Tervakoski

kiukkunen

16-vuotias poikani paljasti pyytäneensä ventovierasta ostamaan itselleen tupakkaa keskustassa. Mies oli ottanut rahat, mutta tullessaan kaupasta käveli pokkana ohi.

Yksi asia on tuo poikani tupakointi, sen käsittelemme kotona, mutta eri asia on tuo että nuoren rahat varastetaan. jos ei halua ostaa, voi kieltäytyä, ei varastaa nuoren rahoja. Kaupan turvakamerat yltää myös pihalle, eli palautappa nuoren rahat kun näet kylällä, ennekuin asia menee jatkoon.

15

649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säyseä

Miksi ei teillä isä ja äiti hoida lasten tupakka, viina ja huumeostoksia?.

• mallu4

Asia varmaan paranee paljos täällä vinkumalla..

• Kuri kuolkoon.

Röyhkeää varastaa nuorelta tupakki rahat,mihin tämä maailma on menossa kun nuorisolle annetaan tuollaista esimerkkiä . Täst edes ostatte itse lapsellenne ne röökit ja jos muutakin pyytää niin älkää epäröikö vaan ilman muuta ostatte sen mitä lapsenne vaatii , näin ne pysyy tasapainoisina ja tulevaisuuttakin ajateltuna niin varsin vähän tulevat kuormittamaan mm veroviranomaisia , järjetysviranomaisia ehkä enemmän mutta täytyyhän poliisellakin työtä olla ja sitä kautta myös tulevaisuudessa vanginvartijoilla.

• ihan säyseä

Ja itse poltatte sen Tervakosken kirkonkin.
      Sen jälkeen Janakkalan kunnanvaltuustoon..

• Anonyymi

Janakkalassa kuka vaan saa mitä vaan kuha on hyväveliverkostossa. Sairaanhoitajista tehdään hallinnon johtajia.

• pappa2

Äijä teki ihan oikeen, multa on kerran pyydetty samaa,sanoin ei,sitten alkoi oikea sana tulva!!! ois tehnyt mieli vetää näitä pulmusia korville, ja sen teen seuraavan kerran kun kukaan ei näe!!!!!!

• Kakarat kuriin

Ihan oikein, nää nykypäivän kakarat luulee, että kaikki menee siten kun ne haluaa.Hyvä opetus kusettamisen ihmeellisestä maailmasta!Itse ne nuoretkin kusettaa vanhempiaan ja myös muita vaikka ja kuinka, mutta kun teidän poikaa kusetettiin, niin melkein maailma kaatuu.Iteltäni joskus 80-luvulla loppui viikkorahat kun jäin röökistä kiinni ja arestia paukku, muistan kyllä senkin, että remmi pamahti pari kertaa pakaroille, siihen loppui röökitarinani.Ai niin, eihän nykyään saa rangaista millään tavalla, annetaan vaan rahaa ja vapautta.Sitten ollaan ihmeissään, kun ei kaikki mene juuri niin kuin kaiken saanut kakara haluaa!
      Ja jos oikein tollasta tilannetta tulkitaan, niin kysymyksessä ei ole varkaus eikä ryöstö, vaan lievä petos, erittäin lievä!

• kantapään kautta

Kumpi tärkeempi? Pojan terveys vai viis euroo? Poikahan on alaikänen röökiä vetämään, jotta sinuna mamma olisin ihan hiljaa tai hae vastasuudessa itse. Ehkä poika sai pienen opetuksen tulevasta oikeasta elämästä?

• Meirän äitee

Tää on näitä äitejä, että ei meidän poika vaan muut.Aina vaan muut, mutta kun on kyse omasta klopista, niin eihän meidän poika, ei meidän poikaa saa, ei se voinut olla hän, kyllä me kotona keskustelemme.Tuolla maailmalla on monta esimerkki nuorta, joille ei sillä keskustelulla ole mitään merkitystä, vaan mennään porukan mukana.Kaikki on jo tuon ikäisellä omia valintoja ja osasta vaan tulee jopa narkomaaneja ja rikollisia, vaikka on keskusteltu vaikka ja kuinka.Pelkästään aina vain puolustelemalla saat enemmän aikaiseksi pahaa, kuin hyvää, anna joskus kuria oikealla tavalla.Vaadi tekemään kotitöitä viikkorahan eteen, siivousta, tiskaamista, ym ym...

• Nosmo King

Lasten tupakoinnista pitäisi tehdä lastensuojeluasia. Kun lapsi jää kiinni esim koulussa tupakoinnista, pitäisi sen johtaa lastensuojeluilmoitukseen ja irti tupakasta terapiaistuntoihin. Vanhemman, joka ei kykene huolehtimaan lapsensa terveydestä, pitäisi velvoittaa hankkimaan apua ongelmaan. Päihdetapaukset voisivat olla suora huostaanottoperuste. Päihderiippuvaisen nuoren suhtee pitäisi käyttää hyväksi pakkohoitosäädöksiä.

Jos nykyajan kouluikäinen ei tunnista tupakan oikeita riskejä, pitäisi hänelle ne riskit opettaa esim lisäämällä kouluun lääkärin pitämät oppitunnit, missä lääkärit voisivat näyttää konkreettisia esimerkkejä päihteiden käytön terveydellisistä seurauksista. Pitäisi siis käyttää niitä psykologisia keinoja joita on tarjolla ammattitasolla ilman toistuvaa kieltosaarnaamista. Tupakan vastaisuus pitää lähteä nuoresta itsestä. Ja se lähtee vain opintien kautta.

• niimpäniin

Tervakoski on ********

• Oikein teki

Maassa on tupakkalaki, joka ei varmaan yhtään hetkauta näitä äitien ja isien kullanmuruja puhumattakaan heidän vanhemmistaan. Ehkä mies ajatteli pojan parasta ja halusi säästää pojan keuhkosyövältä.

• Anonyymi

Mene vaan suoraan viemään asia poliisille. Tämä on alaikäsen hyväksikäyttö.

• Anonyymi

Kamerat on paikalla kuitenkin

• Anonyymi

Ehkä asia on 11 vuoden aikana vanhentunut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1413
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1266
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1057
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      15
      971
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      918
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      890
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      828
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      820
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      758
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      744
    Aihe