kivaa! Olisi varmaan vieläkin. Keinuessa on helpompi ajatella. Ehkä jopa vielä helpompaa, kuin kävellessä.
        Meidän roolileikkimme sijoittuivat aina samaan maailmaan ja muistuttivat roolipelin ja larpin risteytystä (ilman noppia). Joskus vieläkin voi palata samaan maailmaan tekosyyllä: "Täytyyhän nuorimman sisaruksen (8v) kanssa jonkun leikkiä..."


      • santiny
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Keinuminen... Se oli kivaa! Olisi varmaan vieläkin. Keinuessa on helpompi ajatella. Ehkä jopa vielä helpompaa, kuin kävellessä.
        Meidän roolileikkimme sijoittuivat aina samaan maailmaan ja muistuttivat roolipelin ja larpin risteytystä (ilman noppia). Joskus vieläkin voi palata samaan maailmaan tekosyyllä: "Täytyyhän nuorimman sisaruksen (8v) kanssa jonkun leikkiä..."

        Ite keksin pikkuisena mielikuvitusmaan ja sitten me rakennettiin sohvna ja biljardipöydän väliin peitoista ja tyynyistä semmonen "teltta", joka oli oikeesti joku ihme kone jolla me matkattiin sinne mielikuvitusmaahan eväsretkelle (otettiin keksejä ja mehua mukaan). Taisin jossain ketjussa mainita, että siitä maasta melkein julkaistiin kirjakin. oli jos kustantaja ja kaikki en tiiä minkä takia jäi. Olisin saletisti ollut nuorin kirjailija ikinä (olin vielä päiväkodissa). Kaverin kanssa on myös tietysti hypitty kallioilla lahtaamassa örkkejä muovimiekoilla.

        Leikittiinkö teidän lapsuudessa vielä "kuka pelkää mustaa miestä" vai oliko se jo jäämies? Meillä se oli musta mies, mutta aina aattelin että se olisi kirjaimellisesti pikimusta, ei suinkaan tummaihoinen. Okei taidan vaan pahentaa asioita tällä selityksellä :D

        Ainiin synttärien hitti oli lähdetkö kanssani taivaaseen, oliskohan siitä vuosi kun viimeksi leikittiin ihan läpällä. Kaikkia ainakin pienenä nauratti niin, että useammalla tursusi fantaa nenästä. Onko murhaajat jo mainittu? Nykyään tulee kyllä niin perverssejä selityksiä ettei tosikaan. Milloin ollaan murhan aikaa oltu strippiklubilla ja milloin perustamassa huumeluolaa tai bordellia. Ah. Me ihan varmasti ei lapsena oltu niin kamalia kuin nytten.


      • Neloth
        santiny kirjoitti:

        Ite keksin pikkuisena mielikuvitusmaan ja sitten me rakennettiin sohvna ja biljardipöydän väliin peitoista ja tyynyistä semmonen "teltta", joka oli oikeesti joku ihme kone jolla me matkattiin sinne mielikuvitusmaahan eväsretkelle (otettiin keksejä ja mehua mukaan). Taisin jossain ketjussa mainita, että siitä maasta melkein julkaistiin kirjakin. oli jos kustantaja ja kaikki en tiiä minkä takia jäi. Olisin saletisti ollut nuorin kirjailija ikinä (olin vielä päiväkodissa). Kaverin kanssa on myös tietysti hypitty kallioilla lahtaamassa örkkejä muovimiekoilla.

        Leikittiinkö teidän lapsuudessa vielä "kuka pelkää mustaa miestä" vai oliko se jo jäämies? Meillä se oli musta mies, mutta aina aattelin että se olisi kirjaimellisesti pikimusta, ei suinkaan tummaihoinen. Okei taidan vaan pahentaa asioita tällä selityksellä :D

        Ainiin synttärien hitti oli lähdetkö kanssani taivaaseen, oliskohan siitä vuosi kun viimeksi leikittiin ihan läpällä. Kaikkia ainakin pienenä nauratti niin, että useammalla tursusi fantaa nenästä. Onko murhaajat jo mainittu? Nykyään tulee kyllä niin perverssejä selityksiä ettei tosikaan. Milloin ollaan murhan aikaa oltu strippiklubilla ja milloin perustamassa huumeluolaa tai bordellia. Ah. Me ihan varmasti ei lapsena oltu niin kamalia kuin nytten.

