Kerrostalokyttääjät Heinolassa

Elämää kerrostalossa

Tähän keskusteluun toivotaan kokemuksia Heinolan kerrostalokyttääjistä. Olen itse muuttanut Heinolaan n. kolme viikkoa sitten ja kerrostaloon asuttuani 25 vuotta pien/paritalossa.

Tämän kolmen viikon aikana olen jo nähnyt kaksi ns. heippalappua, joissa toisessa kehoitetaan mm. säilyttämään lastenrattaita jossain muualla kuin pyöräkellarissa (mikä on aivan oikea säilytyspaikka), koska nämä lastenrattaat viestin mukaan vahingoittavat polkupyöriä (ilmeisesti syövät niitä). Että rupesi ahdistamaan!!

Lähettäkää kuvia tänne noista lapuista ja kertokaa kokemuksistanne. Yritän itse lisätä kuvia huomenna, jos ehdin.

Kyllä nämä "muumiot" pitäisi saada oikeisiin (loppusijoitus) paikkoihinsa elämään ja kuolemaan.

107

3339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummutalonasukki

      Meidän talon päälläpäsmäriukkeli oli laittanut ison lapun roskiksen kylkeen. En nyt muista, mitä siinä sanottiin, mutta sen muistan, että se osoitti hänen käyneen läpi muiden asukkaiden jätepusseja!

      • yksinkertaista

        se on oikein lajittelu on tätä päivää ja se koskee kaikkia , mitä hyötyä on lajitella jos se kaikki on vain kaatopaikkajätettä ... esim.


      • Anonyymi

        ainahan verho lepattaa ja joku kyttää mitä tapahtuu .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ainahan verho lepattaa ja joku kyttää mitä tapahtuu .

        😟😔😔😔


    • Kysymys kuuluu

      Kummassa kylässä on fiksummat nuijapäät. Lahdessa vai Heinolassa?

    • Käytä Sulttaania

      Tarkoitatko siimahäntiä,,,,,,

      • Anonyymi

        Kyllä nämä "muumiot" pitäisi saada oikeisiin (loppusijoitus) paikkoihinsa elämään ja kuolemaan.


    • OnnellinenAsukas

      Suosittelen sinulle lämpimästi muuttoa takaisin sinne pientaloon :) Et selvästikään sopeudu kerrostaloelämään kun jo kolmessa viikossa olet suututtanut muut asukkaat.

      • Elämää kerrostalossa

        No ne lappuset eivät olleet kyllä tarkoitettu minulle, mutta ovat selvä osoitus, että kerrostaloissa elelee näitä kyttiä, joiden mielestä muut eivät osaa elää siten kuin näiden päällepäsmäreiden mielestä pitäisi. Lastenrattaiden oikea säilytyspaikka sattuu nyt vain olemaan pyöräkellari (toisin kuin kytän mielestä).

        En siis ole suututtanut ketään. Tehnyt vain havaintoja ja masentavia sellaisia. Jaksamista vain pienten lasten vanhemmille!


      • lääkkeistä apua

        No niinpä se koira älähti, kun kalikka kalahti. Oletko koskaan miettinyt näitä lappusia kirjoittaessasi, että on mahdollista, että olisit sittenkin väärässä? Ei ole olemassa sinun määrittelemiäsi sääntöjä vaan niin kerros- kuin muissakin taloyhtiöissä noudatetaan taloyhtiön järjestyssääntöjä. Kun seuraavan elämänohjelappusen ripustat taas johonkin oveen tai seinään, muistathan lisätä siihen oman nimesi.

        Ja ota oikeat lääkkeet ajallaan!


    • Mielensairasta

      Ennen kuviteltiin, että maapallo on kaiken keskus, ja aurinko kiertää maata.
      Nykyisin kuvitellaan, että koko maailma pyörii oman navan ympärillä.

    • itula

      Mistä tiedätte, että teitä kytätään, ellette tee itse sitä samaa??

      • Asukaskerros

        Olen aivan samaa mieltä. Nämä kyttääjistä puhuvat ovat ,itse niitä kaikkein pahimpia.


      • Anonyymi

        justiinsa !


    • Otan osaa

      En halua olla ikärasisti, enkä olekaan, mutta olen tehnyt sen huomion että nämä kyttääjät ovat poikkeuksetta vanhempia ihmisiä. Ei välttämättä kovin vanhoja mutta eläkeikäisiä. Heillä on aikaa ja vielä energiaa vahtia muita ihmisiä. Pompottaa ja määräillä.
      Kyttääminen ei ole mitenkään erityisesti heinolalainen piirre. Ja se on sikäli hankala että yleensä se poistuu vasta ns. luonnollista tietä eli kun kyttääjä kuolee
      (tai siirtyy vanhainkotiin).


      Voihan noihin lappusiin piirustaa jotain "kivoja" kuvia, Ei niiden sanomaan kannata kiinnittää sen enempää huomiota.

      • Näinonnäin

        Se poistuu vasta sitten, kun vanhemmat opettavat lapsilleen yhteispelin säännöt, eivätkä surkuttele heitä väärin ymmärretyiksi ressuiksi. Jos järjestystä ei pidetä hukumme kaikki kohta paskaan. Vanhukset eivät jaksa kohta siivota nuorten sotkuja, eikä työssä käyvä vähemmistö pysty maksamaan hällä väliä käyttäytymisen jälkiä.


    • siisti piha ja meli

      Mitäs jos ottaisit osaa pihatalkoisiin ja muihin talosi tapahtumiin, ja tutustut asukkaisiin avoimin mielin. Siellä rupatellessa tulee nämäkin asiat selviksi, ja yhteinen kaffehetki ja makkaranpaisto pihamaalla avartaa kummasti. Rohkeasti vain kaikenikäisten seuraan, ja arvostus kasvaa kaikkiin suuntiin. Turha täällä on ruikuttaa, mene touhuamaan muiden mukaan, ja nauti kesästä ilosin mielin !!

    • Mitävälii

      "Ja mehän vittu poltellaan tupakkia toisten ikkunoitten alla, pankoovat räppänänsä kiinni, ettei savu tule sisälle. Aivan varmasti mä vittu vedän tupakkia missä vaan ja karistan tuhkat alakerran parvekkelle. Voi vittu! Mitä kyylii, vanhukset ovat, penkovat muiten roskia jne." Kuulkaas rakkaat kytätyt, ei meidän tarvitse teitä kytätä, ei teidän elämässänne ja teissä mitään niin hirveän mielenkiintoista ole. Kaikki toimenne näkyy ja kuuluu kauas, vaikkei haluaisi nähdä, eikä kuulla. Roskat on sekaisin roskakatoksissa, laatikoihin heitetään kaikki sähkövempaimet ja suuret tavarat tupataan katoksen lattialle, sellaiset jotka itse pitäisi toimittaa kippasuolle. Kun itse lajittelee huushollissani huolella jätteensä, eikä sitten roskakatokseen tultuaan enää tajua mihin jäteastiaan roskakatoksessa jätteensä jättään, kun kaikki on niin hemmetin sikin sokin. Lehti roskiksessa bioa ja kissanhiekkaa. Aiemmin heittelin päällimmäisiä roskia oikeisiin astioihin, mutta nyt en jaksa, vittu mitä välii olkoot. Älkää vain erehtykö minulle valittamaan, vuokrien korotuksia, tai niitten kalleutta. Onneksi minulla on oma pesukone, vittu ettei tartte siivota enää jälkiänne. Saunassa käyn kumisaappaat jalassa ja vääntelen samalla kuivaushuoneen kuivattimet kiinni,, nehän hörhöttävät siellä tyhjäkäynnillä joskus aamuunkin asti, kun teillä arvoisat kytätyt raukat ei ole tajua säätää niihin aikaa. (Vittu kui pikkumaist, muistaaks niitä pyykkejään siält heti hakee. Vitun kytät nostavat mun stringejäni syrjään, saatanan pervot! Ketä ne vittu kiusaa, jos mä piän niitä siä jonkun viikon. Voi vittu kun on vaikeit noi eläkeläiset, aina naputtamassa ja kyttäämässä." Just näin se menee. Jospa tää eläkeläiskyttääjä nyt menee ja puistelee hiekkaset matot sun parvekkeelles, sähän et sitä huomaa, kun nukut viäl vaik kello on kohta iltap. puolella. Muuten muistithan otta pilevaatteet sisälle, ettei ne saa kyttäyspöllyä. Mitä välii ketä kiinnostaa sun pöllys!!

      • Mitävälii

        JK. Mitä välii, kun yhteiskunta maksaa.


      • aimikätuoksu

        Jätä välillä käytetyt strigisi narulle niin mä voin tulla niitä nuuskuttelemmaan.Oho tais jo pikkuveikka heräillä.


    • Otan osaa

      Mitäväliin kirjoitus on hyvä todiste siitä miten kyttääjät ajattelee. Siis varmaan on tuollaisiakin asukkaita, joista Mitävälii kirjoittaa (itse en tosin ole tavannut) mutta ihan oikeasti, hei, mitä se hänelle kuuluu?
      Kuka on tehnyt hänestä tai hänen kaltaisistaan pihapoliisin?

      Useimmat asukkaat toki ovat kunnon ihmisiä mutta juuri tuo Mitäväliin kuvaama asenne tekee heidän elämästään todella ikävää kerros- tai rivitalossa.

      Edelleen suosittelen olemaan välittämättä näiden valituksista ellei jotain asiallista aihetta ole.

      • Mitävälii

        Haist sinä huiluu asenteinesi. Olen asunut yli 50 vuotta kerrostalossa ja, ei ole todellakaan ole niin mielenkiintoisia tapauksia, että viittis liioin katsella perään. Mutta kuten tuolla aiemmin olen kertonut noihin ilmiöihin törmää ja kompastuu nykyisin usein. Otan osaa sinun asenteesi, joka ei muista mitään välitä ja viittaa kintaalla häiriköiden touhuille, no vanhoja heistäkin tulee jos elää saavat. Sitä paitsi minä en ehdi pihassa päiväkausia istuskelemaan niinkuin kyttätyt rassut.


      • En ota enää osaa

        Otan osaa osoittaa kommentillaan todeksi sen, että nyt on vallassa sellaiset nuoret ja meneväksi itsensä kokevat ihmiset, jotka haluavat kävellä muitten yli mennen tullen. Kun he jäävät kiinni jostain törttöilyistään esim. Jos joku kiltti mummo tuo roskiksiin huolella niputtamat vanhat Itä - Häme lehtensä ja joku suhari on juuri pahauttanut lehtikasan päälle bioskansa. Tottakai hyvin koulittu ja kasvatettu ihminen vaistomaisesti nostaa "suharin" bioskan oikeaan astiaan. "Suhari" huomaa tämän ja alkaa räksyttämään ilkeästi eläke kytästä, joka vaani häntä joka kulmalla. Syyllisyys saa hyökkämään viattomien kimppuun.Ehkä peli ei sentään ole vielä kokonaan menetetty, jos itsensä kytätyksi kokeneet tuntevat edes hieman syyllisyyttä tekemisistään. On häpeällistä miten hirveää jälkeä moni vuokralainen tekee asunnossa joka ei ole hänen omistamansa. Järjestys sääntöjä ei suinkaan ole ladittu asukkaiden kiusaksi. En ole kyttääjä eikä tapanani ole ollut valittaa, mutta otin kantaa tähän asiaan siksi, että olen asunut kerrostaloissa 50 vutta (HUOM Riitelemättä naapureitten kanssa). Olen olut hiljaa, vaikka olen nähnyt ja kokenut huipputörkeitä juttuja, monesti olisin tahtonut tukea kaltoin kohdeltua naapuria, mutta pelottavia ovat häiriköt sillä heillä saattaa olla uskomattomat tukijoukot. Ne jotka välittävät muista ja ottavat huomioon järjestys - säännöt eivät ole kyttiä, te jotka koette tulleenne kytätyksi, onkohan teillä huono omatunto. Toden totta se kuuluu juuri sinulle ja minulle, mikäli tehdään tahallista kiusaa ja lisätään huolimattomuudella ja laiskuudella vuokramenoja.


      • Väliä on!
        Mitävälii kirjoitti:

        Haist sinä huiluu asenteinesi. Olen asunut yli 50 vuotta kerrostalossa ja, ei ole todellakaan ole niin mielenkiintoisia tapauksia, että viittis liioin katsella perään. Mutta kuten tuolla aiemmin olen kertonut noihin ilmiöihin törmää ja kompastuu nykyisin usein. Otan osaa sinun asenteesi, joka ei muista mitään välitä ja viittaa kintaalla häiriköiden touhuille, no vanhoja heistäkin tulee jos elää saavat. Sitä paitsi minä en ehdi pihassa päiväkausia istuskelemaan niinkuin kyttätyt rassut.

        No niin!

        Tulihan se sieltä, aivan tyypillinen kyttääjä. ikänsä asunut kerrostalossa. Ja varmaan siinä samassa kauan. Näin ollen kuvittelee olevansa jonkinlainen talonmies.
        Oikeutettu tarkistamaan roskat, onko kaikki lajiteltu ja samalla näkee mitä toiset syö.
        Puuttuu autojen parkkipaikkoihin. Itsellä varmaan useampikin, vaikkei tarvitse.
        Tutkii pyörävarastot säännöllisesti, saunatilat, kerhotilat. Löydettyään muka syyllisiä, lähettelee mukavia pikku muistutuslappusia, kivoilla kuvilla!
        Nukkuu yöllä vain vähän, että jää aikaa kytätä kuka tulee taksilla ja kuinka kännissä. Kuuntelee kuka vetää vessan yöllä. Kenellä käy yövieraita.
        Päivisin kurkkii ovisilmästä rappukäytävään, itsellä ei mitään sosiaalista kanssakäymistä kenenkään kanssa. Riidoissa sukulaisten kanssa, ei tule toimeen naapureiden kanssa.
        Juoksee kaupungilla kuulemassa uusimmat juorut, milloin kyttäämiseltä ehtii.
        Hyvä tuntomerkki, sälekaihtimissa näkyy oikein iso rako mistä vahtii.
        Tässä vain pieni osa kyseisestä lajista. Hän ei ole koskaan tyytyväinen, ei onnellinen. Onnen saa kiusaamalla muita, käyttäytymällä rumasti.
        Olen tutustunut kyseiseen ihmismuotoon. Asuu samassa talossa!
        Ja kyllä, on yli 60 vuotias.


      • miä
        Väliä on! kirjoitti:

        No niin!

        Tulihan se sieltä, aivan tyypillinen kyttääjä. ikänsä asunut kerrostalossa. Ja varmaan siinä samassa kauan. Näin ollen kuvittelee olevansa jonkinlainen talonmies.
        Oikeutettu tarkistamaan roskat, onko kaikki lajiteltu ja samalla näkee mitä toiset syö.
        Puuttuu autojen parkkipaikkoihin. Itsellä varmaan useampikin, vaikkei tarvitse.
        Tutkii pyörävarastot säännöllisesti, saunatilat, kerhotilat. Löydettyään muka syyllisiä, lähettelee mukavia pikku muistutuslappusia, kivoilla kuvilla!
        Nukkuu yöllä vain vähän, että jää aikaa kytätä kuka tulee taksilla ja kuinka kännissä. Kuuntelee kuka vetää vessan yöllä. Kenellä käy yövieraita.
        Päivisin kurkkii ovisilmästä rappukäytävään, itsellä ei mitään sosiaalista kanssakäymistä kenenkään kanssa. Riidoissa sukulaisten kanssa, ei tule toimeen naapureiden kanssa.
        Juoksee kaupungilla kuulemassa uusimmat juorut, milloin kyttäämiseltä ehtii.
        Hyvä tuntomerkki, sälekaihtimissa näkyy oikein iso rako mistä vahtii.
        Tässä vain pieni osa kyseisestä lajista. Hän ei ole koskaan tyytyväinen, ei onnellinen. Onnen saa kiusaamalla muita, käyttäytymällä rumasti.
        Olen tutustunut kyseiseen ihmismuotoon. Asuu samassa talossa!
        Ja kyllä, on yli 60 vuotias.

        Juu, ja ainekin yksi heistä asuu Pehtoorinkadulla. Luulee omistavansa koko kerrostalon. Vaanija...


      • oikea kyyläri
        miä kirjoitti:

        Juu, ja ainekin yksi heistä asuu Pehtoorinkadulla. Luulee omistavansa koko kerrostalon. Vaanija...

        Hyvä että ilmoittauduit, ei oltais muuten tiedettykään.


    • Otan osaa edelleen

      Voi hyvänen aika. Ehkä en osaa ilmaista itseäni selkeästi mutta en ole kehottanut ketään rikkomaan järjestyssääntöjä. Tämä keskusteluketju alkoi siitä että lastenvaunuja oli kielletty pitämästä pyöräkellarissa. Ja samantapaisia mauttomia ilmoituksia löytyy varmaan yhdestä ja toisesta taloyhtiöstä.

      Kumpi on tärkeämpi asumisviihtyvyyden kannalta: oikein lajitellut roskat vai hyvä ilmapiiri? Eivät ne sulje pois toisiaan mutta jos pitäisi valita niin...

      • Välittäsköhän kuiten

        JK. Ellei tämä jo saa ihmistä suuttumaan, niin mikä sitten."Alussa oli mm. kommentti jossa sanottiin näin: "Kyllä nämä muumiot pitäisi saada oikeaan loppusijoituspaikkaan elämään ja kuolemaan." Ja sitten sanotaa, että pihatalkoisiin, pitäisi tulla tutustumaan teihin. Minä olen kyllä talkooni jo tehnyt. Heilukoot nyt haravan varressa nämä "Kytätyt lapsoset." Eikä vain tarjoilupuolesta nauttien.


