ay liikkeen saastuttamat?

vapaa rekkakuski

Tähän ketjuun voisi laittaa firmoja joissa ay-liike on päässyt saastuttamaan koko firman työilmapiirin. akt mafia ja sen firmoihin lähettämät agitaattorit jotka yrittävät wstää tavallista duunaria ajamasta autoa ja ansaitsemasta liksaa. tiedossa on työpaikkoja jossa työnantajaa on painostettu siirtämänä liittoon kuulumattomat huonommin palkattuihin hommiin.
Kuinka kauan ay liikkeen annetaan saastuttaa työoaikkoja ja ajaa tuottavia yrityksiä konkurssin partaalle?

22

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vapaa Rahtari

      Kiinassa,Pohjoiskoreassa Ay liike ei pääse saastuttamaan ilmapiiriä.Siellä
      yhdelle kertyy kaikki raha,työntekijät tekee ilmaiseksi ilman mitään työlainsuojaa
      7/24 työviikkoja ja vuosia.Työpaikkasani melkein kaikki kuuluu Ammattiliittoon
      ja ilmapiiri on hyvä.
      Nämä jutut että Ay liike on ajanut konkurssin partaalle on saanut alkunsa epäonnis
      tuneesta yritystoiminnasta.

      Ammattiyhdistysliike sai alkunsa Yhdysvalloista jossa käytettiin lapsityövoimaa
      ja töitä teetttettiin ilman vapaita,lomia,sairastunut sai lähteä siitä paikasta.
      Tätäkö haluat?
      Minä teen ihan hyvää vuosiansiota,se on Yrityksen ja Minun etu.Molemmat saa rahaa,kukaan ei ole estänyt ansaitsemasta.

    • RahtiKalevi

      Meidän toimipisteesä kaikki kuuluu liittoon. Pari viimeistä YTKlaista liittyi tammikuussa. Itse olen luottamusmies. Ilmapiiri työpaikallamme on hyvä, ja työyhteisömme on erittäin ammattimainen. Itse näen nimenomaan positiivisena sen, että näitä ns. vapaita rahtareita ei työpaikallamme ole.

      • Oman onnen soturit

        Juuri näin. Nämä järjestäytymättömät kuljettajat ovat siitä kummaa porukkaa että heille kyllä kelpaa liiton neuvottelematta palkankorotukset, pekkaset, vuosilomat ja muutkin palvelut mutta itse eivät halua osallistua heidänkin asioiden ja olosuhteiden parantamiseen. He syövät siis kermat kakusta mutta eivät halua mitenkään osallistua kakun leipomiseen. Ja mitä tulee esim. Akt:n työnteon estämiseen niin liitolla ei ole mitään intressiä ja syytä estää kenenkään työntekoa. Laki ja asetukset sensijaan asettavat rajat miten suuria työ/tuntimääriä saa tehdä. Monet fanaattisen tuntien kerääjät kun eivät ymmärrä että jokainen ihminen tarvitsee lepoa joskus. Lisäksi suuret tuntimäärät tekevä kaverivie pahimmillaan työpaikan toiselta työtä etsivältä. Lisäksi väsyneenä ajava kuljettaja on suuri riski liikenteelle ja itselleenkin! Sitä vaan monieiymmärrä tai halua myöntää.


      • saksanseisojavoimaa
        Oman onnen soturit kirjoitti:

        Juuri näin. Nämä järjestäytymättömät kuljettajat ovat siitä kummaa porukkaa että heille kyllä kelpaa liiton neuvottelematta palkankorotukset, pekkaset, vuosilomat ja muutkin palvelut mutta itse eivät halua osallistua heidänkin asioiden ja olosuhteiden parantamiseen. He syövät siis kermat kakusta mutta eivät halua mitenkään osallistua kakun leipomiseen. Ja mitä tulee esim. Akt:n työnteon estämiseen niin liitolla ei ole mitään intressiä ja syytä estää kenenkään työntekoa. Laki ja asetukset sensijaan asettavat rajat miten suuria työ/tuntimääriä saa tehdä. Monet fanaattisen tuntien kerääjät kun eivät ymmärrä että jokainen ihminen tarvitsee lepoa joskus. Lisäksi suuret tuntimäärät tekevä kaverivie pahimmillaan työpaikan toiselta työtä etsivältä. Lisäksi väsyneenä ajava kuljettaja on suuri riski liikenteelle ja itselleenkin! Sitä vaan monieiymmärrä tai halua myöntää.

        jokainen terve ihminen tietää oman vireystilansa ja sen milloin pitää levätä,ei siihe ay liikettä tarvita eikä mitään työenteon rajoittavaa lakia.