        No joskus 4-vuotiaana luin sellaista valtavaa dinosauruskirjaa 24/7(hikke jo naperona:D) sitten myöhemmin kiinnostuin hyönteisitä ja muista selkärangatomista sekä matelijoista ja sammakkoeläimistä. Kääntelin siis kiviä ja katsoin joka koloon ja laitoin kaikki ötökät muuttolaatikkoon jossa oli multaa ja joitain kasvejakin. Niin ja siihen meni noin 6 tuntia päivässä.


      • Neloth
        santiny kirjoitti:

        Ite keksin pikkuisena mielikuvitusmaan ja sitten me rakennettiin sohvna ja biljardipöydän väliin peitoista ja tyynyistä semmonen "teltta", joka oli oikeesti joku ihme kone jolla me matkattiin sinne mielikuvitusmaahan eväsretkelle (otettiin keksejä ja mehua mukaan). Taisin jossain ketjussa mainita, että siitä maasta melkein julkaistiin kirjakin. oli jos kustantaja ja kaikki en tiiä minkä takia jäi. Olisin saletisti ollut nuorin kirjailija ikinä (olin vielä päiväkodissa). Kaverin kanssa on myös tietysti hypitty kallioilla lahtaamassa örkkejä muovimiekoilla.

        Leikittiinkö teidän lapsuudessa vielä "kuka pelkää mustaa miestä" vai oliko se jo jäämies? Meillä se oli musta mies, mutta aina aattelin että se olisi kirjaimellisesti pikimusta, ei suinkaan tummaihoinen. Okei taidan vaan pahentaa asioita tällä selityksellä :D

        Ainiin synttärien hitti oli lähdetkö kanssani taivaaseen, oliskohan siitä vuosi kun viimeksi leikittiin ihan läpällä. Kaikkia ainakin pienenä nauratti niin, että useammalla tursusi fantaa nenästä. Onko murhaajat jo mainittu? Nykyään tulee kyllä niin perverssejä selityksiä ettei tosikaan. Milloin ollaan murhan aikaa oltu strippiklubilla ja milloin perustamassa huumeluolaa tai bordellia. Ah. Me ihan varmasti ei lapsena oltu niin kamalia kuin nytten.

        No joskus 4-vuotiaana luin sellaista valtavaa dinosauruskirjaa 24/7(hikke jo naperona:D) sitten myöhemmin kiinnostuin hyönteisitä ja muista selkärangatomista sekä matelijoista ja sammakkoeläimistä. Kääntelin siis kiviä ja katsoin joka koloon ja laitoin kaikki ötökät muuttolaatikkoon jossa oli multaa ja joitain kasvejakin. Niin ja siihen meni noin 6 tuntia päivässä.


      • kurpizza_
        Neloth kirjoitti:

        No joskus 4-vuotiaana luin sellaista valtavaa dinosauruskirjaa 24/7(hikke jo naperona:D) sitten myöhemmin kiinnostuin hyönteisitä ja muista selkärangatomista sekä matelijoista ja sammakkoeläimistä. Kääntelin siis kiviä ja katsoin joka koloon ja laitoin kaikki ötökät muuttolaatikkoon jossa oli multaa ja joitain kasvejakin. Niin ja siihen meni noin 6 tuntia päivässä.

        XD. Hikkekö? MInä olin kiinnostunut avaruudesta ja katoin kauheena kaikkia lasten tietokirjoja ja niissä olevia hienoja kuvia.... Sitten minulla oli mielikuvitusystäviä... kukaan ei tiennyt siitä, koska erotin ne kunnolla oikeasta todellisuudesta. Mitänyt saatoin pitää ovea joskus muutaman sekunnin pitempää auki.(Pääsevät katsos sisälle) Saatan joskus vieläkin muistella ja keksiä jotain sekoja tarinoita. (Sairasta?) Vaikka en kyllä enää juttele niiden kanssa. Oikeat kaverit ovat parempia juttukaverieta...


      • Eräs trotskilainen
        Neloth kirjoitti:

        No joskus 4-vuotiaana luin sellaista valtavaa dinosauruskirjaa 24/7(hikke jo naperona:D) sitten myöhemmin kiinnostuin hyönteisitä ja muista selkärangatomista sekä matelijoista ja sammakkoeläimistä. Kääntelin siis kiviä ja katsoin joka koloon ja laitoin kaikki ötökät muuttolaatikkoon jossa oli multaa ja joitain kasvejakin. Niin ja siihen meni noin 6 tuntia päivässä.

        Haha :D

        Miulla oli veljen kanssa perhosentoukka lemmikkinä joskus vuonna nakki, mutta se kuoli. RIP Vikke :(

        Lelujen järjestäminen riviin oli huippu leikki, mutta jostain syystä muut lapset eivät pitäneet sitä niin mielenkiintoisena.


      • Neloth
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Haha :D

        Miulla oli veljen kanssa perhosentoukka lemmikkinä joskus vuonna nakki, mutta se kuoli. RIP Vikke :(

        Lelujen järjestäminen riviin oli huippu leikki, mutta jostain syystä muut lapset eivät pitäneet sitä niin mielenkiintoisena.

        Mä löysin kerran jonkun oudon ruskean toukan jolla oli peräpäässä sellainen valtava valepää. Annoin sille nimeksi herra Paukanen. Mutta sitten laitoin sen tyhmyyksissäni samaan laatikkoon puistokiitäjien kanssa. Herra Paukanen olikin sitten revitty kappaleiksi kun menin katsomaan sitä laatikkoa. Se harmitti mua paljon ja hautasin sen mitä Paukasesta oli enää jäljellä. Niin ja itsekin järjestelin dinosauruksia riviin.


      • Neloth kirjoitti:

        Mä löysin kerran jonkun oudon ruskean toukan jolla oli peräpäässä sellainen valtava valepää. Annoin sille nimeksi herra Paukanen. Mutta sitten laitoin sen tyhmyyksissäni samaan laatikkoon puistokiitäjien kanssa. Herra Paukanen olikin sitten revitty kappaleiksi kun menin katsomaan sitä laatikkoa. Se harmitti mua paljon ja hautasin sen mitä Paukasesta oli enää jäljellä. Niin ja itsekin järjestelin dinosauruksia riviin.

        Meillä oli naperona ötökkäboksit joihin oli kai tarkoitus pistää ötököitä, mutta enimmäkseen niihin päätyivät sisiliskot. Saatiin me kai joskus heinäsirkkakin kiinni O.o Ja joskus me pistettiin sisilisko pesuvatiin ja sinne just maata ja lehtiä ja silleen. No vanhemmat kai kävi yön pimeinä tunteina aina vapauttamassa kaikki eläväiset kun boksit olivat aamuisin taas tyhjiä :D Ja päiväkodin pihalla oli semmoinen iso kivi ja sinä ympärillä niitä kasveja joissa on valtavat kurttuiset lehdet. No siellä oli tietty paljon leppäkerttuja joten me istuttiin aina sillä kivellä ja selvitettiin osaavatko leppäkertut uida. Tutkijoita jo pienestä pitäen. Ylläripylläri se kivi on nyt aidattu ettei sinne pääse.

        Myös iso liukumäki (josta laskettiin pahimmillaan varmaan kymmenen erissä), leikkimökki (jonka katolle kiipeiltiin) ja monitasoinen hiekkalaatikko (jossa siis hypittiin varmaan pahimmillaan metrin korkeudelta alas) on hävinneet. Veikkaan taas meidän vaarallisia leikkejä. Myös läheisen leikkipuiston iso rengaskeinu on viety pois ja nykyään siellä on vain mälsiä turvakeinuja (kumituubit ketjujen ympärillä). Eivät kai keksineet mitään edullista tapaa jättimäisen siirtolohkareen hävittämiseen. Oltiin me ihania lapsia. Mutta tää on tietty ysäriä, nolkytluvun penskat on joutuneet tyytymään tylsään ja turvalliseen päiväkodinpihaan, kiitos meidän :D Sittenkin ainoa päiväkotionnettomuus, jota olen todistanut, sattui modernissa turvallisessa leikkipuistossa. Vaaralliset leikkipuistot on selvästi parempia.


      • Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Haha :D

        Miulla oli veljen kanssa perhosentoukka lemmikkinä joskus vuonna nakki, mutta se kuoli. RIP Vikke :(

        Lelujen järjestäminen riviin oli huippu leikki, mutta jostain syystä muut lapset eivät pitäneet sitä niin mielenkiintoisena.

        Minä en järjestellyt leluja riviin, mutta muihin asetelmiin kyllä. Jostain syystä muistan hyvin, kun isä tuli sanomaan, että onhan tuo taisteluasetelma hieno, mutta entä itse taistelu. (taistelua ei koskaan käyty, koska asetelma olis tuhoutunut)


      • HeKeKeKe
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Minä en järjestellyt leluja riviin, mutta muihin asetelmiin kyllä. Jostain syystä muistan hyvin, kun isä tuli sanomaan, että onhan tuo taisteluasetelma hieno, mutta entä itse taistelu. (taistelua ei koskaan käyty, koska asetelma olis tuhoutunut)

        On kuulemma autistinen tapa järjestellä leluja riviin ja eri muodostelmiin. Ja kappas, mäkin tein sitä...


      • Eräs trotskilainen
        HeKeKeKe kirjoitti:

        On kuulemma autistinen tapa järjestellä leluja riviin ja eri muodostelmiin. Ja kappas, mäkin tein sitä...

        Jep, tuo oli yksi vanhempieni huolenaiheista, joskaan ei pienin sellainen. Nyt mie sovellan järjestelyntarvetta kirjahyllyyn. Myös parkettilattian onttojen kohtien etsiminen oli hauskaa (ja on edelleen) siitä asti kun mie opin raahautumaan eteenpäin käsien avulla. Ryömiä en osaa vieläkään, joten arvannette, millaista sähellystä lapsuuden sotilasleikit olivat.


      • Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Jep, tuo oli yksi vanhempieni huolenaiheista, joskaan ei pienin sellainen. Nyt mie sovellan järjestelyntarvetta kirjahyllyyn. Myös parkettilattian onttojen kohtien etsiminen oli hauskaa (ja on edelleen) siitä asti kun mie opin raahautumaan eteenpäin käsien avulla. Ryömiä en osaa vieläkään, joten arvannette, millaista sähellystä lapsuuden sotilasleikit olivat.

        Ettekö te millää voisi tulla järjestelemään Karolinin kämppää?

        Kysyn vaan,

        terveisin Nasse


      • nasse_seta kirjoitti:

        Ettekö te millää voisi tulla järjestelemään Karolinin kämppää?

        Kysyn vaan,

        terveisin Nasse

        Mullekin kelpais. Siivoominen ei oo ihan mun juttu.


      • santiny kirjoitti:

        Mullekin kelpais. Siivoominen ei oo ihan mun juttu.

        Muuten, sellainen ammatti kuin personal organizer on olemassa. Ne tulevat ihmisten koteihin ja selittävät. että nämä kuitit laitatte aina näihin laatikoihin, nämä toiset kuitit toisiin laatikoihin ja kolmannet kolmansiin.

        Järjestelevät kaappeja, papereita, pyykkejä, laskuja, keittiön komeroita ja sen sellaista. Aspi-nuori voisi olla hyvä moisessa.

        Minunkin luonani on muuten veljeni tekemä järjestys. Hän osti mulle Ikean laatikoita ja käski mun laittaa aina yhteen laatikkoon jotakin tiettyä, ja sitten kun olin täyttänyt yhden, täytettiin seuraava. Mulle erikseen selitettiin, että kun nämä kerran kuuluu tavallaan yhteen näiden juttujen kanssa, niin kannattaisi varmaan laittaa yhteen. Itse olen aika lahjaton miettimään noita juttuja. Nyt on nätisti tavarat paikallaan.


      • santiny kirjoitti:

        Mullekin kelpais. Siivoominen ei oo ihan mun juttu.

        Tai siis, mulla on ihan siistiä (siis niin ettei täällä ole likaa), mutta tavarat ovat epäjärjestyksessä.


      • Eräs trotskilainen
        nasse_seta kirjoitti:

        Tai siis, mulla on ihan siistiä (siis niin ettei täällä ole likaa), mutta tavarat ovat epäjärjestyksessä.

        Joo, jynssääminen on kamalaa, mutta muu järjesteleminen kivaa.


      • kurpizza_
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Joo, jynssääminen on kamalaa, mutta muu järjesteleminen kivaa.

        Minä en erityisemmin välitä kummastakaan. Lukeminen on se minun juttu.


      • Eräs trotskilainen
        kurpizza_ kirjoitti:

        Minä en erityisemmin välitä kummastakaan. Lukeminen on se minun juttu.

        Possessiivisuffiksit! Sori, on pakko olla kielinatsi.


    • 99-syntynyt

      Ainakin leikittiin poliisia ja rosvoa :D!
      Pelattiin snake 3
      Ja leikkiitiinhän me tietenkin legendaarisia kirkonrottaa ja kolme tikkua laudalla.
      Ei 2000-luvun puolvälissä ollu mitää älypuhelimia, joilla voi käydä faces tai instagramis (no instagramia ei ollut edes silloin :D)

    • Morsosta jäi traumat.

    • goodmemories

      Good memories <3 esim. kiippis hippis (=kiipeilyteline hippa) ja ryysis (kaikki liukumäkeen)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe