Koira on tärkeä perheenjäsen

Oletko tyhmä vai mitä

Jos joku ei mun koirasta tykkää niin suksikoon sitten v*ttuun mun elämästä, kyllähän se nyt totuus on että koirani on mulle tärkeämpi kuin monet ystäväni. Se on mun perheenjäsen ja kuin lapsi minulle.

Joku kysyy täällä että miksi koita menee ihmisen edelle. No tottakai se menee, kun omistaja on päättänyt ottaa vastuun koiran elämästä, huolehtia sen hyvinvoinnista. Koiraa tulee kohdella perheen tai lauman jäsenenä, sillä on rajat ja kuri tietysti, mutta ei se ole yhtään vähemmän arvokas olento.

Ja jos sinä luulet olevasi jollekin tuttavaperheellesi tärkeämpi kuin heidän oma perheenjäsenensä, koira, niin älä unta näe. Jos et voi kyläillä koiran kotona kun pelkäät nuolemista ja koiran tervehtimistä niin älä sitten kyläile. He ovat päättäneet ottaa koiran omaan elämäänsä, se on heidän oma asiansa. Huonosti pidettyä ja pomottavaa koiraa on tietysti vaikea sietää, ja sitä toivoisi että kaikki koiranomistajat huolehtisivat ja kouluttaisivat koiriaan oikein.

7

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+2

Aivan samaa mieltä olen! Ja ennen kuin joku valopää tulee ja laukoo, että "inhimillistät koiraa liikaa", kun kerrotaan huolehtivan siitä kuin lapsesta, niin ei. Välittäminen ja inhimillistäminen on eri asia!

Minullekin koirani on niin paljon tärkeämpi kuin sukulaiset saatika täysin vieraat ihmiset. Vain muu perhe yltää samalle tasolle. Muita lemmikkejä unohtamatta!

• tervemenoa

Se kyllä huomataan ja kuullaan! Muutaman hetken perästä ihmisiä ei ystäväpiiriisi enää kuulukaan ja tuntemattomatkin inhoavat ja kammoksuvat sinua häiriköivien rakkiesi kanssa.

Kerran kylässä käynyt ei tule toiste.

• 6+2

Aijaa, kyllä vaan itselläni on ystäviä, koirattomiakin.

Ne jotka lapsellisesti laittavat välit poikki koiran takia, eivät olisi aitoja ystäviä ollutkaan. Joten tervemenoa, onneksi aina voi löytää uusia, jotka hyväksyvät koirat, mm. Tokotreeneistä. :)

• gfhhghjhjhg

Minä myönnän kanssa varsinkin viimeisin koirani oli minulle ääritärkeä(johtuen eri seikoista) ja suruaikaa vietän vieläkin..minulla oli vaikea jakso elämässäni ja omaan paljon ystäviä mutta arimpia juttuja en osaa kertoa heille ja haluan selvittää ne itse. Koirani jaksoi istua kalliolla ihan niin kauan kuin oli tarve. Kuinka moni ystävä olisi niin tehnyt..miehelleni toki kerroin mutta kärsivällisyys loppuu kaikilla että vieläkö se jauhaa..

Se luottamus ja rakkaus mikä koirallani oli eri tilanteissa oli mieltä lämmittävää. Koira välittää ehdoitta ja jakaa arjen.

Minulla on mieskin ja perhe..mutta kaikilla on omiakin touhuja koiran kanssa menemme seikkailemaan ulos ja tapaamaan ihmisiä..jos mieheltä kysyy tuletko lenkille niin joskus toisella kertaa ja lapsilla on omat kaverit niin koiralta ei tarvitse kahta kertaa kysyä..aina valmis.

Koira täydentää perheelämääni ja tuo kaikkia lähemmäs toisiaan..

Ja jos tulee vieraita niin koiramme on täysoikeutettu olemaan omassa kodissaan ilman että joku määrittelee missä se saa olla..Myös eläimet on minun perheenjäseniäni ja jossain vaiheessa jouduin antamaan enemmänkin huolenpitoa ensin pentuna kasvatusta/koulutusta ja kroonisena sairaana hoitoaja kun vanheni ja vaatii hoitoa enemmän. Jos ei olisi perheenjäsen niin en olisi ollut koirani vieressä kun se tarvi puolestaan minua..mutta olin koska oli erittäin rakas. Vain eläinihminen ymmärtää toista eläinihmistä..emme ajattele kylmästi eläimistä ja siitä tunteesta minkä jaamme.

• Amores perros

Gfhhghjhjhg, et olisi paremmin voinut sanoa. :)

• shiba

Voi että, koita jaksaa♥
        Ihanasti kirjotettu :)

• annnu-

Olipas kärkkäästi kirjoitettu.

Koira on tärkeä ja se on perheenjäsen. Siitä joutuu pitämään yhtälailla huolta kuin lapsesta, sekin on totta. Eikä ventovieraat ihmiset ole yhtä tärkeitä kuin oma koira. Koirattomat eivät voi ymmärtää sitä uskollisuutta ja lojaaliutta mitä koiralta saa. Miten paljon eläimeen voi luottaa. Omalla koirallani on sen kokoinen purukalusto että se repisi minut palasiksi sekunneissa, se ei kuitenkaan tee niin, sillä se rakastaa minua ehdoitta.

(ja teille jotka väitätte ettei koiralla ole tunteita... http://purina.fi/Home/All About Dogs/Living Together Dog/Get More Out Of Life Dog/Do Dogs Have Emotions.htm )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      304
      11676
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5319
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4299
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe