autokuskit

tyhmyri

mitä tarkottaa se "mepa" mitä näkyy teidän perävaunujen persiissä?

11

7554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janne

      Luulisin että se tarkoittaa "Meno-Paluuta" eli
      auton ja perävaunun lava on kaksi-osainen-
      ala osassa tankki ja ylä-osa on kappaletavaralle,
      Eli sillä voi esim. viedä kappaletavaraa ja tuoda
      paluukuormana jotain nestettä. Viisaammat
      korjatkoon!

      • tyhmyri

        kiitos, kyllä helpotti!


      • Rahti

        Väärä vastaus.Lyhennys ME-PA rekan takana tarkoittaa,että auto on sopimus ajossa Metso paperilla.


      • eikus
        Rahti kirjoitti:

        Väärä vastaus.Lyhennys ME-PA rekan takana tarkoittaa,että auto on sopimus ajossa Metso paperilla.

        Ei kyllä tarkoita joka tapauksessa. lienee päällirakentajan liimaama tarra.


      • Ei ole
        eikus kirjoitti:

        Ei kyllä tarkoita joka tapauksessa. lienee päällirakentajan liimaama tarra.

        MEPA rekan takana tarkoittaa aina,lyhennystä Metso-Paperi.


      • Kainulainen Oy
        Ei ole kirjoitti:

        MEPA rekan takana tarkoittaa aina,lyhennystä Metso-Paperi.

        Ajoin jokin aika sitten Kulj.liike S.Pelkosella
        sellasta scaniaa jossa ol säiliöt joissa luki MEPA
        ja mulla oli kyydissä Raakaöljyä Porvoosta Kajaaniin. Ja tuo merkki on valmistajan tuotemerkki. Jos oikein tajusin.

        se on sama kun RKP. tai JOKA tai KOME
        tuote merkkejä kaikki.

        T: Rahtimake


      • Anonyymi
        eikus kirjoitti:

        Ei kyllä tarkoita joka tapauksessa. lienee päällirakentajan liimaama tarra.

        Tarkoittaa että mene paskalle on varmaa tietoo


    • raju

      Me-pa on Saalasti OY:n tavaramerkki. Käsitteenä tarkoittaa myös menopaluuyhdistelmää.

      • Litku

        tässä asiassa oikeassa on.MEPA on todellakin mitä Janne sano ja Saalastin kehittämä juttuhan se on.Mitähän metsopaperin paperikoneen osia sillä säiliöosastolla sitten kuljetettais.


      • Nimetön

        Me-Pa on Saalastin tavaramerkki ja myöskin rakenteen tekninen suunnittelu on Saalastin. Idean alkuperäinen kehittäjä ja lyijykynäpiirtäjä on kuitenkin Eino Järvikallio (kulj. liike Veljekset Järvikallio) . Järvikallioilla oli parhaimmillaan lähes 20 Me-Paa ja myöhemmin "nousevapönttöisiä" joissa kappaletavara (paperi/sellu) lastattiin hydraulisesti nousevien öljy/kaoliini säiliöiden alle.


    • scania580

      se on meno paluu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      74
      4217
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      82
      3918
    3. Surullista

      Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      57
      2448
    4. Muuttunut käytös

      Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      65
      2302
    5. Väkeä oli liikkeellä

      Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      39
      2005
    6. Oliko kiihkeä

      ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1889
    7. 107
      1779
    8. Miltä meidän

      Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      56
      1662
    9. Kummallista

      Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      55
      1653
    10. Ikävä Jii.

      Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      61
      1531
    Aihe