perheessäni on siis isä, äiti ja isosisko jotka haukkuvat minua kokoajan, siskoni on jo yli 20v ja asuu kotona, käyttäytyy kuin pikkulapsi ja tuhoaa itsetuntoani entisestään, hän kertoo kaikki minun asiani vanhemmilleni ja on vienyt kaikki kaverini ja juoruaa minusta muille. äitini ei anna minun tehdä mitään mitä tahdon, ostin jouluna järkkärin ja heti kun äiti suuttuu niin hänen mielestään leikin valokuvaajaa ja alkaa haukkumaan minua, en saa heittää vanhoja tavaroitani pois ilman että hän penkoo roskiani, perheessäni ei tunneta edes sanoja "anteeksi" ja "kiitos". jos siivoan koko talon lattiasta kattoon niin 10 minuutin päästä talo on saman näköinen kuin ennen siivousta, kiitos lapsellisen siskoni joka jättää tavarat joka paikkaan välittämättä mistään, hän istuu koko illan koneella, syö kaiken ja välillä käy baarissa, pyytää vanhemmiltani kokoajan rahaa ja minä en saa mitään, menee vanhempieni kanssa kauppaan ja lastaa kärryyn mitä huvittaa välittämättä hinnoista, jos minä haluan kaupasta jotain niin mun pitää maksaa sekin itse. odotan vain sitä että voin muuttaa omaan asuntooni ja katkaista yhteydet heihin olen kärsinyt jo ihan tarpeeksi :/
Perhe pilaa elämäni
10
157
Vastaukset
- Neuvoni
Te taidatte tarvita perheterapiaa. Terkkari osannee neuvoa oikeaan suutaan.
- NainenSelviytyjä
Terapiasta ei ole varmasti mitään haittaa, päin vastoin. Uskon että joka ikiselle ihmiselle olisi hyväksi käydä juttelemassa jos tarve vaatii.
Mielestäni olet sitkeä sissi, kirjoitat todella hyvin, vastuullinen, olet oma-alotteinen, ja on hienoa että harrastat valokuvaamista!!! Huomaan tekstisi perusteella että vanhemmillasi sekä siskollasi on selvästi paha olla ja he eivät tajua kuinka he loukkaavat sinua puheillaan ja teoillaan. Tajuaisivatko he jos heille sanoisi asiasta jotenkin tästä? Ja myötätuntoni on siis eniten sinun puolellasi kun "joudut" tuollaista kestämään.
Älä missään nimessä nyt heti alkuunsa usko sitä miksi he sinua haukkuvat ja just näitä puheita millä itsetuntosi huononee!! Älä vain usko!!!!
Auttaisiko jos poistuu vain paikalta ja antaa heidän vaahdota siinä keskenään, monesti jos riitaisa ihminen ei saa vastakaikua tai vastareaktiota niin ei hän siinä kauaa jaksa huutaa. Ja jos tässä tapauksessa jaksaa, niin itse varmaan poistuisin paikalta. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta olisiko sinulla joku rauhallinen ympäristö johon voisit mennä? Tulee heti alkuun mieleen esim. tällaiset nuorten illat, siellä on hyviä tyyppejä ja hyvä ilmapiiri ainakin useimmissä tällaisissa joissa itse joitain vuosia sitten kävin. Noita on varmaan eri piiireissä, itse kävin Vapaakirkon nuortenilloissa, ja sitten heillä oli sellaista "solu"-toimintaa jossa nuoret kokoontuivat pienissä sakeissa keskenään aina jonkun solun vetäjän luo(yleensä nuori hänkin) ja juteltiin niitä näitä, vaikeuksista, rukoiltiin tämän puolesta, naurettiin hauskoille jutuille, kuunneltiin hyvää musaa ym.
Voin vain kuvitella kuinka ahdistavaa sulla on olla "kodissa" jonka pitäisi olla rauhallinen ympäristö eikä sellainen jossa lyödään lyttyyn, eikä tunneta sanoja "anteeksi" ym. Oot oikeesti tosi sitkee kun oot jaksanut, tsemppii sulle edelleen!!!
Jos vaan pystyt niin yritä olla välittämättä siskosi käytöksestä, siis meinaan sitä että jos hän lappaa tavaraa ostoskärryyn kysymättä ym. Olisi hienoa jos jotenkin voisit keskittyä vaikeassa tilanteessasi itseesi, oot niin sen ansainnut. Eli anna siskosi tehdä mitä lystää, ei tuollainen hänen käytöksensä kovin fiksua ole, sen kyllä huomaa.
Mitähän siskosi tuumaisi jos kertoisit hälle että oli kiva jos voisitte olla kavereita, sellaisia kuin siskosten pitäisikin olla. Ja että susta olisi hienoa jos teillä olisi hyvät välit keskenään ja voisitte olla parhaita kavereita. En tiedä onko tollainen ihan hullua kertoa tilanteessasi, en tiedä kuinka tulehtuneet teidän välit ovat. Onko siskosi sinulle kateellinen jostain?
Muista aina kun he alkavat haukkumaan sinua niin ensiksi ettet usko sitä puhetta!!! Itse lähtisin tilanteesta pois tai sanoisin että "ei ole kiva kun tuollai haukut ja nimittelet, tulee tosi paha mieli tuollaisesta". En tiedä tehoaako tuo tilanteessasi. Mutta pääasia on että sun ei tartte tollaista kuunnella, sä olet arvokas ihminen, tosi tärkee !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja tuollainen muitten, VARSINKIN omien perheenjäsenten haukkuminen on tosi ala-arvoista, ja olen surullinen puolestasi.
Mua kiusattiin koulussa aikanaan tosi paljon, sekä nimittelemällä että ihan fyysisesti. Tuosta jälkimmäisestä selvittiin ottamalla kiusaaja puhutteluun ja onneksi se sitten lakkasi. LIsäksi olen lapsesta asti rukoillut, Jumala kuulee ihan kaikki rukoukset, Hälle voi kertoa asioita ihan kuin parhaalle kaverille juttelisi, ja voi ihan vain sanoa että "auta Jumala tässä tilanteessa, mulla on paha olla".
Toivottavasti tilanteesi selviää nopeasti!!! Oon hengessä mukana ja toivon ihan hirmu paljon jaksamisia sulle ja haleja!!! - Leikkimökki
Sinuna kertoisin terkkarille/ kuraattorille. Ei kuullostanut kovin kivalle :/
- perperjonsson
APUA PERHEENI PITÄÄ MINUT ELOSSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- kauheeta
Perperjonsson sulla taitaa olla joku iso ongelma ku tuut tänne loukkaamaa muita!
- perperjonsson
minua loukkaa turha kitinä mitä nykyajan nuoret harrastavat, ei ollut kultaisella 70-luvulla!
- haastagaggapeperjonsson!
perperjonsson kirjoitti:
minua loukkaa turha kitinä mitä nykyajan nuoret harrastavat, ei ollut kultaisella 70-luvulla!
Perperjonsson Oot oikeesti joku vitun ruma ihmine joka ei oo saanu kavereita sen takii,ja siks sun pitää tulla tänne pahottamaan muitten mieli!
haastagaggapeperjonsson! kirjoitti:
Perperjonsson Oot oikeesti joku vitun ruma ihmine joka ei oo saanu kavereita sen takii,ja siks sun pitää tulla tänne pahottamaan muitten mieli!
vitun twat
- perperjonsson
haastagaggapeperjonsson! kirjoitti:
Elikkä logiikkasi mukaan rumat ihmiset, joilla ei ole kavereita ovat ilkeitä. Elikkä hyvännäköiset ihmiset, joilla on paljon kavereita ovat hyviä ihmisiä.. Huomaatko miten logiikkasi on ihan täyttä paskaa?
- maailma muuttuu
perperjonsson kirjoitti:
Elikkä logiikkasi mukaan rumat ihmiset, joilla ei ole kavereita ovat ilkeitä. Elikkä hyvännäköiset ihmiset, joilla on paljon kavereita ovat hyviä ihmisiä.. Huomaatko miten logiikkasi on ihan täyttä paskaa?
Logiikka on paskaa joo, mut voit painuu sille kultaselle 70-luvulles jos asiaa auttaa. Katos ku nykymaailma on vähän monimutkanen eikä oo olemassa logiikkaa. Mut jos jäät ajattelee ,ah, niin hienoa 70-lukua nii tulevaisuus ja nykyisyys ajaa ohitses, sylkee pakokaasut naamalles ja haistattaa vitut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639770
- 1435537
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792573