Onko täällä palstoilla ketään, joka olisi saanut harmikseen yliaktiivisen ja yli-innokkaan asukastoimintakunnan? Oletteko joutuneet kokousten puheenaiheeksi ja muutenkin juoruilun kohteeksi?
Harkitsen muuttoa erääseen asuntoon, mutta yhtiössä toimii aktiivinen asukastoimikunta, ja pelkään joutuvani silmätikuksi.
Minulla on myös muutama äänekäs lemmikki ja koira (koira kylläkin hiljainen), ja pelkään, että jos ääniä kuuluu seinän läpi niin se on menoa sitten, kun mummut tukevat toisiaan.
Olen aina inhonnut ylituttavallisia naapureita, ja nykyisessäkin asuinpaikassa mummot istuvat kesäpäivät pihalla juoruamassa. Muutamat myös vahtivat kuka vie roskapusseja milloinkin, ja olenpa yllättänyt mummoja myös tonkimasta ja availemasta toisten roskapusseja.
Haluaisin asua rauhassa ilman, että täytyisi muistaa jokaisen asukkaan naama ja tervehtiä kaikkia. Muu asumismuoto ei tule nyt kysymykseen kustannusten takia.
Aktiivisesta asukastoiminnasta ongelmia?
5
100
Vastaukset
- aika pahaa
Kuolemakin parempi vaihtoehto,tai umpikuurous-sokeus.
- tiedän tunteen
Itse asun kerrostalossa jossa kukaan ei "päivystä" pihassa, ja jotkut korkeintaan sanovat "moi" rapussa ,kukaan ei onneksi tule puhumaan mitään. En halua puhua kenenkään kanssa mitään.
Kyttääminen on sairasta. Parempi kun ei ole näkevinään eikä huomaavinaan kyttääjiä.
Joskus asuin kerrostalossa jossa mummolauma tukki tien porraskäytävästä ulos kun juorurinki oli koko käytävän levyinen. Oli pakko väksin "tunkea" mummojen välistä että pääsi menemään. Kyttäsivät ja kurkistelivat ostoskasseihin. Sitten ne raakkuivat rumalla äänellään jotain "muka ystävällistä". En silloinkaan ollut näkevinään niitä, lopettivat sitten jossain kohtaa sen raakkumisen. - passage
Onkohan teillä luulotauti tai jokin ihmisallergia,jutuista päätellen.
Kerrostaloasumiseen pitää hankkia tietynlainen henkinen "nahka" joka suojaa asioilta.
Keskityt vain omaan elämääsi ja vältät meluavaa käytöstä sen kaikissa muodoissaan niin helppoa on.Älä tömistele,siirtele huonekaluja äänekkäästi,biletä tai kolisuta sänkyä patteria vasten. Näillä toimin selviää jo pitkälle.
Jos aiot kerrostaloasukkaaksi niin mieti etukäteen elämääsi.
Onko siinä tekijöitä,jotka voivat häiritä naapureita.
Eläimet voivat joskus olla sitä.
Kerrostaloissa kun asuu mm vuorotyöläisiä,jotka voivat haluta nukkua päivisinkin.
Itsekkin olin 18 vuotta pääosin yötyöläinen,mutta ei minua kyllä naapurit häirinneet.
Itse ostin langattomat kuulokkeet television katseluun kun oma kuuloni on heikentynyt. Onneksi se auttaa myös siihen,ettei möly naapureista kuulu niin hyvin...
Ei kannata elää kusi sukassa,mutta kannattaa miettiä, onko tavoissasi jotakin joka voi olla häiriöksi naapureille. Se on mielestäni normaali ajatusketju aina ja kaikessa asumisessa.
Ja siitä aktiivisesta asukastoiminnasta; Tervetuloa mukaan. Sehän on avain kerrostaloasumisen ytimeen. Saat tietoa tulevasta ensimmäisten joukossa. - Muuta takaisin
Katseita kestämättömän sekä supinasta kärsivän ja naapureita sietämättömän kerrostalo asukkaan, kannattaa muuttaa maalle ja siellä metsän siimeksessä olevaan torppaan.
- naapuri välittää?
Oma sairas mielikuvitus toimii ja aloittaja kuvittelee, että hänen elämänsä olisi naapurien mielestä jotenkin erityisen kiinnostavaa.
Hyviin tapoihin kuuluu naapurien tervehtiminen kohdattaessa. Jos toiset naapurit juttelevat keskenään, voisiko heillä ehkä olla muutakin puhuttavaa kuin aloittajan elämä?
Aloittajalla on mielessä paljon vaatimuksia naapureille. Heidän pitäisi pysyä omissa asunnoissaan sisällä ja kulkea laput silmillä ulkona.
Itse tervehdin kaikkia pihalla ja porrashuoneissa vastaan tulevia, ainaki, jos syntyy katsekontakti. Henkilökohtaisesti en tunne montakaan, vaikka välillä saatetaan vaihtaa muutama ystävällinen sana.
Jos joku naapuri olisi oikeasti kiinnostunut aloittajan elämästä, mitä väliä sillä olisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11598Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061553- 121328
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2211038- 124871
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2816Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29797Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks43776- 9770