Eilen 20.3. koin järkytyksen. Postilaatikossa oli - hups! ÖT (Österbottens Tidning). Olin heittämässä lehteä jätepaperin keräyslaatikkoon, kun muistin vaimoni ohjeen. Mitään postia, ei edes mainoksia saa heittää roskiin ennen kuin hän on ne lukenut (selannut).
Kuinka ollakaan. Tänä aamuna selasin lehden itsekin. Ainoa hyvä asia lehdessä oli sivulla 37 olevat 3 SUDOKUA...
Turhaa jakelua
126
562
Vastaukset
- Positiivisuutta
Siinäs näet. Kaikesta on tapana löytyä jotain hyvää, se täytyy vain löytää, sinä löysit sen sivulta 37. Joku muu löytää ÖT:stä hyvät jutut muualta.
- TOSIrealisti Kokkola
Roskapostia tulee liiankin kanssa. Joten ei enää ainuttakaan ruotsinmurteista proshyyriä postilaatikkoomme. Kiitos...
Jk Niin noista sudokuista. Täytin vain sen kolmannen (= tarkoitettu älyköille...) - Pientä edistystä
TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:
Roskapostia tulee liiankin kanssa. Joten ei enää ainuttakaan ruotsinmurteista proshyyriä postilaatikkoomme. Kiitos...
Jk Niin noista sudokuista. Täytin vain sen kolmannen (= tarkoitettu älyköille...)Sama se miten sudokus täytit, mutta pysyit ainakin sen ajan pois palstalta.
- TOSIrealisti Kokkola
Pientä edistystä kirjoitti:
Sama se miten sudokus täytit, mutta pysyit ainakin sen ajan pois palstalta.
jatkoa edelliseen,käytiin kyllä välillä börjen kanssa peuhaamassa ?
- TOSIrealisti Kokkola
jatkoa edelliseen,käytiin kyllä välillä börjen kanssa peuhaamassa ?
"Pientä edistystä". Olin koko ajan linjoilla. Täyttämäni Sudokun tein siinä ohessa. Eikä siihen mennyt aikaa kuin 15 min, 12 sek ja 2,025521541741 sekuntia...
- öja hemmen
"Pientä edistystä". Olin koko ajan linjoilla. Täyttämäni Sudokun tein siinä ohessa. Eikä siihen mennyt aikaa kuin 15 min, 12 sek ja 2,025521541741 sekuntia...
Onks öt suomi valtion maksava lehti. Ei sei voi toimia att mutama tilaaja ja mainos avulla. Är det så. Jag ville inte ännu betala att saada koti hemmet turha kallis spressen...
- lev och låt leva
Mikä sua meissä Suomenruotsalaisissa oikeen ahistaa? Ookko joutunu huijatuksi jossain kaupassa vai kiusasivatko Suomenruotsalaiset sinua raukkaa nuorena?
Oli miten oli, niin miksi, oi miksi lietsot tällä palstalla vihaa ja valheita joka päivä?- Kari Halko
Narsistin ongelmia.
- TOSIrealisti Kokkola
Ettekö vieläkään ymmärrä. Millon olen ollut ihmisiä vastaan, vaikka he puhuisivat indokiinaa. Olen järjestelmää vastaan. Suomi tuhlaa vuosittain satoja miljoonia euroja pakollisen (virallisen) ruotsinkielen ylläpitämiseen. Tuo joutava rahanmeno näkyy sinun ja minunkin kukkarossa. Mainituilla sadoilla miljoonilla saataisiin kerralla terveydenhoitomme kuntoon. Ja miljoonia jäisi vanhusten- ja lastenhoitoon, työttömyysapuun, sosiaalimenoihin, homevaurioiden korjaamiseen jne. Äläkä vääristä totuutta. Milloin olen "lietsonut vihaa ja valheita".
Se ei ole sinun vikasi, että jouduin pakolla istumaan ruotsinkielen oppitunneilla peräti 13 lukuvuotta. Siitä "ilosta" ei ole ollut passkankaan hyötyä, ei penninkään, ei sentinkään... Vain hitsinmoinen turhuuden tunne ja vittutus...
Jk Sen verran voisitte kaikki tulla vastaan, ettette vaadi enää palveluja ruotsinkielellä koska osaatte suomenkielen, ettekä ota vastaan "köyhänapua" - mielenkielenlisää... - Oletko tampio?
Ettekö vieläkään ymmärrä. Millon olen ollut ihmisiä vastaan, vaikka he puhuisivat indokiinaa. Olen järjestelmää vastaan. Suomi tuhlaa vuosittain satoja miljoonia euroja pakollisen (virallisen) ruotsinkielen ylläpitämiseen. Tuo joutava rahanmeno näkyy sinun ja minunkin kukkarossa. Mainituilla sadoilla miljoonilla saataisiin kerralla terveydenhoitomme kuntoon. Ja miljoonia jäisi vanhusten- ja lastenhoitoon, työttömyysapuun, sosiaalimenoihin, homevaurioiden korjaamiseen jne. Äläkä vääristä totuutta. Milloin olen "lietsonut vihaa ja valheita".
Se ei ole sinun vikasi, että jouduin pakolla istumaan ruotsinkielen oppitunneilla peräti 13 lukuvuotta. Siitä "ilosta" ei ole ollut passkankaan hyötyä, ei penninkään, ei sentinkään... Vain hitsinmoinen turhuuden tunne ja vittutus...
Jk Sen verran voisitte kaikki tulla vastaan, ettette vaadi enää palveluja ruotsinkielellä koska osaatte suomenkielen, ettekä ota vastaan "köyhänapua" - mielenkielenlisää..."että jouduin pakolla istumaan ruotsinkielen oppitunneilla peräti 13 lukuvuotta."
Kuinka monesti olet jäänyt luokalle?
Kun minä olin kouluiässä niin peruskoulun oppivelvollisuuteen kuului minimissään 3 vuotta "pakkoruotsia". Kaikki sen yli on vapaaehtoista! - TOSIrealisti Kokkola
Oletko tampio? kirjoitti:
"että jouduin pakolla istumaan ruotsinkielen oppitunneilla peräti 13 lukuvuotta."
Kuinka monesti olet jäänyt luokalle?
Kun minä olin kouluiässä niin peruskoulun oppivelvollisuuteen kuului minimissään 3 vuotta "pakkoruotsia". Kaikki sen yli on vapaaehtoista!Oletko itse "tampio"?
Keskikoulu 4 vuotta, lukio 4 vuotta, Kadettikoulu (Hgin Yliopisto) 3 vuotta, Kapteenikurssi 1 vuosi ja Esiupseerikurssi 1 vuosi = 13.
Ellen olisi ollut oppitunneilla mukana, olisin tullut erotetuksi.
Pitääkö taas vääntää rautalangasta malli. - Oletko tampio?
Oletko itse "tampio"?
Keskikoulu 4 vuotta, lukio 4 vuotta, Kadettikoulu (Hgin Yliopisto) 3 vuotta, Kapteenikurssi 1 vuosi ja Esiupseerikurssi 1 vuosi = 13.
Pitääkö taas vääntää rautalangasta malli.Tiesin kyllä että et ole peruskoulua käynyt.
Mutta kuka sut on pakottanut menemään lukioon tai kadettikouluun jne.?
Olet niihin vapaaehtoisesti hakeutunut ja yhteiskunnan varoilla ruotsia lukenut. Olet sitten kompensoinut aiheuttamiasi kuluja verovaroista nauttimastasi palkasta palauttamalla osan veroina takaisin.
Olisit keskikoulun jälkeen mennyt tehtaalle töihin kuten muutkin Perholaiset niin ei olis tarvinu lukea muuta kuin nyyrikkiä.
Mutta ethän sinä tätäkään ymmärrä! Silti olisi mukava nähdä rautalankamallisi joten vääntelepä semmoinen tällepals talle! - TOSIrealisti Kokkola
Oletko itse "tampio"?
Pitääkö taas vääntää rautalangasta malli.jatkoa edelliseen ,jäi mainitsematta seksikurssi börjen kanssa jota on jäljellä niin monta vuotta mitä börje jäksaa minua katsoa?
- Sotis9
Oletko itse "tampio"?
Pitääkö taas vääntää rautalangasta malli.Sotakorkeakoulu taisi olla sulle liian vaativa, että tulihan se sullekin seinä vastaan. Mutta se on sanonta ,laiska töitänsä laskee, viisas pääsee vähemmällä.
- TOSIrealisti Kokkola
Sotis9 kirjoitti:
Sotakorkeakoulu taisi olla sulle liian vaativa, että tulihan se sullekin seinä vastaan. Mutta se on sanonta ,laiska töitänsä laskee, viisas pääsee vähemmällä.
Vai seinä vastaan, hah. En käynyt edes pyrkimässä. Istuisin vieläkin jossain "vihreän veran" äärellä sylkykuppina... No tosin, jos olisin valinnut "Marsalkan sauvan", niin johtaisin paraikaa Suomen Puolustusvoimia. Oikein - "viisas pääsee vähemmällä"...
Hei muuten. 9 vuorokauden kuluttua tulee 11 vuotta täyteen ja täydellä eläkkeellä. Jippiiiii, ihanaaaa, hurraaaaaa!!! - TOSIrealisti Kokkola
Vai seinä vastaan, hah. En käynyt edes pyrkimässä. Istuisin vieläkin jossain "vihreän veran" äärellä sylkykuppina... No tosin, jos olisin valinnut "Marsalkan sauvan", niin johtaisin paraikaa Suomen Puolustusvoimia. Oikein - "viisas pääsee vähemmällä"...
Hei muuten. 9 vuorokauden kuluttua tulee 11 vuotta täyteen ja täydellä eläkkeellä. Jippiiiii, ihanaaaa, hurraaaaaa!!!Eläkepäivät ovat ihmisen elämän ihaninta aikaa...
- Nytti Makanen
Eläkepäivät ovat ihmisen elämän ihaninta aikaa...
Elämä on ihmisen parasta aikaa...
- TOSIrealisti Kokkola
Oletko itse "tampio"?
Pitääkö taas vääntää rautalangasta malli.Tarkennettakoon, että lukukausia on oppivuonna 2. Ja oppi- tai lukuvuosia on 1. Joten jouduin pakolla istumaan ruotsinkielen oppitunneilla peräti 13 lukuvuotta ja siten peräti 26 lukukautta. Mitä hölmöyttä Suomen Opetusministeriöltä - Kouluhallitukselta. Olisinpa Opetusministeri (johon rahkeet riittäisivät), niin alkaisi tapahtua...
- TOSIrealisti Kokkola
Tarkennettakoon, että lukukausia on oppivuonna 2. Ja oppi- tai lukuvuosia on 1. Joten jouduin pakolla istumaan ruotsinkielen oppitunneilla peräti 13 lukuvuotta ja siten peräti 26 lukukautta. Mitä hölmöyttä Suomen Opetusministeriöltä - Kouluhallitukselta. Olisinpa Opetusministeri (johon rahkeet riittäisivät), niin alkaisi tapahtua...
jatkoa edelliseen,rahkeeni eivät riitä muuhun kuin börjen tyydyttämiseen ja börjen mielestä välillä ei tapahdu mitään?
- Halkokarin ääliölle
Anna jotain faktoja ruotsinkielen tuomista kuluista, hah arvasin ettet pysty.
- TOSIrealisti Kokkola
Noin 250 000 euroa pelkästään Kokkolassa kielilisään (n 10 miljoonaa koko maassa). Mainitun ÖT:n painatus- jakelu ym kustannukset muut ruotsinkieliset päivä- ja aikakauslehdet vast, kymmeniä miljoonia, Mainokset kahdella kielellä satoja tuhansia euroja, tuplamiehitys virastoissa kymmeniä miljoonia euroja pelkät palkat, vuokrat 50 miljoonaa, opasteet, viitat, katukyltit yms miljoonia, koulumenot 5 miljoonaa, ruotsinkieliset koulut kiinteistöt 100 miljoonaa ja ja ja......
Loputon lista. Satoja miljoonia euroja joka vuosi turhuuteen. Kuin heittäisi setelit "nuotioon" - tuhkana taivaalle...!!!??? - Miten on?
Noin 250 000 euroa pelkästään Kokkolassa kielilisään (n 10 miljoonaa koko maassa). Mainitun ÖT:n painatus- jakelu ym kustannukset muut ruotsinkieliset päivä- ja aikakauslehdet vast, kymmeniä miljoonia, Mainokset kahdella kielellä satoja tuhansia euroja, tuplamiehitys virastoissa kymmeniä miljoonia euroja pelkät palkat, vuokrat 50 miljoonaa, opasteet, viitat, katukyltit yms miljoonia, koulumenot 5 miljoonaa, ruotsinkieliset koulut kiinteistöt 100 miljoonaa ja ja ja......
Loputon lista. Satoja miljoonia euroja joka vuosi turhuuteen. Kuin heittäisi setelit "nuotioon" - tuhkana taivaalle...!!!???Miten ÖT painatus- jakelu ja kustannukset langevat valtiolle?
- RK = ÄO = 29
Loputon lista. Satoja miljoonia euroja joka vuosi turhuuteen. Kuin heittäisi setelit "nuotioon" - tuhkana taivaalle...!!!???Olipa lista joka todistaa että et ole kovin älykäs.
- TOSIrealisti Kokkola
Miten on? kirjoitti:
Miten ÖT painatus- jakelu ja kustannukset langevat valtiolle?
Älä naurata. Ruotsinkielisetkö kulut maksavat. Kirjapainot ja lehtipainot eivät pärjäisi ilman valtion myöntämiä valtavia tukia.
Itse jouduin, ja ehkä sinäkin maksamaan kaikki kirjat Lukioaikana. Joka syksy uudet kirjat, kun "edelliset oli poistettu vanhentuneina". Naapurin tyttö tuli seuraavalle luokalle. Tyttö osti uudet ja itse heitin tuliterät opukset roskiin... Oliko oikein Suomen Valtion Kouluhallitukselta, eikä tilanne ole muuttunut 40:ssä vuodessa??? (olisinpa Opetusministeri, niin alkaisi tapahtua järkevää...)
Lukioiässä jouduimme asumaan naapurikunnassa, koska silloin ei kunnassamme ollut lukioa. Kuvitelkaa jos osaatte. Matkakulut ja vuokrat jouduimme maksamaan itse. Kunnalta ei tullut penninkään avustusta. Ja nyt sanon, että saa..... Kälviäläiset "Itkevät" kun joutuvat matkaamaan Kokkolaan Lukioon - muutama kilometri. Ja ruotsinkielisille - oma lukio ja koulut. Hävetkää!!! - Vääpeli maks.
Älä naurata. Ruotsinkielisetkö kulut maksavat. Kirjapainot ja lehtipainot eivät pärjäisi ilman valtion myöntämiä valtavia tukia.
Itse jouduin, ja ehkä sinäkin maksamaan kaikki kirjat Lukioaikana. Joka syksy uudet kirjat, kun "edelliset oli poistettu vanhentuneina". Naapurin tyttö tuli seuraavalle luokalle. Tyttö osti uudet ja itse heitin tuliterät opukset roskiin... Oliko oikein Suomen Valtion Kouluhallitukselta, eikä tilanne ole muuttunut 40:ssä vuodessa??? (olisinpa Opetusministeri, niin alkaisi tapahtua järkevää...)
Lukioiässä jouduimme asumaan naapurikunnassa, koska silloin ei kunnassamme ollut lukioa. Kuvitelkaa jos osaatte. Matkakulut ja vuokrat jouduimme maksamaan itse. Kunnalta ei tullut penninkään avustusta. Ja nyt sanon, että saa..... Kälviäläiset "Itkevät" kun joutuvat matkaamaan Kokkolaan Lukioon - muutama kilometri. Ja ruotsinkielisille - oma lukio ja koulut. Hävetkää!!!Edelleenkään lukioon ei ole pakko mennä (jos sun äiti pakotti niin sitä ei lasketa tai valita sille). Mikä myös on huolestuttavaa on se että jos olisitkin käynyt kadiksen niin et edes tiedä missä koulussa kävit. Helsingin Yliopistossa ei nimittäin lueta sotatieteitä.
- TOSIrealisti Kokkola
Vääpeli maks. kirjoitti:
Edelleenkään lukioon ei ole pakko mennä (jos sun äiti pakotti niin sitä ei lasketa tai valita sille). Mikä myös on huolestuttavaa on se että jos olisitkin käynyt kadiksen niin et edes tiedä missä koulussa kävit. Helsingin Yliopistossa ei nimittäin lueta sotatieteitä.
Tyhmä mikä tyhmä. Sori. Ei saisi haukkua... Anteeksi.
Turha tässä viisaita kiusaamaan... - TOSIrealisti Kokkola
Tyhmä mikä tyhmä. Sori. Ei saisi haukkua... Anteeksi.
Turha tässä viisaita kiusaamaan...Kadettikoulu oli osa Helsingin Yliopistoa: vieraan kielen pro, kasvatustiede, oikeustiede yms...
- Ei ollut!
Kadettikoulu oli osa Helsingin Yliopistoa: vieraan kielen pro, kasvatustiede, oikeustiede yms...
Ei ollut!
- TOSIrealisti Kokkola
Ei ollut! kirjoitti:
Ei ollut!
Kyllä oli ja on edelleen. Tosin nimeltään Maanpuolustuskorkeakoulu.
- TOSIrealisti Kokkola
jatkoa edelliseen,harjoitan maanpuolustusta börjen kanssa meidän kammarissa?
- Eo ollut!
"yhdistettiin vuoden 1993 alusta Maanpuolustuskorkeakouluksi, yhdeksi suureksi korkeakoulutason upseerikoulutusta antavaksi oppilaitokseksi."
"Opetusministeriö mainitsee Maanpuolustuskorkeakoulun luettelossaan Suomen yliopistoista."
Mutta ei osana Helsinginyliopistoa!!!! Ja edelleenkään Helsingin Yliopistossa ei lueta sotatieteitä.
Ja mitäpä se sinua liikuttaa mihin kuuluu, et iple siellä opiskellut! Kessu - Reservin upseeri
Eo ollut! kirjoitti:
"yhdistettiin vuoden 1993 alusta Maanpuolustuskorkeakouluksi, yhdeksi suureksi korkeakoulutason upseerikoulutusta antavaksi oppilaitokseksi."
"Opetusministeriö mainitsee Maanpuolustuskorkeakoulun luettelossaan Suomen yliopistoista."
Mutta ei osana Helsinginyliopistoa!!!! Ja edelleenkään Helsingin Yliopistossa ei lueta sotatieteitä.
Ja mitäpä se sinua liikuttaa mihin kuuluu, et iple siellä opiskellut! KessuVäärin. Jo moni upseeri on väitellyt Helsingin Yliopistossa.
- Ei kuulunut aikanaan
Reservin upseeri kirjoitti:
Väärin. Jo moni upseeri on väitellyt Helsingin Yliopistossa.
Jaa, kerro lisää!
Onko Reijo väitellyt helsingin Yliopistossa? - Ononononononon
Ei kuulunut aikanaan kirjoitti:
Jaa, kerro lisää!
Onko Reijo väitellyt helsingin Yliopistossa?On.
- TOSIrealisti Kokkola
Ononononononon kirjoitti:
On.
Korkeakoulutuksen saanut ja akateemisen sivistyksen omaava - Tosirealisti. Siinä teille passkiaiset tavoiteltavaa...
- Hyvä Realisti !
Kannatan näkemyksiäsi ruotsinkielen turhuudesta,ja sen maksattamisesta aidoilla SUOMALAISILLA VEROMAKSAJILLA ! Anna palaa vaan !
Kiitos.- Liian itserakas
Ressukan ajamat asiat kääntyvät aina itseään vastaan. Turha edes tsemppailla.
- TOSIrealisti Kokkola
Liian itserakas kirjoitti:
Ressukan ajamat asiat kääntyvät aina itseään vastaan. Turha edes tsemppailla.
Sori vain. Eivät käänny. On aivan järjen köyhyyttä, että pidetään yllä jotain turhaa jäännettä - ruotsinkieltä, joka syö vuosittain maamme budjetista merkittävän osan - satoja miljoonia euroja. Ja kaikki täysin turhaan. Ensin oman maamme asiat järjestykseen ja sitten miettimään Euroopan, Kreikan ja Krimin sisäisiä konflikteja.
- Höpönpöpönlöpö
Sori vain. Eivät käänny. On aivan järjen köyhyyttä, että pidetään yllä jotain turhaa jäännettä - ruotsinkieltä, joka syö vuosittain maamme budjetista merkittävän osan - satoja miljoonia euroja. Ja kaikki täysin turhaan. Ensin oman maamme asiat järjestykseen ja sitten miettimään Euroopan, Kreikan ja Krimin sisäisiä konflikteja.
Puhu mitä puhut mutta, uskottavuutesi on nolla luokkaa. Päivät pitkät palstalla riekkuminen ja juttujen sisältö puhuvat puolestaan.
- TOSIrealisti Kokkola
Höpönpöpönlöpö kirjoitti:
Puhu mitä puhut mutta, uskottavuutesi on nolla luokkaa. Päivät pitkät palstalla riekkuminen ja juttujen sisältö puhuvat puolestaan.
Suomen vuosittaisesta 220 miljardin bruttokansantuotteesta kuluu noin 5 % ruotsinkielen ylläpitämiseen, eli reilut 10 miljardia euroa ... Huh huh.
- Heh heh
Suomen vuosittaisesta 220 miljardin bruttokansantuotteesta kuluu noin 5 % ruotsinkielen ylläpitämiseen, eli reilut 10 miljardia euroa ... Huh huh.
Laita linkki tuosta laskelmasta pösilö.
- piruhäirikkö
Tuollaisten realistien riekkumassaolon ylläpitämiseksi jokainen sentti on liikaa!
- TOSIrealisti Kokkola
piruhäirikkö kirjoitti:
Tuollaisten realistien riekkumassaolon ylläpitämiseksi jokainen sentti on liikaa!
No no. Älkää ottako hernettä nenään. Onko noin vaikeaa kohdata totuus. Ruotsinkieli on Suomen syöpä ja köyhyyden aiheuttaja.
Suomi on maailman rikkain valtio. Ilman pakollista ja täysin turhaa ruotsinkieltä olisimme vielä rikkaampia... - Täyspösilölle
No no. Älkää ottako hernettä nenään. Onko noin vaikeaa kohdata totuus. Ruotsinkieli on Suomen syöpä ja köyhyyden aiheuttaja.
Suomi on maailman rikkain valtio. Ilman pakollista ja täysin turhaa ruotsinkieltä olisimme vielä rikkaampia...Millä tavoin Suomi on rikkain valtio? Raharikasko vai mitä tarkoitat?
- zsdfgchbn,bjhgfh
Suomi on maailman rikkain valtio. Ilman pakollista ja täysin turhaa ruotsinkieltä olisimme vielä rikkaampia...Eihän meillä ole läheskään sellaisia vientituloja kuin Norjalla tai Ruotsillakaan edes.
- TOSIrealisti Kokkola
zsdfgchbn,bjhgfh kirjoitti:
Eihän meillä ole läheskään sellaisia vientituloja kuin Norjalla tai Ruotsillakaan edes.
Suomi on kaikin tavoin mitattuna maailman rikkain valtio: Omavaraisuus, sivistys, koulujärjestelmä, sosiaalihuolto, terveyspalvelut, puhdas luonto, ilmasto, metsät, suot, järvet, maatalous, eläimistö, fauna, rakentaminen, tiestö, malmivaranto, vuodenajat jne.
Pelkkä raha ei ole rikkautta...
Köyhyyttä... No joo. Inhottavat meret ja saaristot sekä tarpeeton ruotsinkieli... - Vajakkilaan päivää!
Suomi on kaikin tavoin mitattuna maailman rikkain valtio: Omavaraisuus, sivistys, koulujärjestelmä, sosiaalihuolto, terveyspalvelut, puhdas luonto, ilmasto, metsät, suot, järvet, maatalous, eläimistö, fauna, rakentaminen, tiestö, malmivaranto, vuodenajat jne.
Köyhyyttä... No joo. Inhottavat meret ja saaristot sekä tarpeeton ruotsinkieli...Vai vuodenajat? Itsehän olet iloinnut kun saat leikata jouluaattona nurmikkoa!
Maatalous on hankalaa ja kallista vuodenajoista johtuen.
Emme ole edes energia omavaraisia saatikka taloudellisesti omavaraisia!
Puuttuu öljy -ja kaasuesiintymät kokonaan.
"Inhottavat meret ja saaristot sekä tarpeeton ruotsinkieli... " Lisäisin listaan tekojärvet ja ottaisin meret ja saaristot pois.
Huomaa kyllä hyvin että et ole sivistänyt itseäsi missään. - Ei voi muuta sanoa
Köyhyyttä... No joo. Inhottavat meret ja saaristot sekä tarpeeton ruotsinkieli...Oletpa kerrassaan ääliö.
- TOSrealisti Kokkola
Vajakkilaan päivää! kirjoitti:
Vai vuodenajat? Itsehän olet iloinnut kun saat leikata jouluaattona nurmikkoa!
Maatalous on hankalaa ja kallista vuodenajoista johtuen.
Emme ole edes energia omavaraisia saatikka taloudellisesti omavaraisia!
Puuttuu öljy -ja kaasuesiintymät kokonaan.
"Inhottavat meret ja saaristot sekä tarpeeton ruotsinkieli... " Lisäisin listaan tekojärvet ja ottaisin meret ja saaristot pois.
Huomaa kyllä hyvin että et ole sivistänyt itseäsi missään.Leikkasin nurmikkomme tänä talvena 9.1.2014 ja sitä ennen talvella, Jouluaattona 22.12.2006. Suomessa on neljä vuodenaikaa. Joten takatalvea ei ole olemassa, ei edes "Timbuktussa". Jos tuo typerä hokema - takatalvi olisi olemassa, niin meillä pitäisi olla etukevät, etu(keno) kesä, takakesä, etusyksy, takasyksy, etutalvi jne...
Olisi se ihanaa ottaa aurinkoa etutalvella...
Tiedoksi: Suomen Sääpalveluasema, Pasila... - TOSIrealisti Kokkola
Köyhyyttä... No joo. Inhottavat meret ja saaristot sekä tarpeeton ruotsinkieli...Tai eihän ne mitään meriä ole. Pelkkiä vesilätäkköjä ja niiden "myrskyistä" pitää vielä pakkosyöttää Pasilasta useamman kerran päivässä koko maahan Kautokeinoa myöten...
- Maksakaa hurrrit
kielestänne aiheutuvat kulunne itse.Miksi Suomalaisten ne pitäisi maksaa ?
Ruotsiin muuttokin on teille mahdollista,menkää sinne vaatimaan,ja ottakaa wahlroos mukaanne.- Pyrkii populismiin
Tässä ressukan avaamassa ketjussa ei kannattaisi tätä kieliasiaa käsitellä, koska keskustelu on pelkkää sekavaa älämölöä, johtuen itse avaajasta.
- nyt tajusin
Pyrkii populismiin kirjoitti:
Tässä ressukan avaamassa ketjussa ei kannattaisi tätä kieliasiaa käsitellä, koska keskustelu on pelkkää sekavaa älämölöä, johtuen itse avaajasta.
Asiasisällöstä loppujen lopuksi viis, kunhan "herra" saa vain fanittajia "ajatuksilleen".
- TOSIrealisti Kokkola
nyt tajusin kirjoitti:
Asiasisällöstä loppujen lopuksi viis, kunhan "herra" saa vain fanittajia "ajatuksilleen".
Aha. Paniko ajattelemaan arvon leidit. Tosirealisti on nero ja tietää kaiken. Hän rakastaa kaikkia naisia ja etenkin omaa kämppistään.
Tosirealisti voisi "hoitaa" siinä sivussa noin 10 puutteessa olevaa kaunokaista. Tosirealisti on SONNI, ELMO ja VELMU, vai mitä Tositytöt... - Palstan syöpä
Aha. Paniko ajattelemaan arvon leidit. Tosirealisti on nero ja tietää kaiken. Hän rakastaa kaikkia naisia ja etenkin omaa kämppistään.
Tosirealisti voisi "hoitaa" siinä sivussa noin 10 puutteessa olevaa kaunokaista. Tosirealisti on SONNI, ELMO ja VELMU, vai mitä Tositytöt...Mutta kun "herra" itse on kaikessa aina tärkeämpi ennen varsinaista asiaa, niin pitäisi jo tyhmemmänkin tajuta mikä pelle meillä on tässä koko ajan riekkumassa.
- translator
Tosirealisti voisi "hoitaa" siinä sivussa noin 10 puutteessa olevaa kaunokaista. Tosirealisti on SONNI, ELMO ja VELMU, vai mitä Tositytöt...Eli mulkkku ei ole pelittänyt enää herran aikoihin siis.
- TOSIrealisti Kokkola
Tosirealisti voisi "hoitaa" siinä sivussa noin 10 puutteessa olevaa kaunokaista. Tosirealisti on SONNI, ELMO ja VELMU, vai mitä Tositytöt...jatkoa edelliseen,en ole nero ja kämppikseni on muruni börje, joka hoitelee minua siinä sivussa silloin kun hänestä tuntuu, olen HOMOSONNI,TRANSUVELMU JA ELMUKELMU joka onkin oiva börjen ja minun leikeissä?
- Herra ruorissa
jatkoa edelliseen,en ole nero ja kämppikseni on muruni börje, joka hoitelee minua siinä sivussa silloin kun hänestä tuntuu, olen HOMOSONNI,TRANSUVELMU JA ELMUKELMU joka onkin oiva börjen ja minun leikeissä?
Itse börjenkin ajatuksia olisi mukava saada palstalle useamminkin.
- NussijahomoLuodosta.
Herra ruorissa kirjoitti:
Itse börjenkin ajatuksia olisi mukava saada palstalle useamminkin.
On se vain niin iiihanaa, kun börjellä on iiiihanaa, kas kun se saattaa olla jollekin aaaah iiiihanaaaaa vetää toista perrsereikään.... Iiiiiiihanaaa...HOMOT HIRTEEN.... Iiiiiihanaaaaaaaaa!!!....
- niinon
NussijahomoLuodosta. kirjoitti:
On se vain niin iiihanaa, kun börjellä on iiiihanaa, kas kun se saattaa olla jollekin aaaah iiiihanaaaaa vetää toista perrsereikään.... Iiiiiiihanaaa...HOMOT HIRTEEN.... Iiiiiihanaaaaaaaaa!!!....
Vallatkaa ahvenanmaa sen "herranne" johdolla ja tehkää siitä maailman homoparatiisi. Valtakuntanne kuninkaan nimeä tuskin tarvitsee edes arvailla.
- TOSIrealisti Kokkola
niinon kirjoitti:
Vallatkaa ahvenanmaa sen "herranne" johdolla ja tehkää siitä maailman homoparatiisi. Valtakuntanne kuninkaan nimeä tuskin tarvitsee edes arvailla.
Ahvananmaa annetaan Venäjälle ja saadaan vastineeksi sodissa menettämämme alueet: Suomenlahden saaret, Karjala, vanha Salla ja Petsamo.
- Gfhfgy
Voi ristusettä toi TOSIpelle on PIHALLA! Mutta jatka ihmeessä näin skitsoilujasi! Ne on ihan parasta viihdettä! ... Satoja miljoonia hahaha..... Öt kustannukset *facepalm*..
- Rolli
Nyt se selvis, vaimosi nimi, se on börje.
- kleera
Voi että minä rakastan realistia oikeesti.tahtoisin tavata hänet taas.
- TOSIrealisti Kokkola
Kiitos. Olen otettu.
- Tyhmyyden merkki
Kiitos. Olen otettu.
Oletpa tosiaan tyhmä kun luulet tuon kleeran olevan muuta kuin joku räkänokkainen pojankoltiainen tms. joka tahtoo vain ärsyttää.
- sieltä suuntaa
Kiitos. Olen otettu.
Arvatenkin takaapäin...
- Anonyymi
sieltä suuntaa kirjoitti:
Arvatenkin takaapäin...
Ai onko Tosirealisti niitä miehiä?
- Turhaa jakelua
Kaikkein turhimpia ovat Ekoroskin oma lehti ja kokkola.fi. Jälkimmäinen vielä kalliimalle paperille.........siinä olisi säästö no.1
- Kaikkea joudutaan
Vielä Ekoroskin kalenteri.....suoraan kans roskiin
- Raukka lopeta tuo
Kaikkea joudutaan kirjoitti:
Vielä Ekoroskin kalenteri.....suoraan kans roskiin
Läheisesi joutuvat häpeämään sinua. Olet surkimus vailla aivoja.
- aaaminäavaan
Mulle ÖT on mainoksiakin turhempi lehti.
- voi viddu
Yksi turha on myös äänestyslipukkeet -> voi viddu ko ei nillä pysty ees kunnolla pyyhkimään.
- TOSIrealisti Kokkola
Raamatun Vanhassa Testamentissa puhutaan Paratiisista monin eri kääntein ja vertauskuvin. Nyt itäiset kansat ovat huomanneet, että se Raamatun Paratiisi onkin SUOMI.
- TOSIrealisti Kokkola
Raamatun Vanhassa Testamentissa puhutaan Paratiisista monin eri kääntein ja vertauskuvin. Nyt itäiset kansat ovat huomanneet, että se Raamatun Paratiisi onkin SUOMI.
jatkoa edelliseen,börjen mielestä paratiisi on RUOTSI koska siellä miehetkin saavat olla toinen toiselleen?
- TOSIrealisti Kokkola
jatkoa edelliseen,börjen mielestä paratiisi on RUOTSI koska siellä miehetkin saavat olla toinen toiselleen?
Eikö se posti tajua. Parin tontin päässä asuu "postirouva" ja silti tulee tuota ruotsinmurteista jätepaperia edelleen. Saa..... tässä saa niska limassa rahdata jätepaperia keräyspisteeseen. Enkä tosiaan tykkää siitä, että puolet siitä on ruotsinmurteista "painomustetta"...
Vetäkää ne ruotsinmurteiset "proshyyrit" hevon vitttuun...
Tuliko selväksi? Tulihan. Kiitos ennakkoon. - TOSIrealisti Kokkola
Eikö se posti tajua. Parin tontin päässä asuu "postirouva" ja silti tulee tuota ruotsinmurteista jätepaperia edelleen. Saa..... tässä saa niska limassa rahdata jätepaperia keräyspisteeseen. Enkä tosiaan tykkää siitä, että puolet siitä on ruotsinmurteista "painomustetta"...
Tuliko selväksi? Tulihan. Kiitos ennakkoon.MUTTA TYKKÄÄN VAI ENKÖ? VOI PASSKA
- TOSIrealisti Kokkola
Tuliko selväksi? Tulihan. Kiitos ennakkoon.Hong Kong yllätti tosi myönteisesti. Hyvä! Lehtimainoksessakin oli TERVETULOA!- toivotuksen alla sama "pirun pienellä" - ruotsinkielellä...
Eilen tullut Puutarhakuvasto on aivan upea. Vain jossain valmispakkauksessa - puutarhamulta, vihreät kuulat yms on pienellä tekstillä, suurennuslasin avulla luettavissa ruotsinmurretta... - Anonyymi
Se paratiisi MENETTIIN. Kokeile Jeesusta. Ja Kokkola ei ole itää öst.
- red neck
Älä ruoki trollia.
Jos kaikki lopettais ton tosirealistin narujen kommentoinnin niin hän luultavasti narsistna lopettaisi kirjoittelun.
Siis ÄLÄ kirjoita torirealistin aloittamiin tai kommentoihin MITÄÄN - Anonyymi
No just Kokkola just onkin ÖST.....MIKÄ HELVETIN ITÄ KOKKOLA ON ???
- Anonyymi
Tämä avaus on aivan loistava. Ajatelkaa. Kirjoitettu 10 vuotta sitten, ja on enemmän kuin "tätä päivää". Ressu viittaa jopa konflikteihin Krimillä ja "itämaissa". On toi Ressu todella erinomainen ennustaja, tietäjä, ja kaukokatseinen velho...
Mies ennusti Lordin voiton, ja nyt Cha Cha Chan menestyksen 6 viikkoa sitten. Mihin tuo mies vielä pystyykään. Ainakin on kehittänyt Kokkolaa 35:n vuoden ajan erinomaisilla ideoillaan, aloitteillaan, suunnitelmillaan ja esityksillään.
Ressu, alias Kokkolan Kingsi, Reijo Kivelä, Sotatieteen Maisteri on ehdottomasti Kokkolan viisain, kunnioitetuin ja pidetyin TOSIMIES, hah hah haaa!!!...- Anonyymi
Teen tutkintapyynnön!
- Anonyymi
Itse rakkaus ei ole hienoa, mutta eihän narsisti mitään tajua...
- Anonyymi
Kyllä majuri puhuu asiaa. Miksi raatteentien maisemissa pakkoruotsilla lapsia kiusattava. No onneksi rantaruotsalaiset vähenee luonnollisen poistuman kautta. No omaisuus eli koko pohjanmaan rannikko tulee uusjakoon...
- Anonyymi
Maassamme on kolmaskin virallinen kieli. Saame ja sen eri murteet. Pakotettakoon kaikki myös saamen opiskeluun. Katukyltit, lomakkeet ym. Ai niin mutta he alkuperäisasukkaita eivät olekaan bätre folkia......
- Anonyymi
Tuo oli paha!
- Anonyymi
Ei paha vaan tosiasia mitä eräiden vaikea ymmärtää.
- Anonyymi
Määrätyt suvut saivat isojaossa ruotsin kunkulta maat ja mannut. Tästä virheestä kärsimme edelleen. On olemassa monia työnantajia joilla työvoimaa palkatessaan kielipolitiikka on asia nro 1.
- Anonyymi
Mm. Summa murtui talvisodassa kun rantaruotsalaisten pataljoona pakeni luvatta ⁰etulinjasta pakokauhun vallassa. Tästä alkoi koko karjalan armeijan vetäytyminen uusiin asemiin. Tutkikaa historiaa niin jotain opitte.
- Anonyymi
On todellakin anteeksiantamatonta kun samaan aikaa taipaleen- ja kollaanjoen linjat pitivät vaikka viimeiseen mieheen. Kertoneeko jotain parempiosaisuudesta vai mistä? Eikö sotilasvala vannoittanut?
- Anonyymi
Tutkikaapa rantaruotsalaisten sotilashistoriaa sodissamme. Onko kenellekään yllätys että palvelivat tykistössä ja huoltoporukoissa eli kaukana etulinjasta. Miksihän näin on? No kaikki vastauksen tietävät mutta sitähän ei saa sanoa, eihän?
- Anonyymi
Ei muuten auttanut kun kutsu ylimääräisiin harjoituksiin tuotiin vaikka mamma kuinka vastusteli. No toki heille pedattu se vähän helpompi rooli. Ja kyllä heitä sankarivainajakin kotiin tuotiin että kättä lippaan....
- Anonyymi
Tulihan ruotsistakin joukkoja suomea puolustamaan. Toivotaan nyt kuitenkin ettei vastaisuudessa näin.
- Anonyymi
Taitaa olla 1 ja sama tyyppi joka jatkaa tätä yksinään kotimaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla 1 ja sama tyyppi joka jatkaa tätä yksinään kotimaa.
...jorinaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...jorinaa.
Karkuruus painottui sekä absoluuttisesti että reserviläisten määriin suhteutettuna selvästi Varsinais-Suomeen, Satakuntaan, Itä-Hämeeseen ja Pohjois-Uudellemaalle. Karkuruus painottui maaseudulle ja tiettyihin kuntiin; jossain pitäjässä karkureita saattoi olla paljon, kun taas naapuripitäjässä ei lainkaan. Kuntakohtaisesti suurin suhteellinen karkureiden osuus oli Kolarissa, 7,8 %. [1]
Lähde: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sotilaskarkuruus_Suomessa
Auts, eihän noissa paikoissa asuu ruotsinkielisiä, mites noin, eikö sotilas vala merkitse mitään? Suomenkielistenhän piti olla niin hyviä ja sotilaallisia että?
- Anonyymi
Ei se mitään. Otetaan kunnia me itsellemme, jotka emme oltu edes kutkana isoisiemme palleissa konsanaan. Ehkäpä ne oli sitten puhtaat degeneroituneet suomimiehet jotka silloin pervitiinin siivittämänä uroollisimmin maata puolustivat. Mistäpä sen kaiken niin tarkalleen tietää ja nykytilanne ei vaan kaikille kelpaa.
- Anonyymi
Yllättäen käpykaartilais kuntia olivat vasemmistovetoisia. Sisällissodan traumoja? Ja käpykaartilaisuus on eri asia kuin etulinjan hysteria.
- Anonyymi
Mites jatkosodan hysteria, minkäskielisiä?
- Anonyymi
Pervitiiniä käyttivät vain tosi ukot. Päämajan kaukopartio-osastot ja vasta pakon edessä
- Anonyymi
Noilla seuduillahan punaset otti viimeisen selkäsaunan. Olikohan valkoisten puolella montaa rantaruotsalaista?
- Anonyymi
Miten nämä jutut liittyy mitenkään Kokkolaan?
- Anonyymi
Katos muuten samalta wikisivulta munsalan radikalisti. Veneillä karkuun ruotsiin. Ei riittänyt että 50000 lasta turvaan oli lähetettävä miehityksen pelossa. Sankarit painelivat perässä!
- Anonyymi
Eikö natsi osaa matikkaa?
"Karkuruus painottui sekä absoluuttisesti että reserviläisten määriin suhteutettuna selvästi Varsinais-Suomeen, Satakuntaan, Itä-Hämeeseen ja Pohjois-Uudellemaalle"
Mitäs tuo lause tarkoittaa. mieti
- Anonyymi
Olihan se semmonen kannaksen menetys että alta pois. Ei vaan murskaavaa ylivoimaa vastaan mitään voinut. Ja eiköhän siellä puhuttu samaa kieltä ketkä puhumaan kykenivät ja Suomen asialla olivat.
- Anonyymi
Kyllä tää liittyy kokkolaankin. Käys tutustumassa sankarihautaismailla ja mieti....
- Anonyymi
Ruotsinkielisten jatkuva mollaaminen?
- Anonyymi
Ei se mitään. Aina voidaan nyt laittaa ja syyttää käpykaartilaisiksi ja luopioiksi ketä halutaan. Tällainen ei muuta mitään.
- Anonyymi
Edelleen esiintyvä katkeruus ei paranna mitään.
- Anonyymi
Kansa joka ei tunne historiaansa on köyhä kansa. Näin sanoi muuan Adolf Enhrooth etutulinjan komentaja viimeisen päälle. Hups ruotsinkielinen nimi!
- Anonyymi
Mitä historia tuo on, haukokas aina joka asiassa pientä vähemmistöä joka asiasta?
- Anonyymi
Jos kehun aatua suorituksistaan isänmaan hyväksi niin onko se mollaamista? Siiranmäessä ja vuosalmella kortit katottiin....
- Anonyymi
Huomasithan että CCCP voitti molemmat sodat?
- Anonyymi
Kaikki on nykyään luettavissa digitoituna kansallisarkiston sivuilta. Sotapäiväkirjat mitä oikeasti tapahtui. Suosittelen perehtymään...
- Anonyymi
Ja joo kyllä sieltä löytyy myös rangaistukset mitä kullekin määrätty. Sotilaskarkuruus on vakava rikos silloin kun sota-ajan lait voimassa.
- Anonyymi
Kuolemantuomiokin mahdollinen. No näitä ei sentään haudattu aseveljien viereen sankarihautausmaille.
- Anonyymi
3/4 osaa ruotsiin paenneista karkureista oli kotoisin pohjanmaan ruotsinkieliseltä rannikolta. En osaa tota wiki sivua liittää mutta löytyy muutama viesti taaksepäin.
- Anonyymi
Lopeta valehtelu julkisella palstalla,
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sotilaskarkuruus_Suomessa
Suomenkieliset pakeni.
Yhteensä karkuruus- ja pakoilurikoksiin syyllistyi Suomessa noin 31 000–35 000 miestä, joista arviolta runsas puolet oli varsinaisia karkureita. Karkuruus painottui sekä absoluuttisesti että reserviläisten määriin suhteutettuna selvästi Varsinais-Suomeen, Satakuntaan, Itä-Hämeeseen ja Pohjois-Uudellemaalle.
- Anonyymi
Kuten sanoin nuo punikkipitäjiä. Nyt onkin kyse rantaruotsalaisista eli keskitytään nyt vaan pohjanmaahan. Luitko sen munsalan jutun wikisivulta? Mielenkiintoista....
- Anonyymi
Eli suomenkieliset jätetään laskuista koska olivat punilkktaustaisia?? Eli ei saa puhua enemistöstä pahaa mutta vähemmistöä tulee syyllistää milloin mistäkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli suomenkieliset jätetään laskuista koska olivat punilkktaustaisia?? Eli ei saa puhua enemistöstä pahaa mutta vähemmistöä tulee syyllistää milloin mistäkin?
Yes sir yes
- Anonyymi
Toki punikkitausta teki tuhoaan juurikin mainitsemissasi paikoissa. Itärajan pitäjissä tilanne vielä huonompi. Jopa loikkauksia rajan yli ja paikallisoppaana partisaaniosastossa teurastamaan siviileitä.
- Anonyymi
No yhteisellä isänmaan asialla kukin kykyjensä mukaan. Miten kävis nykyään?
- Anonyymi
Ihme fiilistelyä ja mässäilyä penikoilta joilla ei ole saa eikä arpaa mihinkään.
- Anonyymi
Tämä on kivikautisten ketju, ei ketään kiinnosta mitä jonkun postilaatikkoon tulee tai on tulematta ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t744848- 332711
- 402504
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin261933Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401832- 881661
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251612- 1611532
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241348Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941200