Seuramatkalaiset jotka ovat maksaneet lentokenttäkuljetuksen ovat oikeutettuja siihen vähäiseen palveluun,että matkanjärjestäjän opas kertoo bussin numeron ja summittaisen sijainnin.Sain kuulla,että Finnmatkojen muutama matkustaja oli tässä äskettäin saanut kelvotonta palvelua tässä suhteessa.Bussille neuvottiin,mutta neuvo oli väärä, kuski ei huolinut kyytiin(ei mennyt kyseiselle hotellille).Kun olet matkalaukkujen kanssa väärässä paikassa ja kaukana oppaista niin ,mitä teet.Kun lisä tietoa sitten koitettiin hankkia niin opas ei tunnistanut kohdehotellia Inglesissä.Kyllä pitäisi tietää hotellit nimeltä.Tilanteen selvittely vei kentällä n.80 minuuttia,joka on kyllä mielestäni liikaa.Pikkubussi lopulta kuljetti matkalaiset muutaman muun(eri maan kansalaisen )seurassa perille.Tuon ei pitäisi olla vaikeata,mutta kun oppaiden taso on näin kehno .niin tulos on kelvoton.
Opaspalvelut
18
628
Vastaukset
- Lanzan akkanen
Me olemme olleet tyytyväisiä Finnmatkojen palveluihin. Palvelu on aina ollut asiallista ja hyvää. Harvemmin on tullut tarvittua opasta sen enempää, kuin tuo kentällä tarvittava mihin bussiin.
Tosin toista on ollut AM:n kanssa, kun on ollut ongelmia. Oppaan ja avun saaminen on ollut kehnoa.
Muutoin olemme sen verran matkanneita ja omatoimisia, että on itse setvitty jos jotain on ollut. Ja toisinaan vaan infottu oppaille mitä on ollut. Jos tilanne olisi uusiutunut tai olisi hyvä tietää muita ja jatkoa ajatellen.
Ikävää sikäli jos noin huonosti ollut. Kuitenkin ne oppaat on joillekkin tosi tärkeitä. Iäkkäille, eka kertaa matkaaville tai kielitaidottimille jne. Ei taida olla suurtakaan väliä kuinka monta reissua on tehty jos opas ei tiedä mihin bussiin menet eikä tunne sinun hotellia !!
- 9+13
Kuinkahan mones opaspalveluihin keskittyvä aloittamasi ketju tämäkin on? Oon varmaan tulkinnut väärin, että tunnet Inglesin, olihan teillä nyt hemmetti kuitenkin hotellin nimi tiedossa? Mikä ongelma oli hypätä taksiin ja tapella kustannuksista sitten Finnmatkojen kanssa myöhemmin. Ihan älytöntä, vähän kuin jonkun ensikertalaisen menoa. Miksi menette valmismatkoille kun niistä toistuvasti valitat?
9+13 kirjoitti:
Kuinkahan mones opaspalveluihin keskittyvä aloittamasi ketju tämäkin on? Oon varmaan tulkinnut väärin, että tunnet Inglesin, olihan teillä nyt hemmetti kuitenkin hotellin nimi tiedossa? Mikä ongelma oli hypätä taksiin ja tapella kustannuksista sitten Finnmatkojen kanssa myöhemmin. Ihan älytöntä, vähän kuin jonkun ensikertalaisen menoa. Miksi menette valmismatkoille kun niistä toistuvasti valitat?
Olen Suomessa enkä kirjoita omasta matkustamisesta.Kohde on tälläkin hetkellä inglesissä. Jos olet maksanut kuljetuksen ja sinut johdetaan kauas oikeasta? bussista ja Taxeista,niin mene siinä sitten kesken selvityksen joka hiljalleen venähtää, hakemaan taxia.Tämäntyyppistä ongelmaa ei ole omalle kohdalleni sattunut.Olisitko itse tyytyväinen moiseen "harhaanjohtamiseen".Hotellin nimi oli tiedossa ,opas vaan ei tiennyt moisesta paikasta mitään,vaikka hotelli,vallankin paljon Inglesissä käyneille on varmasti tuttu.
- 9+13
donluis kirjoitti:
Olen Suomessa enkä kirjoita omasta matkustamisesta.Kohde on tälläkin hetkellä inglesissä. Jos olet maksanut kuljetuksen ja sinut johdetaan kauas oikeasta? bussista ja Taxeista,niin mene siinä sitten kesken selvityksen joka hiljalleen venähtää, hakemaan taxia.Tämäntyyppistä ongelmaa ei ole omalle kohdalleni sattunut.Olisitko itse tyytyväinen moiseen "harhaanjohtamiseen".Hotellin nimi oli tiedossa ,opas vaan ei tiennyt moisesta paikasta mitään,vaikka hotelli,vallankin paljon Inglesissä käyneille on varmasti tuttu.
