Pankkiasiaa vieläkin

monica

Kirjoitin jo aiemmin pankistani mitenkä siirsivät itsensä toiseen paikkaan, ja nyt kerron vähän lisää, kävin nimittäin ekakerran tässä uudessa paikassa, ja

hämmästykseni oli suuri kun kun olisin nostanut rahaa, käteistä siis, ja kello oli siinä 2 aikaan eli klo 14.00 ja siinä hyvin avarassa salissa oli noin 10 virkailijaa, ja 1

nuori asiakas, poika joka istui ja odoteli palvelusta, samoin käskettiin minunkin istua, joten noudatin käskyä, ja istuttiin ystäväni kanssa siinä ½ tuntia niin sitten tuli

virkailija ja kysyi mitä olisi asiaa sanoin että nostaisin käteistä, niin virkailija sanoi että kello 13,00 lopetetaan kääteisen antaminen minä jäin haavi auki hetkeksi. Sitten

välähti mieleeni että tarkastampa onko minun tallelokeroni tallessa ja olihan se mutta pohjakerroksessa johon oli matkaa kolme kerrosta.

kun kävelimme ylös niin virkailija sanoi että et olekkaan vielä käynyt tässä uudesapaikassa ja vastasin että en ole että piti tulla katsomaan mihinkä pankki minun rahani vei ilmoitta minulle mitään.

Sitä jäin ihmettelemään että mistä hän katsoi että en ollut käynyt siellä uudessa paikassa, että kuinka tarkkaa kirjanpitoa he tekevät ihmisistä jotka ovat pankin asiakkaita?

Ja toiseksi minkätakia ei käteistä saa jälkeen klo 13.00 että onko tämä vain minun pankkini uusi tapa vai onko koko pankki maailma samalla linjalla.

Olisi mukava tietää noudattavatko kaikki pankit samoja sääntöjä ???

Taitaa olla niin että pian loppuu tyystin pankilta antaminen käteisenä ja pelataan korteilla, onko se hyvä vai paha ??

17

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hohhoijjaaaa

      Taidat puhua Björn Wahlroosin pankista? Sampo katosi täältäkin ja kun kävin keskuksessa, niin sieltäkin, joten kolmanteen paikkaan on lähdettävä, kun automaattisessa maksupalveluksessa olevan vastikemaksun summa oli eri kuin edellisellä kerralla.

      • Kyllä noita pankkeja häipyy entinen Postipnkki taisi olla seuraavaks Sampopankki, lopuksi Danske Bankki. Meillä oli yksi Danske Bankki vielä noin vuosi sitten, lopulta häipyi ja muutti Vantaalle. Onneksi ajoissa aloin käyttämään OP pankkia sillä konttori vielä suhyeellisen lähellä. Kyllähän niilläkin on oheita ovessa milloin saa mitäkin asioita toimittaa. Kuitenkin käytän Verkkopankkia ja kaikki laskut maksan kotoa käsin.
        E kaskut menevät suoraan tililtä ,eikä tarvi tehdä mitään.
        Käteistä hyvin harvoin käytän Ottomatista saa käteistä jos joskus tarvii, Riippuu kuinka paljon saat siitä, paljonko käyttötilillä on rahaa, määräytyy yhdenpäivän nostot.

        Tämä täällä Nurmijärvellä, vähän pankkeja, vähän ottomatteja.


      • kumma juttu
        LateVaan kirjoitti:

        Kyllä noita pankkeja häipyy entinen Postipnkki taisi olla seuraavaks Sampopankki, lopuksi Danske Bankki. Meillä oli yksi Danske Bankki vielä noin vuosi sitten, lopulta häipyi ja muutti Vantaalle. Onneksi ajoissa aloin käyttämään OP pankkia sillä konttori vielä suhyeellisen lähellä. Kyllähän niilläkin on oheita ovessa milloin saa mitäkin asioita toimittaa. Kuitenkin käytän Verkkopankkia ja kaikki laskut maksan kotoa käsin.
        E kaskut menevät suoraan tililtä ,eikä tarvi tehdä mitään.
        Käteistä hyvin harvoin käytän Ottomatista saa käteistä jos joskus tarvii, Riippuu kuinka paljon saat siitä, paljonko käyttötilillä on rahaa, määräytyy yhdenpäivän nostot.

        Tämä täällä Nurmijärvellä, vähän pankkeja, vähän ottomatteja.

