Israelilainen viini erityisen hyvää

Vastaboikotti

Israelissa käydessänne voitte maistaa paikallisia viinejä. Samoin Suomessa on tarjolla muutamia erinomaisia joskin harvoja laatuja saatavilla. EU- suunnittelee boikotteja israelilaisia viinejä vastaan. Toivottavasti matkailijat ostavat niitä vaikka eivät joisikaan. Meillä käytetään Collage caperneta jatkuvasti

7

915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun mielestä Alkosta ei saa kovin hyviä israelilaisia viinejä, vaikka Israelissa toki olisikin tarjolla tosi hyviä viinejä, mutta jostain syystä niitä ei löydy Alkon tilausvalikoimasta. Collage on ihan juotavaa, mutta mun makuuni ei mitenkään kovin ihmeellistä. Israelissa käydessäni sen sijaan olen juonut tosi hyviä viinejä esim. Golanin alueelta.

• Vastaboikotti

Eihän niitä ole alkossa kun poikottia vielä pukkaavat. Siksi kaikien Israelin ystävien tulisi pommittaa myymälöitä hankkimaan useampia lajikkeita

• Pomegranate

Israelilainen granaattiomenaviini on herkkua! Kannattaa maistaa!

• Kokkeilunhaluinen

Onko se valkoista vai punaista? Löytyykö Suomen pitkäripaisesta?

• maan herkkuja

Pienemmissä alkoissa ei ole ollenkaan israelilaisia viinejä. Kun en itse ole edes minkään sortin asiantuntija viineissä, en osaa edes kysellä. Israelilaisen viinin haen aina isomman kaupan alkosta.
      Israelissa ollessa tulee maisteltua aina joskus jotain ja sabattiaterioilla vieraiden luona ollessa.

• Collage Gabernet

Olen kainuulainen ja ainakin täällä on hyllyssä israelilaisia viinejä. Kuulin aivan äskettäin myyjän kertomana, että hyllyn laidassa ei saisi lukea Israel, koska viini voi olla peräisin vaikka Länsirannalta

• Barkan

Valkoviineistä pitävälle löytyy Alkosta Barkan Classic-niminen viini, on oikein raikas ja hyvän makuinen! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4894
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1752
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      288
      1602
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1554
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1428
    6. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1187
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1170
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1109
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      1084
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1064
    Aihe