En tietenkään olisi tyytyväinen, eikä huonoon palveluun pidäkään tyytyä. Jos opas ei osaa hommaansa, silloin pitää ottaa ohjat käteen. Kuten tuolla sanoin, kustannuksista voi sitten tapella matkanjärjestäjän kanssa, tässä tapauksessa niiden olisi pitänyt palauttaa maksetun kuljetuksen hinta ja maksaa taksikulut. Kyllä puolitoista tuntia kentällä jonkun sekoilun takia antaa täyden oikeutuksen järjestää itse oma kyyti. Ihan hölmöä jäädä sinne palloilemaan, tilataksi alle ja taksikuskit kyllä löytävät hotellille, niillä on omat kanavat selvittää sijainti, tästä on tuoreeltaan omakohtainen kokemus.
- Lanzan akkanen
Pma aktiivisuus tuossa tilanteessa vaikuttaisi. Itse olisin setvinyt asian pikaisesti. Kysynyt viereisestä bussista, toiselta oppaalta. Ja en olisi noin kauaa aikaa olisi tuolla ootellut. Olisin ottanut taksin hotellille. Ja setvinyt sitten toimiston kanssa pikimmiten. Ja aivan varmasti vähintään taksin hinta kenties muuta hyvitystä vaivasta yms.
- a la carte
Omatoimimatka lomalennoilla.... Suorat lennot, loma alkaa todella kun saa vuokra-auton kentällä alle ja voi mennä oman aikataulun mukaan, ilman Pihtiputaan mummoja ja vyö laukkua rajoina.
- a la carte
Ja tuossa Google korjaili omiaan.... Kirjoitin vyölaukkuarskoja....
- Finnmatkalainen
Tultiin juurikin 21.3 takaisin Gran Canarialta Finnmatkojen reissulta. Olemme matkailleet paljon kanariallakin myös eri matkatoimistoilla, ja täytyy sanoa että tänä vuonna Finnmatkojen opastouhu oli kyllä yllättävä pohjanoteeraus.
Itse emme oppaita tai heidän palvelujaan tarvinneet muuhun kuin lentokentällä bussin numeron kertomiseen. Siinä he kyllä onnistuivat. Lopun hoiti espanjankielinen bussikuski hotellin eteen asti. Opas ei siis tullut bussin missään vaiheessa meno- eikä tulomatkalla.
Seuraavan kerran näimme oppaan kun olivat hyvästelijöinä lentokentällä ennen lähtölentoa.
Lähtöselvitysportit tuli txt-viestillä kännykkään, ei oppailta.
Siinä välissäkin kaikki opashommat hoidettiin tekstiviesteillä.
Menimme sinne perjantaina ja lauantaina tuli txt-viesti että tervetulotilaisuus on seuraavana torstaina. Eli kotiinlähdön aattona! Kiitosta vaan kovasti ajoituksen suunnittelusta. Naapureilla oli jäänyt puhelin kotiin, eivät siis saaneet kotiinlähdöstä ilmoittavia tekstiviestejä. Hotellikirjassahan niitä ei enää ole. Hotellipäivystystä ei ollut ainakaan meidän hotellissa.
Lähtöpäivän hotellikuljetuksella bussikuski soitti monikielisen cd-levyn jossa kerrottiin missä olet ja mihin menet. Suomenkielinen osuus oli paljon lyhyempi ja yleistetympi kuin englanninkielinen. Naurettiin, että siinäkin oli säästetty.
Puhuttiin jo paikan päällä että säästöt näkyy läpi koko opastouhun. Kentälle olisi voinut laittaa opasteen, josta tulija voisi hotellin nimen perusteella tarkastaa bussinsa numeron. Säästäisi matkatoimisto siinäkin sitten oppaiden palkat.
Eihän nämä asiat meitä haitanneet millään lailla kun osattiin kulkea ja olla, mutta kyllä meitä kävi sääliksi niitä ensikertalaisia, jotka ovat pihalla käytännöistä ja vielä kielitaidottomiakin.
Ja sitten vielä semmoinenkin pointti, että jotkut varmasti matkaa maksaessaan odottavat siihen sisältyvän edes vähän muutakin palvelua kuin txt-viestejä!- Vuojkbkpnkk
Hahha! Hyvin kuvailtu. Aurinkomatkoilta emme saaneet edes niitä tekstareita. Ensin ei meinannut löytää pientä opastyttöstä kentältä.
Lähtiessä taas pari ensikertalaista olivat aivan hukassa (pohjoisella kentällä) mihin pitää mennä lähtöselvityksen jälkeen (turvatarkastus, ei niin selkeästi, yläkerrassa). Oppaat olivat jo hävinneet kuin tuuli Saharaan kun kaikki eivät olleet vielä selvinneet lähtöselvityksestä.
Opas oli kyllä bussissa mennen tullen, mutta semmoinen nuori hupakko, joka ei kyllä osannut mistään kertoa. Antoi jopa harhaanjohtavaa tietoa.
Tjäreborgiin olimme viimeksi tyytyväisiä. Oppailta sai palvelua ja pitkin viikkoa sai infoa tekstarein. Hotellikirjan tiedot olivat ajantasalla ja ennen lähtöä sieltä sai varmistetut bussin lähtöajat, matkanvaraajan nimikirjaimet bussin ja lähtöajat vieressä.
- juan66
Pitää muistaa myös että julkinenkin liikenne toimii,paikallisbussilla voi päästä edullisesti hotellin lähelle lentokentältä.Äskettäin yhden omatoimimatkan tehneenä voin sanoa että hyvin se niinkin menee että varaa lennot ja hotellin itse mutta on pakettimatkoilla kuitenkin oma mukava fiiliksessä,tietty yhteisöllisyyden tunne
Aloituksessa mainittu lentokenttähässäkkä sai paluumatkalla jatkoa.Kentällä on jonkinlainen remontti ,joten on tavanomaisesta poikkeavia järjestelyjä,joista oppaiden oleelliset neuvot jäivät joko puuttumaan tai pahan kerran vajaiksi.Matkustajista ainakin osalla tuli niin kiire,että minkäänlaisiin ostoksiin kentällä ei ollut mahdollisuutta.Ilmeisesti bussit kentälle tulivat olosuhteisiin nähden liian myöhään.Kun saan tarkennettua tietoa,niin krron lisää,jos on syytä.
Toivon myös,että Gran Canarialta ,juuri palanneet kertoisivat ,jos hämminkiä on ollut.- mainospäällikkö
Kyllä edelleen matkatoimistojen pitäisi huomioida se, että on matkassa paljon henkilöitä jotka eivät puhu englantia eikä espanjaa..
Itse toimin viime reissulla tulkkina, kun vanhempi pariskunta ei ymmärtänyt mitä vastaanottovirkailija sanoi.
Muutoin heillä meni loma hienosti ja tykkäsivät paikasta:) - infoton
Uusi kausi ,uudet opasongelmat??
- hyvää palvelua aina
Halutaan mahollisimman halpa matka ja sitten pitäs olla hupputäyspalvelu, se yhtälö ei vaan toimi.
Jos suostuisimme maksamaan palvelusta vihdoinkin, mutta suomalainehan ei ymmärrä että palvelu maksaa. Oppaiden määrä supistetaan minimiin jotta hinta saadaan pidettyä alhaalla ja samahan pätee vaikka Lidliin tai mihin vaan kauppaan.
40 vuotta kauppa tehneenä tuo asia vaan ei mahdu ihmisten kaaliin.
Itse matkustan omatoimisena, osittain seuramatkalla tai kokonaankin valmismatkalla ja otan kiiollisuudella vastaan kaiken sen vähäisenkin palvelun mitä sattuu saamaan ja vielä yksi asia. Kuinka metsään huutaa niin saa samanlaisen vastauksen. Ystävällinen hymy ja ystävällinen reklamaatio sekä ystävällinen kysyminen poikii yleensä ystävällisen ja avuliaan vastauksen. Kysymys onkin nykyisin,että se vähä palvelu joka on pakko antaa (hotellibussin numero ja paluumatkatiedot),tuntuvat olevan huonosti tai ei ollenkaan saatavilla.Tästähän jokainen on maksanut joten ei halpuus päde tässä.Lisä palvelut ovat muuttuneet maksullisiksi ja vaativat puhelimen(soitot maksavat).Tätä matkatoimistot kuitenkin kehuvat vaikka entiseen verrattuna palvelut ovat vain ripe entisestä.Ystävällisen hymyn saisi varmaan jos sen antajan joskus näkisi. Ne hotellit joissa opas käy ovat järjestään sen verran hinnakkaita,että kyllä se maksu asiakkaalta otetaan,keneltäpä muulta.Vikahan loppupelissä ei ole oppaan, vaan järjestelmän. No huonot ilmatkin ovat kuulemma oppaan syy.
- Saatanan tunarit.
Lentokenttäkuljetukseen laitettu raha on ehkä huonoiten sijoitettua pääoma ever. Palvelu on vain täysille uunoille, joita matkatoimisto haluaa vedättää. Takseja olisi tarjolla, hinta jopa edullisempi. Helposti saa kimppakyydinkin aikaan jos ei pahasti vieraat ihmiset pelota.
Siellä sitten istutaan hiki otsalla bussissa odottamassa kun vaarit istuu kaljalla ja sitten päästään lähtemään jo tunnin odottelun jälkeen. Oma hotelli on se viimeinen ja sitten kaikki ollaan samaan aikaan siinä tunnin mittaisessa respajonossa. Sama paluussa, hienoa kun ollaan kaikki yhdessä check-in jonossa.
Ja joku vielä maksaa tästä. Ei tulisi mieleenkään...- Trolli taas
Typerä kirjoitus!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913040Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3001727Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461597IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051417- 871411
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21169Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381077Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun339930Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden267909