Katkerat miesten naisystävät

viiniä ja silakkaa

kahlitsee miehen niin, ettei edes lapset saa isää nähdä keskenään. Katkerana ihminen toimii ällistyttävällä tavalla, ja törkeintä on kostaa omat ongelmat toisten lapsiin. Mieskin siinä kärsii kun ei saa olla rakkaittensa kanssa, mutta miehellä ei ole vaihtoehtoa.
Naapurin mies pelkää että siivoojana pidettävä nainen lähtee jos tekee mitä sydän sanoo.

8

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti ja vaimo

""Katkerat miesten naisystävät kahlitsee miehen niin, ettei edes lapset saa isää nähdä keskenään.""

Anteeksi nyt vain, mutta minun on aivan pakko tähdentää pari asiaa...

Siis mitä ihmettä tarkoitat miehen "kahlitsemisella"? Kun minun aviomieheni ainakin ihan vapaaehtoisesti päätti jakaa elämänsä kanssani eronsa jälkeen (en siis liittynyt hänen eroonsa millään tavoin, emme edes tunteneet silloin) ja hän ihan itse vuosien yhdessäolon jälkeen kosi minua. Olemme nyt olleet avioliitossa jo vuosia, meillä on hänen ex-avoliiton lastensa lisäksi yhteisiä lapsia ja yhdessä rakennuttamamme omakotitalo.

Kun kirjoitit, että "mies kahlitaan niin, ettei edes lapset saa isää nähdä keskenään", niin tarkoitatko todella sitä, että minun pitäisi poistua omasta kodistani joka toiseksi viikoksi jonnekin muualle? Miksi ihmeessä? Miten minun läsnäoloni tekee mahdottomaksi isän ja lasten tapaamiset? Olen mieheni lapsille läheinen ja tuttu, olen heidän pienten sisarustensa äiti, perheenjäsen, miksi ihmeessä minun pitäisi minnekään lähteä? Ihan vapaaehtoisesti mieheni kanssani muutti asumaan aikanaan, ja ihan yhdessä teimme päätöksen ikiomasta omakotitalosta, en minä ole häntä mihinkään kahlinnut. Kodissamme vietämme aikaa perheenä, ja kyllä mieheni viettää jokaisen lapsensa kanssa aikaa myös keskenäänkin, kuten minäkin.

""Katkerana ihminen toimii ällistyttävällä tavalla, ja törkeintä on kostaa omat ongelmat toisten lapsiin.""

En tiedä katkerista ihmisistä, tai erityisesti naisystävistä, en itse ole mistään katkera. Minulle ei ole tapahtunut mitään, mistä pitäisi olla katkera. Olen onnellisessa liitossa ja minulla on ihana perhe, ei ole syytä olla katkera. Mitään suurempia ongelmiakaan ei elämässäni ole. Ja vaikka olisikin, en ole kostonhimoinen ihminen, enkä varsinkaan lapsivastainen, olenhan äiti itsekin.

""Mieskin siinä kärsii kun ei saa olla rakkaittensa kanssa, mutta miehellä ei ole vaihtoehtoa.""

Minun mieheni saa olla ja elää rakkaittensa kanssa; aviovaimonsa ja lastensa kanssa. Jokaisen lapsen kanssa eläisimme joka päivä jos mahdollista, mutta miehen ex-avoliiton lastenhan on tavattava myös äitiään, tietenkin.

""Naapurin mies pelkää että siivoojana pidettävä nainen lähtee jos tekee mitä sydän sanoo. ""

Kuulostaa aika hassulta...Mistä sinä tiedät, mitä naapurin miehesi sydän sanoo? ;)
      Onko hän itse kertonut sinulle pitävänsä naisystäväänsä vain siivoojana?
      Ei kannata vetää omia johtopäätöksiä ja nuuskia toisten elämää, vaan keskittyä ihan vaan siihen omaansa.

• monet ovat katkeria

Kahlitseminen = sitä ettei pidä siitä että meis tapaa lastaan muualla kuin uusion kotona, pelkää että uusio jää toiseksi ja lapsesta ollaan mustasukkaisia. Se on lapsen j aisän omaa aikaa, ei siinä ulkopuolista ihmistä tarvi, lapsi ei ainakaan tarvi. Kahlitaan toinen kotiin kun uhka on suuri että mies puhuu exänsä kanssa tai on muuten tekemisissä, kun pakotetaan toinen näkemään lapsi omassa kotona, minimoidaan riski että exät tapaa ja voidaan pitää isän ja lapsen juttuja silmällä.. loukkaavaa lasta kohtaan.

Mistä tiedät että olet miehenlapelle läheinen ja tuttu? Taitaa olla omaa toivekuvaa ja halua vaan olla... kerrot itse olekto kysynyt lapselta? No et varmaan se on sun päätelmä asiasta.

Olet sinä katkera, et vaan tunnusta sitä..

No miksi et anna miehen ja hänen lapsen olla keskenään, ja antaa heidän olla keskenään, miehen lapsi on hänelle erittäin rakas, mutta mitä pelkäät? Ei ole sun liittokaan vakaalla pohjalla, kun pelkäät ja olet katkera miehen lapsesta.
        Oletko kysynyt sitäkään mieheltä oletteko niin rakkaita hänelle, ettei oma lapsi mahdu hänen sydämmen yksin??? No sen olet varmaan itse päätellyt taas etkä kysynyt, sun oma päätelmä siis.

Olen tuntenut naapurin miehen kauemmin kuin tämä uuden naisen, joten puhumme aina kun näemme... ja kyllä... ei lempi leisku sillälailla kuin ex vaimonsa kanssa kyllä sen näkee miten mies kaipaa häntä ja lapsiaan, jotka ei käy isällään tai sitten he oiekaoppisesti tapaavat muualla, ei isän kotona jos lapset ovat saaneet tarpeekseen tunkeilevasta isän naisesta.
        En nuuski kenenkään elämää, mutta en kävele laput silmillä omalla pihallani, enkä kulje puhumatomana kun naapurin kanssa tapaamme, naikkosen kanssa en koskaan puhu, on niin outo olento,.
        Totta keskityn vaan täysillä omaani, mutta kun on silmät päässä näkee myös muuta maailmaa kuin omaansa.

• äiti ja vaimo
        monet ovat katkeria kirjoitti:

Kahlitseminen = sitä ettei pidä siitä että meis tapaa lastaan muualla kuin uusion kotona, pelkää että uusio jää toiseksi ja lapsesta ollaan mustasukkaisia. Se on lapsen j aisän omaa aikaa, ei siinä ulkopuolista ihmistä tarvi, lapsi ei ainakaan tarvi. Kahlitaan toinen kotiin kun uhka on suuri että mies puhuu exänsä kanssa tai on muuten tekemisissä, kun pakotetaan toinen näkemään lapsi omassa kotona, minimoidaan riski että exät tapaa ja voidaan pitää isän ja lapsen juttuja silmällä.. loukkaavaa lasta kohtaan.

Mistä tiedät että olet miehenlapelle läheinen ja tuttu? Taitaa olla omaa toivekuvaa ja halua vaan olla... kerrot itse olekto kysynyt lapselta? No et varmaan se on sun päätelmä asiasta.

Olet sinä katkera, et vaan tunnusta sitä..

No miksi et anna miehen ja hänen lapsen olla keskenään, ja antaa heidän olla keskenään, miehen lapsi on hänelle erittäin rakas, mutta mitä pelkäät? Ei ole sun liittokaan vakaalla pohjalla, kun pelkäät ja olet katkera miehen lapsesta.
        Oletko kysynyt sitäkään mieheltä oletteko niin rakkaita hänelle, ettei oma lapsi mahdu hänen sydämmen yksin??? No sen olet varmaan itse päätellyt taas etkä kysynyt, sun oma päätelmä siis.

Olen tuntenut naapurin miehen kauemmin kuin tämä uuden naisen, joten puhumme aina kun näemme... ja kyllä... ei lempi leisku sillälailla kuin ex vaimonsa kanssa kyllä sen näkee miten mies kaipaa häntä ja lapsiaan, jotka ei käy isällään tai sitten he oiekaoppisesti tapaavat muualla, ei isän kotona jos lapset ovat saaneet tarpeekseen tunkeilevasta isän naisesta.
        En nuuski kenenkään elämää, mutta en kävele laput silmillä omalla pihallani, enkä kulje puhumatomana kun naapurin kanssa tapaamme, naikkosen kanssa en koskaan puhu, on niin outo olento,.
        Totta keskityn vaan täysillä omaani, mutta kun on silmät päässä näkee myös muuta maailmaa kuin omaansa.

""Kahlitseminen = sitä ettei pidä siitä että meis tapaa lastaan muualla kuin uusion kotona, pelkää että uusio jää toiseksi ja lapsesta ollaan mustasukkaisia.""

Siis ööö...oletko tosissasi? Tämä kotimme on meidän kaikkien koti, ei vain minun. Ei ole kyse siitä, että minä olisin ketään väkisin kahlinnut omaan kotiini, vaan tämä on koko perheemme koti, jossa me kaikki asumme; mieheni, minä ja lapset.

Siis jään toiseksi kenelle? Meillä riittää rakkautta sekä toisillemme että lapsille. Ei meillä laiteta perheenjäseniä tärkeysjärjestykseen, kaikki ovat tärkeitä. Ja rakkaus lapsia kohtaan on erilaista kuin puolisoa kohtaan, eivätkä ne sulje toisiaan pois.

En minä ole lapsille mustasukkainen. En ymmärrä ollenkaan, mistä vedit tuollaisen johtopäätöksen. Oletko itse mustasukkainen lapsillesi, vai mistä sait tuollaisia ajatuksia päähäsi? Jostainhan ne kumpuavat.

""Kahlitaan toinen kotiin kun uhka on suuri että mies puhuu exänsä kanssa tai on muuten tekemisissä, kun pakotetaan toinen näkemään lapsi omassa kotona, minimoidaan riski että exät tapaa ja voidaan pitää isän ja lapsen juttuja silmällä.. loukkaavaa lasta kohtaan.""

Siis häh? Menee entistä eriskummallisemmaksi... Siis edelleenkin, en ole kahlinnut ketään kotiin. Meillä kaikki ovat aivan vapaita kulkemaan ovesta sisään ja ulos. Mielestäni ajatuksesi kotiin kahlitsemisista kertovat vain sinun oman mielesi kiemuroista, itselleni ei koskaan tulisi tuollaisia omituisuuksia edes mieleen. Ihan normaalia lapsiperheen elämää elämme, ei ketään ole käsiraudoissa kahlittu patteriin.

Ei mieheni ex ole minulle mikään uhka. Hän on aivan asiallinen ja fiksu, normaali ihminen, joka on itsekin naimisissa uuden miehensä kanssa, ja hänellä on uuden miehensä kanssa lapsia. He elävät omaa elämäänsä omassa kodissaan ja me omassaan, ja tekemisissä olemme lasten vuoksi silloin tällöin. Itse asiassa, olen usein yhteydessä hänen kanssaan ilman miestäkin, miehen ex on usein soittanut suoraan minulle, että tarvitseeko kukaan lapsistamme esim. heillä pieneksi menneitä luistimia jne. Ei meillä kukaan ole uhka kenellekään, vaan olemme ihan normaaleja, aikuisia ihmisiä.

""Mistä tiedät että olet miehenlapelle läheinen ja tuttu? Taitaa olla omaa toivekuvaa ja halua vaan olla... kerrot itse olekto kysynyt lapselta? No et varmaan se on sun päätelmä asiasta.""

Olemme asuneet mieheni lasten kanssa yhdessä 12 vuotta, siinä ajassa tuleet toiselle ihmiselle aika tutuksi ;)

""Olet sinä katkera, et vaan tunnusta sitä.. ""

Tämä oli kyllä todella erikoinen väite.
        Ei, en minä ole katkera. Mitäpä tähän muuta sanomaan. Voithan sinä inttää kuuta auringoksi ja päinvastoin, mutta ei se mitään tarkoita.

""No miksi et anna miehen ja hänen lapsen olla keskenään, ja antaa heidän olla keskenään, miehen lapsi on hänelle erittäin rakas, mutta mitä pelkäät?""

Kyllä mieheni on jokaisen lapsensa kanssa toisinaan myös keskenään, kuten ensimmäisessä tekstissäni kirjoitin.
        Kyllä, miehelleni jokaikinen hänen lapsistaan on tärkeä. Ihan jokainen. Samoin me olemme toisille tärkeitä, puolisoina.
        En pelkää mitään, mitä minä mielestäsi pelkään?

""Ei ole sun liittokaan vakaalla pohjalla, kun pelkäät ja olet katkera miehen lapsesta.""

Kyllä minun liittoni on ihan vakaalla pohjalla. Entäs omasi?
        En pelkää mitään, en ole katkera mistään, mieheni lapset ovat minulle myös tärkeitä, enkä koe, että heidän rakkautensa olisi keneltäkään muulta pois.

""Oletko kysynyt sitäkään mieheltä oletteko niin rakkaita hänelle, ettei oma lapsi mahdu hänen sydämmen yksin???""

Siis apua, oletko tosissasi?
        Siis että olenko kysynyt mieheltäni, että olenko minä, hänen aviovaimonsa ja hänen muut lapsensa hänelle niin rakkaita, ettei hänen toiset lapset mahdu hänen sydämeensä yksin? TÄ?
        Miksi ihmeessä miehen täytyisi rakastaa vain yhtä lasta? Miksei hän saisi mielestäsi rakastaa jokaista omaa lastaan? Meidän yhteiset lapset ovat myös hänen biologisia lapsiaan. Mieheni rakastaa jokaista lastaan ja omaa vaimoaan, niinhän sen pitääkin olla. Laitatko sinä omat lapsesi tärkeysjärjestykseen? Voi lapsiparkoja...

Ja mitä naapuriisi tulee, niin se on hänen elämänsä. Hänellä on valttikortit kädessään oman elämänsä suhteen. Hänellä on valta valita, kenen kanssa hän elämänsä elää. Ei aikuista ihmistä kukaan voi mihinkään pakottaa. Jos hän haluaa elää sen puolisonsa kanssa, niin miksi se sinua niin vaivaa? Sillä ei hän hänen kanssaan eläisi, jos ei haluaisi. Ja jos se nainen tekee miehen onnettomaksi, niin se on hänen murheensa. Hän itse päättää elämänsä suunnan.

• Mielisairaanhoitaja
        äiti ja vaimo kirjoitti:

""Kahlitseminen = sitä ettei pidä siitä että meis tapaa lastaan muualla kuin uusion kotona, pelkää että uusio jää toiseksi ja lapsesta ollaan mustasukkaisia.""

Siis ööö...oletko tosissasi? Tämä kotimme on meidän kaikkien koti, ei vain minun. Ei ole kyse siitä, että minä olisin ketään väkisin kahlinnut omaan kotiini, vaan tämä on koko perheemme koti, jossa me kaikki asumme; mieheni, minä ja lapset.

Siis jään toiseksi kenelle? Meillä riittää rakkautta sekä toisillemme että lapsille. Ei meillä laiteta perheenjäseniä tärkeysjärjestykseen, kaikki ovat tärkeitä. Ja rakkaus lapsia kohtaan on erilaista kuin puolisoa kohtaan, eivätkä ne sulje toisiaan pois.

En minä ole lapsille mustasukkainen. En ymmärrä ollenkaan, mistä vedit tuollaisen johtopäätöksen. Oletko itse mustasukkainen lapsillesi, vai mistä sait tuollaisia ajatuksia päähäsi? Jostainhan ne kumpuavat.

""Kahlitaan toinen kotiin kun uhka on suuri että mies puhuu exänsä kanssa tai on muuten tekemisissä, kun pakotetaan toinen näkemään lapsi omassa kotona, minimoidaan riski että exät tapaa ja voidaan pitää isän ja lapsen juttuja silmällä.. loukkaavaa lasta kohtaan.""

Siis häh? Menee entistä eriskummallisemmaksi... Siis edelleenkin, en ole kahlinnut ketään kotiin. Meillä kaikki ovat aivan vapaita kulkemaan ovesta sisään ja ulos. Mielestäni ajatuksesi kotiin kahlitsemisista kertovat vain sinun oman mielesi kiemuroista, itselleni ei koskaan tulisi tuollaisia omituisuuksia edes mieleen. Ihan normaalia lapsiperheen elämää elämme, ei ketään ole käsiraudoissa kahlittu patteriin.

Ei mieheni ex ole minulle mikään uhka. Hän on aivan asiallinen ja fiksu, normaali ihminen, joka on itsekin naimisissa uuden miehensä kanssa, ja hänellä on uuden miehensä kanssa lapsia. He elävät omaa elämäänsä omassa kodissaan ja me omassaan, ja tekemisissä olemme lasten vuoksi silloin tällöin. Itse asiassa, olen usein yhteydessä hänen kanssaan ilman miestäkin, miehen ex on usein soittanut suoraan minulle, että tarvitseeko kukaan lapsistamme esim. heillä pieneksi menneitä luistimia jne. Ei meillä kukaan ole uhka kenellekään, vaan olemme ihan normaaleja, aikuisia ihmisiä.

""Mistä tiedät että olet miehenlapelle läheinen ja tuttu? Taitaa olla omaa toivekuvaa ja halua vaan olla... kerrot itse olekto kysynyt lapselta? No et varmaan se on sun päätelmä asiasta.""

Olemme asuneet mieheni lasten kanssa yhdessä 12 vuotta, siinä ajassa tuleet toiselle ihmiselle aika tutuksi ;)

""Olet sinä katkera, et vaan tunnusta sitä.. ""

Tämä oli kyllä todella erikoinen väite.
        Ei, en minä ole katkera. Mitäpä tähän muuta sanomaan. Voithan sinä inttää kuuta auringoksi ja päinvastoin, mutta ei se mitään tarkoita.

""No miksi et anna miehen ja hänen lapsen olla keskenään, ja antaa heidän olla keskenään, miehen lapsi on hänelle erittäin rakas, mutta mitä pelkäät?""

Kyllä mieheni on jokaisen lapsensa kanssa toisinaan myös keskenään, kuten ensimmäisessä tekstissäni kirjoitin.
        Kyllä, miehelleni jokaikinen hänen lapsistaan on tärkeä. Ihan jokainen. Samoin me olemme toisille tärkeitä, puolisoina.
        En pelkää mitään, mitä minä mielestäsi pelkään?

""Ei ole sun liittokaan vakaalla pohjalla, kun pelkäät ja olet katkera miehen lapsesta.""

Kyllä minun liittoni on ihan vakaalla pohjalla. Entäs omasi?
        En pelkää mitään, en ole katkera mistään, mieheni lapset ovat minulle myös tärkeitä, enkä koe, että heidän rakkautensa olisi keneltäkään muulta pois.

""Oletko kysynyt sitäkään mieheltä oletteko niin rakkaita hänelle, ettei oma lapsi mahdu hänen sydämmen yksin???""

Siis apua, oletko tosissasi?
        Siis että olenko kysynyt mieheltäni, että olenko minä, hänen aviovaimonsa ja hänen muut lapsensa hänelle niin rakkaita, ettei hänen toiset lapset mahdu hänen sydämeensä yksin? TÄ?
        Miksi ihmeessä miehen täytyisi rakastaa vain yhtä lasta? Miksei hän saisi mielestäsi rakastaa jokaista omaa lastaan? Meidän yhteiset lapset ovat myös hänen biologisia lapsiaan. Mieheni rakastaa jokaista lastaan ja omaa vaimoaan, niinhän sen pitääkin olla. Laitatko sinä omat lapsesi tärkeysjärjestykseen? Voi lapsiparkoja...

Ja mitä naapuriisi tulee, niin se on hänen elämänsä. Hänellä on valttikortit kädessään oman elämänsä suhteen. Hänellä on valta valita, kenen kanssa hän elämänsä elää. Ei aikuista ihmistä kukaan voi mihinkään pakottaa. Jos hän haluaa elää sen puolisonsa kanssa, niin miksi se sinua niin vaivaa? Sillä ei hän hänen kanssaan eläisi, jos ei haluaisi. Ja jos se nainen tekee miehen onnettomaksi, niin se on hänen murheensa. Hän itse päättää elämänsä suunnan.

Älä herranjestas ruoki mielisairasta äiti ja vaimo, vaan anna olla! Ihan hänen omaksi parhaakseen on parempi vaan istua hiljaa ja hymyillä, esittää että ymmärrät.

Älä ruoki mielisairaita.

• uusio laskelmoi

Ap;n kirjoitus on niin totta! Jos lapset tulevat isää katsomaan niin miski siinä pitää olla vieraita ihmisiä lauma? Isällä ja lapsella saattaa olla omia salaisuuksia, joita ei pidä saattaa viraan naisen korviin. On eri asia olla isän kanssa kahden kuin että siinä on laula vieraita ihmisiä. Eihä se lapsen rakas äitikään tunge sillon heidän kanssaan, miksi siinä pitää vierasxihmienn olla?

Se on yksi syy miksi lapset eivät halua olla isän luona kun siellä on omituisia ihmisiä.
      Mutta sehän sopii uusioille, sillä lailla he pääsevät eroon miehen lapsista.

• ........

Kyllä se EX vaimo on se katkera ja estää miehiä tapaamasta lapsiaan ja varsinkin jos miehen kanssa asuu uusi nainen/ vaimo !!!

• -KK-

Tuo on vaan uusikoiden haavekuva.. Minä en ainakaan ole katkera ex,olen iloinen ja onnellinen ex :D
        Enkä estä tapaamisia, ei kyllä miehen nyxäkään. Mies sen itse päättää, onko jotain tärkeämpää tekemistä kuin lastaan tavata.. Usein on, ja se on sen isän vika, ei kenenkään muun.

• .........
        -KK- kirjoitti:

Tuo on vaan uusikoiden haavekuva.. Minä en ainakaan ole katkera ex,olen iloinen ja onnellinen ex :D
        Enkä estä tapaamisia, ei kyllä miehen nyxäkään. Mies sen itse päättää, onko jotain tärkeämpää tekemistä kuin lastaan tavata.. Usein on, ja se on sen isän vika, ei kenenkään muun.

Noinhan se terveesti menee !!! Mutta tämä nm.onnen ydin perhe ei ajattelekkaan noin vaan on hyvinkin sisä siittoinen ja katkera ja kuvittelee että kaikki uusikot ovat perheen rikkojia ja lasten kiusaajai (tuntematta/tapaamatta heitä) ja kuvittelee että eron jälkeenki ex miehen täytyy palvoa häntä vierasta ihmistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      208
      2834
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2511
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1172
    4. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1015
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      124
      1002
    6. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      67
      1000
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      952
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      320
      921
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      768
    Aihe