Lautakunnan jäsen (PaHe) kirjoittelee nätisti siitä, miten saadaan hommat pelittämään :)
Onkohan hänellä tietoa siitä, onko Myllyojan koulun ylläpitokorjauksiin edes esitetty koskaan aiemmin varoja..
Kiva, että hän ymmärtää mm. rak.liikkeen entisen tj:n arvostelun, mutta ei tämä asia ymmärtämällä miksikään muutu. Jos kerran ymmärtää, niin kannattaa sitten ymmärtää myös kuunnella myös mitä sanottavaa näillä rakennusalan ammattilaisilla on siitä, mitä koulun kanssa kannattaisi tehdä.
On nimittäin niin, että koulun peruskorjaus on pyörinyt suunnitelmissa vuosia, mutta ylläpitokorjauksista ei ole puhuttu mitään.
Kuntotutkimus tehtiin v. 2008, mutta sen pohjaltakaan ei ole ryhdytty toimenpiteisiin.
Nyt on laiminlyöty kaupungin miljoonaomaisuuden hoitaminen ja on turha jaaritella siitä, että josko tulevaisuudessa olisi mahdollista vastata huutoon kun ikävään sävyyn arvostellaan.
Kunnallisella puolella kenenkään ei tarvitse ottaa vastuuta mistään, annetaan vaan mahdollisuuksia josko vaikka tulevaisuudessa joku homma onnistuisikin ja jos ei, niin ei se mitään haittaa, tehdään uusia suunnitelmia ja strategioita.
Yksityisessä yrityksessä olisi laitettu väki vaihtoon.
sana-ajallaan 18.3
31
177
Vastaukset
- turhaa selitystä
Mä en tajunnu missä se "pihvi" oli PaHen puheenjohtajalla Itä-Hämeen kirjoituksessa. Tommosta poliittista jargonia vailla mitään sisältöä tai vastausta yhtään mihinkään.Jos on aloittelija, niin sitten on. Voi, voi.
- Kuka oikeasti osaa
Niinpä, ihan turhaa poliittista jargoniaa.
- fp poliitikot
Kuka oikeasti osaa kirjoitti:
Niinpä, ihan turhaa poliittista jargoniaa.
Tämä ympäripyöreä kiva kiva- politiikka tai "turha poliittinen jargon" voipi olla facebookin ja some-intoilun tulosta. Tykätään ja peukutetaan omassa porukassa samanhenkisten kanssa ja ollaan niin positiivisia. Kun joudutaan kiva kiva- porukan ulkopuolelle, tulee poru. Oikeassa elämässä kumartaminen tarkoittaa aina myös pyllistämistä. Kaikki ei voi tykätä ja peukuttaa.
Kun muutaman vuoden päästä kassa on tyhjä ja opettajia pistetään ekan kerran pakkolomille, niin kyllä pahe muistetaan. Hienot on seinät, mutta rahaa ei riitä opetukseen. - avointa mieltä
Ai jaa. Minusta se nyt oli ihan selkeä kirjoitus kommenttina Tolkkiselle. Arvostelu on aina helppoa mutta kunnan hommissa asiat ei aina ole niin yksinkertaisia. Sitähän tuo mun mielestä just kirjoitti että tarttis tehdä asioille jotakin.
Minusta se "pihvi" olis ainakin siinä että kun nyt asioita mietitään vaan neljän vuoden tähtäimellä niin pitäisi miettiä pitemmällä tähtäimellä. Tai sit se, että sitä touhua pitäisi tehostaa. Kait se aloittelija kunnan hommissa voi joskus nähä aika terävästi ja haluta uudistusta? - San
avointa mieltä kirjoitti:
Ai jaa. Minusta se nyt oli ihan selkeä kirjoitus kommenttina Tolkkiselle. Arvostelu on aina helppoa mutta kunnan hommissa asiat ei aina ole niin yksinkertaisia. Sitähän tuo mun mielestä just kirjoitti että tarttis tehdä asioille jotakin.
Minusta se "pihvi" olis ainakin siinä että kun nyt asioita mietitään vaan neljän vuoden tähtäimellä niin pitäisi miettiä pitemmällä tähtäimellä. Tai sit se, että sitä touhua pitäisi tehostaa. Kait se aloittelija kunnan hommissa voi joskus nähä aika terävästi ja haluta uudistusta?Sannatyttö oikein kommentoi.
- risris
San kirjoitti:
Sannatyttö oikein kommentoi.
Risto Risto. Nyt kotiin mamman viereen.
- puppuakirjotetaan
avointa mieltä kirjoitti:
Minusta se "pihvi" olis ainakin siinä että kun nyt asioita mietitään vaan neljän vuoden tähtäimellä niin pitäisi miettiä pitemmällä tähtäimellä. Tai sit se, että sitä touhua pitäisi tehostaa. Kait se aloittelija kunnan hommissa voi joskus nähä aika terävästi ja haluta uudistusta?Se kirjoitus oli selkeää poliittista jargonpuppua. Sanoja vailla sisältöä ja tarkoitusta.
Tai sitten tarkoitus oli luoda lukijalle kuva, että nyt alkaakin hyvät ajat. Kuka tietää.
Aina ei voida ajatella, että "pitäisi". Vaan nyt PITÄÄ ruveta ajattelemaan ja tekemään!
Tolkkinen ei varmaankaan hakenut kirjoitukselleen ymmärrystä PaHen pj:lta vaan otti asiaan kantaa rautaisena ammattilaisena. - utcutcuycuycjyc
puppuakirjotetaan kirjoitti:
Se kirjoitus oli selkeää poliittista jargonpuppua. Sanoja vailla sisältöä ja tarkoitusta.
Tai sitten tarkoitus oli luoda lukijalle kuva, että nyt alkaakin hyvät ajat. Kuka tietää.
Aina ei voida ajatella, että "pitäisi". Vaan nyt PITÄÄ ruveta ajattelemaan ja tekemään!
Tolkkinen ei varmaankaan hakenut kirjoitukselleen ymmärrystä PaHen pj:lta vaan otti asiaan kantaa rautaisena ammattilaisena.Mikäs sun pointti olikaan? Mikä siinä niin ärsyttää että joku kirjoittaa asiallisesti haukkumatta?
- puppuakirjoitetaan
utcutcuycuycjyc kirjoitti:
Mikäs sun pointti olikaan? Mikä siinä niin ärsyttää että joku kirjoittaa asiallisesti haukkumatta?
Asiallinen kirjoitus on tosi kiva asia, mutta
kirjoituksessa voisi olla sisältöäkin.
Ihan turhaa jaarittelua siinä vaiheessa, kun
on käynyt todeksi, miten kaupungin miljoonaomaisuuden
hoito laiminlyödään.
Se ei kyllä vastannut millään tavoin Tolkkisen kirjoitukseen.
Kannattaisi joskus vaan myöntää ääneen, että sössitty on.
Turha liirumlaarum kertonee siitä, ettei taida olla mitään
järkevää sanottavaa asiaan.
Tämä kouluasia on oiva esimerkki siitä, miten
ymmärtämättömät poliitikot hoitavat asioita. - `Hipsterikö se oli´
risris kirjoitti:
Risto Risto. Nyt kotiin mamman viereen.
Risto voi mamman vieressäkin hipaista.......
Sillä on se hipaisu vehje............ - rämälämä
puppuakirjoitetaan kirjoitti:
Asiallinen kirjoitus on tosi kiva asia, mutta
kirjoituksessa voisi olla sisältöäkin.
Ihan turhaa jaarittelua siinä vaiheessa, kun
on käynyt todeksi, miten kaupungin miljoonaomaisuuden
hoito laiminlyödään.
Se ei kyllä vastannut millään tavoin Tolkkisen kirjoitukseen.
Kannattaisi joskus vaan myöntää ääneen, että sössitty on.
Turha liirumlaarum kertonee siitä, ettei taida olla mitään
järkevää sanottavaa asiaan.
Tämä kouluasia on oiva esimerkki siitä, miten
ymmärtämättömät poliitikot hoitavat asioita.Kannattaa huomioida ettei kirjoitus ollut vastine Tolkkiselle. Asiallinen kirjoitus josta kyllä itse löysin sisällön: valtuutetut myöntävät liian vähän rahaa, tekninen toimi ei käytä sitä viisaasti ja asioita tulee suunnitella pitemmällä tähtäimellä.
Toiset ovat tottuneet arvostelemaan ja toiset yrittävät löytää ratkaisuja. Syyttäminen ja räyhääminen ei auta eikä peräpeiliin katsominen.
Nyt pitää miettiä millä keinolla saadaan rahat riittämään myös ylläpitokorjauksiin.Löytyykö täältä jotain ideoita kiukuttelun sijaan?
- älä tule paha kakku
Minusta Wessmanin kirjoituksessa vain kuvattiin julkista pätöksen tekoa ja ennen kaikkea sitä, että vastuunkantajia ei löydy, kun asiat eivät menekään niinkuin "strömsössä".
Ne, jotka uskaltavat arvostella ovat ajattelemattomia kiusaajia ja häiriköitä, jotka tunkevat väkisin toisten kilttien lasten hiekkalaatikolle ja pahimmassa tapauksessa ottavat vielä lapiotkin pois.- Jopa joo
Ei niin kun itse on mukana samassa soppakattilassa.
- rämälämä
Jopa joo kirjoitti:
Ei niin kun itse on mukana samassa soppakattilassa.
Parin vuoden päästä on vaalit. Tervemenoa ehdokkaaksi! Vai pelottaako ettei sitten ehkä pääsekään vain arvostelemaan :)
- Ei soi Balalaikka
Ei kannata pyrkiä ehdokkaaksi..!
Paitsi jos olet kiinnostunut Lahden asioista.
Heinola liitetään lahteen mutta on mielenkiintoista montako täältä
Heinolasta pääsee mukaan.- jabfjbsadfgsa
Olen 100% varma että ei liitetä.
- Kuntliitoksen kannat
jabfjbsadfgsa kirjoitti:
Olen 100% varma että ei liitetä.
Kyllä liitetään. Ehkä ei ihan suoraan, mutta kun palvelut viedään keskuskuntaan on Heinola silloin jo osa Lahtea. Täältä lähtee sotepalvelut ihan parin vuoden päästä.
Uskon, että Lahden valtuustossa ei ole tätä kimppakivaa ja ns. avoimuutta mahdollsta enää toteuttaa. Varsinkaan ei ole aikaa olla "vasta aloittelija". - lkajhdfljgaz<
Kuntliitoksen kannat kirjoitti:
Kyllä liitetään. Ehkä ei ihan suoraan, mutta kun palvelut viedään keskuskuntaan on Heinola silloin jo osa Lahtea. Täältä lähtee sotepalvelut ihan parin vuoden päästä.
Uskon, että Lahden valtuustossa ei ole tätä kimppakivaa ja ns. avoimuutta mahdollsta enää toteuttaa. Varsinkaan ei ole aikaa olla "vasta aloittelija".Luuletko ettei Lahden luottamustehtävissä ole ensikertalaisia :) Mikähän sinunkin pointtisi oikein on: haluatko siis päättäjiksi aina vaan ne samat vuodesta toiseen ?
- Kuntaliitoksen kanna
En sitä sanonut. Sanon vaan, että Lahden valtuustossa ei voi tehdä samanlaista kimppakivaa kuin mitä Heinolassa on ollut tää kausi.
Haluan päättäjiksi sellaisia henkilöitä, joilla on kykyä ja tahtoa tehdä itsenäisiä päätöksiä eikä he saattaa typeriin päätöksiin olevansa aloittelija.
Tämän uuden valinnan kautta tehvyt valinnat lautakuntiin ja lautakuntien päätökset, kaupunginhallituksen päätökset joita on raahattu valtuustoon ovat olleet aika kauheita. Käsitykseni mukaan pohjat ovat heikkoja.
En ole ollut valtuutettu, mutta äänestänyt olen aina. Siksi minulla on myös oikeus ottaa kantaa tehtyihin päätöksiin. Teen sen nimeämättä ketään syntipukiksi.
Otetaan esimerkiksi Myllyojan koulu ja Hopeasilta. Joku vaan päätti vaalilupauksissaan ajaa läpi.
Valtuustossa istuvilla ei ollut niistä asioista muuta taustastietoa kuin teklan ja hallituksen päätökset. Sitten yleisesti on tiedossa, että Heinolan päättäjillä on käytössä joku puhelinrumba. Valtuutetut aivopestiin puhelin rumballa. Puhelinrumbaa on kuullun mukaan jatkettu niin kauan, että varmoja on saatu riittävästi ja päätös runnotaan sen mukaan.
Mistä tämä kertoo, siitä, että vaikka tahtoa olisi ei ole kykyä !- ljasg.fjgaksf
ITottakia on oikeus. Se vaan ettei miekan terää kannata ehkä kohdistaa niihin uusiin jotka varmaan tuovat myös uudenlaista tapaa tullessaan.
Kaikissa töissä vaaditaan aina tutustumisaika ja siinä samalla vanhat jäärät ajaa uusille sisään entisiä malleja. Jos niin antaa tapahtua.
Olen virkamiehiltä kuullut että nykyinen tekninen lautakunta palauttaa asioita valmisteluun enemmän kuin muut yhteensä.
Minulle se kertoo siitä että heillä on kykyä vaatia parempaa.
Puhelinrumba :) Se on sitä lobbausta. Halutaan saada oman esityksen taakse mahdollisimman moni. En tiiä onko siinä mitään pahaa, jokainen voi silti itse päättää mitä mieltä on. - ei kaunistella
ljasg.fjgaksf kirjoitti:
ITottakia on oikeus. Se vaan ettei miekan terää kannata ehkä kohdistaa niihin uusiin jotka varmaan tuovat myös uudenlaista tapaa tullessaan.
Kaikissa töissä vaaditaan aina tutustumisaika ja siinä samalla vanhat jäärät ajaa uusille sisään entisiä malleja. Jos niin antaa tapahtua.
Olen virkamiehiltä kuullut että nykyinen tekninen lautakunta palauttaa asioita valmisteluun enemmän kuin muut yhteensä.
Minulle se kertoo siitä että heillä on kykyä vaatia parempaa.
Puhelinrumba :) Se on sitä lobbausta. Halutaan saada oman esityksen taakse mahdollisimman moni. En tiiä onko siinä mitään pahaa, jokainen voi silti itse päättää mitä mieltä on.Kirjoitit: "Olen virkamiehiltä kuullut että nykyinen tekninen lautakunta palauttaa asioita valmisteluun enemmän kuin muut yhteensä.
Minulle se kertoo siitä että heillä on kykyä vaatia parempaa."
Se kyky riitti siihen, että niin kauan M:ojan koulun valmistelu tekniseltä toimelta oli ok, kunnes orava valtasi uuden koulun sijainniksi valitun tontin. Sitten alkoivat vaatimukset tarkemmista selvityksistä, kun jäljellä oli enää nykyinen sijoituspaikka. - tottapuhut
ei kaunistella kirjoitti:
Kirjoitit: "Olen virkamiehiltä kuullut että nykyinen tekninen lautakunta palauttaa asioita valmisteluun enemmän kuin muut yhteensä.
Minulle se kertoo siitä että heillä on kykyä vaatia parempaa."
Se kyky riitti siihen, että niin kauan M:ojan koulun valmistelu tekniseltä toimelta oli ok, kunnes orava valtasi uuden koulun sijainniksi valitun tontin. Sitten alkoivat vaatimukset tarkemmista selvityksistä, kun jäljellä oli enää nykyinen sijoituspaikka.Totta.
Ensin lautakunta päätti ilman mitään riittävää tietoa. Ja kehuttiin että tulipa hyvä päätös. Ja p*skat!
Nyt sitten ollaan selvittelemässä kun tuli ihan julkisuuteen asti, miten täällä asioita valmistellaan.
Että viitsitäänkin jauhaa hyvästä valmistelusta. Valmistelu oli käsittämättömän huonoa ja puutteellisiin selvityksiin perustuvaa. Se oli ala-arvoista.
Siinä olisi kadonnut kaupungin rahaa miljoona tolkulla kankkulan kaivoon. Onneksi ei onnistunut, sillä nyt olisi vielä ikävämmät paikat selvitellä mitä tulikaan päätettyä. - ljsagdf.jbsa.kdg
tottapuhut kirjoitti:
Totta.
Ensin lautakunta päätti ilman mitään riittävää tietoa. Ja kehuttiin että tulipa hyvä päätös. Ja p*skat!
Nyt sitten ollaan selvittelemässä kun tuli ihan julkisuuteen asti, miten täällä asioita valmistellaan.
Että viitsitäänkin jauhaa hyvästä valmistelusta. Valmistelu oli käsittämättömän huonoa ja puutteellisiin selvityksiin perustuvaa. Se oli ala-arvoista.
Siinä olisi kadonnut kaupungin rahaa miljoona tolkulla kankkulan kaivoon. Onneksi ei onnistunut, sillä nyt olisi vielä ikävämmät paikat selvitellä mitä tulikaan päätettyä.Siis tä? Nyt menee kyllä ihan ristiin? Nythän juuri on haluttu asioista parempi selko eli VALMISTELU! Sitähän pahe on koko ajan hakenut.
Päätä nyt jo hyvä ihminen mitä oikein mollaat! - tottapuhut
ljsagdf.jbsa.kdg kirjoitti:
Siis tä? Nyt menee kyllä ihan ristiin? Nythän juuri on haluttu asioista parempi selko eli VALMISTELU! Sitähän pahe on koko ajan hakenut.
Päätä nyt jo hyvä ihminen mitä oikein mollaat!Pahe ei ole ajanut mitään hyvää valmistelua. Pahen mielestä se oli hyvää valmistelua kun päätettiin rakentaa miljoonien eurojen koulu käytännössä ilman mitään vaihtoehtojen kustannusvertailuja.
