Yksin syntymäpäivänä

kurja syntymäpäivänä

Pian on syntymäpäiväni, mutta joudun viettämään sen yksin.... Kukaan ei halua olla minuun yhteydessä eikä kukaan muista minua syntymäpäivänäni. Tuntuu kurjalta! Miksi minun pitää olla niin kamalan yksin! Mikä neuvoksi?!

25

4418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On.

treffi palstat

• Hei nimimerkki, kurja syntymäpäivänä.

Onneksi olkoon :) Mikä päivä on syntymäpäiväsi? Toivottavasti se on aurinkoinen kevätpäivä. Harmittelet yksinäistä syntymäpäivääsi, enkä ihmettele, yksinäisyys on raskasta. Kerrot vain vähän itsestäsi. Onko sinulla perhettä lähellä, käytkö töissä, opiskeletko? Kysyt mikä neuvoksi. En tiedä harrastuksistasi, mutta lähellä saataa olla erilaisia mahdollisuuksia, mistä voi löytää seuraa - oletkohan yrittänyt ja tutkinut asiaa. Jos olet töissä tai opiskelet, kysy rohkeasti jotakuta kanssasi jonnekin. Yksinäisiä on paljon, tiedän sen. Jokainen yksinäinen ajattelee olevansa ainoa laatuaan, ihminen joka on kuin unohdettu. Samaan aikaan joku yksinäinen kaipaa juuri seuraa itselleen...

Tsemppiä ja rohkeutta,
      Pirkko-pappi

• Keissa

Oikein hyvää synntäripäivää myös minun puolestasni. Mikä on tuo tarkka päivämäärä.

• elämäpaskaa

eka vuos vai? ite on menny jo 7v ettei kukaan oli toivottanut mitään milloinkaan ku ei ole ystäviä/sukua

• vedetää kännit

Mikä neuvoksi? No vedä kännit. Se on ratkaisu jokaiseen ongelmaan.

• pummiharmonia

Täältä lisää onnitteluja, yksinäiseltä miltä lie, vaikka tuskin randomit suomi24 onnittelut paljoa lämmittää. Mutta toivottavasti jotain irtoo edes ^_^

• kiltti mies.

Olen viettänyt varmaan viimeiset 10 synttäriä yksin. Siihen tottuu parissa vuodesasa kun kukaan ei muutenkaan kysele perään.

• rlow

Itekkin ollu synttärit yksinäni mut hyvää syntymäpäivää vaan.

• joku vaan

Pyydä deittipalvelusta joku kanssasi treffeille tai tee ilmoitus:) Jos olet yksin, älä jää kotiin. Oikeesti. Piristää lähteä vähän ulos katselemaan.. mene kaupungille ja elokuviin, jos on rahaa.. voi mennä yksinkin. Kaupungilla tapaa ihmisiä. Jos asut pikkukylässä mene vaikka baariin. Ei tarvi juoda kuin vaikka yksi juoma.. siellä voi tutustua ihmisiin.. :) yritä vaan aktiivisesti keksiä jotain tekemistä..

• Wpb

Yksin minäkin syntymäpäivänä :(

• eikenenkätarviollayk

Moi, mitä täytät?:) Onneksi olkoon, vuos taas selvitty elämästä, juhli sitä! :) Mä voin viettää sun kans synttärit, pistä sähköpostiosote vaikka tähän? Oon 19v tyttö.

• Thereishope

Itse olin yksinäinen, en ole kuitenkaan enää... Yksinäisyyteen ei pahemmin auta ihmisten tyhjät sanat kuten "kyllä kaikki vielä paremmaksi muuttuu" ja muut imelät toivotukset. Itse löysin Jeesuksen, tulin uskoon ja yksinäisyys, masennus ja ahdistus murtuivat vähitellen kokonaan! Ei muuta kuin raamattu käteen tai huuda Jeesukselle tuntemuksesi. Jeesus on ystävä, joka ei koskaan jätä yksin eikä myöskään tuomitse! Jumala vastaa ja vaikuttaa vahvasti nykyäänkin, kokeilkaa itse ellette usko sanojani.

• Wpb

Kokeiltu on vaan eipä ole vielä vastausta kuulunut.

• yksinäisenvastaus

Minulla oli viimeksi synttärijuhlat, kun täytin 7 vuotta. Koulussa ei oikein ollut kavereita, 8-vuotisjuhlia en voinut enää pitää kun ei ollut ketään ketä kutsua. Äidiltäni sain lahjan aina syntymäpäivänä ja kakkukin yleensä tehtiin. Sitten yläasteen aikaan ei enää lahjaa eikä kakkuakaan, kun en enää halunnut mitään huomiota syntymäpäivänä. Nyt oon melkein 30 ja ainoastaan äiti onnittelee jos soittaa syntymäpäiväni.

Oon kyllä monesti miettinyt millaista olisi ollut viettää syntymäpäiväjuhlia kouluikäisenä, nuorena ja nyt aikuisena. En saanut koskaan enää tarhan jälkeen edes kutsua kenenkään synttäreille, joten ei ole kokemusta edes vieraana olosta synttäreillä sitten tarhaiän jälkeen.

• Minä lopetin synttärien juhlimisen siihen kun ei kukaan tullut synttäreilleni, tämä asia tuli taas pinnalle kuin luin joku aika sitten ellen jokikunnaksen kokemuksista, samallainen kohtalo hälläkin ollu :(

• yksinäinen minäkin

Tuttu tunne! Onnea minunkin puolestani, tee jotain mistä todella pidät ja nautit! Olet sen arvoinen!

• Mitäpäs

Älä piinaa itseäsi sillä että erilaiset elämäntilanteet ovat vieneet ihmiset todella erilleen . Tuohon ei välttämättä liity kenenkään vikaa tai muuta jäynää , elämä on niin erilaista . Yksineläjät ovat kuitenkin mielestäni paremmassa asemassa itsensä ja ympäristönsuhteen sillä heillä on mahdollisuudet kaikkeen .

• Alvari4

Olen kokenut saman. Minun syntymäpäivillä ei kukaan käy. Ei edes viime vuonna minun 50 v syntymäpäivillä käynyt kukaan. Se voi olla rangaistusmuoto nimeltään 'eristäminen' jota käytetään myös vankiloissa. Minä ainakin koen sen että minua rankaistaan juuri siten ettei kukaan halua edes nähdä. Sukulaisia kyllä on. Se voi olla myös alistamista. Ennen minun luona sukulaiset tulivat käymään, mutta heillä oli aina oma tarve taustalle, he pyysivät minua tekemään jotain 'avuksi' . Aina heidän käynnillään oli tuo syy. Koskaan he eivät itse tullet apuun minulle vaikka pyysin, jokin 'oma asia' oli heille aina tärkeämpi.. Kun viimein rupesin tarjoamaan 'että nyt ei käy' heidän pyyntöihinsä, loppui myös yhteydenpito.

• Minä ajattelen sen päivän melkein hyväksi syyksi kutsua vaikka naapurit tai ketä keksin sopivia uhreja.Vaikka minulla on poika ja hänen valittunsa jotka tulee,eli kaksi varmaa.Minun synttärit on kesä kk. 21pvä. jota juhlin aina Juhannus aattona,mikä tekee kutsuistani ihmisille helpon poisjäänti syyn,varsinkin kun en käytä alkoholia vaikka muut saa silloin vetää minun puolesta mitä pössyä haluavat. Ikä ei ole kalenterissa vaan sinun olemuksessa miten sen koet. Hyvää syntymäpäivää ja kaikkea hyvää.

• jaa a

hyvää synttäriä!!

• Henkka751

Hienoa, että kirjoitit tuntemuksestasi näin avoimesti. Samalla muistutit yksinäisyyden ongelmasta, jonka kokeminen ei välttämättä näy ulospäin, mutta tekee sisältä kipeää.

Toivoin Sinulle kaikkea hyvää ja lupaan muistaa Sinua iltarukouksessasi.

Muista, että Sinä olet arvokas juuri sellaisena kuin Sinä olet. Sinulla on oma tärkeä paikkasi tässä maailmassa, muistuttakoon syntymäpäiväsi juuri tästä asiasta! Vaikka olemmekin tuntemattomia, haluan lähettää sinulle lämpimät syntymäpäiväonnittelut.

Mene rohkeasti käymään erilaisissa tilaisuuksissa ja tapahtumissa. En halua tuputtaa mitään, mutta mieleen tulee esimerkiksi seurakuntien järjestämät tapahtumat, joihin suosittelen osallistumaan. Opiskeluaikoina itse löysin helpostusta yksinäisyyteeni juuri seurakunnasta.

t. Henkka

• elettyä

Hyvää Syntymäpäivää kaikille yksinäisille ja olonsa yksinäiseksi tunteville !!!

• piristystä

Onnittelut synttäreistä! Annan sulle nyt pienen positiivisen lahjan. Mee osoitteeseen positiivarit.fi ja tilaa ajatusten aamiainen. Se on ilmainen. Te muutkin voitte tilata sen niin on vähän piristävämpää :) Itse olen kanssa ujo ja yksin. Lisäksi sairastan kroonista väsymysoireyhtymää.

• kuka niitä laskee

Kiinnosti ihan vitusti edellis päivänä vietin uskoakseni synttärini ja yksin. En edes tarkalleen tiedä minkä ikäinen olen..Sain muuten sentään kaksi tekstiviestiä
      toisen sukulaiselta ja toisen sosiaalityöntekijältä.

• enosaapäättää

juuri vietin synttärini yksin. TÄYSIN yksin. Oli ristiriitaiset fiilikset: toisaalta tykkäsin olla rauhassa mutta kuitenkin kaipasin edes jotain vierelleni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      21
      3442
    2. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      231
      3401
    3. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      41
      2021
    4. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      259
      1507
    5. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      56
      1453
    6. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1442
    7. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      228
      1392
    8. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      199
      1376
    9. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1338
    10. Kunnan piikkiin meni nuorten surma

Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu
      Nurmijärvi
      54
      1152
    Aihe