Sananlaskua missä kolmas kerta toden sanoo?
oletteko kuulleet?
14
225
Vastaukset
- posari
Olen. Kui?
Nyt ku näyttää siltä et ens yönä vois päästä auraamaan niin se olis kolmas kerta.
Sit alkaa kesä,sitä mä vaan.- posari
koti-kiusattu kirjoitti:
Nyt ku näyttää siltä et ens yönä vois päästä auraamaan niin se olis kolmas kerta.
Sit alkaa kesä,sitä mä vaan.Uusi lumi on vanhan lumen surma. (Kyllä vanha kansa tietää.)
- hexa
Harvoin kaksi ilman kolmatta ja kolmas kovin.
No joo, kuinka monta totuutta ihminen elämänsä aikana kuuleekaan.
Minä kuulin tänään taas yhden totuuden silmistäni.- ....
*Kolme miestä pienessäkin paatissa tarvitaan: yksi syö, toinen soutaa, kolmas peräpuikkoa pitää *
Kolmasti se kukko lauloi ja joka kerta valmisti seuraavaan ,oikeestaan joutava alotus joka tyhjästä sai alkunsa.
Toisinaan sitä kirjottaa ennen ku ajattelee, menkööt nyt samaa tietä huomenna sulavien lumien kans.Minulle lienee tutumpi sanonta: "Ei kaksi kolmannetta." Ja se yleensä pätee aina
oikein tosi, tosi ikävien sattumusten kohdalla.
ei kaksi ilman kolmatta eikä kolmaskaan paritta
- :////
Kukapa ei olisi?
- bessie*
Kolmas kerta toden sanoo on minusta ihan käyttökelpoinen ja toimiva ajatus monissakin tilanteissa.
Jos vaikka minä ja pelikaverini voittaa vaikkapa avomarjapussin kerran kumpikin, niin onhan se kolmas peli pelattava, jotta kaveri uskoo että minä olen parempi pelaaja. Luovutusvoittoa en huoli.
Vastaparien ja -voimien muodostamassa maailmassa kolmonen on kai muodostunut jotenkin erityiseksi luvuksi, olisiko sitä siksi sanonnoissa, vai liekö uskonnolla jotain tekemistä siinä. Vai ihan arkijärki, jospa kolmen kerran katsotaan riittävän sattuman pois sulkemiseksi tai jotain. - LouCherry
Ihan käytännössä toimivaksi kansanviisaudeksi on monesti osoittautunut sanonta "sitä saa mitä tilaa"
Varmasti löytyisi lukuisia esimerkkejä menneisyydestä, mutta hakematta nousee mieleen tapaus vuosikymmenten takaa kun kävin oikein ravintolassa syömässä jostain syystä. Tilasin makkaraperunat ja arviolta n. puolentunnin kuluttua tarjoilija ei tuonut esim, pippuripihviä marsipaanipedillä vaan ihan makkaraperunat!
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116958- 125906
- 78694
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483