Onko EKG-laite huijausta.

Sydänvikaako?

Minulla oli rytmihäiriöitä hieman ja menin lääkäriin. Mittasivat jonkun EKG-sähkökäyrän ja sanoivat, että minun pitäisi tulla tarkempiin tutkimuksiin, koska sydämessäni on pahoja vikoja.
Olen ollut ihan terve mies tähän asti. Toki ikää on 50 ja risat, muttei koskaan ennen mitään värinöitä eikä häiriöitä. nyt sitten ensi kertaa tuntui jotain värinää sydämessä ja menin lääkäriin ja sain tuomion, että jatkotutkimuksiin.

Tuntuu huijaukselta tuollainen joku sähkömittaus.

33

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skeptikko

Kyllä tämä on eräs versio klassisesta huijaustuotteesta. Ytimessä on yleismittari, jollaisen saa Motonetistä tai Biltemasta muutamalla eurolla. Sillä voi mitata ihon sähkönjohtokykyä eli lähinnä sitä kuinka hikinen iho on. 1950-luvulla keksittiin, että kun mittarin laitta aiholle ja sitten viisari värähtää, niin sähköä tajuamattomille maallikoille voi helposti valehdella, että kone kertoo jotain terveydestä. Nykyään ihmiset tuntevat jo sähkön alkeita, niin mittari on pakko kytkeä tietokoneeseen, joka sitten mystisesti kertoo saman asian.

Huiputukseen yritetään saada uhreiksi mahdollisimman herkkäuskoisia ja vedätettävissä olevia kuluttajia, joten nykyään tarinaan liitetään usein meridiaaneja, kiinalaista viisautta, chienergioita tai mikä nyt tuntuu uppoavan pokaan tehokkaimmin. Ideana on joka kerta, että mittailija konetta räpläillessään kyselee vointiasi ja näkee sitten oireet, jotka olet juuri itse kertonut, hän voi myös arvailla listan yleisimmistä vaivoista ja tarjoaa sinulle vaikka kilpirauhasta tai epämääräisesti sisäelimissä jotain, jos ei sinulta saa urkittua mitään ulos. Koskaan et tietenekään selviä puhtailla papereilla vaan sinulle kaupataan tulosten perusteella lisähoitoja, ihmetuotteita, uusintatestausta tai mitä sattuu olemaan myynnissä.

• ouyfyitdfi8dr86

Etkö sinä salkkarinvajakki tajua, että saatat vaarantaa kysyjän terveyden pelleilylläsi. Vertaat parodiassasi sydänfilmiä puoskareiden humbuukilaitteisiin. Entä jos kysyjä ottaa sinut tosissaan ja kuolla kupsahtaa hoitamattoman sydän sairauden takia? Eikö teillä vaihtoehtoilijoilla ole järjen hiventä päässänne?

• 6453278297
        ouyfyitdfi8dr86 kirjoitti:

Etkö sinä salkkarinvajakki tajua, että saatat vaarantaa kysyjän terveyden pelleilylläsi. Vertaat parodiassasi sydänfilmiä puoskareiden humbuukilaitteisiin. Entä jos kysyjä ottaa sinut tosissaan ja kuolla kupsahtaa hoitamattoman sydän sairauden takia? Eikö teillä vaihtoehtoilijoilla ole järjen hiventä päässänne?

Se on palstan hullun skeposen parodia:
        "Virtuaali-Viivi20.3.2014 17:32 2
        Heippa kaikille palstalaisille!
        Olen skeposen luoma hahmo palstalla eli Virtuaali-Viivi!
        Haluan nyt esitellä itseni palstalaisille, koska palstan skeponen toivoi sitä.

Olen Virtuaali-Viivi, keski-ikäinen kansakoulun käynyt ja rippikoulinkin kunnialla suorittanut.
        Harrastuksena minulla on puutarhan hoito. Kasvatan narsisteja puutarhassani, oikeastaan en paljon muuta ehdi tekemäänkään kuin hoitamaan tuota narsisti puutarhaani. Se vie kaiken aikani, mutta se on niin palkitsevaa, kun kauniit narsistit sitten kukkivat. Tämän vuoksi ei minulla juurikaan ole muita ystäviä, kuin skeposet.

