autokuskit

tyhmyri

mitä tarkottaa se "mepa" mitä näkyy teidän perävaunujen persiissä?

11

6911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janne

      Luulisin että se tarkoittaa "Meno-Paluuta" eli
      auton ja perävaunun lava on kaksi-osainen-
      ala osassa tankki ja ylä-osa on kappaletavaralle,
      Eli sillä voi esim. viedä kappaletavaraa ja tuoda
      paluukuormana jotain nestettä. Viisaammat
      korjatkoon!

      • tyhmyri

        kiitos, kyllä helpotti!


      • Rahti

        Väärä vastaus.Lyhennys ME-PA rekan takana tarkoittaa,että auto on sopimus ajossa Metso paperilla.


      • eikus
        Rahti kirjoitti:

        Väärä vastaus.Lyhennys ME-PA rekan takana tarkoittaa,että auto on sopimus ajossa Metso paperilla.

        Ei kyllä tarkoita joka tapauksessa. lienee päällirakentajan liimaama tarra.


      • Ei ole
        eikus kirjoitti:

        Ei kyllä tarkoita joka tapauksessa. lienee päällirakentajan liimaama tarra.

        MEPA rekan takana tarkoittaa aina,lyhennystä Metso-Paperi.


      • Kainulainen Oy
        Ei ole kirjoitti:

        MEPA rekan takana tarkoittaa aina,lyhennystä Metso-Paperi.

        Ajoin jokin aika sitten Kulj.liike S.Pelkosella
        sellasta scaniaa jossa ol säiliöt joissa luki MEPA
        ja mulla oli kyydissä Raakaöljyä Porvoosta Kajaaniin. Ja tuo merkki on valmistajan tuotemerkki. Jos oikein tajusin.

        se on sama kun RKP. tai JOKA tai KOME
        tuote merkkejä kaikki.

        T: Rahtimake


      • Anonyymi
        eikus kirjoitti:

        Ei kyllä tarkoita joka tapauksessa. lienee päällirakentajan liimaama tarra.

        Tarkoittaa että mene paskalle on varmaa tietoo


    • raju

      Me-pa on Saalasti OY:n tavaramerkki. Käsitteenä tarkoittaa myös menopaluuyhdistelmää.

      • Litku

        tässä asiassa oikeassa on.MEPA on todellakin mitä Janne sano ja Saalastin kehittämä juttuhan se on.Mitähän metsopaperin paperikoneen osia sillä säiliöosastolla sitten kuljetettais.


      • Nimetön

        Me-Pa on Saalastin tavaramerkki ja myöskin rakenteen tekninen suunnittelu on Saalastin. Idean alkuperäinen kehittäjä ja lyijykynäpiirtäjä on kuitenkin Eino Järvikallio (kulj. liike Veljekset Järvikallio) . Järvikallioilla oli parhaimmillaan lähes 20 Me-Paa ja myöhemmin "nousevapönttöisiä" joissa kappaletavara (paperi/sellu) lastattiin hydraulisesti nousevien öljy/kaoliini säiliöiden alle.


    • scania580

      se on meno paluu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1707
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe