tupakanpoltto???

Jenni§

mitä intoa on polttaa....eik se oo vähän kun rahaa polttais?

83

9219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • in the hook

      Itse kokeilin koska halusin, nyt vuoden savujen ja jämien oton jälkeen yritän kovasti lopettaa.. (toinen päivä polttamatta, toinen päivä polttamatta!) Ei siinä oikeasti ole järkeä... ei kannattaisi edes aloittaa, vaikka kaverit alkaisivatkin polttamaan!

      • sinulle

        no mut hei jos juot alkoholii eiks ois vähä sama ku joisit rahaa, jos ostat paljon ruokaa eiks oo vähä sama ku söisit rahaa, hei ei elämä oo niin läpinäkyvää


      • dgdggdsdg
        sinulle kirjoitti:

        no mut hei jos juot alkoholii eiks ois vähä sama ku joisit rahaa, jos ostat paljon ruokaa eiks oo vähä sama ku söisit rahaa, hei ei elämä oo niin läpinäkyvää

        ennemmin ostan sitä ruokaa kun sillä sentään pystyy elää toisinkun ostais vaan tupakkaa eikä ikinä ruokaa


      • arvo
        sinulle kirjoitti:

        no mut hei jos juot alkoholii eiks ois vähä sama ku joisit rahaa, jos ostat paljon ruokaa eiks oo vähä sama ku söisit rahaa, hei ei elämä oo niin läpinäkyvää

        tupakka aski n. 4€/aski menee pahimmillaan vajaassa päivässä. tekee 28€/viikko ja 1456€/vuosi.

        mitä muuta tekisit 1456 eurolla kuin savuttaisit ilmaan?

        sama laskelma viinalle on jokaisen tehtävissä.

        itse sitä valitsee ja päätökset tekee. joku raissaa ulkomaille kerran/kaksi vuodessa toinen vetää sätkää päivittäin ja ehkä ryyppääkin vielä lisäksi (kolmannen ulkomaan reissun tai ne matkakassarahat) ja kolmas vetää pelkkää viinaa ei reissaa eikä tupakoi.


      • Moonlight
        sinulle kirjoitti:

        no mut hei jos juot alkoholii eiks ois vähä sama ku joisit rahaa, jos ostat paljon ruokaa eiks oo vähä sama ku söisit rahaa, hei ei elämä oo niin läpinäkyvää

        Kukaan täys jarkinen ei sano et kun ostaa ruokaa niin tavallaan söisi rahaa... Juominen ja polttaminen vai pilaa elämän.. Kun on täysi-ikäinen voi juoda silloin tällöin, mutta siltikään ei ole pakko juoda..OTTAKAAN NYT HYVÄNEN AIKA JÄRKI KÄTEEN!! Miettikää miten pahasti voitte pilata elämänne vain (aluksi) hauskan pidolla.. En sano että itsekkään olen enkeli.. Joksu maistelen ja tulen humalaan.. Mutta sekin on niin harvoin.. Ja jos juon niin yleensä vanhempien luvalla..


      • boy86
        sinulle kirjoitti:

        no mut hei jos juot alkoholii eiks ois vähä sama ku joisit rahaa, jos ostat paljon ruokaa eiks oo vähä sama ku söisit rahaa, hei ei elämä oo niin läpinäkyvää

        Jos et syö, kuolet nälkään!
        Jos poltat, kuolet keuhkosyöpään!
        Että, mieti vähän mihin vertaat!


      • sinulle
        boy86 kirjoitti:

        Jos et syö, kuolet nälkään!
        Jos poltat, kuolet keuhkosyöpään!
        Että, mieti vähän mihin vertaat!

        Voitte itse miettiä mitä tarkoitin kuulkaa katsokaa maailmaa. Kuinka monta liikalihavaa näette maailmassa. Terveellistähän se on. Onnea teille.


      • mdfv
        sinulle kirjoitti:

        Voitte itse miettiä mitä tarkoitin kuulkaa katsokaa maailmaa. Kuinka monta liikalihavaa näette maailmassa. Terveellistähän se on. Onnea teille.

        No jos joku vaikka sairastaa syöpää, niin ajatteletko että voinpahan vetää päivässä korkillisen tärpättiä, koska joku muukin on sairas?


      • RöökiMasa
        arvo kirjoitti:

        tupakka aski n. 4€/aski menee pahimmillaan vajaassa päivässä. tekee 28€/viikko ja 1456€/vuosi.

        mitä muuta tekisit 1456 eurolla kuin savuttaisit ilmaan?

        sama laskelma viinalle on jokaisen tehtävissä.

        itse sitä valitsee ja päätökset tekee. joku raissaa ulkomaille kerran/kaksi vuodessa toinen vetää sätkää päivittäin ja ehkä ryyppääkin vielä lisäksi (kolmannen ulkomaan reissun tai ne matkakassarahat) ja kolmas vetää pelkkää viinaa ei reissaa eikä tupakoi.

        Tupakanpolttoa ei kyllä puolla mikään. Viinaryyppy tai pari päivässä katsotaan kyllä ihan terveelliseksikin. Mutta kun siihen tupakkaan on jäänyt koukkuun niin vaikea siitä on irtautua.. Ehkä ei niinkään nikotiiniriippuvuuden vuoksi, vaan tapatottumusten vuoksi. Esim. klo 15:30 ruoan jälkeen on päästävä imemään punaista älämmää. :)


      • SÄTKÄNUKET
        boy86 kirjoitti:

        Jos et syö, kuolet nälkään!
        Jos poltat, kuolet keuhkosyöpään!
        Että, mieti vähän mihin vertaat!