        Tämä meidän yhteiskunta ja koko järjestelmä on pääpiirteittäin täysin mätä.Kaikki perustuu pollisivaltioon sekä kieltoihin ja kyttäysmentaliteettiin.

        Ihminen ei voi tehdä asioita oman suoritekykynsä mukaan ,vaan tämä työntekoa rajoittava älyttömyys on laissa säädeltyä ja sitä myöten kriminalisoitu.

        Ajatus on nykyaikana ,että työnteosta ihminen ei saa rasittua tahi väsyä.

        Aivan sairasta ja järjenköyhyyttä omaavaa ajattelua.

        Kysynkin ,että olemmeko ainuita joiden työnteko on laissa rangaistavaa ,eli miten tähän on oikein tultu., onko Ihmiset tulleet hulluiksi,kun oma ajettelukyky näyttää kadonneen.

        Ennen ahkeruutta ja työtä tekeviä ihmisiä kunniotettiin ja pidettiin arvossa,nyt heitä sakotetaan ja pidetään rikollisina.


      • Kapitalistiriistäjä
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        jokainen terve ihminen tietää oman vireystilansa ja sen milloin pitää levätä,ei siihe ay liikettä tarvita eikä mitään työenteon rajoittavaa lakia.

        Tämä meidän yhteiskunta ja koko järjestelmä on pääpiirteittäin täysin mätä.Kaikki perustuu pollisivaltioon sekä kieltoihin ja kyttäysmentaliteettiin.

        Ihminen ei voi tehdä asioita oman suoritekykynsä mukaan ,vaan tämä työntekoa rajoittava älyttömyys on laissa säädeltyä ja sitä myöten kriminalisoitu.

        Ajatus on nykyaikana ,että työnteosta ihminen ei saa rasittua tahi väsyä.

        Aivan sairasta ja järjenköyhyyttä omaavaa ajattelua.

        Kysynkin ,että olemmeko ainuita joiden työnteko on laissa rangaistavaa ,eli miten tähän on oikein tultu., onko Ihmiset tulleet hulluiksi,kun oma ajettelukyky näyttää kadonneen.

        Ennen ahkeruutta ja työtä tekeviä ihmisiä kunniotettiin ja pidettiin arvossa,nyt heitä sakotetaan ja pidetään rikollisina.

        Kysypä niiltä ajokkinsa metsähallituksen puolelle kaataneilta kuskeilta että tunsiko ne oman tarpeensa levolle ennnekuin nukahtivat rattiin ja pelit rasvausasentoon ajoivat. No ainahan se hirven tai muun esteen väistön takia romut metsään kaatuivat se on selvää mutta kummasti koskaan ei mitään todisteita hirvistä koskaan löydy. Rattiin nukahtamisen voi yrittää pimittää juuri valheella eläimen väistöstä. Hehheh.


      • kakarat kirjoittelee
        Kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        Kysypä niiltä ajokkinsa metsähallituksen puolelle kaataneilta kuskeilta että tunsiko ne oman tarpeensa levolle ennnekuin nukahtivat rattiin ja pelit rasvausasentoon ajoivat. No ainahan se hirven tai muun esteen väistön takia romut metsään kaatuivat se on selvää mutta kummasti koskaan ei mitään todisteita hirvistä koskaan löydy. Rattiin nukahtamisen voi yrittää pimittää juuri valheella eläimen väistöstä. Hehheh.

        vuoden 2006 jälkeen ei voi olla yhtään rattiinnukkumista liian pitkistä työpäivistä johtuen ,jonka seurauksena olis vehkeet sielä mettähallituksen puolella.koska digivehkeillä ajo alkoi silloin ja rikkeet helposti todettavissa mitä on ajettu/tehty.

        Tällöin tietenkin vakuutusyhtiöt pesee kätensä ja kukaan isäntä ota sitä riskiä,että ajattaisi liian pitkät vuorot ,eli ne vehkeet on könöllään teidän tumpeloiden osaamattomuuden takia ei väsymyksen.

        Kirjoittele kakara sitte vasta kun tiedät asioista jotain.


      • Kapitalistiriistäjä
        kakarat kirjoittelee kirjoitti:

        vuoden 2006 jälkeen ei voi olla yhtään rattiinnukkumista liian pitkistä työpäivistä johtuen ,jonka seurauksena olis vehkeet sielä mettähallituksen puolella.koska digivehkeillä ajo alkoi silloin ja rikkeet helposti todettavissa mitä on ajettu/tehty.

        Tällöin tietenkin vakuutusyhtiöt pesee kätensä ja kukaan isäntä ota sitä riskiä,että ajattaisi liian pitkät vuorot ,eli ne vehkeet on könöllään teidän tumpeloiden osaamattomuuden takia ei väsymyksen.

        Kirjoittele kakara sitte vasta kun tiedät asioista jotain.

        Ei tässä ollutkaan kyse liian pitkästä työpäivästä johtuvasta väsymyksestä vaan siitä että tuli se väsymys milloin ja missä tilanteessa tahansa ammattilaisten pitäisi se itse tietää. Näinkö on??? Miksi ne romut sinne metsähallituksen puolelle kaatuu usein suoralla tiellä ja aamuyön tunteina? ? Jokainen vähänkin autoa ammatikseen ajanut tietää että se ratissa pilkkiminen on erittäin yleistä vaikkei siitä julkisuudessa juurikaan puhuta ja väsy voi tulla millon vain, oli sitten takana pitkä tai lyhyt työrupeama. Raskaan ruokailunkin jälkeen väsymys tulee herkästi. On se kumma kuten ylöä jo todettiin että ne hirvet ovat syyllisiä lähes jokaiseen tieltäsuistumiseen jotka tapahtuu sillin kun muita "todistajia" ei tapahtumalle ole. Hirvistä tai muista eläimistä joita on yritetty muka väistää ei ole mitään jälkiä tai todisteita missään. Vain kuski väittää että väistetty on. Rattiin nukahtamista ei tietenkään voi eikä kannatakaan myöntää.


      • Nukkumatti ratin takana
        Kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        Ei tässä ollutkaan kyse liian pitkästä työpäivästä johtuvasta väsymyksestä vaan siitä että tuli se väsymys milloin ja missä tilanteessa tahansa ammattilaisten pitäisi se itse tietää. Näinkö on??? Miksi ne romut sinne metsähallituksen puolelle kaatuu usein suoralla tiellä ja aamuyön tunteina? ? Jokainen vähänkin autoa ammatikseen ajanut tietää että se ratissa pilkkiminen on erittäin yleistä vaikkei siitä julkisuudessa juurikaan puhuta ja väsy voi tulla millon vain, oli sitten takana pitkä tai lyhyt työrupeama. Raskaan ruokailunkin jälkeen väsymys tulee herkästi. On se kumma kuten ylöä jo todettiin että ne hirvet ovat syyllisiä lähes jokaiseen tieltäsuistumiseen jotka tapahtuu sillin kun muita "todistajia" ei tapahtumalle ole. Hirvistä tai muista eläimistä joita on yritetty muka väistää ei ole mitään jälkiä tai todisteita missään. Vain kuski väittää että väistetty on. Rattiin nukahtamista ei tietenkään voi eikä kannatakaan myöntää.

        Juuri näin. Lisäisin tuohon vielä että nukahtamisriski kasvaa sitä mukaan kun työpäivä pitenee. Ja koska porukka ei itse ymmärrä pitää jotain tolkkua työpäivän pituuksissa on lainsääsäntö tehty sitä "ymmärtämättömyyttä" auttamaan rajoittamalla tai siis edes yrittää rajoittaa maanteidemme työnsankareiden ahneutta tuntien kalastamiseen. Kun itse ei ymmärrä on jonkun otettava ohjat käsiin.


      • vätykset
        Nukkumatti ratin takana kirjoitti:

        Juuri näin. Lisäisin tuohon vielä että nukahtamisriski kasvaa sitä mukaan kun työpäivä pitenee. Ja koska porukka ei itse ymmärrä pitää jotain tolkkua työpäivän pituuksissa on lainsääsäntö tehty sitä "ymmärtämättömyyttä" auttamaan rajoittamalla tai siis edes yrittää rajoittaa maanteidemme työnsankareiden ahneutta tuntien kalastamiseen. Kun itse ei ymmärrä on jonkun otettava ohjat käsiin.

        Eihän enää voi väsyneenä ajaa,kun se lakikin on oikein sen mukaan sorvattu,ettei väsyneenä enää ajeta ,ni mitä täällä vielä itkette väsymystä.

        jos se noin pirusti sitte väsyttää,niin pysykää kotona nukkumassa ,sen te vätykset ainakin osaatte,ette sitte muuta osaakaan. Uusavuttomia suurin osa.


      • 192
        Kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        Kysypä niiltä ajokkinsa metsähallituksen puolelle kaataneilta kuskeilta että tunsiko ne oman tarpeensa levolle ennnekuin nukahtivat rattiin ja pelit rasvausasentoon ajoivat. No ainahan se hirven tai muun esteen väistön takia romut metsään kaatuivat se on selvää mutta kummasti koskaan ei mitään todisteita hirvistä koskaan löydy. Rattiin nukahtamisen voi yrittää pimittää juuri valheella eläimen väistöstä. Hehheh.

        Rengastehtaat nämä täyskäännökset kustantaa,ilmaset rengasesittelyt,nääs...


    • saksanseisojavoimaa

      Turha sinun on täällä mitään kommentoida kun et selvästikään ymmärrä edes lukemaasi. No yritä nyt vielä kerran ja lue ylläolevat kirjoitukset väsymyksestä ja ratissa torkkumisesta oikein ajatuksen kanssa niin ehkä sitten ymmärrät mistä ylempänä oli kyse ja ehkä sitten sinäkin voit kommentoida jotain järkevääkin.

      • RahtiKalevi

        En usko, että teidän on yleensäkään järkevää jatkaa väsymyskeskustelua tässä aiheessa. Ay-liikkeellä kun ei ole mitään tekemistä nykyisen ajoaikalainsäädännön kanssa.


      • Iso Fyrkka
        RahtiKalevi kirjoitti:

        En usko, että teidän on yleensäkään järkevää jatkaa väsymyskeskustelua tässä aiheessa. Ay-liikkeellä kun ei ole mitään tekemistä nykyisen ajoaikalainsäädännön kanssa.

        Paitsi että Akt pyrkii pitämään niiden kuljettajien puolta jotka ovat joutuneet kusettavien ja köyhien liikennöitsijöiden uhriksi ja joutuvat rikkomaan lakeja ja ajamaan epäinhimillisillä työajoilla koska konkurssin partaalla oleva yrittäjä koittaa repiä edes pientä tuottoa kuljettajan selkönahasta ja tämähän taas johtaa suuriin tuntimääriin ja sitä kautta mahdollisiin väsymisiin ja nukahtamisiin. Yrittäjät kun eivät itse kykene fyysisesti autoja ajamaan niin kuskeja pitää sitten repiä kuskin selkänahka ruvelle.


      • vätykset
        Iso Fyrkka kirjoitti:

        Paitsi että Akt pyrkii pitämään niiden kuljettajien puolta jotka ovat joutuneet kusettavien ja köyhien liikennöitsijöiden uhriksi ja joutuvat rikkomaan lakeja ja ajamaan epäinhimillisillä työajoilla koska konkurssin partaalla oleva yrittäjä koittaa repiä edes pientä tuottoa kuljettajan selkönahasta ja tämähän taas johtaa suuriin tuntimääriin ja sitä kautta mahdollisiin väsymisiin ja nukahtamisiin. Yrittäjät kun eivät itse kykene fyysisesti autoja ajamaan niin kuskeja pitää sitten repiä kuskin selkänahka ruvelle.

        ei niitä ole teidänkään pakko ajaa.Nukkukaa kotona.