        Op tälläkin paikkakunnalla sulki ovensa
        ja konttori muutti 35 km päähän toiselle paikkakunnalle.
        Pankin ulkoseinään kiinnitetty ottautomaattkin oli
        yhtenä yönä kadonnut - hölmistyneenä jäin tuijottamaan
        nelikulmaista sementtiaukkoa seinässä kun yhtenä aamuna
        yritin saada käteistä.


      • pysyisvät vaan
        kumma juttu kirjoitti:

        Op tälläkin paikkakunnalla sulki ovensa
        ja konttori muutti 35 km päähän toiselle paikkakunnalle.
        Pankin ulkoseinään kiinnitetty ottautomaattkin oli
        yhtenä yönä kadonnut - hölmistyneenä jäin tuijottamaan
        nelikulmaista sementtiaukkoa seinässä kun yhtenä aamuna
        yritin saada käteistä.

        Onhan se selvää että kun pankki lähtee niin ottomattikin häippäsee. Automaatin huoltajalle matka pitenisi 70 km.
        En muista kenen seteliautomaatti on meillä liikerakennuksen seinässä ilman että siinä rakennuksessa pankkitoimipistettä olisi.
        Molemmille näille on kyllä käyttöä.


    • Meidän pankki ei ole

      En ole käynyt oman pankkini omassa konttorissa liki vuoteen.

      Kaikki asiat on tullut hoidettua ja olen ihan varma ettei kukaan ole rahojani pankista vienyt.

      Miksi pitää nostaa juuri omasta konttorista. Minä menen minne tahansa kotimaassa, oman pankkini sillä paikkakunnalla olevaan konttoriin jos tarvitsen käteistä enemmän kerrallaan ja aina on rahaa saanut.
      Olen asettanut pankkikorttiini kerta- ja päivänosto rajan joka yleensä riittää, mutta jos hukkaan korttini, sitä ei voi nostaa tyhjäksi, eikä siellä paljon ole, ei varas paljon hyötyisi.

    • Makriina ek

      Vähän sivusta tässä keskustelussa, mutta minä olen pannut merkille saman asian, että pankkisalissa on rintamat molemmin puolin tiskiä.
      Asiakkaat istuvat tuoleissa ison aulan reunamilla ja henkilökunta maastoutuu tiskin taakse, niin että näkyy vain päälaki kuin hylkeellä avannossa.

      Kenelläkään ei ole kiire mihinkään, kutsuja ei kuulu, kaikilla on jonotuslappu kädessä.

      Ennen jonotuslappuaikoja väki seisoi jonossa pankin luukulla ja kannusti henkilökuntaa pitämään kiirettä. Ei olisi ollut mielekästä tehdä muuta työtä asiakkaan katseen alla.

      Nyt on kaikki asiakaspalvelu hinnoiteltu, niin että moni asiakas on opetellut käyttämään oven ulkopuolella sijaitsevaa automaattia. Turhasta on turha maksaa.
      Asiakashan ei tuo pankkiin muuta kuin hiekkaa kenkiensä pohjissa.

      Olen siirtynyt verkkopankkiin ja maksan kaikki mahdolliset E-laskulla. Meidän ostarilla oli aikanaan Postipankki, Syppi. Koppi ja Osuuskassa, nyt ei ainoatakaan.
      Asukasmäärä alueella on kuitenkin jo yli 20 000 ihmistä. Asukkaat ovat eläköityneet. Raiteilla liikkuu yhä enemmän rollaattoreita. Mihin he pankkia tarvitsisivat!
      Pääseväthän he bussilla keskustaan, jos nyt jotain pankkiasiaa on pakko hoidella.

    • meidän OP

      Pienessä taajamassamme on yksi toimiva pankki entisen kolmen sijasta. Otto automaatteja on vielä kaksi. Se joka on erillinen, saattaa häipyä.
      Pankin seinässä oleva luultavasti jää, ellei sitten tätäkin pankkia muuteta meiltä kauas kaupungin keskusliikkeeseen. Toivottavasti OP pysyy.

    • ottomaatilta saa

      Klo. 11-13 vain saa täällä pankista nostaa rahaa.

      Kun sen tietää, niin mitäpä siinä.

    • hyvä S

      Käteistä rahaa tarvitsen nykyään harvemmin. On kuitenkin myös yrittäjiä, joilla ei ole kortin höyläyskonetta.
      Aika kapea teillä on tuo aika klo 11-13. Kuitenkin parempi kuin ei mitään kun sovittaa aikataulunsa sen mukaan.
      Joko kaupoista saa nostaa taas käteistä rahaa? Päivittäiskaupan suurin tekijä S-konserni on hyvä uudistus pankkitoimintansa kautta.
      Liikepankit tiettävästi vastustivat pankkioikeuksien myöntämistä S-ryhmälle. En tiedä saako rahaa nostaa kassalta s-tililtä koko kaupan aukioloajan.

      • sitroen.

        Minä tiedän.
        Saa nostaa kassoilta ainakin ostosten yhteydessä. Itse S-pankin luukulta en muista palveluaikoja, mutta suurinpiirtein koko päivän siellä on joku.
        Kuulemma K-kaupan kassaltakin saa jonkun pankin kortilla rahaa. En muista minkä.


    • Minulla ei ole tarvetta pankkin,kun asiat hoituu kotona koneella.mutta ystäviäni
      on useampikin pankin armoilla.. Pankki laittaa taas henkilökuntaa pellolle,niinkuin
      v90 silloin automasition jälkeen joutui porukkaa tienpäälle.
      Suuret houkkuttelivat asiakkaat,sitten kohdeltiin kaltoin. 3 tuntia auki,kun'
      ei käy,kun vanhuksia he saavat käytyä asiansa hoitamassa kolmentunnin aikana.
      Nordea O-Pankki =ainakin.

      Minä tiedän hyvän pankin POP. siis vihreä lehti siellä olen asioinut niin kaun,kun
      hajosi Osuuspankki. Monet ovat siirtyneet sinne ja kiittäneet palvelun olevan hyvää.

      • juur se meikä

        Kortti ei joka paikassa käy maksuvälineeksi kuten täällä todetaankin. On kuulemma kallis investointi se laite.
        Verkkopankki ei taas anna käteistä, vaikka sillä maksut hoituu mukavasti.

        Huolimattomalta, kuten meikä, joka vuosi muutama kortti katoaa. On ollut onni mukana, ettei tiliä ole vielä tyhjätty.

        Vielä ollaan mukana hyvässä reessä, että palkat ja eläkkeet voidaan pääosin suorittaa tileillemme.


    • Kyllä taitaa olla niin että myöskään Pankeilla ei taida mennä" lujaa" eihän ne muuten vähentäisi palvelupisteitään, muistan sen ajan kun tarvitsin rahaa pankista niin oikein jännitti kuinka osaa nöyrästi anella pankinjohtajaa, kun oli lainasta kysymys.

      Olihan se niinkuin olisi pyhään paikkaan astunut jalallaan, mutta kyllä aina luonasi kun tarvitsin rahaa, Niin yhteenaikaan puhuttiin että kaupoista saa rahaa mutta on taitanut kuivua kokoon koko idea kun ei ole kuulunut mitään.

      Taitaa pankeille käydä niinkuin postillekin että haihtuvat niinkuin pyy maailman lopun edssä, missä on postin pankkipalvelu olihan se aikoinnaan POSTI PANKKI, nimeltään ja asiakkaita riitti.

      Vai onko vielä jossain posti pankki ??? Kyllä pitää sanoa että kehitys ei ole mennyt eteenpäin päinvastoin takapakkia ollaan menossa......

      • Niinhän siinä käy! Ensin ohjataan ihmiset hoitamaan asiansa verkkopankissa, -
        e-laskuina ja ottamaan rahansa "seinästä".
        Pankilta vähenee työt ja heitetään virkailijat pellolle. Siihenhän he pyrkivät.
        Säästöäkö lie vai mitä ?
        Täältäkin on lähipankkeja lopetettu ja toimintaa yhdistelty.

        Mikäpäs minulla, mutta on paljon huonompi jalkaisia kulkemaan pitkiä matkoja pankki asioille. Eikä juuri heillä saata olla verkkopankkiakaan,joten kaikki pitää hoitaa pankin kautta. Ellei omista korttejakaan- tuttavapiirissä on vielä niitäkin ikä-ihmisiä.
        S-kaupan kassoilta tosiaan saa nykyisin käteistä.

        Itse en oli käynyt pankissa vuosiin.


    • Tällaiseen pitkään ketjuun on vaikea seurata asioiden kulkua . Kun joku vastaa monenpäivän takaiseen kirjoitukseen ,on plarattava ,ja katsottava se viimeinen jostain 10 keskustelun välistä

      ei kiva.

      • Koskista nääs

        Onhan sitä eläkeläisellä aikaa plarata. Kyllä sekin puutikkujen kynsien alle lykkäämisen voittaa. Nääs.


    • eijuu****

      Merkillistä täällä on vaikkapa Merihuiskun kirjoittelu. Enemmän kuin yksi kirjoittaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      67
      2023
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1377
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      81
      1310
    4. 50
      1217
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1012
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1009
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      930
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      891
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      888
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      883
    Aihe