        Pikkuisen eri asia. SYÖT TAI POLTAT KUOLET KUMMINKIN, MUTTA OLISI SE KIVA KUN NUO TUPAKOITSIJAT SAISIVAT KALLOONSA MAHTUMAAN , ETTÄ MEITÄ ON MUITAKIN, TOSIN JÄRKEVÄMMÄLLÄ TAVALLA ELÄVIÄ. JO YKSIN SE MITEN PALJON TUPAKOITSIJAT ROSKAAVAT YMPÄRISTÖ-ÄÄN HEITTELEMÄLLÄ TYHJÄT ASKIT , NATSAT JA PUOLIKSI POLTETUT SAVUKKEET JÄLKELÄISTENSÄ SILMIIN PIHALLE JA MILLOIN MIHINKIN. SEN SEURAUKSENA NUORISO NÄHTYÄÄN ETTÄ TÄMÄ ON "luvallista"TE-KEVÄT PERÄSTÄ JA PIKARUOKA-ASKIT, JÄÄTELÖTÖTTERÖPAPERIT JA KARAMELLIRASIAT SEURAAVAT PERÄSTÄ. SITTEN KUN EI OLE TAR-PEEKSI ROSKIKSIA EI MALTETA VIEDÄ JÄTTEITÄ SEURAAVAAN MAHDOL-LISEEN VAAN HEITELLÄÄN SAADUN MALLIN MUKAAN LUONTOON MIN-NEKKÄ NE EIVÄT KUULU. MITENKÄS SITTEN PARVEKETUPAKOINTI. SE HÄIRITSEE ENNENMUUTA HENKILÖITÄ JOTKA EIVÄT PÄÄSE OMALLE PARVEKKEELLEEN JO HAJUHAITAN VUOKSI VAAN SAATTAVAT ASTMAA SAIRASTANEENA JOUTUA LUOPUMAAN KOKO PARVEKKEESTAAN , KOSKA ALAPUOLELTA TULEVAT SAVUT OVAT 100 PROSENTTISEN VAR-MASTI HAITAKSI HEIDÄN TERVEYDELLEEN, MUTTA MITÄ NÄMÄ "PUTKI-AIVOISET YMMÄRTÄVÄT ASIASTA , EI YHTÄÄN MITÄÄN." SAISIVAT HAKE-A ITSELLEEN ASUINTALON JOSSA KAIKKI POLTTAVAT NIIN PÄÄSISIVÄT HENGESTÄÄN PUOLTA NOPEAMMIN, POIS TERVEJÄRKISTEN NURKISTA.


      • buambuam
        sinulle kirjoitti:

        no mut hei jos juot alkoholii eiks ois vähä sama ku joisit rahaa, jos ostat paljon ruokaa eiks oo vähä sama ku söisit rahaa, hei ei elämä oo niin läpinäkyvää

        no mut hei syöminen on ny kuiteki vähä tärkeempää ja terveellisempää ku polttamine (:


      • Tupakoimatonnnnnnnn
        sinulle kirjoitti:

        no mut hei jos juot alkoholii eiks ois vähä sama ku joisit rahaa, jos ostat paljon ruokaa eiks oo vähä sama ku söisit rahaa, hei ei elämä oo niin läpinäkyvää

        Katoppa kuule ku polttaminen ei oo pakollista, mutta kyllä mä luulisiin että sun pitää syödä elääkses?


      • noasd
        sinulle kirjoitti:

        no mut hei jos juot alkoholii eiks ois vähä sama ku joisit rahaa, jos ostat paljon ruokaa eiks oo vähä sama ku söisit rahaa, hei ei elämä oo niin läpinäkyvää

        no mutta mitä hyödyt tupakasta. ei siitä oookku vaa haittaa... ruuasta hyödyt :DDD


      • voivittu :D
        Moonlight kirjoitti:

        Kukaan täys jarkinen ei sano et kun ostaa ruokaa niin tavallaan söisi rahaa... Juominen ja polttaminen vai pilaa elämän.. Kun on täysi-ikäinen voi juoda silloin tällöin, mutta siltikään ei ole pakko juoda..OTTAKAAN NYT HYVÄNEN AIKA JÄRKI KÄTEEN!! Miettikää miten pahasti voitte pilata elämänne vain (aluksi) hauskan pidolla.. En sano että itsekkään olen enkeli.. Joksu maistelen ja tulen humalaan.. Mutta sekin on niin harvoin.. Ja jos juon niin yleensä vanhempien luvalla..

        Nii sää varmaa tuut jo kännii pelkä kaljapullon korkin nuolasusta :DD oo jokase oma asia polttaako ja juoko ei kenenkää tarvii puuttuu siihe:D


      • Läskitappaa?
        Moonlight kirjoitti:

        Kukaan täys jarkinen ei sano et kun ostaa ruokaa niin tavallaan söisi rahaa... Juominen ja polttaminen vai pilaa elämän.. Kun on täysi-ikäinen voi juoda silloin tällöin, mutta siltikään ei ole pakko juoda..OTTAKAAN NYT HYVÄNEN AIKA JÄRKI KÄTEEN!! Miettikää miten pahasti voitte pilata elämänne vain (aluksi) hauskan pidolla.. En sano että itsekkään olen enkeli.. Joksu maistelen ja tulen humalaan.. Mutta sekin on niin harvoin.. Ja jos juon niin yleensä vanhempien luvalla..

        Jos syö itsensä sairaaloisen ylipainoiseksi, eikö silläkin voi tuhota itsensä - syömällä?


      • Savuava tappaa
        sinulle kirjoitti:

        no mut hei jos juot alkoholii eiks ois vähä sama ku joisit rahaa, jos ostat paljon ruokaa eiks oo vähä sama ku söisit rahaa, hei ei elämä oo niin läpinäkyvää

        Ruoan ostaminen on VÄLTTÄMÄTÖNTÄ, toisin kuin tupakoiminen.


      • oiunhjounho
        arvo kirjoitti:

        tupakka aski n. 4€/aski menee pahimmillaan vajaassa päivässä. tekee 28€/viikko ja 1456€/vuosi.

        mitä muuta tekisit 1456 eurolla kuin savuttaisit ilmaan?

        sama laskelma viinalle on jokaisen tehtävissä.

        itse sitä valitsee ja päätökset tekee. joku raissaa ulkomaille kerran/kaksi vuodessa toinen vetää sätkää päivittäin ja ehkä ryyppääkin vielä lisäksi (kolmannen ulkomaan reissun tai ne matkakassarahat) ja kolmas vetää pelkkää viinaa ei reissaa eikä tupakoi.

        jos ei polta niin kyllä ne samat summat menee suunnilleen et turha koittaa harva säästää sen 4e pv


      • gr66
        arvo kirjoitti:

        tupakka aski n. 4€/aski menee pahimmillaan vajaassa päivässä. tekee 28€/viikko ja 1456€/vuosi.

        mitä muuta tekisit 1456 eurolla kuin savuttaisit ilmaan?

        sama laskelma viinalle on jokaisen tehtävissä.

        itse sitä valitsee ja päätökset tekee. joku raissaa ulkomaille kerran/kaksi vuodessa toinen vetää sätkää päivittäin ja ehkä ryyppääkin vielä lisäksi (kolmannen ulkomaan reissun tai ne matkakassarahat) ja kolmas vetää pelkkää viinaa ei reissaa eikä tupakoi.

        Kyllä sillä summalla asuntoa lyhentäis vähä nopiampaa!!


    • Aerial

      Sitähän se just on, mutta siitä tulee tapa..ei itä itekkään tiedä miks polttaa ku siihen vaan jää koukkuun. Ja sitä on vaikee lopettaa jos on pitkään polttanu.

    • ---

      vittu rahaako sinä henkeen vedät?

      • Shadow

        Tupakka askin jos poltaa kerran päivässä niin sitä vaarallisempi riski on saada syöpä. ja kuka haluu syövän? en minä ainaskaan vaikka saatankin polttaa päivässä yhden tupakan, mutta en polta edes joka päivä harvoin. Keuhkot likaantuu tupakanpolttamisesta ja silloin ne eivät ole enää terveet. Merkittävin nuorten tupakoinnin aloittamiseen vaikuttava tekijä on ystävien tupakointi. Uuden tutkimuksen mukaan tupakointi näyttää lisäävän selvästi muiden suusairauksien ohella myös suun alueen kiputiloja sekä kipuun liittyviä oheisongelmia, kuten unihäiriöitä ja päivittäisten toimintojen huononemista. Riski vähenee selvästi tupakoinnin lopettamisella.


      • jape

        No eipähän ainakaan syöpää tule...


      • tietävinenmies
        Shadow kirjoitti:

        Tupakka askin jos poltaa kerran päivässä niin sitä vaarallisempi riski on saada syöpä. ja kuka haluu syövän? en minä ainaskaan vaikka saatankin polttaa päivässä yhden tupakan, mutta en polta edes joka päivä harvoin. Keuhkot likaantuu tupakanpolttamisesta ja silloin ne eivät ole enää terveet. Merkittävin nuorten tupakoinnin aloittamiseen vaikuttava tekijä on ystävien tupakointi. Uuden tutkimuksen mukaan tupakointi näyttää lisäävän selvästi muiden suusairauksien ohella myös suun alueen kiputiloja sekä kipuun liittyviä oheisongelmia, kuten unihäiriöitä ja päivittäisten toimintojen huononemista. Riski vähenee selvästi tupakoinnin lopettamisella.

        Tupakointi ehkäisee mm. Alzhaimerin tautia ja nivelkorjausleikkauksen tarvetta. Mieluummin otan syövän kuin Alzhaimerin :)


      • tietääoikeasti
        tietävinenmies kirjoitti:

        Tupakointi ehkäisee mm. Alzhaimerin tautia ja nivelkorjausleikkauksen tarvetta. Mieluummin otan syövän kuin Alzhaimerin :)

        hyvä tietävinenmies, tupakointi ei todellakaan estä Alzhaimerin tautia vaan päinvastoin.

        kts. esim. http://alzheimerinfo.fi/alzheimerin-tauti/taudin_syyt


      • Hirmuinen Rölli
        tietävinenmies kirjoitti:

        Tupakointi ehkäisee mm. Alzhaimerin tautia ja nivelkorjausleikkauksen tarvetta. Mieluummin otan syövän kuin Alzhaimerin :)

        Valitse näistä: keuhkoahtauma vai alzhaimer.


    • rökning kan döda rökare

      eikö makeisten syöminen ole kuin söisi rahaa? eihän niistä nälkä lähde. ylipainoisuus on heti seuraavaksi suurin kuolinsyy heti tupakan jälkeen, näin ainakin amerikoissa, mutta maahan sekin on. niin... =)

      • 1357

        Itseasiassa suurimmassa osassa länsimaista ylipainon
        aiheuttamat sairaudet ovat yleisin kuolinsyy eikä tupakka. Vähän aiheesta poiketen. :)


      • .
        1357 kirjoitti:

        Itseasiassa suurimmassa osassa länsimaista ylipainon
        aiheuttamat sairaudet ovat yleisin kuolinsyy eikä tupakka. Vähän aiheesta poiketen. :)

        Onhan tuo ylipaino juttukin totta että sen aiheuttamiin sairauksiin kuolee todella useat mutta miettikääpä voiko niitä keuhkoja laihduttamalla parantaa? :)


      • Paskaasaatana
        . kirjoitti:

        Onhan tuo ylipaino juttukin totta että sen aiheuttamiin sairauksiin kuolee todella useat mutta miettikääpä voiko niitä keuhkoja laihduttamalla parantaa? :)

        Saatanan tyhmä kommentti... Ylipainoa parannetaan ruuan vähentämisellä ja keuhkoja tupakan vähentämisellä/lopettamisella


    • meitsi

      Miehet tykkää tytöistä jotka ei polta. Se on hienoa kun pitää oman päänsä eikä heikkoudessaan matki kavereitaan. Sitä paitsi röökaajista tulee ryppyisiä nuorempana.. eikä sit ees o varaa botoxiin kun rahat on mennyt tupakointihin.

      • joo-o-o

        Totta. Kyl, jos mä hyvän näkösen muijan nään kaupungilla ja sit se pistääki röökin suuhun, ni kyl pisteet "hieman" laskee.


    • *piru*

      eipä siinä polttamisessa oo oikeestaan mitään järkee... ite poltan ja oon jääny koukkuun... voisin lopettaa viikoksi mut en sen pitemmäksi aikaa... mulla ei oo motivaatiota lopettaa... kiitos mun oudon ajatusmaailman... jos mun on tarkotus saaha syöpä niin mä saan sen vaikka en ois ikinä tupakkia nähnykkään... tai jos mun on tarkotus kuolla auton alle niin se auto tulee vaikka seinästä läpi jos en satu oleen liikenteessä... niin et tohon se mun lopettaminen tyssää... aina...

    • moonlight shadow

      Nelos luokkalaisetkin aloittaa polttamisen.

      ne luulee vaan, että ne on suosituimpia ja saa kavereita haisemalla pahalta?
      ja ylä asteella melkein yli puolet polttaa tai on edes kerran kokeillut miettikää vähä mitä teette:å
      t:

      • anda

        Ihan totta... Säälittäviähän ne on jotka ihan vapaaehtoisesti kaivaa omaa hautaansa ja vielä maksaakin siitä kauheen hinnan! Tiiän (ikävä kyllä) yhen TOKALUOKKALAISEN joka polttaa... :( Kuolee varmaan tota menoo alta 40-vuotiaana.

        Sit on niitä nuoria, n. 15-vuotiaita, jotka vetää askin päivässä, ja valittaa sit vielä kun ne oo rahaa mopoon! Ihan törkeen tyhmiä!! xD
        Ja onhan se aikas fakta että niille nauretaan, jotka seiskalle tulee polttaan.


      • jukkis_
        anda kirjoitti:

        Ihan totta... Säälittäviähän ne on jotka ihan vapaaehtoisesti kaivaa omaa hautaansa ja vielä maksaakin siitä kauheen hinnan! Tiiän (ikävä kyllä) yhen TOKALUOKKALAISEN joka polttaa... :( Kuolee varmaan tota menoo alta 40-vuotiaana.

        Sit on niitä nuoria, n. 15-vuotiaita, jotka vetää askin päivässä, ja valittaa sit vielä kun ne oo rahaa mopoon! Ihan törkeen tyhmiä!! xD
        Ja onhan se aikas fakta että niille nauretaan, jotka seiskalle tulee polttaan.

        mitähän se teille kuuluu, ketkä polttaa ja ketkä ei, pitäkää huoli omista asioista, eiköhän teillä oo tärkeempääki ajateltavaan ku toisten tupakointi/juominen! kerran eletään ja se eletään täysillä!!!


      • Eräs trotskilainen
        jukkis_ kirjoitti:

        mitähän se teille kuuluu, ketkä polttaa ja ketkä ei, pitäkää huoli omista asioista, eiköhän teillä oo tärkeempääki ajateltavaan ku toisten tupakointi/juominen! kerran eletään ja se eletään täysillä!!!

        Passiivinen tupakointi on ihan yhtä vaarallista, joten ei se enää ole pelkästään sinun asiasi, ellet sitten asu jossain korvessa poissa ihmisten ilmoilta.
        On erittäin mukavaa seistä kaatosateessa kun joku valopää röökaa bussikatoksen alla.

        "kerran eletään ja se eletään täysillä!!!" Onko kiva kuolla maksakirroosiin/syöpään/keuhkoahtaumaan? Tai ajaa päin seinää kännissä ja delata siihen?

        Noin puolet tupakoitsijoista saa keuhkoahtauman.


      • Paskaasaatana
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Passiivinen tupakointi on ihan yhtä vaarallista, joten ei se enää ole pelkästään sinun asiasi, ellet sitten asu jossain korvessa poissa ihmisten ilmoilta.
        On erittäin mukavaa seistä kaatosateessa kun joku valopää röökaa bussikatoksen alla.

        "kerran eletään ja se eletään täysillä!!!" Onko kiva kuolla maksakirroosiin/syöpään/keuhkoahtaumaan? Tai ajaa päin seinää kännissä ja delata siihen?

        Noin puolet tupakoitsijoista saa keuhkoahtauman.

        Ja 100% tupakan polttajista kuolee


    • Laura0018

      Samaa olen itsekin ajatellut.
      Olen polttanut n. 3 vuotta.
      Pystyisin lopettamaan ihan koska vaan, mutta en halua!
      Mietin koulupäiviä, niitä välitunteja joilla pääsen ulos tupakille.
      Mitä tekisin ilman niitä?
      Mitä tekisin ruuan jälkeen, kun en pääsisi tutuille ruokasavuille?

      Ym, ym.

      Kamalaa, mutta totta.. :>

    • minä

      nössöt polttaa muistakaa se!!!!

    • joo

      Onhan se vähän kuin rahaa polttaisi... Itse olen 18wee ja polttanut 6vuotta!!! aika vaikeeta ehkä uskoo mut se on totta.
      Tupakin lopettamista olen yrittänyt, mut se ei vaan onnistu. Mutsu ja faija ei enään jaksa paasta mulle sen haitoista... Ne vaan sanoo et rahaa mene hukkaan(mikä on totta)ja terveys heikkenee(also true). Mut tää on mun valinta... Kyllä voidaan kehotta et lopeta polttaminen, mutta ei voi toista pakottamaa lopettaa. Se lopettaminen pitää lähteä itsestään, eikä siitä et jotkut muut sanoo... OMA PÄÄTÖS!!!!

      Sen verran vielä et ei olisi koskaan pitänyt maistaa tupakkaa.... Se ehkä kaduttaa enemmän kuin mikään muu!!!!!!!!

      • savut ilmaan

        Ite aloitin röökin polton 8v ja nyt oon 30v.Näköjään huomaa mistä puute nimittäin röökit loppu,eli tupakkaa on käytävä kaupasta.Sit nää ikuiset tupakan lopettajat hyvä teille,mut mulle on ihan sama kuolenko muutaman vuoden aikasemmin kun röökiä poltan ja elän muutaman vuoden pitempään.ps:kerranhan vaan täällä elettään


      • rahat JA elämä kiitz
        savut ilmaan kirjoitti:

        Ite aloitin röökin polton 8v ja nyt oon 30v.Näköjään huomaa mistä puute nimittäin röökit loppu,eli tupakkaa on käytävä kaupasta.Sit nää ikuiset tupakan lopettajat hyvä teille,mut mulle on ihan sama kuolenko muutaman vuoden aikasemmin kun röökiä poltan ja elän muutaman vuoden pitempään.ps:kerranhan vaan täällä elettään

        "ps:kerranhan vaan täällä elettään"


        Nii-in just sen takia sitä ei kannatais polttaa herranjumala XD Ja muka että PARI VUOTTA? Kuules, jos polttaa joka päivä se pari vuotta onki 10 vuotta mikä on kyllä paljon tarkempi luku tuohon. Ja plussana jos kuolet syöpään hyvin nuorena. Noh, eihän se mun ongelma oo >,,,


      • Paskaasaatana
        rahat JA elämä kiitz kirjoitti:

        "ps:kerranhan vaan täällä elettään"


        Nii-in just sen takia sitä ei kannatais polttaa herranjumala XD Ja muka että PARI VUOTTA? Kuules, jos polttaa joka päivä se pari vuotta onki 10 vuotta mikä on kyllä paljon tarkempi luku tuohon. Ja plussana jos kuolet syöpään hyvin nuorena. Noh, eihän se mun ongelma oo >,,,

        vittu että ihmiset on tyhmiä.... Ei voi sanoa että tupakoitsia kuolee 2 tai 10vuotta aikaisemmin.... Se on ihan tuurista kiinni milloin kukakin kuolee ja mihin, tupakoitsija voi elää sinua pidempään vaikka eläisit terveellisesti voit silti saada syövän tai jonku muun monista tappavista sairauksista. Vaikka poltat tupakkaa on epätodennäköistä että saat keuhkosyövän tai minkään muunkaan taudin, tupakointi tekee siitä vähän todennäköisempää mutta silti epätonneköistä.


    • Herman Von Wolf

      Niin no siinä on omat hyvät ja huonot puolet.. Itellä ainaki ihan tottumuksesta jääny päälle ko joskus alko vituttaa ja polttelin jonku verran ja nykyää tulee poltettua ihan vaan sen takia, että saa semmosen oman rauhallisen tuokion =) Ja meneepä se raha muutenki johonki nii samapa se rahaa se vaan on ko toiset polttaa nii toiset ostaa pokemon kortteja tai muuta mukavaa >_>

    • PekuPEE

      Olen 17w ja ymmärrän hyvin jos monet nuoret haluaa esimerkiksi juoda viikonloppuisin kun siitnä tavoitellaan vain hyvää fiilistä mutta mitä järkeä on tupakoinnissa? Eihän siitä saa kun riippuvuuttaa ja altistumista kymmenille syöville ja sairauksille. Maksaa 4 egee aski! Mitä järkee hemmetti sentään. Täs asiasa en oo koskaan oppinu ymmärtämään oman ikäisiäni.

      • klf_______g

        pitäkää huoli omista asioistanne


      • fee-

        aineki sinä


    • ....

      Siis jos polttaa askin päivässä.

      Sillä rahallahan pääsis jo aika kauas hevon kuuseen?

      Tai vaikka kaks tai kolme etelänmatkaa vuodessa?

      Macintosh tietsikka?

      Skootteri?

      Söis ittensä mäkkärissä läskiks?

      • heeeaaASAas

        Kyllä ihan melkein joka teinillä on nykyään "mäkki" ku se on niin trendigäzzzz!111 Eikä tajua kyseisen koneen tarkoituksesta mitään! Ja möskin RÖÖKII!!!11 ku iskä maksaa ja viel mäkkärii joka päivä!11! Ja meinAs UnOhtuu Tietenko oma söde skode, josta oon kuullu poitsuwrendiltä ja se on tietenki ens vuojen malli!111!
        Ja sit ulkomail käydään joka puoles vuosi ku Kuzipää vanhemmat maksaa kaiken ja oon epäkiitollinen inisijä!


      • sassew

        se on vaan rahaa!


    • lolleroooo

      se on vaa tapa !

      • passiivipolttaja

        seurausta tupakoinnista. Kun se rakas isä ja äiti vetävät tupakkaa korvat lotkassa, ei lapsi kasva kunnolla ja jää aikuisenakin useimmiten semmoiseksi 155 cm kääväksi. Sitäkö ne vanhemmat halusivat, ei kai, mutta tupakoijille ei ole muut kun ovat himot tärkeitä.
        Vetäkää vielä enemmän, please!