      • Suuret rekkasankarit!
        vätykset kirjoitti:

        ei niitä ole teidänkään pakko ajaa.Nukkukaa kotona.

        Rekkakuskit on ainoa ihmisryhmä joka ei ymmärrä pitää työssään ruoka-ja lepotaukoja omatoimisesti vaan tauot pitää määrätä rangaistuksen uhalla. Mahtaa kavereita ahdistaa kun vuorokaudessa on vain 24 tuntia. Monilta varmaan menee hermot kun joutuu joskus jopa vapaapäiviä pitämään. Ja vuosilomat ne vasta koko perkeleitä ovatkin. Silloinhan joutuu olemaan pois peltikopista useamman viikon. No toisaalta olen kyllä kuullut että osa rekkapenoista tulevat töihin kesken lomansa kun hermot on aivan loppu. Joku muu kun pääsee ajamaan lomalaisen ajoja ja siinä samalla ehkä tienaamaan enemmän kuin lomalla oleva. Sehän vetää hermot loppuun, se on selvä. Tästä johtue osalle autokuskeja ei edes ilmaiset lomat eli nk. pekkaspäivät kelpaa vaan ne jätetään työnantajalle ikäänkuin lahjaksi. Typeräähän se on ottaa pomolta rahaa vastaan ilmaiseksi ja olla kotona perheen ja harrastusten parissa. Ei, ei siitä mitään tule ja siksi monille ei ilmainen raha kelpaa. Suurimmat rekkasankarit joutuvat lomalla vieroitusoireita pienentääkseen käymään päivittäin huoltoasemilla ja grilleiilä syömässä rasvaa ja osoittamaan puukengillä ja rahtaritakilla että kuuluu ihmiskunnan parhaaseen a-ryhmään eli työnsankarirekkakuskeiksi. Tavoitteenaan tietysti että joskus joku jonnekin heille patsaan pystyttää kiitokseksi elämänsä myymisestä auton peltikopissa istumiseen ja työnantajalle elämisestä. Kannattaahan terveys, vapaa-aika, perhe ja elämä ylipäätään lahjoittaa rautamalmikasalla ajamiseen.


    • rekkamiehenpastilli

      LERVO kuuluu liittoon, meinaa Lervoliittoon ja neuvostoliittoonkin. Ja avioliittoon, myöskin Rattokerhoon kuuluu ja huoltikanmäen porukoihin.

      Persuraa LERVOlla on AINA sen kuus tuumaa esillä, siitä sen tunnistaa aina. Möhisee ja mylvii kuin paviaanikuoro kirkossa ja haisee perseelle kokoajan.

    • Julle Munakas

      Mä ajan vaan vaikka unettaa julmetusti.

    • M009

      Majan kanss,yössä yksin kiitoslinjallain.

    • sankareitako?

      Eräs legenda menneiltä vuosilta, kundilla oli jo ikää ja taivalta takana asuessaan peltikopissa, niin himassaankaan hän ei pystynyt nukkumaan omassa sängyssään, vaan koisas ajokkinsa petillä kotopihallaan..viittävaille ettei kone ollut käynnissä. Mutta kyllähän tuolla 6-7-ja kahdeksankymmen luvulla jannut paino tolkuttomia tunti/km määriä, joissa ei tunnettu työaika eikä tessin määräyksiä, "urakalla" joka jäi usein pienemmäksi, kuin olisi ajanut h-palkalla.

      Silloin ei Ktk suharit olleet vielä ringissä, he kiersivät kirkolla ja ns.torppareita oli vähän sotkemassa/polkemassa rahtitasoa. Nyt on kaikenlaisia "yrittäjiä" itäplokin entisiä maita omalla rahtitasollaan ja palkoillaan polkemassa suomipoikien elintasoa, joihin on jo hekin alentuneet suorittamaan, kun isännät ovat velkavetoisina liiketoimintansa sörssineet kuralle!

      Eikö tänäpäivinä esim. kontinvetäjät tyydy euron jopa alle km vetämään reissuja, kun vertaa 95-96 vuonna taksa oli 5-6mk/km, joka oli silloinkin kiikunkaakun, että sai kulut maksettua, tosin ei kuskille kumminkaan kaikkia hänelle kuuluvia. Joten ei mitään uutta sankareilla, aina vaan kierretään minimi palkanmaksuja ja ajetaan nuoren mäkkärimyyjän palkkatasolla.