    • Mitä välii

      Emme näemmä puhu enää samoista asioista. Totta kai rattaat saa pyöräkellarissa olla ja minun puolestani vaikka missä. Toki minä muistan mistä tämä keskustelu alkoi, mutta kun näppiksiä ja muita mielipidepalstoja lukee niin yleisesti siellä haukutaan, että joku kyttää ja yleisemmin se kyttääjä mielletään vanhaksinaiseksi. Kirjoittamassani mielipiteessäni käsittelin asiaa kärjistetysti ja laajemmin, sen takia että kaupungin siivojana ja kaupunginasuntoihin muuttaneena olen nähnyt miten missäkin on eletty, se saastan määrä mitä olen kuurannut vuosien varrella muitten jälkiä tuntuu nyt hartioissa. Jos nämä puhelintaan tujottavat nuoret sen tekisivät alkaisi varmasti hirveämi kaakatus, kuin meidän vanhempien koskaan. Mutta eihän heidän tarvitse, heitä autetaan ja heille siivotaan, ellei siivota muutetaan puhtaampaan.
      Toivon nöyrimmästi ihmisiä opettamaan lapsiaan arvostamaan yhteistä omaisuuttamme ja kunnioittamaan toinen toisiamme. Ei se vanhaihminen niin ilkeä ole, kun sanotte. Kannattaisikohan ohimennen kysyä: "Voisinko tampata mattonne ja viedä roskapussinne alakertaan?" Samalla kun viette omia roskianne katsokaa, mitä se mummo on touhuillut. Voihan se mummokin heittää vaippansa sinne lehtikeräykseen. Ehkä häntä pitäisi hieman (Kytätä), huolehtia ja kysyä, mitä kuuluu, onko hänellä kenties ikävä, kun päiväkaudet ikkunassa tuijottelee ja tulee joskus ovelle jotain pirullista nauskauttamaan.
      Me olemme niin sopeutuneet jo huonoon käytökseen ja antamaan samalla mitalla takaisin, (usein kahta kauheammin viiltäen). Ei meitä enää huonokäytös järkytä, mutta jos joku osoittaa myötätuntoa, ymmärrystä ja tarjoutuu jopa hieman jelppaamaan se saa liikuttumaan kyyneliin.

      Minä en olen koskaan kokenut, että joku kyttäisi minua, en nuorenakaan, siihen aikaan talonmies todella valvoi järjestystä. Kävi asuntoni ovella monesti sanomassa jostain pienestä asiasta ja se siitä. Kerrostaloissa joissa olen asunut on ollut hyvä ilmapiiri ja varmasti pitkälti juuri sen takia, että pitää suunsa kiinni ja nieleksii huononkäytöksen tuomaa pahaamieltä. Nämä muita kyttääjiksi haukkuvat, kun eivät todellakaan sanojaan säästele, vaikka kuinka asiallisesti toivoo- ettei ihan oven edessä, tai tuuletusparvekkeilla tupakoida, eikä hieakkasia mattoja puistella toisten aamupalapöydälle. Me kaikki maksamme ne sängyjen ynm. romujen kuljetukset kaatopaikalle. Ikävä kyllä se on totta, että liiallinen ylpeä- ylivoima sanelee, demokratian ehdot, kuten muissakin yhteiskunnallisissa asioissa, myös yhteisen asumisen demokratian.

    • Otan edelleen osaa

      Mitä välii: ymmärrän nyt mitä yrität sanoa. Ja olen samaa mieltä. Mutta oletko varma, että aloittajan tapauksessa kyse on ollut huonosta tai epäasiallisesta käytöksestä? Häntähän on huomautettu lastenvaunujen säilyttämisestä pyörävarastossa! Missä niitä sinun mielestäsi tulisi säilyttää?

      On myös olemassa todellisia kyttääjiä (nimimerkillä kokemusta on) jotka tekevät toisten elämän paljon pahemmaksi kuin mitkään mainitsemasi asiat voisivat tehdä.

    • Otan sittenkin osaa

      Hyvä että ymmärrät, mitä tarkoitan. Yleensä olen tullut toimeen nuorten kanssa keskustelemalla ja "häiriköitä" on ihan aikuisissakin ja kauheita sottamaakareita sellaisissa leideissä joista ei koskaan arvaisi päällepäin.

      Vanhuksille joilla on jo alkava dementia annan kaikki haukkumiset ja sotkemiset anteeksi. Eihän tässä ole siitä ollut kysymys, että tahdoin ryöpyttää, lastenrattaita pyörävarastossa säilyttävää, ellei niille ole muuta paikkaa osoitettu.
      Jos olet lukenut kommentit, jotka liittyivät tähän aloittajan rattaitten säilytys asiaan, niin siihen alkoi tulla taas sitä kyttäys epäilyä. Kerrottiin mm. että pahimmat kyttääjät ovat Koulukadulla. ("Vit--tupäitä vanhuksia"). Minun elämässäni ei ole mitään salattavaa ja rakastan kaikkia ihmisiä, niitä halvatun kyttääjiäkin. Vaikka välillä saan raivareita ja annan kaikille sapiskaa, niin ymmärrän että nuoruus on vaihe joka paranee elämällä.

    • Mulla alle kyttä

      Vanhusten kuullen kannattaa harrastaa erittäin kovaäänistä seksiä mieluummin vaikka vähän liioitella voihkinnassa ja tietty samalla tehdä bonussopimuksen paikallisen six feet under- yrittäjän kanssa. Kun vanhus heittää veivinsä lopulta niin rauha palaa taloyhtiöön ja tilillä loistaa palkka arvokkaasta työstä!

      • alennusmyynti

        Joo tosiaankin kun antaa perää tavan takaa reilusti alle parikymppisenä, niin naapuri sai makeat naurut. Liiallinen huohotus ja antelu kostautui, syntyi piltti. Huohottaja on vähän päälle kaksikymppinen ja vaunuissa on elätettävä.

        Ps. Naapurit hengissä ja kaupungilla elätti, liiallinen huohotus kostautuu.


