Tuossa ketju tästä neitokaisesta, joka tekee taikatemppuja telkkarissa.
Jotenkin kummastuttaa, kun nykyaikanakin tuollainen täystuuba saa niin suuren määrän ihmisiä telkkarin ääreen. Kokolailla antiikkista kamaa, kysyntää silti tuntuu olevan, että mikäpä siinä, näin pahoina työttömyysaikoina ihan hyvä, jos joku onnistuu hankkimaan elantoa, vaikka nyt humpuukilla.
Vaan kertoo paljon ihmisrodun kehittymisestä, jossain alueilla kehitytään vauhdilla, joissain alueilla ollaan alkuihmisen tasolla.
Poppamiehethän ne aikanaan valtaa on pitäneet. Shamaanit popsi sieniä ja kertoivat kummallisia asioita huumeissaan, niitä sitten pelättiin ja palvottiin. Kristinusko muutti konseptia ainakin suomessa. Alettiin uskomaan satuihin, mitä eroa on Nooran sydänpysähdyksellä ja jonkin jeesuksen heräämisessä kuolleista ?
Niinpä, muutama tuhat vuotta.
Raamattu vilisee taikatemppuja ja niistä kertovia satuja, Outoa kyllä, jotkut ottavat sellaiset tosissaan vielä nykyaikanakin.
Muistuo mieleen Niilo Ylivainio. Maanmainio saarnamies, joka veti suuria taikatempputapahtumia ympäri suomen. Tempuista simppelimpiä oli kai istuttaa roudari pyörätuoliin, rukoilla hetki. Ja kas, rampa pystyikin kävelemään :DDD
Tämä Noora esitti taannoin telkkarissa myös vanhan Ylivainio tempun. Kaatoi yhden virkaheiton ministerin suorassa telkkarilähetyksessä. Joopajoo, pientä hypnoosia, jolla sotketaan hermostoa ja vaikutetaan tasapainoaistiin. Ylivainio teki sitä urakalla hellariseuroissa.
Yks hupaisa muistui mieleen, en varma oliko just Ylivainio, vaiko kuka. Syöpäleikkaus paljain käsin. Kuolettavasti syöpäsairas leikattiin ilman haavaakaan julkisessa tilanteessa ja kas, syöpä olikin poissa :DDD Toihan perustui ilmeisimmin hihaan piilotettuun pussiin, josssa verta ja jotain sisäelimiä.
Mua vaan ihmetyttää. Nykyteknologiaa hyödyntämällä voisi tehdä vaikka minkälaisia spektaakkeleja Niitä tehdään kyllä jatkuvasti, vaikkapa telkkarissa. Mutta nämät uskiset, taikurit, mentalistit, mitä lie, ne käyttää varsin perinteisiä pikkukikkoja, joita tosiaan käytetty tuhansia vuosia. Tossa mentalistin tempussa oli juu mukana tekniikkaa, mutta toteutus sen verran kökkö, mutta hienosti näytelty, että katsojat olivat muka olevinaan ymmärtämättä sitä.
Ihmiset haluavat illuusioita. Siksiköhän kossu on suomen suosituin nautintoaine, koska se ei aiheita mitään hallusinaatioita. Mutta pötsy ja muut vahvemmat aineet aiheuttaisivat, se vaan menisi kirkon tontille, eikä niitä siksi mieluusti sallita käytettävän. Taikatemppu sinällään sekin.
Pitääkin lähteä kävelemään vetten päälle. Ulkona pakkasta.
=DW=
Aion tehdä ihmeen !!!!
24
117
Vastaukset
- ++++++
Vetten päällä kävely onnistuu keneltä tahansa silloin kun järvet, lammet ja meret ovat jäässä. Hyvä on kävelläkin näin aurinkoisena päivänä. Pitää laittaa piikit kenkien alle, sillä jää on erittäin liukasta ja virtapaikkoja saa varoa, koska jää on huomattavasti niillä paikoilla heikentynyt.
Poikkeuksellinen tilanne. Ennen sai kaahlata hangessa tai liikkua suksilla jäällä. Nyt ei ole lunta haittana.
Metsässäkin pääsee melkein kävellen.- tlr 56
ehkä jäät kävelyn kestääkin muttei
moottorikelkkoja ja mönkkäreitä
eikös eilen hukkunu taas kolme uhkarohkeeta
ei oo varmaan kovin paljoo tänä talvena
esim lumikenkien kauppa käyny
metsässä pääsee liikkumaan hyvin ilman niitäkin
mutta se on ihan hyvä juttu tällaiselle ei talviurheilijalle
ja kylläpä niitä hiihtokelejä varmaan pohjosestä löytyy
jos tulee pakottava tarve :)
- .sama.
