Haut tuottaa päänvaivaa ja sillä täytyykin kysellä täältä asioita, joista muilla kokemusta voisi löytyä! Eli siis yliopistosta löytyy ala, jolle ensisijaisesti olen tähtäämässä. Sisäänpääsy on kuitenkin erittäin vaikeaa ja olen melko varma, ettei ensimmäisellä hakukerralla tuota paikkaa tule. Tämän lisäksi minua kiinnostaa myös kätilöksi kouluttautuminen, mutta kolmivuorotyö ja alhainen palkka vähän epäilyttää. Olenkin nyt epävarma kannattaako minun hakea ollenkaan kätilöksi, kun aion kuitenkin hakea uudelleen yliopistoon. Mikäli kuitenkin hakisin ja pääsisin kätilöksi kouluttautumaan, onko siitä haittaa uudelleen yliopistoon hakiessa? Vaikuttaako keskeneräinen tutkinto siihen jotenkin? Tulevista ensikertalaiskiintiöistä olen tietoinen, mutta niiden en usko olevan niin suuria, että vaikuttaisi paljolti hakuun.
Sitten tarkemmin tuosta kätilöksi opiskelemisesta. Opiskellaanko Metropoliassa ensin kaikki sairaanhoitajaopinnot yhdessä sairaanhoitajiksi opiskelevien kanssa ja sen jälkeen vasta ns. erikoistutaan kätilötyöhön vai onko seassa jo tuntumaa siihen omaan alaan? Muutenkin jos joku osaa kertoa tuosta Metropoliassa opiskelusta jotakin, niin olen utelias kuulemaan. Esim. millaista opetus on ja millaisia päiviä keskimäärin?
Välivuosi ei mitenkään houkuttaisi ja varsinkin jos niitä yliopistoon hakiessa tulisi jopa se 3-4, niin siinä ajassa melkein olisin jo kätilön tutkinnon suorittanut.
Metropolia, kätilötyö & yliopisto
1
108
Vastaukset
- 1233333
kätilöksi otetaan todella vähän opiskelijoita. suosittelen ett' jätät paikan sellaista oikeasti haluavalle ja teet mieluummin töitä keräten rahaa jos et pääse yopistoon.. ei ole reilua!! miksi haet kätilöksi huvin vuoksi jos näet itsesi jokatapuksessa jossain muualla :o saisi tulla uudet opiskelijakiintiöt estämään kaltaisiasi. sen verran kuitenkin voin sanoa että mielestäni ekat 2v on sh opintoja jotka opiskellaan pääosin oman kätilöryhmän kanssa mutta ovat sh opintoja. Mun mielestä suuntautuminen alkaa vasta sitten.
t.3krt hakenut ja paikan sinulta haluava
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511467- 639940
- 1505619
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792623