    • tommolalainen

      Tämä on se nimenomainen syy miksi en enää kirjoita omalla nimelläni keskustelupalstoille. Siellä se on meidän talokin jo kuvattuna mainittuun keskusteluketjuun ja joka meidän naapurinamme esiintyväkin on jo ehtinyt ilmaista pahoittelunsa vaarallisen naapurin suhteen.

      Samaisen henkilön kirjoittelu allekirjoittaneesta ja muutamasta muusta sattumanvaraisesti valitusta uhrista on jatkunut jo vuosia. Jos joku haluaa enemmän taustoja tietää, tässä:

      http://lizthecat.blogspot.fi/2014/06/kuulemma-suunnittelen-murhaa.html

      Olen pyytänyt suomi24:ää poistamaan ylläolevan kirjoituksen.

      • kesävieras

        Olen pahoillani puolestasi. On varmaan kauheaa joutua jonkun uhriksi tuolla tavalla, ja uskomatonta, ettei poliisi viitsi tehdä mitään. "Taviksen kiusaaminen ei ole yhteiskunnallsiesti merkittävää." No, kiusaajasi takia sinusta on tulossa kuuluisa, ja ehkä saavutettuasi riittävästi 'mainetta', kiusaajasi tutkiminen alkaa kiinnostaa. Vai tarkoittiko poliisi, että heille pitää maksaa, että tutkisivat?

        Olen käynyt tuossa talossa, joka kuvassa on. Siellä asuu fiksuja ihmisiä. Mukavia vanhoja ihmisiä lemmikeineen, ja muutamia nuorempia. Ystävällinen naapuriyhteisö. Todella harmillista, että joku on joutunut rikollisen hampaisiin noin. Ymmärrän hyvin, ettei Heinolassa kannata esiintyä omalla nimellään, jos pyrkii korruption ja muun rikollisuuden puhdistamiseen.

        Koeta kestää. Luin kerran kirjan nimeltä Narsistien uhrit (tjms). Voisin kuvitella, ettei kiusaaminen ihan heti lakkaa. Teet mitä tahansa, se pahentaa kiusaamista. Sekin, jos et tee mitään, voi pahentaa sitä. Ei tuollainen kiusaaja anna periksi, ellei häntä saada joko hoitoon tai vankilaan. Sakotkin vain yllyttäisivät häntä. Vankilasta vapauduttuaankin varmaan jatkaisi samaa peliä. Minusta poliisi tekee erittäin väärin jaotellessaan ihmiset niihin, joiden yksityisyys ja rauha merkitsevät jotain ja niihin, jotka ovat vapaata riistaa, koska ovat tavallisia ihmisiä!


      • kesävieras
        kesävieras kirjoitti:

        Olen pahoillani puolestasi. On varmaan kauheaa joutua jonkun uhriksi tuolla tavalla, ja uskomatonta, ettei poliisi viitsi tehdä mitään. "Taviksen kiusaaminen ei ole yhteiskunnallsiesti merkittävää." No, kiusaajasi takia sinusta on tulossa kuuluisa, ja ehkä saavutettuasi riittävästi 'mainetta', kiusaajasi tutkiminen alkaa kiinnostaa. Vai tarkoittiko poliisi, että heille pitää maksaa, että tutkisivat?

        Olen käynyt tuossa talossa, joka kuvassa on. Siellä asuu fiksuja ihmisiä. Mukavia vanhoja ihmisiä lemmikeineen, ja muutamia nuorempia. Ystävällinen naapuriyhteisö. Todella harmillista, että joku on joutunut rikollisen hampaisiin noin. Ymmärrän hyvin, ettei Heinolassa kannata esiintyä omalla nimellään, jos pyrkii korruption ja muun rikollisuuden puhdistamiseen.

        Koeta kestää. Luin kerran kirjan nimeltä Narsistien uhrit (tjms). Voisin kuvitella, ettei kiusaaminen ihan heti lakkaa. Teet mitä tahansa, se pahentaa kiusaamista. Sekin, jos et tee mitään, voi pahentaa sitä. Ei tuollainen kiusaaja anna periksi, ellei häntä saada joko hoitoon tai vankilaan. Sakotkin vain yllyttäisivät häntä. Vankilasta vapauduttuaankin varmaan jatkaisi samaa peliä. Minusta poliisi tekee erittäin väärin jaotellessaan ihmiset niihin, joiden yksityisyys ja rauha merkitsevät jotain ja niihin, jotka ovat vapaata riistaa, koska ovat tavallisia ihmisiä!

        Ehkä kannattaa olla enää provosoitumatta kiusaajan tekosista. Hänhän hakee juuri huomiota, kiusaamalla sinua ja varmaan muitakin. Ei narsistin kanssa väittelystä seuraa muuta kuin lisää lokaa niskaan. Jos jaksat, kokoa talteen törkykirjoitukset todistusaineistoksi, odottamaan aikaa, jolloin poliisi alkaa kiinnostua tavallistenkin ihmisten puolustamisesta. Älä itse kirjoita mitään. Korkeintaan puhu naapureillesi, että tietävät, mistä on kysymys. En tiedä, olisiko näin hyvä. Jaksamista sinulle.


    • Raija Vaan

      Onhan se kiva kun juhannuksenakaan ei naapurilla ole muuta sanottavaa kuin: et sitten koiriasi kovin pitkällä lenkillä käyttänyt! Tämä tapahtui klo 17. Käytin koirat tosiaan vaan pissalla. Aamulla oltiin lyhyellä kävelyllä, keskipäivällä pitkällä. Ja illalla ollaan menossa taas. Mutta naapuri pani merkille tietysti vaan tuon pissatuksen. Eikä näyttänyt edes olevan kännissä; silloinhan sen huutelu on normaalia. Toisaalta, jos paljon juo niin ei se aina näy päälle päin.

    • tommolalainen

      kesävieras: kiitos ystävällisistä sanoistasi! Tämä talo on todella kiva asuinyhteisö. Mainitsemani nettisivuston ylläpitäjä onneksi asuu Espoossa joten hän ei varmaan kauheasti pääse naapurustossamme vaikuttamaan. Luulin ensin että hän oli postannut sivuilleen itse ottamiaan valokuvia meidän talosta, mutta ne onkin alkukeväästä otettuja jolloin hänellä ei vielä ollut osoitettani. Eli on netistä kaapattuja.

      Tällä nettikiusaajalla on jo ehdollinen vankeustuomio. Jostain syystä poliisi ei tunnu haluavan kaveria vankilaan. Tämän miehen tekosten tutkimisissa on varmaan jo mennyt monta virkamiestyövuotta. Luulisi olevan kaikkien kannalta helpompaa että sivusto vain suljettaisiin. - Tavallisten ihmistenkin täytyy hakea työtä/asuntoa yms. ja on tosi "kivaa" kun googlettamalla löytyy tieto että nämä "suunnittelevat murhaa" tms.

    • Mie vierest

      "Siellä se on meidän talokin jo kuvattuna mainittuun keskusteluketjuun"

      Kuule, ihan on Googlen ottamia kuvia, että vikise sinnepäin jookos.

      Ja kun luin vanhemmat.comia tarkemmin, näyttää siltä että sinä Elisa vainot sen foorumin ylläpitäjää.Todisteet ovat aukottomia, olet suunnitellut henkirikosta.

      http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=7564

      Ja sitten vikiset täällä, OLEN UHRI…

    • Satunnainen lukija

      Elisa, miksi itse kirjoitat asiasta mutta et salli muiden tekevän samoin. Ei sinulla ole mitään erioikeutta kirjoittaa jostakin aiheesta ja päättää siitä, kuka saa kirjoituksiisi vastata ja kuka ei.

      Siivoa loukkaussivustosi ensin ja pyydän anteeksi loukkaamiltasi ihmisiltä tekoja, äläkä marise. Sinä olet suunnitellut ihmisen murhaa, joten sinulla ei ole mitään oikeutta estää ketään puhumasta asiasta ääneen.

      Hyi saatana mikä lurjus, kuvottavaa.

    • En tunne aptä mutta.

      Elisa.

      Itsehän haukut tuossa blogissasi edelliset naapurisi ja vuokranantajan ja...no aika lailla muitakin. Otatko nyt uuden asuinpaikkasi hampaisiisi.

      Luuletko tosiaan, että näille foorumeille kirjoittelu tekee sinusta sen viattomampaa kuin sinusta kirjoittelevat ovat?

      Kannattaisiko opetella pitämään omat huolet ominasi, kun maailmassa nyt tuppaa olemaan suurempiakin ongelmia kuin sinun.

      Kannattaisiko jättää tuntemattomat ihmiset rauhaan ja antaa heidän huolehtia ihan itse omista ongelmistaan?

      Onko sinulla mitään virkanimikettä, joka oikeuttaisi puuttumaan ihmisten asioihin?

      Ei varmaan.

    • kesävieras

      Psykopaatit narsistit eivät tosiaan luovuta. Koeta kestää. Kaunista kesää sinulle sinne Heinolaan.

      • hahahahahaaaa

        Tai yksihän noita taitaa olla, vastailee itselleen eri nimimerkeillä;)


    • Hylätty :)

      Ma ei mittää. Ti ei mittää. Ke ei mittää. To jottai... ::)

    • ijprqg

      Avaa hapansilakkapurkki rappukäytävässä ja jätä se sinne.

    • Dumpper

      Tämä on Heinolaa koskeva keskustelupalsta. Mene mainostamaan onnettomia kotisivujasi muuanne.

    • >> Eläkeläinen

      "Tämä on Heinolaa koskeva keskustelupalsta. Mene mainostamaan onnettomia kotisivujasi muuanne."

      Eikös tämän topicin aineena ole kerrostalokyttääjät ?

    • Hih...

      Hih...

    • JP Julkunen

      Vaiettua naiseutta

    • hiljainen naapuri

      Ehdotan, että joku asiallinen, puolueeton lehti tekee jutun kiusaamisesta kaupungintalolla.

      Kerrostaloissa kiusaaminen on useimmiten sitä, että tupakoidaan parvekkeilla, asunnoissa, käytävillä tai muualla lähellä taloa, josta haju haittaa raittiita asukkaita. Toinen on se, että kuunnellaan korva seinässä, mitä naapurissa tehdään ja puhutaan, ja sitten juoruillaan muille asukkaille kaikki, mitä on selville oltu saavinaan.

      Tupakointikiusaaminen ei oikein lopu kuin lopettamalla se likainen, kallis, terveyden vievä orjuuttava tapa. Juoruiluntarpeeseen auttaa se, ettää hankkii omaan elämäänsä riittävästi haasteita tai kiinnostavuutta, jolloin toisten tavallisten ihmisten arki ei enää tunnu niin mahdottoman kiinnostavalta.

    • akustinen hiljaisuus

      Hiljaisia kerrostaloja kyllä löytyy, siis näitä joiden akustiseen eristämiseen on paneuduttu erityisellä huolellisuudella. Eräs esimerkki on tämä talo Kerrostalo, Helsinki, Taka-Töölö, Kesäkatu 8, en laita remaxin myynti-ilmoitusta, ettei syytetä mainostamisesta. Olen itse ex-hönöläläinen, joka siis on asunut täällä Pks-seudulla kohta 2 vuotta. Heinolassa kyllästyin näihin etu-Tommolan kerrostaloihin joissa kuulee vaivatta kaiken, mitä naapurissa kännissä mölistään kiitos heikon eristyksen tason. Täällä en kuullut yhtikäs mitään, vaikka naapurissa oli bileet ja porukkaa viereinen parveke pullollaan.

      • hönölästäpois

        samat sanat. entiedä kuuluiko, yhdellä naapureistani heinolassa siis oli kuulokoje ja juuri hän valitti eniten. Miksi ei kääntynyt konettaan hiljemmalle?!

        Olen onnellinen poismuuttanut. Heinolassa ei ole muuta kuin kaunis ranta, ei työpaikkoja, ei yksityisyyttä, ei kaupunkielämää. julkinen liikenne olematonta, kauppoja vähän, nekin kalliita jne Kertokaa itse, miksi sinne olette jämähtäneet?


      • hönölästäpois

        samat sanat. entiedä kuuluiko, yhdellä naapureistani heinolassa siis oli kuulokoje ja juuri hän valitti eniten. Miksi ei kääntynyt konettaan hiljemmalle?!

        Olen onnellinen poismuuttanut. Heinolassa ei ole muuta kuin kaunis ranta, ei työpaikkoja, ei yksityisyyttä, ei kaupunkielämää. julkinen liikenne olematonta, kauppoja vähän, nekin kalliita jne Kertokaa itse, miksi sinne olette jämähtäneet?


      • hönölästäpois

        samat sanat. entiedä kuuluiko, yhdellä naapureistani heinolassa siis oli kuulokoje ja juuri hän valitti eniten. Miksi ei kääntynyt konettaan hiljemmalle?!

        Olen onnellinen poismuuttanut. Heinolassa ei ole muuta kuin kaunis ranta, ei työpaikkoja, ei yksityisyyttä, ei kaupunkielämää. julkinen liikenne olematonta, kauppoja vähän, nekin kalliita jne Kertokaa itse, miksi sinne olette jämähtäneet?


    • Netistä löysin: kuulostaa tutulta, mutta en ole tuota tekstiä nähnyt. Mistä löysit?

    • Netistä löysin
    • .ksd.k
    • :))

      :)

    • tommoIalainen

      Ystäväni Aarre Lehtonen voi todistaa, että Savolainen ei tykkää pedofiileista.

      • BÖÖ

        Sinä taidat itse tykätä pedofiileistä kun niistä jatkuvasti kirjoittelet. Ota lääkkees ja lopeta lässytys.


    • stalkkaaja
    • Death row

      Ja kukapa häntä siitä voisi syyttää :)

    • Näin olen kuullut! Kiitos myötätunnosta.

    • DeutscherSchäferhund

      Miten tänne liitytään jäseneksi mulla ois asiaa tommolalainen nimimerkille

      • Sain jonkun yksärin, en tiedä oliko sun lähettämä.


    • "Lahtelainen 65-vuotias nainen piinasi naapureitaan vuosien ajan. Hän muun muassa huuteli parvekkeeltaan yhteisellä pihalla aikaansa viettäville naapureille ja kyttäsi ennen kaikkea sekä tupakoivia että päiväsaikaan suihkussa käyneitä tai pyykkiä peseviä ihmisiä. Lisäksi hän lähetteli taloyhtiön asukkaille vihakirjeitä ja hakkasi lämpöpattereita. Nainen työllisti poliiseja kutsumalla virkavallan turhaan paikalle yli 70 kertaa.
      Lopulta taloyhtiö nosti oikeusjutun naapuria piinannutta vuokralaista vastaan, ja nainen sai häädön. Nainen valitti ratkaisusta hovioikeuteen, mutta hävisi jutun ja joutuu myös maksamaan oikeudenkäyntikulut. Tapauksesta kertoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat."

      Seiska 8/2015

      • joooops

        Ehkä mienterveysongelmia.
        Ei kai normihenkilö käyttäydy noin?


      • Anonyymi
        joooops kirjoitti:

        Ehkä mienterveysongelmia.
        Ei kai normihenkilö käyttäydy noin?

        juuri näin.


    • takatommolassa

      Meidän talossa nimenomaan normihenkilöt käyttäytyy noin. Siis hallituksen jäsenet. Muut on kuin kusi sukassa. Eivät ota kantaa mihinkään tai joutuvat itse kiusaamisen kohteeksi.

    • Veit sanat suustani. Senpä takia on tärkeää, että vuosikokouksessa saadaan edes osa hallituksesta vaihdettua.

      • patakattila

        Ei siellä olekkaan ollut kuin toinen. Ottaako kaaliin .


      • kissanaukuu

        Sinä se vaan mainitset oikein kotitalosi asukkaiden nimet. Eipä ole ihme että saat lokaa niskaasi.


      • kissanaukuu kirjoitti:

        Sinä se vaan mainitset oikein kotitalosi asukkaiden nimet. Eipä ole ihme että saat lokaa niskaasi.

        Ei kai nimen mainitseminen mikään rikos ole? Eri asia jos sen tekee halventavassa yhteydessä. Muutat muuten nimimerkkiä ihan lennossa. Äsken kirjoitit tuolla patakattilaa -nimimerkillä. Ja voin sanoa senkin, että tiedän kuka olet ja että sun nimi on mainittu tässä ihan lähiviesteissä.


      • patakattila

        V,,, ko kun et tiedä, taitaapa olla ystikset aikas vähissä.


      • No sä olet se, jolla alkaa isopyörä heittää aina kun satut kohtaamaan mut pihalla :) Sitten pitää kirjoittaa tänne.


      • patakattila

        Hä..... empä oo muistaakseni törmänny sinuun. teitin pihalla. Ois kiva kun sais se alakerran naapurinne koneensa kuntoon, Olis kivempi kirjoitella, sen kans kuin lukee näitä sun sekopää juttujasi


      • KypäräKuntoon

        Patakattilalle tiedoksi, että netissä on aika paljon muutakin luettavaa kuin tommolalaisen tai sen alakerran naapurin kirjoitukset.


      • KypäräKuntoon kirjoitti:

        Patakattilalle tiedoksi, että netissä on aika paljon muutakin luettavaa kuin tommolalaisen tai sen alakerran naapurin kirjoitukset.

        Nimimerkistäsi huomaa, että säkin epäilet että alakerran naapuri ja patakattila on sama henkilö: http://aijaa.com/diAOLb

        Istui eilen pihalla kun tultiin reissusta erään toisen talon asukkaan kanssa. Sen jälkeen kirjoitti että "eipä sulla taida paljon ystiksiä olla". Tarkoittaen varmaankin ystäviä? Kun sitten huomasi, että olin arvannut kenestä oli kysymys, alkoikin esiintyä omana ystävänään. Tämä alkaa vaikuttaa ihan seitsemänvuotiaiden arvuuttelulta siitä kuka leikkii kenenkin kanssa.


      • Mutta Merja, sinähän olet aina pihalla tai ainakin parvekkeella!


      • Anonyymi
        tommolalainen kirjoitti:

        Mutta Merja, sinähän olet aina pihalla tai ainakin parvekkeella!

        Elisa siinä kirjoittelee


      • Anonyymi
        tommolalainen kirjoitti:

        Mutta Merja, sinähän olet aina pihalla tai ainakin parvekkeella!

        Elisa siinä kirjoittelee


    • KERMAesko

      KYTTÄÄ JA KYTTÄÄ...ANNA PALAA...SENKUS KYTTÄÄ

    • SYVLAHT

      ALAHAN TERVEHTIÄ ASIALLISEMMIN TAI TEEN SINUSTA RIKOSILMOITUKSEN

    • ALKAAPIISAAN

      KIPASEMPA PYYKKITUPAAN KATSOMAAN OLISIKO HYVIÄ MATONKUTEITA

      • Tuollaisen raivarin saat vain sen takia että olen maininnut sun nimen. Siis vain maininnut, että tiedän että kirjoittelet näitä. Sen sijaan sä katsot oikeudeksesi kirjoittaa inhottavia vihjauksia minusta nimellä.
        Joo, pesutuvan varauskirjassa lukee, että siellä on meidän pyykit kuivumassa. - Ei ole ihme että ei ole löytynyt tähän vuokralaista meidän jälkeen. Eihän kukaan halua asua taloyhtiössä, jossa on tuollaisia hulluja! Isännöitsijäkään kun ei ole mitenkään puuttunut teidän harjoittamaan kiusaamiseen. Onnekssi monet täällä asuvista ovat sen verran vanhoja, että eivät käytä nettiä eivätkä tiedä mitä täällä kirjoitellaan. Suurin osa asukkaista täällä on ihan ok.


      • ALKAAPIISAAN

        LUE MITÄ LUKEE SINUN LÄÄKERESEPTEISSÄSI JA ARVIOI SEN JÄLKEEN ETTÄ KUKA ON HULLU


    • Nyt kun aloin kopioida tätä ketjua, huomasin tällaisen kirjoituksen: "KOMMENTOI LAINATENILMIANNAJAA
      Minä olen kirjoittan
      21.10.2014 19:06
      kierot mielet kirjoitti:
      "Siis mikä on tämä hirveä hinku saada ihmiset muuttamaan pois Heinolasta ja estämään uusien tulon? Sanonpa vaan, että jos joku Itä-Hilden repostelee meidän talon juorumummoja ja stereoitaan huudattavia typeryksiä roskalehdessään, siinä voi olla kunnianloukkaussyytteen vaatiminen heiltä, sekä vahingonkorvausvaatimukset tämän korttelin asuntojen omistajilta lehden tahallisesti yrittäessä laskea heidän asuntojensa arvoa./.../
      Olipa juttu miten tahansa niin Itä- Hämeen kaikkitietävä ja suulain emäntä niittaa lopuksi asiat mielensä mukaan. Toista niin viisasta ei näiltä kulmilta löydy. Olkoonpa kyse mistä alasta, tai asiasta tahansa niin PITKÄNEN niittaa kaikki yhteen omien tuntemustensa ja mielialojen mukaan. Voi kun olisimme saaneet hänestä kaupungimme päättäjän. Olisi asiat edenneet viisaasti ja vauhdilla, eikä kaikki hullut pääsisi huutelemaan mitä haluavat."

    • Voitte jatkaa kirjoittelemista, sillä luettuani nuo kirjoitukset olen päättänyt tehdä ilmoituksen joka tapauksessa. Myöskin tulen ulottamaan ilmoitukset niihin muihinkin, jotka valehtelivat vuokraemännällemme meistä yrittäen estää meidän muuttomme tähän asuntoon.

      • xxx12

        Noh-noh.
        Me emme valehdelleet.
        Se oli, tiedät kyllä kuka.


      • olenanus

        Työnnä löylykauha perseeseen


    • Koiranhäntä

      Tietääkö kukaan missä "tommolalainen" vaikuttaa tällä hetkellä ?

    • EiHyvääPäiväätaas

      Aika kamalaa tekstiä täällä.

    • Huomasin, että mun blogiin oli tullut lukijoita tätä kautta.Eli vastaan nyt kysymykseen. Heinolassa varmaan 5 ihmistä tietää missä me nyt asutaan. Ja se siis johtuu siitä, että tuo nettikiusaajani ei vain mistään saisi sitä tietoa. Luulee että me asutaan Raaseporissa ja kirjoittelee nyt suomi24 Raasepori -palstalle.

      Me kyllä muutettiin sinne, mutta asunnossa oli vesivahinko ja samana viikonloppuna muutettiin uudestaan asuntoon, jota oltiin aikaisemmin käyty katsomassa. - Tämä asunto tuntuu olevan kuin rakennettu meitä varten. Jopa entisen vuokranantajan antiikkihuonekalut sopivat tänne koska ovat vähän niinkuin samaa aikakautta.

      Heinolan ihanaa rantapuistoa ja rantatietä on ikävä, mutta emme silti kadu. Muutto oli ehdottomasti tarpeen.

    • IloinenNaapuri

      Heinola rauhoittui kun eräs kerrostalokyttääjä muutti pois.

    • Hemmo761

      Kaupunki on täynnä islamisteja ja ihmiset jauhaa kerrostalon ikkunoista katselevista, kyllä on täälläkin prioriteetit aivan päin persettä.

    • Anonyymi

      ainahan uteliiaan pitää tietää mitä missä milloin?

    • Anonyymi

      kyttääjiä riittää !!!

    • Anonyymi

      osa kyttää autoista!

    Ketjusta on poistettu 51 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      205
      8317
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4708
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2270
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2158
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe