Abraham Wetterintie 6

Hertsikaanko?

Onko kellään kokemusta kyseisistä asunnoista. Talothan ovat valmistuneet kesällä 2013, mutta siellä on vielä useita asuntoja vapaana. Lähinnä mietin, miksi näin. Vuokrahan näissä tuntuu olevan aika korkea, mutta toisaalta olen valmis maksamaan jos asunto on korkeatasoinen.

14

2805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei enää Kevan asukas

      Jos tarkoitat Kevan vuokra-asuntoja Abraham Wetterin tiellä ja Sorvaajankadulla, niin juuri niistä ei ole kokemusta, mutta muista Kevan vuokra-asunnoista Helsingissä on. Yksi syy siihen, että asuntoja on vapaana, on varmaan korkeat vuokrat sijaintiin nähden. Syy voi olla myös 3 kk:n vuokravakuus, esim. 900 € maksavaan asuntoon muuttaessa täytyy olla valmiina ensimmäisen kuukauden vuokra 3 kk:n vuokravakuus = 3600 €. Tuo ei ole kaikille mikään pikkusumma. Lisäksi asunnot ovat vapaarahoitteisia, joissa esim. pesulat voivat olla maksullisia ja jos vuokraa ei ole sidottu elinkustannusindeksiin, se voi nousta paljonkin vuosittain. Noissa vuokra on näköjään sidottu elinkustannusindeksiin. Esim. Ruoholahden Kevan talossa pesula oli tosi kallis enkä käyttänyt sitä koskaan. Muuten vuokranantajana Keva on hyvä eikä siitä voi puhua edes samana päivänä Saton ja VVO:n kanssa.

    • Hertsikaanko

      Tätä vähän arvelinkin, että vuokran korkeus saattaa olla syy. Toisaalta se myös erottelee ns.rupusakin pois laskuista, joten pihapiiri saattaisi olla rauhallisempi. Juuri niitä Kevan asuntoja tarkoitin. Mulla ei sinänsä vuokra ole kynnyskysymys, olen valmis maksamaan ympäristön viihtyvyydesta ja asunnon tasosta. Onko siinä ihan eristäytynyt sinne teollisuusalueen reunalle vai kuinka lähipalvelujen saatavuuden kanssa on? Kauppa, bussipysäkki jne.?

    • Ei enää Kevan asukas

      Katso pääkaupunkiseudun opaskartasta ja Hsl:n reittioppaasta tai järkevämpää vielä, jos käyt paikan päällä katsomassa. Siitä Abraham Wetterin tieltä ja Linnanrakentajantieltä menee busseja, jotka menevät Herttoniemen metroasemalle. Kävellen metroasemalle taitaa olla n. kilometri. Linnanrakentajantiellä on Lidl ja ennen metroasemaa on vielä Megahertsi, jossa on joitakin liikkeitä, en muista mitä, kun en ole pitkään aikaan käynyt. Googleta Megahertsi, niin löydät liikkeet. Metroaseman lähellä on K-Supermarket ja Alepa eikä S-markettiinkaan pitkä matka ole.

    • Hertsikaanko

      Kiitos vastauksista. Kävin nyt paikan päällää ja vähän sivussahan nuo talot tuntuvat olevan siinä teollisuusalueean laitamilla. En oikein innostunut. Ehkä katselen sittekin Herttoniemenrannasta, sillä alue sinänsä kiinostaa. Onko se ihan yleinen vuokrataso, jos kaksiosta pyydetään 900 -1000e/kk? Kuten sanoin, minulla on maksukykyä, mutten silti ihan nyljettäväksi halua.

    • Ei enää Kevan asukas

      Kaksioiden hinnat riippuvat tietysti neliöistä ja vuokrafirmasta. Vapaarahoitteiset ovat kalliimpia kuin aravavuokra-asunnot ja korkotuetut asunnot. Mitä uudempi sen kalliimpi, paitsi esim. Satolla kaikki vanhatkin ovat törkeän hintaisia. En asu itse enää vuokralla.

      Jos sinua tuo Herttoniemenranta kiinnostaa, niin Kevalla on siellä Kipparikorttelissa useita taloja, joista vapautuu koko ajan asuntoja. Talot on rakennettu v. 2001 ja kaikissa asunnoissa on sauna ja parveke tai terassi, melkein kaikissa lasitettu parveke, lisäksi parkettilattiat. Halvimmat kaksiot ovat alle 800 €. Tutustu netissä niihin asuntoihin ja tee hakemus, mutta kannattaa varmaan soittaakin sinne. Talot ovat melko lähellä metroasemaa. En osaa kuitenkaan yhtään kertoa, ovatko talot rauhallisia. En tunne ketään, joka olisi niissä asunut. Herttoniemenrannassa on kaikki palvelut ja se on vähän kuin pieni kaupunki kaupungin sisällä.

    • Aurinkotuulen
      • Aatamin

        aivan päätöntä maksaa noin korkeaa vuokraa. tuollakin lyhentää omaa hyvin pitkälti. mikäs siinä jos mieltä kohentaa maksaa herralle.


      • Hertsikaanko
        Aatamin kirjoitti:

        aivan päätöntä maksaa noin korkeaa vuokraa. tuollakin lyhentää omaa hyvin pitkälti. mikäs siinä jos mieltä kohentaa maksaa herralle.

        No omassa olen asunut jo 70-luvulta lähtien ja nyt elämäntilanne on sellainen, että laitan asuntoni rahoiksi ja muutan vuokralle. Minulla ei ole perillisiä ja maksan mieluummin asumisesta ja ylläpitokustannuksista, kuin istun rahakasan päällä. Olen tässä kuitenkin jo ehtoopuolella, jos keski-iäksi lasketaan 50 vuotta.


    • minnq

      kannattaa huomioida tien toisella puolella on ammattikoulu. monenlaista hiihtäjää siellä...

    • Muuten en asiaan puutu, mutta tuo ei ole Herttoniemessä, vaan Porolahden/Roihuvuoren rajalla.

      • Ei enää Kevan asukas

        Ei kukaan ole väittänytkään, että Abraham Wetterin tie olisi Herttoniemenrannassa. Aloittaja kertoi, että Abraham Wetterin tien talot ovat vähän syrjässä, ja hän taitaakin katsella asuntoa Herttoniemenrannasta. Siksi kerroin hänelle Herttoniemenrannan Kipparikorttelista, jossa on Kevalla useampia taloja. Kipparikorttelissa on muillakin yhtiöillä vuokrataloja, mm. Newsecin välittämiä.


    • asukas1

      Luteita ollut monessa huoneistossa. Aikaisemmin Corbelin nykyään Realian hallinnoima..Hys..hys..hoidetaan luteita, eikä koko rapukäytävää kerrallaan..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe