Voiko tehdä, jos itse tekee osan putkihommista, niin vessanpöntön yms viemäriputket 75 paksuisesta. Jos hommaa niihin vain kaventimet 110:n putkelle. Kulkeeko kakka yms sieltä läpi? Sattumoisin minulle tuli erään varastokaupan yhteydessä iso määrä 75-paksuista putkea, ja tekisi mieli hyödyntää sitä. Putkea on monta nippua, eli sitä jää vielä myytäväksikin. Eli kannattaako myydä kaikki, vai käyttääkö osa omiin tarpeisiin?
vessanputki paksuus
20
499
Vastaukset
- kyllä
voi tehdä jos itse tekee
- Ja sit mä heräsin
Rakentamismääräyskokoelma D1, Liite 4: WC-istuimen kytkentäviemärin nimelliskoko on DN100 ja sitä vähintään saman kokoista putkea pitkin pitäisi pökäleen mennä pytyltä aina tontin rajalle/kaivolle asti.
Katso lisää mitoituksesta D1:stä.- Putkimiez
Älä hyvä ihminen mene laittamaan (uuteen?) taloon 75mm viemäriputkea pytylle. Säästät väärässä paikassa, viemäri tukkeutuu aika ajoin ja putkien uusiminen on melkoinen savotta. Tuskin haluat tehdä "Kreikan malliin" ja laittaa paskapaperit erilliseen roskikseen ettei viemärit mene tukkoon? 75 viemäriä voit käyttää lattiakaivoihin ja pesualtaisiin mutta kuten ed. kirjoittaja mainitsi, vähimmäiskoko on DN100.
- älä ihmeessä laita
Joo voi toimia välttävästi, mutta ei ole oikea paikka säästää.
- pirtelöä
Pirtelönä toimii hyvin eli repijällä varustettu wc pytty siinä 75 toimii
Mutta turhaa kikkailua....lähtökohtaisesti 110 ja sillä pökäle! - se siitä
Viemäri ei koskaan pienene menosuuntaan nähden.
- useinkin
Pienenee useinkin. Sääntösi koskee vain viettoviemäriä.
- niin?
useinkin kirjoitti:
Pienenee useinkin. Sääntösi koskee vain viettoviemäriä.
Niin? Miinusta tulee. Kertokaa ihmeessä mikä meni väärin? Viettoviemäri ei koskaan pienene viettosuuntaan, mutta en ole kuullut, että paineviemärinkin pitäisi olla halkaisijaltaan vähintään yhtä suuri kuin pumppaamoon laskeva viettoviemäri (eli 110 tai 160).
- 3+165
niin? kirjoitti:
Niin? Miinusta tulee. Kertokaa ihmeessä mikä meni väärin? Viettoviemäri ei koskaan pienene viettosuuntaan, mutta en ole kuullut, että paineviemärinkin pitäisi olla halkaisijaltaan vähintään yhtä suuri kuin pumppaamoon laskeva viettoviemäri (eli 110 tai 160).
Eikö tuossa juuri noin lue. Sen sijaan edellisessä viestissä kirjoitetaan viemäristä yleisesti.
- siitä ja tuosta
niin? kirjoitti:
No ehdotammeko me nyt tällä aloittajalle että hänen täytyy rakentaa vessanpytylle pumppaamo jotta hän saa käytettyä 75 viemärinsä? Ja voi voi, kun tämä hänen muhviliitosviemärinsä eivät sitten sopineetkaan paineviemäriksi.
voi voi sentään......
Jos emme ehdota niin tällaisen pääsimpäs sanomaan voidaan unohtaa. Enemmän aloittaja hyötyy tuon "se siitä" viestistä kuin kummankaan teidän vaikka teorissa olette oikeassa paineviemärin kanssa. Mutta tuskin aloittajalla on mitään aikomusta alkaa pumppaamoiden kanssa sähläämän. Joten se siitä. - yleisesti väärin...
3+165 kirjoitti:
Eikö tuossa juuri noin lue. Sen sijaan edellisessä viestissä kirjoitetaan viemäristä yleisesti.
Jos kirjoittaa "yleisesti" "ei koskaan", niin on väärässä.
- vai kuinka
niin? kirjoitti:
Saivarteluahan tuo on, ja tiedät sen ihan varmasti itsekin.
Jos rakentaa paineviemäriä, niin sitten pitää jokatapauksessa tehdä mitoituslaskelmat sille.. Ja se joka sellaisia miettii tuskin tulee tältä palstalta niitä etsimään. Että eiköhän tuo ollut omassa kontekstissaan ihan normaalijärjellä ymmärrettävä toteamus? - virheellinen...
vai kuinka kirjoitti:
Saivarteluahan tuo on, ja tiedät sen ihan varmasti itsekin.
Jos rakentaa paineviemäriä, niin sitten pitää jokatapauksessa tehdä mitoituslaskelmat sille.. Ja se joka sellaisia miettii tuskin tulee tältä palstalta niitä etsimään. Että eiköhän tuo ollut omassa kontekstissaan ihan normaalijärjellä ymmärrettävä toteamus?Saivartelua tai ei, mutta virheelliset väitteet täytyy oikaista.
"Viemäri ei koskaan pienene menosuuntaan nähden" on virheellinen väite, jos kerran on tilanteita, joissa niin tapahtuu.
"Viemäri ei yleensä pienene menosuuntaan nähden" ei olisi ollut virheellinen väite. - joopsisjoo
virheellinen... kirjoitti:
Saivartelua tai ei, mutta virheelliset väitteet täytyy oikaista.
"Viemäri ei koskaan pienene menosuuntaan nähden" on virheellinen väite, jos kerran on tilanteita, joissa niin tapahtuu.
"Viemäri ei yleensä pienene menosuuntaan nähden" ei olisi ollut virheellinen väite."on virheellinen väite, jos kerran on tilanteita, joissa niin tapahtuu."
On juu.. Mutta joskus ehdottomalla muotoilulla se viesti menee perille paljon paremmin kuin lakimiehillä, kielipoliiseilla ja kaikilla mahdollisilla pilkunnussijoilla tarkistutettu eepos, joka on ehkä teknisesti ottaen kaikinpuolin korrektia tekstiä, mutta sen verran sekava selostus ettei kukaan saa siitä enää mitään selvää.
Eli sen "oikaisu" on vain saivartelua. Selittele mitä tahdot, mutta tuo on turhaa ja typerää. - sinun päätöskö?
joopsisjoo kirjoitti:
"on virheellinen väite, jos kerran on tilanteita, joissa niin tapahtuu."
On juu.. Mutta joskus ehdottomalla muotoilulla se viesti menee perille paljon paremmin kuin lakimiehillä, kielipoliiseilla ja kaikilla mahdollisilla pilkunnussijoilla tarkistutettu eepos, joka on ehkä teknisesti ottaen kaikinpuolin korrektia tekstiä, mutta sen verran sekava selostus ettei kukaan saa siitä enää mitään selvää.
Eli sen "oikaisu" on vain saivartelua. Selittele mitä tahdot, mutta tuo on turhaa ja typerää.Sinäkö sen päätät mikä täällä on "tarpeellista oikaisua", "pilkunnussintaa", "saivartelua" tai "turhaa selittelyä"? Mitä jos minä sanon, että sinun viestisi on turhaa ja typerää selittelyä, jolla yrität vain puolustautua, kun huomasit olevasi väärässä. Joten päätit, että minun asiani oli "turhaa ja typerää", kun et itse tajunnut asiaa aikaisemmin.
- ihmettelen-
sinun päätöskö? kirjoitti:
Sinäkö sen päätät mikä täällä on "tarpeellista oikaisua", "pilkunnussintaa", "saivartelua" tai "turhaa selittelyä"? Mitä jos minä sanon, että sinun viestisi on turhaa ja typerää selittelyä, jolla yrität vain puolustautua, kun huomasit olevasi väärässä. Joten päätit, että minun asiani oli "turhaa ja typerää", kun et itse tajunnut asiaa aikaisemmin.
eikö teillä ole parempaa tekemistä kun täällä saivarrella?
- joopsisjoo
sinun päätöskö? kirjoitti:
Sinäkö sen päätät mikä täällä on "tarpeellista oikaisua", "pilkunnussintaa", "saivartelua" tai "turhaa selittelyä"? Mitä jos minä sanon, että sinun viestisi on turhaa ja typerää selittelyä, jolla yrität vain puolustautua, kun huomasit olevasi väärässä. Joten päätit, että minun asiani oli "turhaa ja typerää", kun et itse tajunnut asiaa aikaisemmin.
En minä sitä tietenkään päätä.. Oletin että sinulla itselläsikin olisi ollut tarpeeksi järkeä sen tajuamiseen. Jokatapauksessa paras todistus asiasi asiattomuudesta taitaa olla se, että puolustaudut hyökkäämällä minua vastaan, sen sijaan että kertoisit meille miksi se sinun oikaisusi olisi tarpeellinen?
Et kai tosissasi väitä että nyt joku mitoittaa paineviemärinsä väärin jos ihan perusviemäröintiä käsittelevässä keskusteluketjussa joku hieman yksinkertaistaa asiaa toteamalla ettei viemäreitä kavenneta virtaussuunnassa?
- - 75
hyvin toimii monessa euroopan maassa 75 putki myös vessassa ja paperin kera
- Hanna564
Niin toimii, mutta siellä on pienemmät pyllyt ja kakat.
- dilledalledulle
Asuin jenkeissä ja siellä on kaikki vessaputki max kolmetuumaista.
Mutta on siellä onkin plunger/karhupumppu jokaisessa vessassa odottamassa..,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511417- 639810
- 1445559
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792583