Opaspalvelut

Seuramatkalaiset jotka ovat maksaneet lentokenttäkuljetuksen ovat oikeutettuja siihen vähäiseen palveluun,että matkanjärjestäjän opas kertoo bussin numeron ja summittaisen sijainnin.Sain kuulla,että Finnmatkojen muutama matkustaja oli tässä äskettäin saanut kelvotonta palvelua tässä suhteessa.Bussille neuvottiin,mutta neuvo oli väärä, kuski ei huolinut kyytiin(ei mennyt kyseiselle hotellille).Kun olet matkalaukkujen kanssa väärässä paikassa ja kaukana oppaista niin ,mitä teet.Kun lisä tietoa sitten koitettiin hankkia niin opas ei tunnistanut kohdehotellia Inglesissä.Kyllä pitäisi tietää hotellit nimeltä.Tilanteen selvittely vei kentällä n.80 minuuttia,joka on kyllä mielestäni liikaa.Pikkubussi lopulta kuljetti matkalaiset muutaman muun(eri maan kansalaisen )seurassa perille.Tuon ei pitäisi olla vaikeata,mutta kun oppaiden taso on näin kehno .niin tulos on kelvoton.

18

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lanzan akkanen

      Me olemme olleet tyytyväisiä Finnmatkojen palveluihin. Palvelu on aina ollut asiallista ja hyvää. Harvemmin on tullut tarvittua opasta sen enempää, kuin tuo kentällä tarvittava mihin bussiin.
      Tosin toista on ollut AM:n kanssa, kun on ollut ongelmia. Oppaan ja avun saaminen on ollut kehnoa.

      Muutoin olemme sen verran matkanneita ja omatoimisia, että on itse setvitty jos jotain on ollut. Ja toisinaan vaan infottu oppaille mitä on ollut. Jos tilanne olisi uusiutunut tai olisi hyvä tietää muita ja jatkoa ajatellen.

      Ikävää sikäli jos noin huonosti ollut. Kuitenkin ne oppaat on joillekkin tosi tärkeitä. Iäkkäille, eka kertaa matkaaville tai kielitaidottimille jne.

    • Ei taida olla suurtakaan väliä kuinka monta reissua on tehty jos opas ei tiedä mihin bussiin menet eikä tunne sinun hotellia !!

      • 9+13

        Kuinkahan mones opaspalveluihin keskittyvä aloittamasi ketju tämäkin on? Oon varmaan tulkinnut väärin, että tunnet Inglesin, olihan teillä nyt hemmetti kuitenkin hotellin nimi tiedossa? Mikä ongelma oli hypätä taksiin ja tapella kustannuksista sitten Finnmatkojen kanssa myöhemmin. Ihan älytöntä, vähän kuin jonkun ensikertalaisen menoa. Miksi menette valmismatkoille kun niistä toistuvasti valitat?


      • 9+13 kirjoitti:

        Kuinkahan mones opaspalveluihin keskittyvä aloittamasi ketju tämäkin on? Oon varmaan tulkinnut väärin, että tunnet Inglesin, olihan teillä nyt hemmetti kuitenkin hotellin nimi tiedossa? Mikä ongelma oli hypätä taksiin ja tapella kustannuksista sitten Finnmatkojen kanssa myöhemmin. Ihan älytöntä, vähän kuin jonkun ensikertalaisen menoa. Miksi menette valmismatkoille kun niistä toistuvasti valitat?

        Olen Suomessa enkä kirjoita omasta matkustamisesta.Kohde on tälläkin hetkellä inglesissä. Jos olet maksanut kuljetuksen ja sinut johdetaan kauas oikeasta? bussista ja Taxeista,niin mene siinä sitten kesken selvityksen joka hiljalleen venähtää, hakemaan taxia.Tämäntyyppistä ongelmaa ei ole omalle kohdalleni sattunut.Olisitko itse tyytyväinen moiseen "harhaanjohtamiseen".Hotellin nimi oli tiedossa ,opas vaan ei tiennyt moisesta paikasta mitään,vaikka hotelli,vallankin paljon Inglesissä käyneille on varmasti tuttu.


      • 9+13
        donluis kirjoitti:

        Olen Suomessa enkä kirjoita omasta matkustamisesta.Kohde on tälläkin hetkellä inglesissä. Jos olet maksanut kuljetuksen ja sinut johdetaan kauas oikeasta? bussista ja Taxeista,niin mene siinä sitten kesken selvityksen joka hiljalleen venähtää, hakemaan taxia.Tämäntyyppistä ongelmaa ei ole omalle kohdalleni sattunut.Olisitko itse tyytyväinen moiseen "harhaanjohtamiseen".Hotellin nimi oli tiedossa ,opas vaan ei tiennyt moisesta paikasta mitään,vaikka hotelli,vallankin paljon Inglesissä käyneille on varmasti tuttu.

