Hei, ostin n. 1kk sitten vuoden 1998 Volkswagen Polon 1,4. Ajettu sillä oli 212 000 km. Alusta alkaen auto on nykinyt pahasti 1,2,3 ja joskus jopa 4 vaihteella kun jalan ottaa kaasulta ja laittaa takaisin. Eilen olin lähdössä kaupan pihasta jolloin polo ei enää startannut. yritin kuutisen kertaa, mutta ei. Strattia pyöritti hyvin, mutta sitä viimeistä sykäystä ei kuulunut, kunnes aloin remplaamaan avainta virtalukossa erisuuntiin. Ensimmäisissä liikenne valoissa tyhjäkäynnillä kierros mittari lähti heittelehtimään sinne tänne ja lähdössä auto sammui, se ei pysynyt käynnissä ilman jatkuvaa kaasutusta. Jopa alkukiihdytyksessä meinasi sammua. Kovassa vauhdissa ja aivan loppumatkasta ongelmat hävisivät.
Tänään käynnistelin pihalla autoa uudestaan ja uudestaan ja moottori kävi ihan hyvin. En tiedä uskallanko lähteä sillä ajamaan ennen vian korjausta ettei jätä tielle?
Autosta on kytkin melko lopussa, mikäli se vaikuttaa johonkin?
Veljeni arvaili olisiko virtalukko rikki? Voisiko kyseessä olla joku muu helpommin korjattava vaiva? Kiitos jo etukäteen auttajille! :)
Polo -98 nykii ja käy huonosti. Missä vika?
8
2969
Vastaukset
- Mtmtmt
Virranjakajan kansi ja pyöriä uusi niin loppuu pelleily.Itsellä oli sama vika,ei haittais vaikka uusis vielä tulpanjohdot.
- 2454235435
Virranjakajan kansi ja pyörijä olisi syytä vaihtaa parin vuoden välein.
Kustantaa about 20 yhteensä, kansi 15 ja pyörijä 5. Ja kyllä tulet huomaan eron. Jos puolassa on jotain vikaa, kannattaa sen maadoitus tarkasta. Omassa puolassani oli mikrohalkeamia kuoressa, jonka havaitsi pimeällä kun katsoi moottoritilaan. Mutta korjaantui ihan uudella maadoitusjohdolla. - Pyörivä
2454235435 kirjoitti:
Virranjakajan kansi ja pyörijä olisi syytä vaihtaa parin vuoden välein.
Kustantaa about 20 yhteensä, kansi 15 ja pyörijä 5. Ja kyllä tulet huomaan eron. Jos puolassa on jotain vikaa, kannattaa sen maadoitus tarkasta. Omassa puolassani oli mikrohalkeamia kuoressa, jonka havaitsi pimeällä kun katsoi moottoritilaan. Mutta korjaantui ihan uudella maadoitusjohdolla.On nämä Hitlerin kostot kyllä huvittavia autoja. Virranjakajan kansi ja pyörijä pitää vaihtaa parin vuuoden välein? Yli 20 vuotta vanhassa mersussa nämä osat ovat vielä alkuperäisiä ja hyvin laulaa :)
- mievain1
Puola rikki. Kannattaa lueskella noita vikajuttuja..
- polo1
Missä vika ku auto käy hyvin ajon aikana mutta ku päästää kaasun kovemmilta kieroksilta sammuupi..sitten tyhjäkäynti myös humppaa ja saattaa sammua.
kylmänä ei tee tätä vaan lämpimänä ollessa. vaihdettu ainakin lämpötilan anturi kaasuläppäkotelo mutta ei sopeutettu et olisko siinä vika?
startinki ku vaihoin joutuin käyttää pakosarjan irti et ottaako sieltä ilmaa ku tullu tiivisteitä samalla vaihdettua.- polo1
Eli polo on vm.1998 ja 1.6koneella kone tyyppi alm.
- oli sama vika
lambada antura siellä pakoputken tyvessä tai kaasarin lähellää oleva jonkunlainen tunnistin.En nyt tarkalleen muista kun,jokinvuosi sitten vaihdettiin.Kuitenkin nykiminen loppu.
- Poloisti...
Olen korjaillut näitä polosia vuosikaudet ja nimenomaan 1990-luvun lopun malleja. Kaksi mahdollisuutta. Virtalukon pohja kulunut tai virranjakajan kansi vaurioitunut.
Nämä eivät ole kalliita vikoja, virtalukon pohjan vaihto hieman teettää työtä ja pitää olla tarkkana ratin "viiksien" kanssa, etteivät ne hajoa irrotettaessa.
Sitten se kolmas, josta ei ollut puhettakaan.
Vuosimallin 1998 Polossa ilmeni erikoinen vika. Autoa ei saanut käyntiin joskus mitenkään, ei vaikka starttasi kuinka. Se saattoi jättää välille aivan kesken matkan. Jäin sitten jumiin Kajaanissa ja tilasin hinurin, joka vei auton verstaalle. Autosähköasentaja tutki virranjakajan ja mittaili virrat sulakekotelosta. Lopulta hän kävi koputtamassa auton alla vasaralla bensatankin pohjaa, starttasi ja Polo lähti iloisesti käyntiin.
Selityksenä oli polttoainepumpun jumiintuminen. Pumppuhan on sähkötoiminen ja täräytyksestä se alkoi taas toimia. Virran mittaaminen (siis ampereiden) sulakekotelosta osoitti, ettei pumppu ottanut virtaa lainkaan. Pumppuhan käynnistyy heti, kun virran laittaa päälle virta-avaimesta.
Siihen hätään ei pumppua ollut saatavilla, mutta jatkoin kuitenkin matkaa. Vaihdoin itse pumpun myöhemmin, kun sain varaosan. Kun auto ei käynnistynyt, niin piti käydä kopistelemassa bensatankin pohjaa ja taas mentiin. Pummpu sijaitsee takapenkin alla ja sitä kautta se vaihdetaan.
Sillä Pololla (1,4 l) ajoin noin 380.000 km. En ole raskinut myydä sitä. Tuolla se on takapihalla viettämässä eläkepäiviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska604305- 1752669
Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1592468Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2182421Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4341656- 1631517
Selänteiden kommentit
Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki1761514- 981318
- 791281
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari591239