Kun Pahe ei saanutkaan oravien takia koulu-liikuntahalliaan Sinilähteelle, alettiin hokemaan valmistelujen ja selvittelyjen puolesta.
Eiköhän se ole käynyt jo kaikille selväksi, että säbää pitäisi päästä pelailemaan, ajatuksella - maksoi mitä maksoi.
"sitähän pahe on koko ajan hakenut". Hölmönäkö sinä ihmisiä pidät? PaHehan kaikkein kovimpaan ääneen ajoi koulun siirtämistä ja uudisrakentamista liikuntahallilla höystettynä ja nyt on käynyt ilmi, että valmistelutkin hoidettiin päin persettä.
- orava ja mä
Ei PaHeen KW:lle tuottanut teklassa mitään vaikeutta päättää ilman kustannusvertailuja koulun siirtämisestä uudelle tontille. Valmistelu oli ihan ok. Orava löytyi ja sen jälkeen ei selvitykset enää ole riittäneet mihinkään, kun pitäisi vanhalle paikalle rakentaa. Älä jaksa enää selittää mitään avoimmuudesta, please.
- äh mitä puppua
Ehkä sunkin kannattaa vaan puhua omasta puolestasi. Jos et ole ollut kokouksissa mukana (tuskin) on turha yrittää puhua kokousasioista mitään.
- orava ja mä
Äänestystulos kertoo sen, ettei KW ole peräänkuuluttanut lisäselvitysten tarvetta. Ei tätä mitenkään saa kääntymään ryhmällesi plussaksi.
- äh mitä puppua
Ko kokouksessa ei ole äänestetty. Katso pöytäkirjaa. Et tiedä mitä siellä on peräänkuulutettu.
- orava ja mä
Ei äänestetty ei, ja se kertoo, ettei mitään vaatimuksia PaHeen edustajien taholta lisäselvitysten taholta ole ko. kokouksessa vaadittu. Asia on ollut heidän mielestään siis hyvin valmisteltu. Et saa tätä mitenkään nyt kääntymään kultaseni.
- tottapuhut
Ihan turhaa yrittää jankuttaa, etteikö olisi käynyt juuri kuten täällä kritisoidaan!
Tämä henkilö on itse puolustellut Sinilähteelle rakentamista ihan avoimesti PaHe:n fb sivustolla, joten kyllähän se kertoo siitä, ettei ainakaan PaHe:n toimesta ole vaadittu mitään selvityksiä.
Kaikki hyväksyttiin ilman mitään kustannusvertailuja. Kiire oli mahdoton, ilmeisesti kouluratkaisu piti saada tehtyä äkkiä ennen uuden kj:n aloittamista. Talousosaaja kun olisi voinut todeta, että nyt loppuu tuhlaaminen!
Ihan potaskaa yrittää vihjailla, että kokouksessa olisi toimittukin tosi hyvien valmistelujen pohjalta, mutta me tyhmät kaupunkilaiset emme sitä tiedä. Ei tiedetä mitä siellä on puhuttu, mutta pöytäkirjat ja päätökset puhuvat puolestaan.
Kokouksissa on varmasti puhuttu toooosi fiksuja, harmi vaan kun se ei käy ilmi mistään.
Ainoa järkevästi toiminut henkilö on Kekkonen, joka ei niellyt kaikkia väitteitä. Hän tajusi, että nyt hassataan valtavasti rahaa, se ei muita kiinnostanut.
- pikku harmistus
Kirjoituksessa todetaan:
"Lopulta vuosi toisensa jälkeen tehdyt säästöt esim kiinteistöjen hoidossa saavat aikaan sen, että näitä Tolkkisen esittämiä harmistuksia tulee."
Nämä "harmistukset" ovat suhteellisen massiivisia. Nyt ollaan purkamassa näiden "harmistusten" vuoksi kaupungin miljoonakiinteistöä ja rakentamassa uutta 10 miljoonan euron koulu/päiväkotikiinteistöä ja mielellään liikuntahallilla höystettynä.
Tämän "harmistuksen" hintalappu veronmaksajille oikeuttaa jo vähän isompaankin "harmistukseen".
Vuoden 2008 kuntoarvion tekemisen jälkeen jätettiin kaikki tekemättä. Kertoo jotain kyvystä hoitaa asioita, kun tilataan kallis kuntotukimus ja jätetään siinä esitetyt korjaukset tekemättä. Mitä ihmettä niitä edes tilaillaan, tilaamisen ilostako?
Tätä asiaa seuranneena ei voi kuin ihmetellä, onko päättäjiltä kadonnut lopullisesti järki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895