        En tietenkään olisi tyytyväinen, eikä huonoon palveluun pidäkään tyytyä. Jos opas ei osaa hommaansa, silloin pitää ottaa ohjat käteen. Kuten tuolla sanoin, kustannuksista voi sitten tapella matkanjärjestäjän kanssa, tässä tapauksessa niiden olisi pitänyt palauttaa maksetun kuljetuksen hinta ja maksaa taksikulut. Kyllä puolitoista tuntia kentällä jonkun sekoilun takia antaa täyden oikeutuksen järjestää itse oma kyyti. Ihan hölmöä jäädä sinne palloilemaan, tilataksi alle ja taksikuskit kyllä löytävät hotellille, niillä on omat kanavat selvittää sijainti, tästä on tuoreeltaan omakohtainen kokemus.


      • Lanzan akkanen

        Pma aktiivisuus tuossa tilanteessa vaikuttaisi. Itse olisin setvinyt asian pikaisesti. Kysynyt viereisestä bussista, toiselta oppaalta. Ja en olisi noin kauaa aikaa olisi tuolla ootellut. Olisin ottanut taksin hotellille. Ja setvinyt sitten toimiston kanssa pikimmiten. Ja aivan varmasti vähintään taksin hinta kenties muuta hyvitystä vaivasta yms.


    • a la carte

      Omatoimimatka lomalennoilla.... Suorat lennot, loma alkaa todella kun saa vuokra-auton kentällä alle ja voi mennä oman aikataulun mukaan, ilman Pihtiputaan mummoja ja vyö laukkua rajoina.

      • a la carte

        Ja tuossa Google korjaili omiaan.... Kirjoitin vyölaukkuarskoja....


    • Finnmatkalainen

      Tultiin juurikin 21.3 takaisin Gran Canarialta Finnmatkojen reissulta. Olemme matkailleet paljon kanariallakin myös eri matkatoimistoilla, ja täytyy sanoa että tänä vuonna Finnmatkojen opastouhu oli kyllä yllättävä pohjanoteeraus.
      Itse emme oppaita tai heidän palvelujaan tarvinneet muuhun kuin lentokentällä bussin numeron kertomiseen. Siinä he kyllä onnistuivat. Lopun hoiti espanjankielinen bussikuski hotellin eteen asti. Opas ei siis tullut bussin missään vaiheessa meno- eikä tulomatkalla.
      Seuraavan kerran näimme oppaan kun olivat hyvästelijöinä lentokentällä ennen lähtölentoa.
      Lähtöselvitysportit tuli txt-viestillä kännykkään, ei oppailta.
      Siinä välissäkin kaikki opashommat hoidettiin tekstiviesteillä.
      Menimme sinne perjantaina ja lauantaina tuli txt-viesti että tervetulotilaisuus on seuraavana torstaina. Eli kotiinlähdön aattona! Kiitosta vaan kovasti ajoituksen suunnittelusta. Naapureilla oli jäänyt puhelin kotiin, eivät siis saaneet kotiinlähdöstä ilmoittavia tekstiviestejä. Hotellikirjassahan niitä ei enää ole. Hotellipäivystystä ei ollut ainakaan meidän hotellissa.
      Lähtöpäivän hotellikuljetuksella bussikuski soitti monikielisen cd-levyn jossa kerrottiin missä olet ja mihin menet. Suomenkielinen osuus oli paljon lyhyempi ja yleistetympi kuin englanninkielinen. Naurettiin, että siinäkin oli säästetty.
      Puhuttiin jo paikan päällä että säästöt näkyy läpi koko opastouhun. Kentälle olisi voinut laittaa opasteen, josta tulija voisi hotellin nimen perusteella tarkastaa bussinsa numeron. Säästäisi matkatoimisto siinäkin sitten oppaiden palkat.
      Eihän nämä asiat meitä haitanneet millään lailla kun osattiin kulkea ja olla, mutta kyllä meitä kävi sääliksi niitä ensikertalaisia, jotka ovat pihalla käytännöistä ja vielä kielitaidottomiakin.
      Ja sitten vielä semmoinenkin pointti, että jotkut varmasti matkaa maksaessaan odottavat siihen sisältyvän edes vähän muutakin palvelua kuin txt-viestejä!

      • Vuojkbkpnkk

        Hahha! Hyvin kuvailtu. Aurinkomatkoilta emme saaneet edes niitä tekstareita. Ensin ei meinannut löytää pientä opastyttöstä kentältä.
        Lähtiessä taas pari ensikertalaista olivat aivan hukassa (pohjoisella kentällä) mihin pitää mennä lähtöselvityksen jälkeen (turvatarkastus, ei niin selkeästi, yläkerrassa). Oppaat olivat jo hävinneet kuin tuuli Saharaan kun kaikki eivät olleet vielä selvinneet lähtöselvityksestä.
        Opas oli kyllä bussissa mennen tullen, mutta semmoinen nuori hupakko, joka ei kyllä osannut mistään kertoa. Antoi jopa harhaanjohtavaa tietoa.
        Tjäreborgiin olimme viimeksi tyytyväisiä. Oppailta sai palvelua ja pitkin viikkoa sai infoa tekstarein. Hotellikirjan tiedot olivat ajantasalla ja ennen lähtöä sieltä sai varmistetut bussin lähtöajat, matkanvaraajan nimikirjaimet bussin ja lähtöajat vieressä.


    • juan66

      Pitää muistaa myös että julkinenkin liikenne toimii,paikallisbussilla voi päästä edullisesti hotellin lähelle lentokentältä.Äskettäin yhden omatoimimatkan tehneenä voin sanoa että hyvin se niinkin menee että varaa lennot ja hotellin itse mutta on pakettimatkoilla kuitenkin oma mukava fiiliksessä,tietty yhteisöllisyyden tunne

    • Aloituksessa mainittu lentokenttähässäkkä sai paluumatkalla jatkoa.Kentällä on jonkinlainen remontti ,joten on tavanomaisesta poikkeavia järjestelyjä,joista oppaiden oleelliset neuvot jäivät joko puuttumaan tai pahan kerran vajaiksi.Matkustajista ainakin osalla tuli niin kiire,että minkäänlaisiin ostoksiin kentällä ei ollut mahdollisuutta.Ilmeisesti bussit kentälle tulivat olosuhteisiin nähden liian myöhään.Kun saan tarkennettua tietoa,niin krron lisää,jos on syytä.
      Toivon myös,että Gran Canarialta ,juuri palanneet kertoisivat ,jos hämminkiä on ollut.

    • mainospäällikkö

      Kyllä edelleen matkatoimistojen pitäisi huomioida se, että on matkassa paljon henkilöitä jotka eivät puhu englantia eikä espanjaa..
      Itse toimin viime reissulla tulkkina, kun vanhempi pariskunta ei ymmärtänyt mitä vastaanottovirkailija sanoi.
      Muutoin heillä meni loma hienosti ja tykkäsivät paikasta:)

    • infoton

      Uusi kausi ,uudet opasongelmat??

    • hyvää palvelua aina

      Halutaan mahollisimman halpa matka ja sitten pitäs olla hupputäyspalvelu, se yhtälö ei vaan toimi.
      Jos suostuisimme maksamaan palvelusta vihdoinkin, mutta suomalainehan ei ymmärrä että palvelu maksaa. Oppaiden määrä supistetaan minimiin jotta hinta saadaan pidettyä alhaalla ja samahan pätee vaikka Lidliin tai mihin vaan kauppaan.

      40 vuotta kauppa tehneenä tuo asia vaan ei mahdu ihmisten kaaliin.
      Itse matkustan omatoimisena, osittain seuramatkalla tai kokonaankin valmismatkalla ja otan kiiollisuudella vastaan kaiken sen vähäisenkin palvelun mitä sattuu saamaan ja vielä yksi asia. Kuinka metsään huutaa niin saa samanlaisen vastauksen. Ystävällinen hymy ja ystävällinen reklamaatio sekä ystävällinen kysyminen poikii yleensä ystävällisen ja avuliaan vastauksen.

    • Kysymys onkin nykyisin,että se vähä palvelu joka on pakko antaa (hotellibussin numero ja paluumatkatiedot),tuntuvat olevan huonosti tai ei ollenkaan saatavilla.Tästähän jokainen on maksanut joten ei halpuus päde tässä.Lisä palvelut ovat muuttuneet maksullisiksi ja vaativat puhelimen(soitot maksavat).Tätä matkatoimistot kuitenkin kehuvat vaikka entiseen verrattuna palvelut ovat vain ripe entisestä.Ystävällisen hymyn saisi varmaan jos sen antajan joskus näkisi. Ne hotellit joissa opas käy ovat järjestään sen verran hinnakkaita,että kyllä se maksu asiakkaalta otetaan,keneltäpä muulta.Vikahan loppupelissä ei ole oppaan, vaan järjestelmän. No huonot ilmatkin ovat kuulemma oppaan syy.

    • Saatanan tunarit.

      Lentokenttäkuljetukseen laitettu raha on ehkä huonoiten sijoitettua pääoma ever. Palvelu on vain täysille uunoille, joita matkatoimisto haluaa vedättää. Takseja olisi tarjolla, hinta jopa edullisempi. Helposti saa kimppakyydinkin aikaan jos ei pahasti vieraat ihmiset pelota.

      Siellä sitten istutaan hiki otsalla bussissa odottamassa kun vaarit istuu kaljalla ja sitten päästään lähtemään jo tunnin odottelun jälkeen. Oma hotelli on se viimeinen ja sitten kaikki ollaan samaan aikaan siinä tunnin mittaisessa respajonossa. Sama paluussa, hienoa kun ollaan kaikki yhdessä check-in jonossa.

      Ja joku vielä maksaa tästä. Ei tulisi mieleenkään...

      • Trolli taas

        Typerä kirjoitus!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      68
      1354
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1042
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      52
      889
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      828
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      84
      784
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      780
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      690
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      32
      690
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      673
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      645
    Aihe