Tällä palstalla on niin kivaa ja hauskaa jutella skeposten kanssa, kun minulla ei ole muita ystäviä ja asun yksin. Tämä palsta ja skepo-ystäväni tällä palstalla ovat aivan elämän edellytys minulle. Valvon paljon ja varsinkin aamuöisin palstalla on oikein hauskaa ja paljon hauskoja skeposia, joiden kanssa on kiva vaihtaa ajatuksia.

Niin töissä olen iltaisin siivoojana. Se on vähän yksinäistä ja yksinkertaista työtä, mutta jotainhan sitä on tehtävä elääkseen ja tuo koulutodistus oli niin huono, etten päässyt muualle, kuin siivooja kurssille, mutta se kesti oikein kaksi kuukautta ja sain sieltä hyvän todistuksen.Olen hyvin ylpeä siitä!

Valitettavasti olen sairastellut paljon ja työkavereitahan ei tässä työssä juuri ole.
        muut siivoojat ovat vähän valitelleet sairastamisistani, minusta se on melkein kiusaamista.

Voitteko kuvitella mitä kaikkia tauteja minulla on! No luettelen ne, koska ette varmaan arvaa, siis tautini: fibromyalgia, homesyndrooma, hypotyreoosi, ja sähköallergiaakin epäillään, mutta silti käyn sisukkaasti töissä.

No leikattiin multa poskiontelot ja polvikin ja sitten lähti mies lätkimään eli erosimme. Hän ei kuulemma voinut asua sairaan naisen kanssa.

No töissäkin on nyt saneerattu ja olen pakkolomalla, en tiedä, mitä seuraa!?
        Poikakin meni sitten toiselle paikkakunnalle ammattikouluun ja muutti myös sinne asumaan, joten onneksi on tämä netti, kun ei ole kavereita.

Olen yrittänyt päästä eläkkeelle, kun olen niin huonokuntoinen, mutta en ymmärrä mikseivät lääkärit kirjoita minulle eläkepapereita. moni parempikuntoinen on päässyt ennenaikaiselle eläkkeelle, mm. sydänystäväni skepo.

Olen nyt hurahtanut vaihtoehtohoitoihin, kun en saanut eläkepapereita ja monenlaista hoitoo ja pilleria olen syönyt, mutta en ole parantunut ainakaan vielä.

Nyt on niin kauheen kivaa, kun on tää hoitopalsta, missä voi keskustella erityisesti mukavien skeposten kanssa kaikista hienoista vaihtoehtohoidoista.

Yritän olla palstalla mahdollisimman paljon keskustelemassa erityisesti noiden kukka- eli narsisti-skeposten kanssa.
        Puutarhassani olevat narsistit ovat niin kauniita! Mahtavatko nuo narsisti-skeposet olla yhtä kainiita, sitten, kun joskus pääsen heitä tapaamaan!"

• öihvyoct
        6453278297 kirjoitti:

Se on palstan hullun skeposen parodia:

Olen Virtuaali-Viivi, keski-ikäinen kansakoulun käynyt ja rippikoulinkin kunnialla suorittanut.
        Harrastuksena minulla on puutarhan hoito. Kasvatan narsisteja puutarhassani, oikeastaan en paljon muuta ehdi tekemäänkään kuin hoitamaan tuota narsisti puutarhaani. Se vie kaiken aikani, mutta se on niin palkitsevaa, kun kauniit narsistit sitten kukkivat. Tämän vuoksi ei minulla juurikaan ole muita ystäviä, kuin skeposet.

Tällä palstalla on niin kivaa ja hauskaa jutella skeposten kanssa, kun minulla ei ole muita ystäviä ja asun yksin. Tämä palsta ja skepo-ystäväni tällä palstalla ovat aivan elämän edellytys minulle. Valvon paljon ja varsinkin aamuöisin palstalla on oikein hauskaa ja paljon hauskoja skeposia, joiden kanssa on kiva vaihtaa ajatuksia.

Niin töissä olen iltaisin siivoojana. Se on vähän yksinäistä ja yksinkertaista työtä, mutta jotainhan sitä on tehtävä elääkseen ja tuo koulutodistus oli niin huono, etten päässyt muualle, kuin siivooja kurssille, mutta se kesti oikein kaksi kuukautta ja sain sieltä hyvän todistuksen.Olen hyvin ylpeä siitä!

Valitettavasti olen sairastellut paljon ja työkavereitahan ei tässä työssä juuri ole.
        muut siivoojat ovat vähän valitelleet sairastamisistani, minusta se on melkein kiusaamista.

Voitteko kuvitella mitä kaikkia tauteja minulla on! No luettelen ne, koska ette varmaan arvaa, siis tautini: fibromyalgia, homesyndrooma, hypotyreoosi, ja sähköallergiaakin epäillään, mutta silti käyn sisukkaasti töissä.

No leikattiin multa poskiontelot ja polvikin ja sitten lähti mies lätkimään eli erosimme. Hän ei kuulemma voinut asua sairaan naisen kanssa.

Poikakin meni sitten toiselle paikkakunnalle ammattikouluun ja muutti myös sinne asumaan, joten onneksi on tämä netti, kun ei ole kavereita.

Olen yrittänyt päästä eläkkeelle, kun olen niin huonokuntoinen, mutta en ymmärrä mikseivät lääkärit kirjoita minulle eläkepapereita. moni parempikuntoinen on päässyt ennenaikaiselle eläkkeelle, mm. sydänystäväni skepo.

Olen nyt hurahtanut vaihtoehtohoitoihin, kun en saanut eläkepapereita ja monenlaista hoitoo ja pilleria olen syönyt, mutta en ole parantunut ainakaan vielä.

Nyt on niin kauheen kivaa, kun on tää hoitopalsta, missä voi keskustella erityisesti mukavien skeposten kanssa kaikista hienoista vaihtoehtohoidoista.

Yritän olla palstalla mahdollisimman paljon keskustelemassa erityisesti noiden kukka- eli narsisti-skeposten kanssa.
        Puutarhassani olevat narsistit ovat niin kauniita! Mahtavatko nuo narsisti-skeposet olla yhtä kainiita, sitten, kun joskus pääsen heitä tapaamaan!"

Virtuaali-Viivi pariodia ei vaaranna kenenkään terveyttä, kuten väite EKG:n epäluotettavuudesta saattaa vaarantaa. Onko kykysi käsittää asioita niin heikko, että tuop on ylivoimaista ymmärtää, vai onko katkeruutesi niin suurta, että viis veisaat ihmisten terveydestä, kunhan pääset piikittelemään skepoja.
        On kyse kummasta tahansa, niin ei hyvältä näytä.

• Skepo

Hömelöille tumtuu riittävän, kun lääkäripoppaukko häärää tietokoneiden ja mittareiden kanssa, digitaaliset numerot vilisevät ja printteri sylkee paperia. Ei muuta kuin halleluja ja kukkaro auki!

• Mikä hoito?

Mitä hoitoa skepo on saanut, vai mikä häiriö on tullut, kun lääkärikin on jo poppaukko???

• Skepo tutkii

> Minulla oli rytmihäiriöitä hieman ja menin lääkäriin. Mittasivat jonkun EKG-sähkökäyrän ja sanoivat, että minun pitäisi tulla tarkempiin tutkimuksiin, koska sydämessäni on pahoja vikoja......

Ja skepo tietää tutkimuksensa:

> Huiputukseen yritetään saada uhreiksi mahdollisimman herkkäuskoisia ja vedätettävissä olevia kuluttajia, joten nykyään tarinaan liitetään.....

> ...näkee sitten oireet, jotka olet juuri itse kertonut, hän voi myös arvailla listan yleisimmistä vaivoista ja tarjoaa sinulle vaikka kilpirauhasta tai epämääräisesti sisäelimissä jotain, jos ei sinulta saa urkittua mitään ulos. Koskaan et tietenekään selviä puhtailla papereilla vaan sinulle kaupataan tulosten perusteella lisähoitoja,........