      • ghjklöägg
        passiivipolttaja kirjoitti:

        seurausta tupakoinnista. Kun se rakas isä ja äiti vetävät tupakkaa korvat lotkassa, ei lapsi kasva kunnolla ja jää aikuisenakin useimmiten semmoiseksi 155 cm kääväksi. Sitäkö ne vanhemmat halusivat, ei kai, mutta tupakoijille ei ole muut kun ovat himot tärkeitä.
        Vetäkää vielä enemmän, please!

        Pienet lapset seurausta tupakoinnista..... Anna mun kaikki kestää.

        Olen yksi kuudenhengen sisaruslaumasta. Äitini ja isäni polttivat
        aikoinaan paljon, äiti poltti myös raskaana ollessaan.
        Jokainen lapsi on yli tai liki 170 cm pitkiä, pojat reilustikin.

        Totta kai tupakka vaikuttaa lapseen mutta tuo teksti kuulostaa siltä että jokaisen tupakoitsijan lapsi on kääpiö ja sellaisena pysyy.
        Ajattele ennen kuin kirjoitat.


      • Paskaasaatana
        passiivipolttaja kirjoitti:

        seurausta tupakoinnista. Kun se rakas isä ja äiti vetävät tupakkaa korvat lotkassa, ei lapsi kasva kunnolla ja jää aikuisenakin useimmiten semmoiseksi 155 cm kääväksi. Sitäkö ne vanhemmat halusivat, ei kai, mutta tupakoijille ei ole muut kun ovat himot tärkeitä.
        Vetäkää vielä enemmän, please!

        Faijja polttaa oon silti 1.98 (; vitun kääpä


    • joni--

      ja mitähän järkee sun on elää ku vaan kitiset !

    • ooosojhf

      Tupakointiin menee paljon rahaa, mutta nuorilla se raha menis muuten joko karkkiin tai energiajuomiin, mitkä molemmat lihottaa ja altistaa monelle sairaudelle, tupakointi altistaa yleisesti ottaen vaan keuhkosairauksiin. "Aikuisella" ne rahat menis kaljaan tai muuhun alkoholiin, eikä sekään mitään terveellistä oo, eli on parempi, että rahat menee tupakkaan. Sitä paitsi tupakka rauhottaa mieltä. Eli jos suuttuu tai kilahtaa oikein kunnolla, menee vaan tupakalle ja siinä tuprutellessa miettii asioita, siinä säästyy monelta VV-rikokselta.

    • iiiiiiiiiiiiii

      mitä hyvää on jossain tupakoinnissa? miks pitää polttaa tupakkaa? ennemmin tai myöhemmin keuhkot menee, ja tulee hirvee yskä, ja iho ryppyyntyy ku mummoilla. :D Voihan sitä ''joskus'' vetää tupakan ja sillee, mut ei jokapäivä aski kerrallaan.

    • Sitä

      Nii-in..elämä on.
      Kun olin 6. luokalla niin silloin juuri monet lissut poltti ja viilteli jne koska se oli niin ''coolia'' ......Että mitä järkeä on Varastaa, tuhota, polttaa, viillellä ja sen semmoista että olisi ''cool''? Sitten koulussa piti oikein pitää toppia että kaikki näkee ''siistit'' viiltely jäljet ja piti ilmoittaa koko koululle että menee nyt nurkan taakse röökaamaan. Minun mielestä kaikki tupakanpoltto jne. ei ole yhtään hyvä asia tai siisti asia. Tupakanpoltosta saa ehkä hyvän mielen hetkeksi mutta keho on jo pilalla.

      nyky-nuorista on tullut vain tupakoita polttavia want to be aikuisia. He haluaisivat olla aikuisia joten yrittävät käyttäytyä kuin he mutta ei heidän teoissaan ole mitään aikuismaista..He vain haluavat olla suosittuja ja näyttää olevansa tarpeeksi kypsiä tekemään sitä ja tätä..

    • murtovaras

      En ole koskaan maksanut tupakoistani

    • /b/

      ei dubagga daba waan elämä :DDDDDDDDD

    • Röökihyvää

      Kun polttaa, rahaa menee. Jos syö, menee siinäkin rahaa. Mutta syöminen on pakollista. Jos ei polta siksi, että säästää rahaa, miksei sitten syö halvemmalla ja käytä vähemmän vettä ja sähköä? Siinäkin säästyy rahaa.

    • sillä lailla

      se on ihan sama miten elät tai teet niin jos joku syöpä tai kasvain on tullakseen niin se tulee sitte yks mun sukulaisen kaveri sai kasvaimen ja se ei ollu koskaan tupakkaa polttanut eikä koskaan myös ryypänny eikä myöskään ollut yli painoinen joten se siitä sitte

    • pupsik10

      Tunkekaa tupakan sisälle hiusta ja polttakaa sitä se auttaa lopettamiseen tai toinen vaihto ehto on jos oikeesti haluu lopettaa nii laittakaa se perseesen vähän aikaa ja ruvetkaa polttaa sitä.

    • likeaboss

      mä oon polttanu 5 luokasta asti enkä aio lopettaa ikinä. kaikki kuolee kuitenkin joskus joten ihan sama. mä en välitä paskaakaan mitä muut sanoo tai ajattelee se on mun oma valinta poltanko vai en.

      • tupakoitsija1

        No mutta nythän vasta kovis löyty.
        Sitä ei kiinnosta paskaakaan ! IHAN VITUN SAMA !
        YOLO YOLO SWAG SWAG


    • 100µg

      D-vitamiini suojaa tupakoitsijan keuhkoja

      D-vitamiini ehkäisee tupakoinnin aiheuttamia vaurioita keuhkoissa, osoittaa uusi amerikkalainen väestötutkimus. Sen tekivät Bostonin yliopisto ja Brigham and Women´s Hospital, ja hanketta rahoitti Yhdysvaltain terveysvirasto. Tulos vahvistaa aikaisempia havaintoja D-vitamiinin suojavaikutuksesta keuhkoahtaumataudissa ja puoltaa reilua D-vitamiinilisää eritoten tupakoitsijoille. Viranomaissuositus (7,5 µg/vrk) ei riitä tupakoitsijoille, vaan tarve on todennäköisesti vähintään 100 µg päivässä.

      Keuhkojen toimintakyky heikkenee tavallista enemmän tupakoitsijoilla, joiden veressä on D-vitamiinia alle 50 nanomoolia litrassa (nmol/l). Toisin sanoen, D-vitamiini näyttää ehkäisevän tupakoinnin haittoja keuhkoissa.

      Tähän tutkimukseen osallistui 626 valkoihoista tupakoivaa miestä, jotka kuuluvat vuonna 1963 aloitettuun Veterans Administration Normative Aging Studyyn. Heidän keuhkojensa toimintaa mitattiin ja seurattiin vuodesta 1984 alkaen yli 20 vuotta ja seerumin D-vitamiinin pitoisuus (S-D-25) mitattiin kolmena ajankohtana (artikkelin Taulukko 1). Sama päivittäin poltettu savukkeiden määrä huononsi keuhkojen toimintaa enemmän niillä miehillä, joiden S-D-25 oli alle 50 nmol/l kuin niillä, joilla se oli suurempi. Toisin sanoen: mitä vähemmän seerumissa oli D-vitamiinia sitä enemmän tupakointi heikensi keuhkojen toimintaa. Tässä hankkeessa miehille ei annettu D-vitamiinilisää, mutta osa oli ottanut sitä omatoimisesti.

      “Tuloksemme viittaavat siihen, että D-vitamiini voi vähentää tupakansavun haittavaikutuksia keuhkoissa. D-vitamiinin suojavaikutus voi perustua tulehduksen ja hapetusstressin ehkäisyyn (antioksidanttivaikutukseen)”, sanoo tutkimusta johtanut tohtori Nancy Lange. D-vitamiini saattaa ehkäistä myös ilmansaasteiden haittoja, arvelee Lange.


      Tutkimus on tärkeä erityisesti suomalaisten tupakoitsijoiden kannalta, sillä suomalaisten S-D-25 on keskimäärin vain noin 45 nmol/l. Suomalaiset viranomaiset väittävät, että 50 nmol/l riittää kaikille, vaikka nykyinen viitearvo on 75–150 ja ihanne 125–150 nmol/l. Tässä selostamani uusi tutkimus osoittaa, ettei 50 nmol/l riitä tupakoitsijoille. Nykyinen D-vitamiinin viranomaissuositus 7,5 µg päivässä on tupakoiville aivan liian pieni. Heidän päivittäin D-vitamiinin tarpeensa on todennäköisesti vähintään 100 mikrogrammaa (µg) D-vitamiinia päivässä.
      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2365

    • kkkkkkkkkknfgksndgkl

      tupakka on pahaa

    • Älä edes maista!!

      mulle tulee tosi huono itsetunto ku käyn polttamassa ku mun isä ei ois ikinä halunnu että sen lapset alkaa polttaan ku oon vasta 14v... ja se tuntuu tosi pahalta polttaa.. mutt saan harvoin vaaan tupakkaa omaksi ku ei oo oikeen ketää hakuria.. ja sillee.. et oikeesti ennemmin juotte ku poltatte älkää ikinä alkako polttaan!! mäki lopetin viikko sitte ja enkä ees oo ikinä jääny sillain koukkuun ! koska en osannu ees ensimmäisillä kerroilla vetää henkeen ja sit ku kuulin mun serkulta että sen kaveri poltti monia vuosia vaan poskareita nii se sai sormen poskesta läpi ku se oli nii ohutta jo se iho ja kaikki kalvot menny ku poskareita veti... nii osasin sit alkaa vetää henkeen ja voin kuvitella mun keuhkot sitte vuosien päästä jos jatkan tätä rataa ja sit ne keuhkot on lopullisesti pilalle ! en mä haluuu olla tälläne... ja en oo ees vuottakaa polttanu ehkä vaa 2kuukautta :D:D ?? joten älkää alottako polttaan ja lopettakaa se polttaminen !!! :)

    • the-n1k0

      miten saan isäni lopettamaan tupakoinnin ennen ku se kuolee

    • 18.v mikael

      Voi vittu.
      Ei tupakkaan noin vain kuole.
      Se vähentää elinikää.

      Mä poltin 2 vuotta ihan reippaasti ja sitten se yks päivä ku tuli hermostuessa vedettyä aika lailla niin sain jonkun ihme myrkytys tilan ja siinä sitten päivän yrjöskelin ja sitten jotenkin se tupakka ei enää kiinnostanu.

      Ja toi raha vertaus niin se tunne ku rööki taas nousee hattuun ja tuntee sen niin dillon huomaa että miks siitä maksaa.

      Sama alkoholissa.
      Ei sitä juoda siksi kun se maksaa tai on jano jaan se tunne kun on hiprakassa on sen rahan värti.

      Ja kun nää pikku lapset osallistyy tähän keskusteluun niin ne ei ymmärrä sitä kun ei niistä kerrota lapsille kun ne pahat puolet.
      Ja odottakaas kun tulee teini angsti.

      MUTTA tupakka ja viina ei ole hyväksi mutta kaikkea pitää kerran kokeilla.

      • entupakkiiikinähyi

        Ei "pidä" jos ei haluu;o


      • the-n1k0

        niin mutta se polttaa paljon, ja se on polttanut jo vuosia, joten kohta hukka perii. ja uskon että se kuolee keuhkoahtaumaan tai mikä se nyt on....


    • ganjamieskarhunen

      mitä järkee syödä eikseoo vähä ku rahaa söis? ite en kyllä polta tupakkaa mutta jos joku polttaa niin miksei jos se tuntuu hyvältä eikä haittaa että elää vähä lyhempää ku muut...

    • snus-poika

      röökit pois ja nuuskaa huuleen ni hyvä tulee!

    • Kaaos--

      Syöt= kuolet
      Juot=kuolet
      Poltat=kuolet
      Kävelet=kuolet
      Nukut=kuolet
      Hengität= kuolet
      jne.

      Se on ihan sama mitä teet, kuolet kumminkin. Toiset nopeammin, toiset hitaammin.
      Minä tulen varmaankin kuolemaan keuhkosyöpääni, mutta mitä sitten?
      Rakastan tupakkaa. Niin pahalta kuin se kuulostaakin. Siltikään en suosittele kenellekään aloittamista, se tuo monia ongelmia mukanaan.
      Olen minäkin kironnut aloittamistani. Koittanut lopettaa.
      Itkenyt rahojeni perään. Yskinyt keuhkojani ulos.
      Mutta aina uudestaan ja uudestaan asettamaan tupakan huulilleni ja
      sytyttämään.
      Nauttien jokaisesta hetkestä joka vähentää elinikääni.

      ..vähentää elinikääni.
      Mikä tarve ihmisellä on elää pitkään? Pitäisikö minun alkaa lenkkeillä hullun lailla, syödä terveellisesti ja lopettaa tupakointi jotta saisin pitkän elämän?
      Pitkän elämän, jota vihaisin.
      Onko fiksumpaa elää lyhyempi elämä, johon on tyytyväinen vai
      pitkä elämä jossa elämäntavat ovat niitä, joita vihaat?

    • paaaaaaaaaskq222221

      no en tiiä kun en oo kokeillu ainakaan vielä... ja eiks toi "eik se oo vähän kun rahaa polttais?" niin samoin voi ajatella että eikös karkin syöminen ja energiajuomien ja limujen juominen oo rahan syömistä/juomista? Ootko koskaan ajatellu?

    • Notta saatana

      Tupakoinnissa ei ole mitään hienoa. Ei mitään. Jotkut (vähemmistö) saattavat pitää sitä coolina, mutta ei se ole.
      En väitä että se olisi säälittävää tai naurettavaa tai nössöä. Tai oikeastaan, on se silloin, jos se tehdään vain esityksen ja egon nostatuksen vuoksi. Mutta se kenen silmissä se egoa nostattaa, on eri asia. Tuskin kenenkään hirveän järkevän mielestä se on coolia.
      Lähinnä tupakointi on mielestäni harmillista ja epätoivottavaa. Se vain pilaa terveyden ja on kallista, ainakin Suomessa.
      Itsekkin tupakoin. Mutta en näyttämisen halusta, vaan koska ikävä kyllä olen riippuvainen. Aluksi se oli, niin tyhmältä kuin se kuulostaa, ajan vietettä ja sosiaalinen juttu. Liikun pienissä piireissä ja näihin piireihin kuuluvat kaveritkin polttaa, niin siitä synty sellainen standardi, että koulun alussa aamurööki, välkillä ravattiin röökipaikalle jauhaan paskaa ja polttamaan, aina kun koulun jälkeen hengattiin jossain syrjäsellä kulmalla, piti pistää tupakiksi kerran kymmenessä minuutissa.
      Nykyään olen koukussa ja poltan välttyäkseni vieroitusoireilta, jotka ovat kammottavia, kerran olin viikonlopun polttamatta, pää meinas haleta.
      Elekää lapset alottako. Oikeasti. Ette hyödy mitään. Kenties saatte väliaikaisen koviksen maineen kouluiässä, mutta siinä vaiheessa kun aletaan tulla täysi-ikäiseksi, sillä ei ole mitään egoa nostattavaa vaikutusta jos polttaa. Ainoa vaikutus on kunnon heikkeneminen ja rahan kuluminen.

    • jäsen

      joo ei siis kannata polttaa menee vaan rahaa ja terveys!!!!
      JOTEN VEDÄ VIINAA JOS SE PERKELEEN POLTTAMINEN ON JOTENKIN VITUN COOL NII MIKSEI SAMAN TIEN VIINA TAI HUUMEET NIITÄKIN SAA IHAN YHTÄ HELPOSTI KUIN TUPAKKAA

    • jaana341

      Eihän tässä mene ku 1800 € / vuosi?
      Pystyn koska tahansa lopettamaan alotin 14 vuotiaana ja nyt oon
      yrittänyt lopettaa nyt 20 vuotta. Onnistuin kerran muutamaksi vuodeksi,
      mutta se on tässä kokeile rohkeasti menee rahat ja terveys,
      mutta näytät tosi coolilta kunnes 30 vuotiaana ymmärrät ,
      että näytät teiniltä, mutta sitten on jo liian myöhäsitä.

    • ddd

      sama mulla

    • penskaröökäri

      Ei mitään järkeä ja maistuu paskalta... mutta joskus pöllin faijalta

    • Lapsi12v

      Mun äiti ja isä polttaa tupakkaa. Mitä mää teen kun en uskalla sanoa niille siitä

    • htyrtyu

      Tupakasta ei tarvi maksaa, ainakaan jos polttaa tököjä. Ne on ihan yhtä maukkaita kuin kokonaisetkin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe