Tänään käytiin kolmiota katsomassa (kolme nuorta ammattikoulussa opiskelevaa) ja pisti nyt näin mietityttämään kun siellä monennäköstä sakkia oli, niin että kuka/ketkä saa(vat) sen vuokra-asunnon helpoiten? Minkälaiset/Minkälaisessa tilanteessa olevat ihmiset ovat vuokra-isännän mielestä niitä "mieluisimpia" tai "helpoimpia" tai "luotettavimpia"? Olisi kiva kuulla ihan asuntoja vuokraavaltakin mielipiteitä. Ja siis mielellään ei sillä mallin "kun tulee vaan joku hyvänoloinen vastaan" vaan semmoinen missä on useampaa erinlaista hakiaa tai ikäänkuin listaa josta saisi jotain ideaa tähän.
Opiskellaan kuitenkin ihan alaa mistä on työpaikkoja tarjolla ja työvoimaa tarvitaan ja varmasti tulevaisuudessakin (peliala, tietotekniikka, ohjelmointi yms.)
Kuka/ketkä saa(vat) helpoiten vuokra-asunnon?
10
256
Vastaukset
- mjajaja
No, valitettavasti ette te ainakaan.
Vuokranantajan silmissä
- Työssäkäyvät pariskunnat
- Työssäkäyvät yksineläjät
- Työssäkäyvät pienet perheet
Vuokranantajan silmissä ---
- Opiskelijat
- Nuoret
- Kämppikset
- Lemmikilliset
Vuokranantaja etsii varmaan vuokranmaksua, luotettavuutta, pitkäaikaisuutta ja siistiä asukasta. Kolme opiskelijaa ovat hyvinkin "alakynnessä" tällaisessa tilanteessa. Toivottavasti jostain tärppää kuitenkin :)- Muuttavaopiskelija
Arvelinkin, että näin menee nallekarkit.
- tuiuuiu
Juuri täysi-ikäiseksi tulleista vuokralasiista on ollut ongelmaa.
1. Into bilettää huipussaan.
2. Asunnon pinnat pinttyvät, kun eivät ymmärrä, että suihkutilat on pestävä, keittiön uuni, hella, jääkaappi, tiskipöytä ym on pestävä myös säännöllisesti.
3. Seiniin ei pidä nojailla, vaan sitä varten on huonekalut, että istutaan. Tapetti menee pilalle, jos nojaa rasvaisilla hiuksilla siihen tai puuttuu sängynpääty, sänky hankaa seinää jne.
4. Lattia ei kestä kengissä siirtyvää hiekoitushiekkkaa.
Opetelkaa pitämään koti siistinä heti alusta alkaen!- Muuttavaopiskelija
On se silti harmi, että tuollaiset ihmiset pilaavat toistenkin opiskelijoiden mahdollisuudet kun kaikki ihmiset ovat kuitenkin erinlaisia. En sano ettei minussa olisi mitään vikaa, mutta vanhemmatkin "työssäkäyvät" tekevät noita asioita. Ei sitä koskaan tiedä kenellä on vaikka alkoholiongelma tms. Kyllä se voi olla se työssäkäyväkin ihminen.
- Muuttavaopiskelija
Muuttavaopiskelija kirjoitti:
On se silti harmi, että tuollaiset ihmiset pilaavat toistenkin opiskelijoiden mahdollisuudet kun kaikki ihmiset ovat kuitenkin erinlaisia. En sano ettei minussa olisi mitään vikaa, mutta vanhemmatkin "työssäkäyvät" tekevät noita asioita. Ei sitä koskaan tiedä kenellä on vaikka alkoholiongelma tms. Kyllä se voi olla se työssäkäyväkin ihminen.
Ja en tiedä muista, mutta minä ainakin otan kengät pois ennen kuin menen sisälle, paitsi jos on erinllinen lupa pitää ne jalassa.
- Örvellys
Yliopistossa opiskelevat tytöt saavat asunnon heti kun nämä ihmiset eivät biletä ollenkaan ja tämä oli sitten sarkasmia!
- asdfadsfadf
Minuun vuokranantajana vaikuttaa todella paljon, minkälaisen vaikutelman ja kuvan ihminen antaa itsestään. Jos osaa esiintyä fiksusti ja antaa itsestään hyvän kuvan, se on jo aika paljon se, vaikka olisi opiskelija. Otan mieluummin fiksun opiskelijan kuin homssuisen työssäkäyvän
- muuttava eläkeläinen
Aloitin vuokra-asunnon etsinnän kaksi viikkoa sitten. Laitoin hakemuksia mm. Satoon, Kevaan, VVO:lle, S-asuntoihin ja parille yksityisille. Olen saanut tähän mennessä tarjouksen viidestä (!) paikasta, joissa olen käynyt katsomassa. Hakemukseen laitoin tuloni (=työeläke), varallisuuteni 50.000e, tositteet maksetuista yhtiövastikkeista sekä verotodistuksen. Olin ihmeissäni, kuinka paljon minulle asuntoja tarjottiin. En ole vielä tehnyt päätöstä, mutta olen kallistumassa yhteen asuntoon, jonka melko varmasti vuokraa. Niin ja vielä, olen hyväksynyt 2h k vuokraksi 800e-950e/kk.
- Katkera
Työssäkäyvät keskituloiset tietenkin. Opiskelijat, työttömät yms ei mahiksia.
Sen sijaan jos haet jostain yleishyödyllistä asuntoa kuten kaupungilta niin mitä enemmän viinalle haiset, narkkarilta näytät ja vielä paskaiset vaatteet ja pari huutolaislasten näköistä kakaraa jalkoihin niin johan järjestyy asunnot. - muuttava eläkeläinen
"Työssäkäyvät keskituloiset tietenkin. Opiskelijat, työttömät yms ei mahiksia."
Lisään tähän, että työeläkeläiset (Pelkällä kansaneläkkeellä tuskin niin helposti, kuin riittävällä työeläkkeellä varustettu).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras981514Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva204966- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60703