-heh...arvostelet niitä jotka katsovat typeriä tv-ohjelmia, eli itseäsi, hyvä niin...vai etkö katsonut, mutta silti haukut?...se olisi jotenkin vielä enemmänkin hassua...
....
-itse en katso juuri mitään, en edes avaa, sillä onhan ohjelmien taso jo kauan sitten huomattu... - tukh
Kaikkein hulluinta on että maailmanjärjestyksen päämestariksi on kehitelty ihmisen muodossa oleva, ns. jumala. Ja hänelle vielä pojan joku tekaisi. Oikein hyvän pojan tekikin, mutta hyvin maallinen ihminen hän oli, joskin totta vie omilla aivoillaan ajatteleva joka ymmärsi väärän ja oikean eron ihmiskunnan käytöksessä.
Sitä täälläkin vielä opetellaan. Vai opetellaanko, yritetäänkö edes?- mooses.
Mutta, kun se on televisio ottanut jumalan paikan ihmisen elämässä...varsinkin länsimaisen ihmisen...kyllä tulis kapinoita ja vallankumouksia, jos telkkarin rauhoittava, huumemainen vaikutus otettaisiin pois kansalaisilta, jos ruutu pimenisi... :)
- tukh
mooses. kirjoitti:
Mutta, kun se on televisio ottanut jumalan paikan ihmisen elämässä...varsinkin länsimaisen ihmisen...kyllä tulis kapinoita ja vallankumouksia, jos telkkarin rauhoittava, huumemainen vaikutus otettaisiin pois kansalaisilta, jos ruutu pimenisi... :)
Näihin asti olen kuvitellut että jumalan paikan on ottanut raha, sehän on ihan yhtä epäoleellinen tarpeiden täyttäjä kuin televisiokin; kumpaakaan ei voi syödä eikä kumpikaan täytä muitakaan o l e e l l i s i a ihmisen perustarpeita.
Eli todistettu on taas kerran sekin, että ihmiset seuraa perässä jos heidät on saatu uskomaan ns. johdattajaan. Siis "on saatu" koska yhden asian totuuteen uskovat ihmiset h a l u a v a t jonkun heitä joh(dat)tavan. Tiedättehän kaikki mikä/kuka se Venäjän suunnalla on. Ja muistatte ehkä vielä senkin kuka/mikä se oli Saksassa 30-luvulla >>> aina hamaan epätoivoiseen loppuun vuonna 1945.
Sitten jo kohta muututaan jälkiviisaiksi. Ei opita ikinä. Massana mennään, oma itsenäinen ajattelu puuttuu (teoista nyt puhumattakaan). - mooses.
tukh kirjoitti:
Näihin asti olen kuvitellut että jumalan paikan on ottanut raha, sehän on ihan yhtä epäoleellinen tarpeiden täyttäjä kuin televisiokin; kumpaakaan ei voi syödä eikä kumpikaan täytä muitakaan o l e e l l i s i a ihmisen perustarpeita.
Eli todistettu on taas kerran sekin, että ihmiset seuraa perässä jos heidät on saatu uskomaan ns. johdattajaan. Siis "on saatu" koska yhden asian totuuteen uskovat ihmiset h a l u a v a t jonkun heitä joh(dat)tavan. Tiedättehän kaikki mikä/kuka se Venäjän suunnalla on. Ja muistatte ehkä vielä senkin kuka/mikä se oli Saksassa 30-luvulla >>> aina hamaan epätoivoiseen loppuun vuonna 1945.
Sitten jo kohta muututaan jälkiviisaiksi. Ei opita ikinä. Massana mennään, oma itsenäinen ajattelu puuttuu (teoista nyt puhumattakaan)."ei opita ikinä"..juu, siltä se välillä todellakin tuntuu, mikä ihme ihmistä riivaa, ku jatkuvasti tulee samaa pässinpäistä, järjetöntä toimintaa...ja ylivoimaisesti eniten me miehet ollaan tekemässä näitä maanisen harhaisia kamaluuksia ja virheitä...-olen paljolti sitä mieltä, et ns. neroja ei ole olemassa, mut joka saa nämä järjettömyydet inhimillisellä tavalla loppumaan, voi ottaa neron viitan harteilleen mun puolesta kyllä....!
Minä en aio tehdä ihmettä.
Kirjoitan uskollisesti edelleenkin alku-peräiseen aloitukseen.
Jos tunnen aihetta olevan.
MINÄ en pelkää hukkuvani massaan :)
H.- taivahan ihme!
Niin helppo kun juuri sinun olisi tehdä ihme! Kyllä täällä huuli pyöreänä ihmeteltäisiin, jos olisit yhden päivän poissa palstalta.
- tlr 56
säähän oot ihan best täällä
tylsällä palstalla
ihminen tuntee ihmisen...
yt taivahan ihme! kirjoitti:
Niin helppo kun juuri sinun olisi tehdä ihme! Kyllä täällä huuli pyöreänä ihmeteltäisiin, jos olisit yhden päivän poissa palstalta.
"taivahan ihme!"
Viittaan jo vuosien takaisiin kommentteihini, missä kerroin miksi minusta tuli
nörtti.
Minä olen koneella 04.00 - 19.00, suurin-piirtein.
Tarkoitan siis että koneeni on käynnissä.
Tieto-kone on iso osa elämääni, vaan ei suurin osa.
Minulla on aina monta ikkunaa auki maailmalle.
Palstakin pikkuisena.
Vaikka olenkin nyt eläkkeellä, alkaen 2013, sama homma oli työ-aikanakin.
H.- taivahan ihme!
hunksz kirjoitti:
"taivahan ihme!"
Viittaan jo vuosien takaisiin kommentteihini, missä kerroin miksi minusta tuli
nörtti.
Minä olen koneella 04.00 - 19.00, suurin-piirtein.
Tarkoitan siis että koneeni on käynnissä.
Tieto-kone on iso osa elämääni, vaan ei suurin osa.
Minulla on aina monta ikkunaa auki maailmalle.
Palstakin pikkuisena.
Vaikka olenkin nyt eläkkeellä, alkaen 2013, sama homma oli työ-aikanakin.
H.Sitähän minä just meinaan. Olisi ihme, jos nörtti olisi päivän pois koneeltaan.
- kova pee
tlr 56 kirjoitti:
tylsällä palstalla
ytBest vai suomalaisittain pest?
- menkää muualle
tlr 56 kirjoitti:
tylsällä palstalla
ytMiks sää tlr56 täällä käyt, kun tää on niin tylsä? Hunksin takiako?
- tlr 56
menkää muualle kirjoitti:
Miks sää tlr56 täällä käyt, kun tää on niin tylsä? Hunksin takiako?
ihan sun kiusaks.
- kokeilepa kerran
tlr 56 kirjoitti:
ihan sun kiusaks.
Sää voisit tehdä ihmeen, kun jonkun kerran pysyisit poissa lupaamasi ajan, sun viikot on tosi lyhkäsiä.
- ei mikään ihmemies
Minä olen tehnyt ihmeen!
Vieläpä montaa kertaa.
Tarkemmin sanottuna joka kuukausi.
Sinnittelen pienen eläkkeeni varassa ja yritän saada sen riittämään koko ajaksi.
On ihme, että sillä tulee toimeen!
Toinen ihme on voimieni lisääntynyt kasvu.
Ennen vanhaan en jaksanut edes kunnolla kantaa kaupasta kotiin satasen ruokaostoksia.
Nykyään se käy kevyesti jopa yhdellä kädellä.
Kyllä tämä maailma on ihmeitä täynnä!Eilen kävin mökinsaunan takana pisulla. Tapahtui ihme pääsin kyykystä ylös seisaalleen ilman apua ; )
- singulariteetti
korpikirjailija kirjoitti:
Eilen kävin mökinsaunan takana pisulla. Tapahtui ihme pääsin kyykystä ylös seisaalleen ilman apua ; )
Siihen on tieteellinen selitys, kovalla voimalla purkautuvassa suihkussa on nostovoimaa:)
- elrepi
Eilen kävin mökinsaunan takana pisulla. Tapahtui ihme pääsin kyykystä ylös seisaalleen ilman apua ; )
Pakonedessä oli noustava , ettei pyllähdä lätäkköön :))
- tlr 56
siis mulla on vielä toivoa ;)
Mökkinaapuri taisi nähdä auringo, kuun, ja kaikki setsemän tähteä, mootorisahoineen.
Mulle on tapahtunut ihmeitä
Nyt kun olisi kovat työhalut minut on pakotettu lomalle.
Silloin kun ei ole työhaluja lomaa ei saa kirveelläkään.- reppuriika
Nykyään ihmiset eivät usko Jumalaan ja Raamattuun, mutta hengellinen tyhjiö pitää täyttää jollainen korvikkeella. Tämä nainen vakuutti käyttävänsä tempuissaan vain ihmisen aivotoimintaa ja opiskeltua tekniikkaa ja ihmispsyyken tuntemusta, mutta koko ajan hän pyörii kummitusten ja henkimaailman jutuissa.
Ihminen kieltää totuuden ja käntyy ja eksyttää toisiakin valheeseen.
Sitten keksitään hienoja nimiä kuiten parapsykologia, telepatia ym. Täysin vihtahousun touhuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373655Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822667- 351738
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801670- 281497
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281448