Katsoin Hk,n sivuja, ja siitä kävi ilmi, että sian hinta on vapaassa pudotuksessa. Vuoden aikana hinnasta on lähtenyt jo 22 senttiä pois. Vapaa pudotus on ainoa fakta mikä pitää paikkansa sianlihan hinnassa.
Suuret konkurssit tulevat sikatiloille hetken päästä. Taas tuottajaa kusetetaan olan takaa.
Sianlihan hinta rajussa laskussa
37
144
Vastaukset
- jaska jokunen
Ja tulevat jatkossa laskemaan lisää. Tuottaja on huutolaispojan asemassa noissa firmoissa.
- nyttaas
menee LERPALTA tili :(
- niinpäniin
Mutta meillä isoilla tuottajilla on lisät noussut 30 senttiä
- Oksa
Olen monesti miettinyt sitä että kun tämä nykyinen hinnoittelupolitiikka tulee tiensä päähän ovat teurastamot KUSSESSA. Nyt pienille maksetaan listahintaa ja ne näivettyvät pois. Isoille ja neuvottelutaitoisille irtoaa helposti tuo 30 sent. Muutamanvuoden päästä ilmaista lihaa ei enää tule ( pienet lopettaneet ) ja kaikesta lihasta joudutaan maksamaan oikea hinta. Se on sitten gut bai teurastamopisnekselle?
No eipä haittaa minua olen sikalan tyhjentänyt jo muutama vuosi sitten. Tulee vaan surku näitä investoineita ja isojen velkojen kanssa painivia. Jaksamista teille.
- niinpäniin
Höpö Höpö nyt pieniltä saadaan liha halvalla ja isoilta hieman yli hintaan kun pienet lopettaa volyymi pysyy samana tai nousee isojen tehostaessa ja hinta normalisoituu .
Eli ei mitään mullistavaa. Suurimmat sika puolen valittajat ovat näitä "muutama vuosi sitten lopettaneita" . Homma jatkuu edelleen ihan hyvänä - näin on
Haista sinä niinpäniin pitkä p.aska. Suurten sikaloiden lisät eivät ole niin merkittävät, että voisi henkseleitä paukutella. Suuret sikalat ovat seuraava ryhmä joka tulee menemään vasaran alle.
- niinpäniin
Ja itku jatkuu .........kaikki kaatuu................teurastamot rosvoo............................................................................................................................ Mutta eikö ole mukavaa että mitä kauemmin hommat jatkuu sitä kauemmin saatte valittaa.....
- harmittaako
mees jopa keittää vaiks kahvia kun et osaa edes provoilla enää.
- sikala tyhjä
Teurastamot kyllä rosvoavat. Tietenkin tyhmiä tuottajia on per-keleen helppo kusettaa. En olisi uskonut, että joku taliaivo vielä puoltaa teurastamoja.
- Pena Kulho
Manupork Oy on hyvä huono esimerkki siitä, miten isoilla sikaloilla menee. Kun katsotaan sen tuloksia taloussanomien sivuilta, niin viivan alle jäänyt tulos on todella kelvoton.
Manupork myy joka vuosi 19 000 lihasikaa, ja tuottaa 1,6 miljoonaa kiloa sianlihaa. Se on yksi Suomen suurimmista sikaloista, ja saa varmasti parasta markkinoilta tulevaa hintaa. Siitä huolimatta se ei kannata.- Oksa
Äläpäs arvoisa Pena Kulho vääristele totuutta. Katselin tuossa mainitsemasi esimerkin tilinpäätöstiedot 5 viimeiseltä vuodelta. Tilikausien voitot yhteensä 198000 euroa. Eli n. 40 tuhatta euroa per vuosi. Ja tuohan on Oy:n voitto josta on kaikki kulut jo maksettu kuten myös omistajien osingot. Eli ei mitään huipputuottoa mutta ei tappiollakaan pyöri niikuin väitit.
- Pena Kulho
Oksa kirjoitti:
Äläpäs arvoisa Pena Kulho vääristele totuutta. Katselin tuossa mainitsemasi esimerkin tilinpäätöstiedot 5 viimeiseltä vuodelta. Tilikausien voitot yhteensä 198000 euroa. Eli n. 40 tuhatta euroa per vuosi. Ja tuohan on Oy:n voitto josta on kaikki kulut jo maksettu kuten myös omistajien osingot. Eli ei mitään huipputuottoa mutta ei tappiollakaan pyöri niikuin väitit.
Hyvän työmiehen palkka on jo 40 tuhatta vuodessa. Sitä paitsi viimeisen vuoden voitto oli enää 8 tuhatta euroa. Pidätkö arvoisa Oksa sitä suurena summana? Minusta tosi kehno tulos kun ajatellaan millaista liikevaihtoa kyseinen firma pyörittää.
- Sorkkisko
Pena Kulho kirjoitti:
Hyvän työmiehen palkka on jo 40 tuhatta vuodessa. Sitä paitsi viimeisen vuoden voitto oli enää 8 tuhatta euroa. Pidätkö arvoisa Oksa sitä suurena summana? Minusta tosi kehno tulos kun ajatellaan millaista liikevaihtoa kyseinen firma pyörittää.
Hei haloo firman voitto tuo 8 kiloekua. Sitäennen osakkaat nostaneet osingot joita voi olla vaikka kuinka paljon ja ne ovat pois ja pienentämässä firman tulosta. Joku roti nyt tähänkin kezkusteluun
- niinpäniin
Sorkkisko kirjoitti:
Hei haloo firman voitto tuo 8 kiloekua. Sitäennen osakkaat nostaneet osingot joita voi olla vaikka kuinka paljon ja ne ovat pois ja pienentämässä firman tulosta. Joku roti nyt tähänkin kezkusteluun
Perustele miten vaan mutta nämä valittajat tietävät aina muiden asiat paremmin ja sikatalous ei näiden mielestä voi kannattaa.
- olet pölvästi
niinpäniin kirjoitti:
Perustele miten vaan mutta nämä valittajat tietävät aina muiden asiat paremmin ja sikatalous ei näiden mielestä voi kannattaa.
Selitä se miksi esim. Hk,n ex mätämuna Kai Seikku sai sikamaisen palkan lisäksi 900 tuhannen erorahan joka otettiin tuottajien selkänahasta??? Helvetin reilua, eikö totta? Siis rahan josta nimimerkki niinpäniin voi vain uneksia.
- niinpäniin
olet pölvästi kirjoitti:
Selitä se miksi esim. Hk,n ex mätämuna Kai Seikku sai sikamaisen palkan lisäksi 900 tuhannen erorahan joka otettiin tuottajien selkänahasta??? Helvetin reilua, eikö totta? Siis rahan josta nimimerkki niinpäniin voi vain uneksia.
HAH ! Missä vaiheessa olet ymmärtänyt että elämän ja varsinkin pörssiyhtiöiden toiminnan pitäisi olla reilua ? Tuo eroraha oli käsittääkseni maltillinen yhtiön kokoon nähden . Mutta ei auta sinua on taas julmasti kapitalisti sortanut.
- Pena Kulho
niinpäniin kirjoitti:
HAH ! Missä vaiheessa olet ymmärtänyt että elämän ja varsinkin pörssiyhtiöiden toiminnan pitäisi olla reilua ? Tuo eroraha oli käsittääkseni maltillinen yhtiön kokoon nähden . Mutta ei auta sinua on taas julmasti kapitalisti sortanut.
Olet kerrankin pölvästi oikeassa. Pörssiyhtiöt kusettavat kaltaisia tomppeleita tuottajia, nauraen partaansa kun suostut tuottamaan lahjahinnoilla sianlihaa. MTK,n Jukka Rantala piti nykytilannetta todella synkkänä. Sanoi myös, että isot sikalat ovat samassa ahdingossa kuin pienet.
Perustelee sinulle asian miten päin vain, en voi mitään kun sinulle ei selvä asia mene pieneen päähäsi. - Siaton 6v
Pena Kulho kirjoitti:
Olet kerrankin pölvästi oikeassa. Pörssiyhtiöt kusettavat kaltaisia tomppeleita tuottajia, nauraen partaansa kun suostut tuottamaan lahjahinnoilla sianlihaa. MTK,n Jukka Rantala piti nykytilannetta todella synkkänä. Sanoi myös, että isot sikalat ovat samassa ahdingossa kuin pienet.
Perustelee sinulle asian miten päin vain, en voi mitään kun sinulle ei selvä asia mene pieneen päähäsi.MTKlla nyt ei ole sianlihakeskusteluun mitään tuomista joten voivat olla huoletta hissukseen.Kaikki hommat on jätetty tekemätttä jo paljon aiemmin.Nyt sitten niitellään tekemättömyyden satoa.
- niinpäniin
Pena Kulho kirjoitti:
Perustelee sinulle asian miten päin vain, en voi mitään kun sinulle ei selvä asia mene pieneen päähäsi.Ei sinun Penaseni tarvitse enempää perustella uskon kyllä että sinulla sikabisnes ei kannattanut tai kannata . Mutta silti osa tekee vieläkin tulosta vaikka se häiritseekin sinua kun et itse osannut . Myös kyseinen "edunvalvonta organisaatio" voi olla sikataloudesta hiljaa kun katsoo heidän EU aikana saamiaan tuloksia vai olivatko ne hyviä torjuntavoittoja..
- Pena Kulho
niinpäniin kirjoitti:
Ei sinun Penaseni tarvitse enempää perustella uskon kyllä että sinulla sikabisnes ei kannattanut tai kannata . Mutta silti osa tekee vieläkin tulosta vaikka se häiritseekin sinua kun et itse osannut . Myös kyseinen "edunvalvonta organisaatio" voi olla sikataloudesta hiljaa kun katsoo heidän EU aikana saamiaan tuloksia vai olivatko ne hyviä torjuntavoittoja..
Ei se kannata sinullakaan niinpäniin. Ei musta muutu valkoiseksi, eikä valkoinen mustaksi. Selittää saat täällä ummet ja lammet ja jauhaa p.askaa suupielet ruskeana. Siitä huolimatta sinun sikabisnes ei kannata.
- niinpäniin
Pena Kulho kirjoitti:
Ei se kannata sinullakaan niinpäniin. Ei musta muutu valkoiseksi, eikä valkoinen mustaksi. Selittää saat täällä ummet ja lammet ja jauhaa p.askaa suupielet ruskeana. Siitä huolimatta sinun sikabisnes ei kannata.
Jos sinun psyyke ei kerran kestä että joku osaa, niin voidaan sopia että mikään ei kannata ikinä ja voit jatkaa sitä itkijän elämää kaikessa rauhassa. Mutta samalla öisin miettiä että jos kumminkin jotkut osaa sinua paremmin sikabisneksen.
- Suurtuottaja
niinpäniin kirjoitti:
Jos sinun psyyke ei kerran kestä että joku osaa, niin voidaan sopia että mikään ei kannata ikinä ja voit jatkaa sitä itkijän elämää kaikessa rauhassa. Mutta samalla öisin miettiä että jos kumminkin jotkut osaa sinua paremmin sikabisneksen.
Te kaksi olette todella vastenmielisiä riitelijöitä. Sekä Pena että niinpäniin, epäilen ettei teillä kummallakaan ole koskaan ollutkaan yhtään sikaa. Kumpikaan teistä ei tiedä tippaakaan sioista mitään.
Itse en sano mistä päin Suomea olen. Olen kuitenkin oikeasti todella SUURI sianlihantuottaja. Saan kaikki lisät mitä yleeensä vaan voi saada.
Tällä hetkellä sianlihan hinta on jo nyt liian pohjalla. Viivan alle jäävä tulos on todella pieni. Vieraan töissä saisi paremmin. Itse tunnen 12 muuta sianlihan tuottajaa, ja olemme tiiviisti tekemisissä. Kaikilla sama juttu, nykyhinnoilla tuottaminen on silkkaa hulluutta.
Minulla on 25 vuoden kokemus tältä alalta, ja sikalani tuotantoluvut ovat huippuluokkaa. Tosiasia on se, että tuotanto häviää kokonaan jos muutosta ei nopeasti tapahdu.
Toivottavasti täällä nämä kaksi tyhmää pänkääjää osaa vihdoinkin lopettaa tyhmät kommentit. - niinpäniin
Suurtuottaja kirjoitti:
Te kaksi olette todella vastenmielisiä riitelijöitä. Sekä Pena että niinpäniin, epäilen ettei teillä kummallakaan ole koskaan ollutkaan yhtään sikaa. Kumpikaan teistä ei tiedä tippaakaan sioista mitään.
Itse en sano mistä päin Suomea olen. Olen kuitenkin oikeasti todella SUURI sianlihantuottaja. Saan kaikki lisät mitä yleeensä vaan voi saada.
Tällä hetkellä sianlihan hinta on jo nyt liian pohjalla. Viivan alle jäävä tulos on todella pieni. Vieraan töissä saisi paremmin. Itse tunnen 12 muuta sianlihan tuottajaa, ja olemme tiiviisti tekemisissä. Kaikilla sama juttu, nykyhinnoilla tuottaminen on silkkaa hulluutta.
Minulla on 25 vuoden kokemus tältä alalta, ja sikalani tuotantoluvut ovat huippuluokkaa. Tosiasia on se, että tuotanto häviää kokonaan jos muutosta ei nopeasti tapahdu.
Toivottavasti täällä nämä kaksi tyhmää pänkääjää osaa vihdoinkin lopettaa tyhmät kommentit.No herra mestari luvut esiin . Emakoita kpl? porsastuotos? lihasika paikkoja? kiertonopeus/lihasika paikat ? kasvu g/päivä ? rehunhyötysuhde ry/tuotettu liha kg .
- Pena Kulho
Suurtuottaja kirjoitti:
Toivottavasti täällä nämä kaksi tyhmää pänkääjää osaa vihdoinkin lopettaa tyhmät kommentit.Suurtuottaja voisi tosiaa heittää lukuja kehiin, olisi tekstisi paljon uskottavampaa ettei me trolliksi epäillä.
- niinpäniin
Pena Kulho kirjoitti:
Suurtuottaja voisi tosiaa heittää lukuja kehiin, olisi tekstisi paljon uskottavampaa ettei me trolliksi epäillä.
Myönnän että olen tähän asti puhunut skeidaa sian kannattavuudesta. Kunhan vain tulin puhumaan lämpimikseni tänne paskaa.
- niinpäniin
niinpäniin kirjoitti:
Myönnän että olen tähän asti puhunut skeidaa sian kannattavuudesta. Kunhan vain tulin puhumaan lämpimikseni tänne paskaa.
Valitettavasti joudun keskeyttämään tämän mukavan rupattelun Pattayan lento odottaa kolmenviikon päästä kylvöille kotiin . Koittakaa te valittajat sillä aikaa saada tuotanto tuloksenne kuntoon.
- Pena Kulho
niinpäniin kirjoitti:
Valitettavasti joudun keskeyttämään tämän mukavan rupattelun Pattayan lento odottaa kolmenviikon päästä kylvöille kotiin . Koittakaa te valittajat sillä aikaa saada tuotanto tuloksenne kuntoon.
Valitettavasti et osaa edes valehdella uskottavasti. Katsele nyt niitä Pattayan mainoksia vaan, ja tumputa samalla käteesi. Feikki mikä feikki.
- tapan lerpan
niinpäniin kirjoitti:
Nuija, kolmenviikon kuuluu kirjoittaa kolmen viikon. Eli ei yhteen. Mene vetämään käteesi.
- Suurtuottaja
niinpäniin kirjoitti:
Teille kahdelle feikille en anna mitään lukuja tänne. Kun kerran vain kirjoittelette tänne mitä sattuu, vailla todellisuuspohjaa, vailla mitään kosketusta sikatalouden arkeen, niin on turhaa antaa mitään lukuja tänne.
Niinpäniin tuntuu olevan vielä niin valheellisella tiellä sikataloudesta, että huomaa miten hänen juttunsa ovat täysin hatusta vedettyjä. Epäilen, että olet kateellinen demari jonka ainoa tehtävä on puhua skeidaa maataloudesta, ja etenkin sikataloudesta. - niinpäniin
niinpäniin kirjoitti:
Matka jäikin tekemättä. Ei ollut varaa lähteä mihinkään kun töpselinokat olivat vieneet kaikki rahani.
- Vilkki
Jos kerran jättisikala ei kannata, niin kuinka hurjat tappiot sitten tekee pienempi sikala.
- Lerppa
Ainakin minä kierin rahoissa kun pidän sikoja. Yli miljoona euroa on jo tilillä. Köyhät kyykkyyn.
- Lerppa
Lerppa kirjoitti:
Ainakin minä kierin rahoissa kun pidän sikoja. Yli miljoona euroa on jo tilillä. Köyhät kyykkyyn.
Vielä korjaus edelliseen. Unohdin kertoa että nuo rahat on vielä tilillä vaikka ostin Kruunuhaasta ja Etu-töölöstä viimevuonna kaksiot ja laitoin ne köyhille hesalaisille vuokralle. Pakko vähän enimpiä sijoitella kun pankki maksaa niin huonoa korkoa.
- slurppa
Lerppa kirjoitti:
Vielä korjaus edelliseen. Unohdin kertoa että nuo rahat on vielä tilillä vaikka ostin Kruunuhaasta ja Etu-töölöstä viimevuonna kaksiot ja laitoin ne köyhille hesalaisille vuokralle. Pakko vähän enimpiä sijoitella kun pankki maksaa niin huonoa korkoa.
Olet kuulemma se juoppo pummi lerppa joka asuu siltojen alla Hesassa.
- niinpäniin
Yhyy, en päässyt Pattayalle kun sikala imi kaikki rahani. Nyt haisen enää perseenväliltä ja kaivan muniani kun kaikki rahat meni.
- Vilkki
Kyseinen niinpäniin on taas näitä paskaaivoisia feikkejä joiden aivot ovat jääneet synnytyksessä perseeseen.
- eikkaivari
kyllä on hauska katsella sikamiesten valitusta huonosta kannattavuudesta. viljamies ei ole koskaan päässyt edes lähelle sikamiesten kannattavuutta. sikamiehillä on kyllä riittänyt intoa maksaa vuokria 600€/ha/v ja ostoon 15 000 €/ha. on konekantaavaihdettu 2 v kierrolla ym. kyllä sikapisnes kannattaa jos ei kannata niin kannattaa katsoa ensimmäisenä peiliin niin löytää syyllisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697