Kiinnostaisi hankkia perinteisen Fischerin Carponlite suksi mutta side hieman herättää kysymyksiä. Voisiko täällä joku vastailla. Käykö niihin sns side? Laitetaanko se nis-levyyn kiinni vai paljaalle sukselle? Saako niitä ilman nis-levyä? En haluaisi ostaa uusia monoja vaan pitää sopivat Salomonit.
Fischerin side
8
2758
Vastaukset
- hiihtäjä hämeestä
sns-siteen saa ruuvattua nis-levyn päälle. nis levy laitetaan tehtaalla sukseen joten nis--levyttömiä carbonliteja tuskin saa.
- Korponlite
Vaikuttaako poraaminen mitenkään suksen hiihto-ominaisuuteen. Voiko nis-levyä enää käyttää jos ottaa sns-siteen pois. Taitaa olla järkevintä ostaa nnn-monot ettei tarvi hirveästi säätää.
- setä salomon
On se kumma jos niitä ei saisi ilman sitä nis-levyä. Miten ne kaikki Salomonin siteet niihin sitten on kiinnitetty? Koska paljon huiputkin hiihtelevät niillä Salomoneilla, niin tuskin heillä on siteitä kiinnitetty ruuvilla nis-levyn päälle? Mutta eiköhän asia selviä helposti soittamalla sellaiseen kauppaan joka niitä Carbonlitejä myy?
- Einari Pitopohja
setä salomon kirjoitti:
On se kumma jos niitä ei saisi ilman sitä nis-levyä. Miten ne kaikki Salomonin siteet niihin sitten on kiinnitetty? Koska paljon huiputkin hiihtelevät niillä Salomoneilla, niin tuskin heillä on siteitä kiinnitetty ruuvilla nis-levyn päälle? Mutta eiköhän asia selviä helposti soittamalla sellaiseen kauppaan joka niitä Carbonlitejä myy?
kyllä se side siihen levyn päälle on kaikilla uudempiin (nis levyllisiin) fisukoihin asennettu.
Tomii hyvin eikä vaikuta suksen ominaisuuksiin. Tosin siteen paikan muuttaminen ei onnistu kuten rottefellassa ja en syuosittele enää poistamaan jajo asennettua sns sidettä vaikka sen entisten reikien tapituksella toki voi vaihtaakin. Ei kuulemma oikein hyvä enää ole (ts. mm. siteen siirtely ei niin sujuvaa)
Itse kyllä vaihtasin jo monot suosiolla nnn pohjaisiin jos nyt ei aivan tuliteriä Salomonin monoja kaapista löydy..
Muutoinkin nnn vaihtoehtoja jo runsaammin saatavilla !!!
- hiihtäjä hämeestä
Itse ostin carbonlitet täksi talveksi ja muissa suksissani oli sns-siteet. kauppias suositteli ehdottomasti nnn-sidettä ja pitkän harkinnan jälkeen laitatin ne näihin suksiin sekä vaihdoin toisiin fischereihini joissa ei ole nis-levyä ruuvattavat nnn-siteet. olen eritäin tyytyväinen valintaan, fischer monot ovat hyvät ja side tuntuu mielestäni jopa paremmalta kuin salomonin vaikken siirtomahdollisuuksia ole pahemmin käyttänytkään.
- Näkökulmia
Kaikissa uusissa carbonliteissä on nis-levy. Myös huipuilla on suksia, joissa sns-side on asennettu nis-levyn päälle ruuveilla. Jos myöhemmin tällaisiin suksiin laittaa nis-siteen, se ei ole mikään ongelma. Suksessa olevat reiät vain on tukittava, jottei kosteus pääse suksen rakenteisiin.
- Kapealesti
Mikä kumma siinä on ettei NIS levyyn saa vieläkään SNS sidettä - varmaan 5 vuotta jo odoteltu?!? Siis niin että voi siirtääkin. En ikinä vaihda leveälestiseen monoon ja Salomonin kenkä on vain paras jalkaan.
- Ölk
Entäs prolink kenkä ja side...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243