      • Ikävää mutta totta

        Rekkapenat on siitäkin kummaa porukkaa ettei heille lain määräämä palkka aina kelpaa vaan haluavat ajaa halvemmalla että saisi ajaa enemmän!! On siinä sellainen ristiriita ettei millään muulla alalla löydy. Ei kelpaa edes minimipalkka ja korvaukset vaan niistäkin osa lahjoitetaan työnantajalle. Niitä ovat mm. ylityökorvaukset ja pekkaspäivät. Mahtaako kuljetusyrittäjätkin olla yhtä typeriä ja alentavat rahtimaksuja vapaaehtoisesti että saisivat ajaa entistäkin huonommalla kannattavuudella? Ei ihme että rekkaporukan maine kansan keskuudessa on se mikä on. Ei sitä porukkaa voi järjenjättiläisiksi kutsua. Ja aivan oma juttunsa on sitten kyseisen ammattikunnan rehellisyys mitä tulee lain ja säädösten noudattamiseen. Ollaan olevinaan niin suoraselkäistä ja rehellistä porukkaa ja lähes enkeleitä mutta todellisuudessa lainrikkominen, poliisien ja muidenkin viranomaisten kisettaminen, netistä r7kosten tekemiseen apua etsiminen on arkipäivää. Toisaalta rekkapenat itkee keskustelupalstoilla ja kahvipöydissä miten heitä muut autoilijat tienpäällä "kiusaa" mm. ajamalla liikennesääntöjen mukaan ua olemalla näiden suurten maanteidenritareiden jaloissa. Juu on se hienoa porukkkaa nämä rekkaspedet. Isokokoinen mutta hyvätapainen sanottiin joskus mutta se sanonta on kauan sitten osoittautunut suureksi harhaksi.


      • 17+8
        Ikävää mutta totta kirjoitti:

        Rekkapenat on siitäkin kummaa porukkaa ettei heille lain määräämä palkka aina kelpaa vaan haluavat ajaa halvemmalla että saisi ajaa enemmän!! On siinä sellainen ristiriita ettei millään muulla alalla löydy. Ei kelpaa edes minimipalkka ja korvaukset vaan niistäkin osa lahjoitetaan työnantajalle. Niitä ovat mm. ylityökorvaukset ja pekkaspäivät. Mahtaako kuljetusyrittäjätkin olla yhtä typeriä ja alentavat rahtimaksuja vapaaehtoisesti että saisivat ajaa entistäkin huonommalla kannattavuudella? Ei ihme että rekkaporukan maine kansan keskuudessa on se mikä on. Ei sitä porukkaa voi järjenjättiläisiksi kutsua. Ja aivan oma juttunsa on sitten kyseisen ammattikunnan rehellisyys mitä tulee lain ja säädösten noudattamiseen. Ollaan olevinaan niin suoraselkäistä ja rehellistä porukkaa ja lähes enkeleitä mutta todellisuudessa lainrikkominen, poliisien ja muidenkin viranomaisten kisettaminen, netistä r7kosten tekemiseen apua etsiminen on arkipäivää. Toisaalta rekkapenat itkee keskustelupalstoilla ja kahvipöydissä miten heitä muut autoilijat tienpäällä "kiusaa" mm. ajamalla liikennesääntöjen mukaan ua olemalla näiden suurten maanteidenritareiden jaloissa. Juu on se hienoa porukkkaa nämä rekkaspedet. Isokokoinen mutta hyvätapainen sanottiin joskus mutta se sanonta on kauan sitten osoittautunut suureksi harhaksi.

        Tyhmä-->tyhmempi-->REKKAKUSKI!

        Mutta rekkayrittäjät ne vasta tyhmiä ovatkin... veloissaan kierivät vekselipellet mutta silti maailmanomistajan elkeet!


    • matti11

      ei se palkkausta tai työssäoloaikaa kato jos menee vehkeet hatelikkoon, ma aamuna välillä väsyttää nii tanasti váik ei oo ku tunnin ajanu 65h "levon jälkeen"

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe