Hei!
Täällä on paljon ketjuja sappikivistä, mutta aloitan vielä uuden koska en löytänyt vastausta omaan ongelmaani. Josko joku olisi kokenut saman?
Minulla alkoi viime kesänä kovat vatsakivut ja hirmuinen närästys. Lääkäri määräsi närästyslääkettä, joka ei auttanut. Oireilu jatkui ja paheni, kunnes vihdoin kuukauden kuluttua pääsin vatsan ultraan, jossa todettiin sapessa olevan pieniä kiviä (2-3mm). Tässä vaiheessa en pystynyt enää syömään juuri muuta kuin pinaattikeittoa ja paino oli tippunut 10kg. Olin huonossa kunnossa siinä vaiheessa. Sain lähetteen leikkaukseen, mutta kirurgi sanoi, ettei suosittelisi näin pienien kivien takia leikkaamista!!
Nyt odotan leikkausta, joka on 1.4. Sappi oireilee enää satunnaisesti, noin viikon välein tulee lievä kohtaus, mutta voin syödä lähes normaalisti. Mietin kovasti menenkö leikkaukseen vai voivatko oireet poistua kokonaan? Hiihtolomamatkalla tosin sain kovia kohtauksia, jotka helpottivat kotiin paluun jälkeen.
Kokemuksia? Ovatko oireet poistuneet ilman leikkausta? Kovasti mietityttää kannattaako kokonaista sisäelintä lähteä poistamaan satunnaisen oireilun takia...
Kiitos...
Pienet sappikivet, vaihtelevat oireet
Ullakaisa
0
169
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 432756
- 952724
- 1982390
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281953- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3581279Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51249