• iuytuiytytu8t8

Tuon kirjoittaja ei varmasti ollut skeptikko. Joku vaihtoehtoilija parodoi skeptikkoa vaarantaen samalla asiaa kysyneen henkilön terveyden pilailullaan.
        Ei siinä turha järki päätä pakota.

Aloittajalle.
        Kyllä EKG kertoo sydämen toiminnasta varsin paljon sellaistakin, joka ei vielä edes tunnu kehon hyvinvoinnissa. Piilevä sydänvika saattaa näkyä kuin myös sydämen laajentuma, joka itselläni on kestävyysurheilutaustan johdosta, mutta joka saattaa olla myös sairaaloinen tila. Jos lääkäri määrää jatkotutkimuksiin, on syytä mennä, jos ei halua leikkiä hengellään.

• hörhöä vaivaa
        iuytuiytytu8t8 kirjoitti:

Tuon kirjoittaja ei varmasti ollut skeptikko. Joku vaihtoehtoilija parodoi skeptikkoa vaarantaen samalla asiaa kysyneen henkilön terveyden pilailullaan.

Aloittajalle.
        Kyllä EKG kertoo sydämen toiminnasta varsin paljon sellaistakin, joka ei vielä edes tunnu kehon hyvinvoinnissa. Piilevä sydänvika saattaa näkyä kuin myös sydämen laajentuma, joka itselläni on kestävyysurheilutaustan johdosta, mutta joka saattaa olla myös sairaaloinen tila. Jos lääkäri määrää jatkotutkimuksiin, on syytä mennä, jos ei halua leikkiä hengellään.

Tässä on näköjään palstaa terrorisoiva mielenterveyskuntoutuja taas kirjoittanut aloituksen ja sitten minuuttia myöhemmin copypastennut perään vastauksen, jonka on napannut MSAS-laitetta koskevasta keskustelusta.

Ilmeisesti hörhö on saanut pahan haavan sieluunsa, kun häntä on onnistuttu höynäyttämään meridiaanimittauksella ja vielä vuodenkin jälkeen asia häiritsee niin, että sen käsittely on mahdotonta.

Hörhön tosi tai kuviteltu sydänongelma on tietysti kiusallinen hänelle itselleen.

• trolliko???
        hörhöä vaivaa kirjoitti:

Tässä on näköjään palstaa terrorisoiva mielenterveyskuntoutuja taas kirjoittanut aloituksen ja sitten minuuttia myöhemmin copypastennut perään vastauksen, jonka on napannut MSAS-laitetta koskevasta keskustelusta.

Ilmeisesti hörhö on saanut pahan haavan sieluunsa, kun häntä on onnistuttu höynäyttämään meridiaanimittauksella ja vielä vuodenkin jälkeen asia häiritsee niin, että sen käsittely on mahdotonta.

Hörhön tosi tai kuviteltu sydänongelma on tietysti kiusallinen hänelle itselleen.

Vaihtoehtona on pakko ottaa huomioon myös se, että aloitus on aito. Silloin aiheesta trollaaminen olisi todella lapsellista edesvastuuttomuutta ja piittaamattomuutta ihmisen terveydestä.

• skepon parodia
        hörhöä vaivaa kirjoitti:

Palstan skepovajakki parodioi:

• Onpa kiva
        trolliko??? kirjoitti:

Vaihtoehtona on pakko ottaa huomioon myös se, että aloitus on aito. Silloin aiheesta trollaaminen olisi todella lapsellista edesvastuuttomuutta ja piittaamattomuutta ihmisen terveydestä.

Trolli aloittaa, vastaa itselleen ja vastaa sitten vielä.

Hahaa.

Eikö muuten saa asiallisesti vaihtoehtohoitoja lopetettua..? Ottaako päähän?

• uhriutumassa?
        skepon parodia kirjoitti:

Palstan skepovajakki parodioi:

Aloittamasi "keskustelu" on tyly osoitus siitä, mitksi viranomaisten olisi syytä puuttua puoskaraatioon.

Tähän asti on leikitty, että viihdepalvelujen käyttäjät ovat toiminta- ja arvostelukykyisiä aikuisia, jotka osaavat itse tajuta, että heille myytävät lisäravinnepaketit, chakranmittaukset, energiakanavoinnit, homeopaattiset taikasokerit ja muut ovat horoskooppeihin rinnastettavaa kivaa harmitonta
        ajanvietettä.

Nyt näyttää sitlä, että uhreina on kaltaisia todellisuudentajunsa menettäneitä psyykkisesti oireilevia henkilöitä, joiden mieltä yritetään vielä erityisesti viottaa salaliittopelottelulla ja panettelulla. Jos ihminen on siinä kunnossa kuin sinä olet, niin huuhaabisnekselle hän on helppo uhri ja tarvitsisi suojelusta.

• zhashsjsrtj
        iuytuiytytu8t8 kirjoitti:

Aloittajalle.

Varmasti oli skepo, sillä tämän palstan skepot ovat täysiä ääliöitä.

• Niin on
        Onpa kiva kirjoitti:

Trolli aloittaa, vastaa itselleen ja vastaa sitten vielä.

Hahaa.

Eikö muuten saa asiallisesti vaihtoehtohoitoja lopetettua..? Ottaako päähän?

Skepo taas runoilee päivän pas-ka jutut palstalle.
        Vi-tu-taako skepoo pahasti, ku on perjantai eikä kossupulloon ole varaa.

• skepot hoitoon
        uhriutumassa? kirjoitti:

Aloittamasi "keskustelu" on tyly osoitus siitä, mitksi viranomaisten olisi syytä puuttua puoskaraatioon.

Tähän asti on leikitty, että viihdepalvelujen käyttäjät ovat toiminta- ja arvostelukykyisiä aikuisia, jotka osaavat itse tajuta, että heille myytävät lisäravinnepaketit, chakranmittaukset, energiakanavoinnit, homeopaattiset taikasokerit ja muut ovat horoskooppeihin rinnastettavaa kivaa harmitonta
        ajanvietettä.

Nyt näyttää sitlä, että uhreina on kaltaisia todellisuudentajunsa menettäneitä psyykkisesti oireilevia henkilöitä, joiden mieltä yritetään vielä erityisesti viottaa salaliittopelottelulla ja panettelulla. Jos ihminen on siinä kunnossa kuin sinä olet, niin huuhaabisnekselle hän on helppo uhri ja tarvitsisi suojelusta.

"Nyt näyttää sitlä, että uhreina on kaltaisia todellisuudentajunsa menettäneitä psyykkisesti oireilevia henkilöitä, joiden mieltä yritetään vielä erityisesti viottaa salaliittopelottelulla ja panettelulla. Jos ihminen on siinä kunnossa kuin sinä olet, niin huuhaabisnekselle hän on helppo uhri ja tarvitsisi suojelusta. "

Koetteko te psykoottiset skeposet olevanne vaihtoehtoilijoiden uhreja???
        Ei niin kovin merkillistä, koska se kuuluu psykoottisen skepon luonteeseen.

Nyt ymmärrän, miksi te psykoottiset skeposet vainoatte meitä vaihtoehtoilijoita.

Hakeutukaa hoitoon.

• mielenk.
        skepot hoitoon kirjoitti:

"Nyt näyttää sitlä, että uhreina on kaltaisia todellisuudentajunsa menettäneitä psyykkisesti oireilevia henkilöitä, joiden mieltä yritetään vielä erityisesti viottaa salaliittopelottelulla ja panettelulla. Jos ihminen on siinä kunnossa kuin sinä olet, niin huuhaabisnekselle hän on helppo uhri ja tarvitsisi suojelusta. "

Koetteko te psykoottiset skeposet olevanne vaihtoehtoilijoiden uhreja???
        Ei niin kovin merkillistä, koska se kuuluu psykoottisen skepon luonteeseen.

Nyt ymmärrän, miksi te psykoottiset skeposet vainoatte meitä vaihtoehtoilijoita.

Hakeutukaa hoitoon.

"psykoottiset skeposet vainoatte meitä"

Kerropa hieman tarkemmin tuntemuksistasi.

• Yks vaan
        zhashsjsrtj kirjoitti:

Varmasti oli skepo, sillä tämän palstan skepot ovat täysiä ääliöitä.

Ei se EKG mittaus mikään varma menetelmä ole. Tiedän henkilöitä joille on sanottu sydänsähkökäyrän perusteella että kaikki on OK. Silti ovat kohta kuolleet yllättäen sydäninfarktiin.

• näin se on
        Yks vaan kirjoitti:

Ei se EKG mittaus mikään varma menetelmä ole. Tiedän henkilöitä joille on sanottu sydänsähkökäyrän perusteella että kaikki on OK. Silti ovat kohta kuolleet yllättäen sydäninfarktiin.

Ei EKG ennusta äkillistä sydänpysäystä, jos sydän toimii täysin normaalisti mittauksen aikana. Jos sepelvaltimo tukkeutuu seuraavana päivänä, on sitä mahdoton huomata ennakkoon EKG:ssa. Usein on kuitenkin niin, että sydän oireilee´, vaikka henkilö ei itse sitä huomaakaan. Silloin muutokset näkyvät yleensä EKG:ssa. Myös lievätkin "sydänkohtaukset", jotka ovat saattaneet jäädä huomaamatta, näkyvät yleensä EKG:ssa.

• Valitettavasti totta
        mielenk. kirjoitti:

"psykoottiset skeposet vainoatte meitä"

Kerropa hieman tarkemmin tuntemuksistasi.

Te kaikki skeposet olette psykoottisia ja narsisteja.

Lue aiheesta tieteelliset tutkimukset!

• Mutta mutta

Mutta kun skepo uskoo niihin koneeisiinsa ja vempaimiinsa kuin pukki isoihin sarviinsa!
      Jos kone ei näytä että olet sairas, niin silloin et tietenkään ole sairas. Taas jos koneella ei voida mitata, tai ei ole mittaria, niin silloin tietenkin olet terve!

• kjjkkö20

Miksi rakentelet tyhmiä olkiukkoja?
        Jos EKG näyttää, että pumpusasi on häikkiä, niin kyllä siinä silloin on häikkiä. Jos verenpainemittari näyttää, että verenpaineesi on liian korkea, se todellakin on liian korkea. Jos ASAT tai Gamma GT näyttää, että maksasi vinkuu, on syytä vähentää alkoholinkulutusta, vaikka itse mielestäsi et joisi liikaa.

Sellaista konetta, jolla voidaan todeta ihminen terveeksi ei taida olla kuin vaihtoehtopuolella, jos sieläkään. Sielä sentään on useitakin koneita, joilla kyetään määrittelemään kymmeniä, ellei satoja puutostiloja ja sairauksia yhdellä yskinkertaisella mittauksella. Jopa syntisyys saadaan määriteltyä kuivuneesta verestä otetusta kuvasta.
        Eiköhän sellaisella koneella kyetä jo määrittelemään sekin, milloin ihminen on terve.

• Elimistöskooppi.
        kjjkkö20 kirjoitti:

Jos EKG näyttää, että pumpusasi on häikkiä, niin kyllä siinä silloin on häikkiä. Jos verenpainemittari näyttää, että verenpaineesi on liian korkea, se todellakin on liian korkea. Jos ASAT tai Gamma GT näyttää, että maksasi vinkuu, on syytä vähentää alkoholinkulutusta, vaikka itse mielestäsi et joisi liikaa.

Sellaista konetta, jolla voidaan todeta ihminen terveeksi ei taida olla kuin vaihtoehtopuolella, jos sieläkään. Sielä sentään on useitakin koneita, joilla kyetään määrittelemään kymmeniä, ellei satoja puutostiloja ja sairauksia yhdellä yskinkertaisella mittauksella. Jopa syntisyys saadaan määriteltyä kuivuneesta verestä otetusta kuvasta.
        Eiköhän sellaisella koneella kyetä jo määrittelemään sekin, milloin ihminen on terve.

Eikös siellä vaihtoehtolaitteistossa ollut joku kone jolla sai mitattua koko elimistön hyvinvoinnin ?

• Olkiukkoja
        kjjkkö20 kirjoitti:

Itsehän niitä näyt rakentelevan! Eikö ymmärrys taaskaan riitä? Tekstihän meni noin:

> Jos kone ei näytä että olet sairas, niin silloin et tietenkään ole sairas....

Sinä taas esittelet, mitä esittelet. Skepon käsikirjan mukaan?

• kauppa käy
        Elimistöskooppi. kirjoitti:

Eikös siellä vaihtoehtolaitteistossa ollut joku kone jolla sai mitattua koko elimistön hyvinvoinnin ?

>Eikös siellä vaihtoehtolaitteistossa ollut

Hyvä kun kysyit. Ei siellä ollut. Siellä oli ihan tavallinen yleismittari. Se ei kerro elimistön hyvinvoinnista mitään. Heikossa kunnossa olevia ostajia voi tosin uunottaa, että nyt "mittari kertoo" chakrasi, biorytmisi, chi-energiasi ja sen, että sinun tulee ostaa mittarinkäyttäjän myymiä tuotteita.

• Himmelin tiedän
        kjjkkö20 kirjoitti:

Mikä on olkiukko?

• ojhlkjkljkll
        Olkiukkoja kirjoitti:

Itsehän niitä näyt rakentelevan! Eikö ymmärrys taaskaan riitä? Tekstihän meni noin:

> Jos kone ei näytä että olet sairas, niin silloin et tietenkään ole sairas....

Sinä taas esittelet, mitä esittelet. Skepon käsikirjan mukaan?

Skeptikot eivät tunne ainuttakaan konetta, joka voisi kertoa, onko ihminen sairas vai ei. Kuka sinulle on sellaisesta koneesta kertonut?

• pahnan pöllyyttäjä
        Himmelin tiedän kirjoitti:

Mikä on olkiukko?

Wikipedia:
        "Olkinukke tai olkiukko (engl. straw man) on yleinen argumentointivirhe, jossa vastapuolen argumentti sivuutetaan hyökkäämällä siitä tehtyä heikompaa karikatyyria vastaan. Tällöin tavallaan pannaan sanoja toisen suuhun, jotta toinen joutuisi huonoon valoon, tai esitetään toisen ajatus niin kärjistetyssä muodossa, että sillä mitätöidään toinen tai toisen ajatus."

• Laurelli.
        pahnan pöllyyttäjä kirjoitti:

Wikipedia:
        "Olkinukke tai olkiukko (engl. straw man) on yleinen argumentointivirhe, jossa vastapuolen argumentti sivuutetaan hyökkäämällä siitä tehtyä heikompaa karikatyyria vastaan. Tällöin tavallaan pannaan sanoja toisen suuhun, jotta toinen joutuisi huonoon valoon, tai esitetään toisen ajatus niin kärjistetyssä muodossa, että sillä mitätöidään toinen tai toisen ajatus."

http://www.ninalaurell.fi/108660429

- sisäelinten tila

- ruoka-aineyliherkkyydet

- vitamiini- ja hivenainepuutteet

- homeopaattinen lääkitys

- loisten, matojen, hiivojen, homeiden, bakteerien ja virusten sekä lääkeaineiden jättämät vauriot kehossa

Ihan mullistava keksintö, tämä on varmaan käytössä kaikissa sairaaloissa.

• Olkiukko

Wikipedia:

Kuluu skepon normaaliin kalustoon.

• Skeponskooppi
        Elimistöskooppi. kirjoitti:

Kyllä, se on tämän palstan skeptikon myymä yleismittari, jolla skeponen on mittaillut jo vuosia ihmisten terveyttä suuresta maksusta.

Vaihtoehtoilijoilla ei ole varaa näihin skeposen myymiin jumalattoman kalliisiin yleismittareihin.

• Ymmärretty

Wikipedia:

Siis te kaikki skeptikot olette olkiukkoja!
        Ymmärrän!

• 100% lumetta

Joo se on skeptikkojen keksimä yleismittari, jolla mitataan hikisyyttä.
      Lääkäri vain kertoo hienoja hämääviä tarinoita ja tulostaa tietokoneellaan ihmeellisiävärillisiä käppyröitä ja kuvis hämätäkseen ettei tiedä asiasta mitään.

P.S. Voit ostaa sellaisen 10 eurolla biltemasta ja mitata hikisyytesi ihan itse.
      Älä usko lääkärien lumehuijauksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe